Losowe spotkania

Poniżej znajduje się opis ciekawych miejsc, które można napotkać podczas wędrówki przez pustynię. Często po ich napotkaniu i wykonaniu prostych czynności, gracz zostaje nagrodzony. Nie są to oczywiście rzeczy, które miałyby jakiś ogromny wpływ na rozgrywkę, ale czasami się przydają. Przystępujemy więc do opisu…

 

Pechowy Pies

Podesłał: Rysiek Jarecki

Na pustkowiu czasami możesz spotkać pechowego psa. Poznać go można po tym, że wokoło niego jest pełno roztrzaskanych ludzi. Lepiej się do niego nie zbliżać, ponieważ psinka pomyśli, że jesteś jego nowym panem. Gdy się do ciebie przyłączy twój współczynnik szczęścia spadnie do 2. Możesz nie liczyć na celne strzały i trafienia krytyczne, spodziewaj się raczej, że broń wybuchnie ci w rękach. Najlepiej jak najszybciej się go pozbyć. Najprostszym wyjściem jest zabicie go, ale na pewno będzie to trudne bo tobie jak i twoim przeciwnikom „ciężko” będzie w niego trafić i nie tylko dlatego.

 

Cafe of Broken Dreams

Jedno z ciekawszych miejsc. Spotkasz tutaj kilka bardziej znaczących osób z pierwszej części Fallout. Poznasz ich historię, która będzie bardzo skrócona :-). Nie dość, że osoby, które nie grały w pierwszą część mogą się podciągnąć, to jeszcze można (ale nie trzeba) zwerbować tutaj do swojej drużyny Dogmeat’a !!! Pewnie pamiętacie go z Fallout. Po wizycie w tym miejscu jeszcze raz można z nim powędrować poprzez pustkowia zniszczonej Południowej Kalifornii.

 

Crashed Whale

Crashed WhaleSą to szczątki martwego wieloryba. Jakby ktoś nie zgadł :-). jeśli przyjrzysz się jego pozostałościom dojdziesz do wniosku, że spadł z dużej wysokości(?!). Jak? Mam informację od Rahna, że mowa o czymś takim jest w książce Douglasa Adamsa, pt. „Autostopem przez galaktykę”. Muszę teraz przeczytać książkę, żeby dowiedzieć się czegoś więcej :-). Ale wracając do sprawy – dokładnie przeszukaj ten teren. Znajdziesz tu mianowicie doniczkę z kwiatami! Nie dość, że wieloryb spada z wysokości, to jeszcze ma przy sobie kwiatki! Mi osobiście one się nie przydały na nic. Ale jak ktoś wie co z nimi zrobić to niech pisze.

 

Arthur Knights

Czasami możesz spotkać grupkę mężczyzn w Power Armorach. Ich przywódcą jest niejaki Król Artur. Podróżuje wraz ze swoimi oddanymi rycerzami i poszukuje świętego przedmiotu zwanego Holy Hand Granade lub po polsku Święty Granat Ręczny. Artur poprosi Cię o wskazanie miejsca, w którym może się znajdować ów granat. Twoja postać oczywiście nie wie, gdzie taki granat jest, więc pokaże losowe miejsce. W podzięce za oddaną „przysługę” Artur wskaże Ci (również losowo) lokalizację GECK’a. Po tym spotkaniu, jeśli będziesz miał odpowiednio wysoki współczynnik Luck, możesz znaleźć lokację w której znajduje się omawiany wcześniej Święty Granat Ręczny.

 

Vorpal Rat Cave

Po raz kolejny spotykamy rycerzy króla Artura, tym razem walczą oni ze szczurami. W tym losowym spotkaniu możemy odnaleźć osławiony Święty Granat Ręczny. !Działa tylko w specjalnie spatchownej wersji!

 

Bridge

Skoro już tutaj się dostałeś to musisz odgadnąć zagadkę, którą zada Ci Kapłan strzegący mostu. Musisz to zrobić, bo wyjście z tej lokacji jest po drugiej stronie mostu. Nie martw się jednak, zagadki są najczęściej proste, typu : „Jak masz na imię?” lub „Czego szukasz?”. Gorzej będzie jeżeli spyta się Ciebie: „Jaki musisz mieć poziom skilla Strong Back, żeby unieść 275 Lbs.?”, ale jeśli ktoś pomyśli to na pewno znajdzie rozwiązanie :-). A co się stanie jeśli zgadniesz? Kapłan eksploduje i będziesz mógł przejść przez most i zabrać jego szaty (które są nawet całkiem niezłe) lub po prostu usunie Ci się z drogi. Jeśli nie zgadniesz, to możesz eksplodować lub zabić Kapłana. Będzie to jednak trudne, ponieważ potrafi on przyzywać Wściekłe Krowy…

