Medykamenty

HEALING POWDER

HEALING POWDERProszki lecznicze. Plemieńcy sądzą, żę jest to wysoce zaawansowana biała magia. W rzeczywistości wyrabia się je tylko z dwóch składników: Brok Flower i Xander Root. I o ile mi wiadomo nie ma w tym żadnej magii :-). Potrafią je wyrabiać jedynie szamani, tacy jak Hakunin. Używanie ich (oprócz przywracania zdrowia) powoduje senność, z tego powodu powinno się je używać dopiero w ostateczności.

  • Efekt: +8 – 18 Hit points, -2 Perception (na 36 godzin)
  • Uzależnienie: Nie uzależnia

 

STIMPACK

STIMPACKPodstawowy środek leczniczy. W bardzo krótkim czasie powoduje gojenie się mniejszych ran. Można nim leczyć też cięższe rany, ale wtedy trzeba użyć kilku Stimpacków. Na szczęście nie są zbyt drogie i zawsze można mieć przy sobie kilkanaście egzemplarzy. Ich użycie nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

  • Efekt: +5 – 20 Hit Points
  • Uzależnienie: Nie uzależnia

 

SUPER STIMPACK

SUPER STIMPACKTen środek leczniczy także powoduje gojenie ran. Z tą jednak różnicą, że jest wielokrotnie silniejszy od zwykłego Stimpacka. Po takim znacznycm uzdrowieniu muszą nastąpić jednak skutki uboczne. Objawiają się one tym, że po dłuższej chwili niektóre rany znowu zaczynają się otwierać, w skutek czego traci się kilka punktów wytrzymałości co kilka tur.

  • Efekt: +75 Hit Points
  • Uzależnienie: Nie uzależnia

 

ANTIDOTE

ANTIDOTETym razem mamy do czynienia z bardzo uniwersalnym antidotum, które pomoże Twojemu organizmowi pozbyć się większości trucizn, jakimi możesz zostać zakażony na Pustkowiu. Możesz więc leczyć się tym specyfikiem z zatruć wywołanych przez: Radscorpiony, zmutowane szczury, Centaury i inne ścierwo. Historia powstania tej substancji sięga czasów Fo1, kiedy to Vault Dweller na prośbę doktora z ShadySands dostarczył gruczoł jadowy Radscorpiona, z którego doktorek wykonał owe antidotum.

  • Efekt: -25 poison count
  • Uzależnienie: Nie uzależnia

 

RAD-X

RAD-XTabletki zapobiegające i chroniące przed napromieniowaniem orzaz jego skutkami. Należy jednak pamiętać, aby połknąć je PRZED wystawieniem się na promieniowanie. Nie usuwają one napromieniowania, więc bezsensowne jest zażywanie ich kiedy jest się JUŻ napromieniowanym. Nie powodują żadnych znanych skutków ubocznych.

  • Efekt: +50 Rad Resistance
  • Uzależnienie: Nie uzależnia

 

RADAWAY

RADAWAYZostałeś napromieniowany? Ten specyfik jest specjalnie dla Ciebie! Służy on właśnie temu aby organizm mógł zwalczyć promieniowanie. Jak widac jest to swego rodzaju kroplówka. I jak każda kroplówka potrzebuje trochę czasu aby całkowicie się dostać do krwioobiegu. Dlatego właściwy efekt kuracji jest odczuwalny dopiero po jakimś czasie.

  • Efekt: -25 Rad Count
  • Uzależnienie: 10% od 1 wszczyknięcia RadAway, Rad Resistance spada o 20 (na 20 dni)

 

JET

JETBardzo silny środek uzleżniający (po naszemu narkotyk). Jego użycie powoduje nagły wzrost siły itp.. Jednak częste jego używanie może zaskutkować zniszczeniem układu nerwowego i głębokim uzależnieniem. W czasach F2 Jet jest rozpowszechniony we wszystkich bardziej zacofanych miastach. Wynalezienie Jetu przypisuje sobie Myron, jednak wiadomo, że zrobił to ktoś całkiem inny. Dzięki Wybrańcowi lekarz z Vault City zdołał wyprodukowć antidotum przeciw Jet.

  • Efekt: +2 Action Points, +1 Strength, +1 Perception
  • Uzależnienie: 50% od 1 dawki pochłoniętej. Aps -2, Strength -3, Perception -3 (na 2 dni)

 

JET ANTIDOTE

JET ANTIDOTEAntidotum usuwające skutki uzależnienia spowodowanego częstym używaniem Jet. Przypuszczalnie zostało stworzone przez doktora z Vault City, po tym jak ChosenOne dostarczył mu próbkę tego narkotyku. Pojawienie się tego antidotum może pomóc uwolnić się z nałogu wielu ludziom. Pytanie tylko, czy skorzystają oni z pomocy.

 

BUFFOUT

BUFFOUTTen specyfik ma działanie podobne do Mentantów i Psycho. Są to bardzo mocne sterydy powodujące nagły (ale krótkotrwały) wzrost siły i refleksu. Bardzo się przydają podczas wallki, bo wpływają dodatnio na możliwość uniknięcia strzałów przeciwników i wiele innych rzeczy. Trzeba jednak zażywać je w umiarkowanych ilościach, ponieważ są silnie uzależniające.

  • Efekt: +2 Strength, +2 Agility, +3 Endurance
  • Uzależnienie: 25% od 1 dawki pochłoniętej. Strength -2, Agility -3, Endurance -2 (na 48 godzin)

 

MENTANTS

MENTANTSPotężny środek podwyższający zdolności umysłowe. Zażyty przed nauką podnosi statystyki potrzebne każdemu studentowi – pamięć, koncentrację, itp.. Najlepiej zażyć je tuż przed przeczytaniem książki, dzięki temu nauczysz się więcej i szybciej. Jednak nie używaj ich zbyt często, bo są silnie uzależniające i częste ich zażywanie może spowodować niechciane efekty uboczne.

  • Efekt: +2 Intelligence, +2 Perception, +1 Charisma
  • Uzależnienie: 15% od 1 dawki pochłoniętej. Intelligence -4, Perception -4, Charisma -3 (na tydzień)

 

PSYCHO

PSYCHOWedług orginalnego opisu jest to unikalne urządzenie napełnione specyficzną substancją. Prawdopodobnie wyprodukowane dla potrzeb armii. Jego zadaniem jest zwiększyć skuteczość żołnierza podczas walki. W praktyce powoduje wzrost siły, zręczności i percepcji. Nie wiem natomiast w jaki sposób redukuje obrażenia zadawane przez przeciwnika do minimum. Kiedyś miałem na sobie tylko Stalowy Pancerz, a po użyciu tego cuda czułem się jak w Power Armorze.

  • Efekt: +3 Agility, -3 Intelligence, +50 Damage Resistance
  • Uzależnienie: 20% od 1 dawki pochłoniętej. Agility -3, Intelligence +1, Damage Resistance -25 (na tydzień)

 

DOCTOR’S BAG

DOCTOR'S BAGJak sama nazwa sugeruje, jest to torba lekarska. Przyda się napewno tym, który chcieliby przez jakiś czas zostac lekarzem i podleczyć się trochę lepiej niż przy użyciu umiejętności Doctor. Używając tego zestawu można bowiem osiągnąć o wiele lepsze wyniki niż samym skillem Doctor. Dodatkowo, tę torbę można używać wielokrotnie.

 

FIRST AID KIT

FIRST AID KITZestaw do udzielania pierwszej pomocy. Zawiera: bandarz, nożyczki, plastry, szczykawki i całą resztę potrzebną by opatrzyć drobne rany. Tak jak wszystkie inne zestawy lekarskie ten zestaw pierwszej pomocy wspomaga twe umiejętności medyczne. W tym wypadku lepiej będzie wychodziło posługiwanie sie umieejętnością First Aid (Pierwsza Pomoc). Bardzo przydatna rzecz.

 

FIELD MEDIC FIRST AID KIT

FIELD MEDIC FIRST AID KITRzecz przydatna, jeśli często używasz umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc). Warto zainwestowac w ten zestaw, bo dzięki niemu nie trzeba leczyć mniejszych obrażeń Stimpackami, przez co oszczędza się dużo pieniędzy. Warto wspomnieć, że posiadanie zestawów medycznych nie wymaga wysokich medycznych umiejętnosci. Wprost przeciwnie, jeśli nie znasz sie na medycynie używanie zestawów sprawi, że będziesz skuteczniejszy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.