 

Guardian Portal

Guardian PortalJedno z moich ulubionych miejsc. Jest to portal przenoszący twojego bohatera ok. 80 lat wstecz. Po przejściu przezeń znajdziesz się w Vault 13 z czasów F1. Twoje zadanie polega na użyciu głównego terminala i przypadkowym zepsuciu Water Chip. W ten sposób zachowasz płynność wydarzeń. Zanim jednak to zrobisz przeszukaj 3 poziom i w jednym z pomieszczeń znajdź Solar Scorcher. Po jego opis udaj się do Opisu Broni. Wspomnę jeszcze, że to losowe spotkanie jest  nawiązaniem do Star Trek’a.

 

Talking Head

Spotykasz mówiącą kamienną głowę, która uważa się za posąg Vault Dwellera. Jest to nawet całkiem możliwe, bo w Arroyo jest identyczny posąg. Między twoim bohaterem a Głową zacznie się rozmowa. Nie przerywaj jej, a po około 12 godzinach (spoko czas zostanie przyśpieszony) Głowa przyzna Ci rację i dostaniesz od niej niezwykły kamień. Po jego użyciu Twoja odporność na ciosy wzrośnie o 25% i Agility o 2 punkty.

 

Tin Woodsman

Spotykamy gościa w wspomaganym pancerzu, który nieco zardzewiał i nie morze się ruszyć. Trochę przed nim stoi jego wybawienie – beczułka oleju, za naoliwienie gościa dosiejemy 150 MFC.

 

Federation Shuttle

Federation ShuttleLudzie, którzy kiedyś oglądali Star Trek’a, wiedzą pewnie o co chodzi. Jest to nawiązanie do tej właśnie sagi. Pozwolę sobie zauważyć, że twórcy gry muszą bardzo lubić świat Star Trek, bo jest to już któreś z kolei nawiązanie do tego wspaniałego wszechświata. Jak wskazują napisy na kadłubie, prom ten pochodzi z U.S.S Tores. Ciągle zastanawia mnie jedna rzecz: „Po co na jednym promie było aż tylu oficerów taktycznych, a ani jednego mechanika lub naukowca?”. Mniejsza z tym, chodzi o to, że przy ciałach znajdziecie najlepsze medykamenty w grze. Mogę wam zagwarantować, że leczą wszystko!

 

Unwashed Villagers

Hehe… losowe zdarzenie ze spamerem w roli głównej. Grupa wieśniaków atakuje spamera wykrzykując przy tym fajne hasełka. Lepiej nie ratować spamera, bo inaczej karma spada i spada i może się to źle skończyć. Tym spotkaniem losowym twórcy gry uhonorowali pierwsze forum Fallouta, na którym prowadzono wojnę z jednym wrednym spamerem.

 

Mad Cows (Szalone Krowy)

Może się zdarzyć, że zatrzymasz się na pustyni, a dookoła będą chodziły brahminy. Uważaj jednak! Kiedy któraś się do Ciebie zbliży – eksploduje. Najlepiej od razu stamtąd zwiewać.

 

Składowisko odpadów Toksycznych

Składowisko odpadów ToksycznychPrzysłał: Daniel Maikowski

Na tą ciekawą lokacje natrafiłem w okolicach Vault 13. Opatrzona ciekawym tekstem, „kogo udało ci się wkurzyć, że spotkało cię coś takiego”. Sytuacja wygląda tak, że jesteś wśród Gekonów różnej maści, a co 2 sekundy otrzymujesz sporą dawkę promieniowania. Obok stoją beczki wypełnione radioaktywnym świństwem. Radziłbym szykować quick load, jeśli znajdziecie się w tej lokacji.

 

Horrigan Massacre

Jedno z okropniejszych zdarzeń losowych, które nie jest losowe 😛 (ukazuje się zawsze w 5 tygodniu gry). Widzimy jak Frank Horrigan i żołnierze Enclavy mordują rodzinę pewnego doktorka który nie chciał współpracować.

Jeden komentarz na temat “Losowe spotkania”

  1. Crashed whale i doniczka z kwiatami to wynik właczenia napędu totalnego nieprawdopodobieństwa gdy nie zostało jeszcze przywrócone prawdopodobieństwo po poprzednim użyciu napędu. W te rzeczy zamieniły się dwie rakiety wystrzelone przez system obrony Magrathei po użyciu tego napędu. A że było to bardzo wysoko to wieloryb spadł i się rozciapkał. Polecam i film i książkę Autostopem przez galaktykę. Wogońska poezja rozwala wszystko….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.