Podręcznik przetrwania

Zadanie dostaniesz u Moiry w Megatonie. Składa się ono z 9 oddzielnych zleceń i jest niewątpliwie najdłuższym w całej grze (nie licząc głównego). Każdą mniejszą część tego zadania można wykonać robiąc tylko to, co potrzebne lub starając się trochę więcej i ukończyć też opcjonalne polecenia. Ogólnie chodzi o to, żeby pomóc Moirze napisać książkę, która będzie się składała z trzech rozdziałów, z których każdy będzie traktował o trzech aspektach przeżycia na Pustkowiu. Zaczynajmy więc.

ROZDZIAŁ I

Może najpierw najłatwiejsza część. Powiedz Moirze, że chcesz zbadać skutki promieniowania działającego na żywy organizm. Poprosi Cię być wystawił się na źródło promieniowania (zazwyczaj będzie chciały, byś stawiał życie na ostrzy noża 😉 ) . Poprosi Cię byś przyjął 200 radów, ale będzie zadowolona, jeśli wrócisz mając na liczniku 600 radów. Bułka z masłem. Wyjdź z jej sklepu. Zapewne wiesz, że pośrodku Megatony leży sobie bomba atomowa. Po prostu podejdź do niej i pozwól działać naturze 😉 … Gdy otrzymasz informację, że zaliczyłeś zadanie (najlepiej poczekać i otrzymać 600 radów), wróć do Moiry. Domowymi sposobami usunie z Ciebie nadmiar promieniowania i… okaże się, że nastąpiły skutki uboczne. Dostaniesz perka Radioaktywna Regeneracja, dzięki któremu Twoje uszkodzone kończyny będą się leczyły automatycznie, gdy tylko dostaniesz choroby popromiennej. Dostaniesz też trochę Rad-X i AntyRadów.

W następnej kolejności polecam wykonać zadanie związane z Super Dupermarketem. Moira każe udać Ci się tam, by odszukać żywność i lekarstwa. Miejsce to znajduje się niedaleko Megatony. Bez problemu trafisz tam podążając za wskaźnikiem na kompasie.

W samym Super Dupermarkecie jest kilku bandytów. Nie są zbyt wymagający, chociaż na tym poziomie mogą sprawiać pewne problemy. Zdejmuj ich kryjąc się za pułkami. Żywność znajdziesz z prawym górnym rogu sklepu (patrząc z perspektywy mapy w PIPBoy’u). W całym sklepie znajduje się parę min, stinpacków i amunicji. Nie wspominając o tym, co znajdziesz w zwłokach przeciwników.

Lewy dolny róg to wejście do składziku, gdzie możesz zdobyć medykamenty potrzebne, żeby zaliczyć drugą część zadania. Możesz tam wejść na dwa sposoby – otworzyć drzwi przy pomocy terminala, lub jeśli nie masz wystarczająco wysokich Nauk Ścisłych, przy pomocy klucza który znajduje się gdzieś na terenie sklepu. Medykamenty są w apteczce na ścianie – weź wszystkie. Możesz też użyć terminalu na zachodniej ścianie, by włączyć robota strażnika. Wykończy on wszystkich bandytów, których napotka.
Możesz wracać i zdać zadanie. Nagrodą jest Sterylizator żywności i kilka sztuk jedzenia.

Ostatnie zadanie rozdziału pierwszego polega na tym, że musisz się udać na Pole Minowe, a dokładniej na znajdujący się na jego terenie plac zabaw.
W drodze do celu musisz oczywiście pamiętać o obecności min. Można się ich pozbywać na dwa sposoby. Najłatwiej jest oddać strzał z daleka. Jeśli trafisz w minę, ta wybuchnie. Drugi sposób polega na rozbrajaniu min. Jest to o tyle kłopotliwe, że do aktywacji miny wystarczy po prostu blisko podejść. Gdy mina się aktywuje masz dosłownie chwilę na rozbrojenie jej. Musisz wskazać ją celownikiem i nacisnąć klawisz akcji.

Oprócz min będzie Ci przeszkadzał również niejaki Arkansas, który ukrywa się w jednym z budynków niedaleko placu zabaw. Posiada karabin snajperski, więc musisz na niego uważać. Najprostszym wyjściem jest zabicie gościa, ale warto go pozostawić przy życiu ze względu na poboczne zadanie To tylko interesy.

Żeby w pełni zaliczyć zadanie musisz dotrzeć na plac zabaw i mieć w ekwipunku minę odłamkową. W nagrodę dostaniesz schemat miny kapslowej (wbrew pozorom ma kopa) i kilka granatów.

ROZDZIAŁ II

Najprostszym zadaniem drugiego rozdziału jest studium ran ciężkich. Pierwsza część zadanie polega na przyjściu do Moiry z uszkodzoną kończyną, a druga na tym, że musisz mieć mniej niż połowę punktów życia. Postaramy się zrealizować obie części jednocześnie.

Zapewne masz jakieś miny lub granaty, które zdobyłeś wykonując pierwszy rozdział. Przydadzą Ci się teraz. Najprościej jest postawić minę i strzelić w nią stojąc w pobliżu. Możesz podobnie użyć granatu – rzuć go sobie pod nogi.

Jeśli nie dysponujesz ani granatami, ani minami, wyjdź z megatony i poszukaj wraku samochodu. Po kilku strzałach wybuchają z siłą małej atomówki.
Powinieneś pozbyć się połowy HP i uszkodzić którąś z kończyn już po pierwszym wybuchu. Wracaj więc do Moiry. Moira poskłada Cię do kupy, a za fatygę dostaniesz kilka Med-X i kombinezon ochronny.

Zadanie można też wykonać w sposób ekspresowy, jeśli posiadasz odpowiednio wysoką umiejętność związaną z medycyną. Nie wykonasz niestety w ten sposób drugiej, opcjonalnej części zadania.

Teraz pobawisz się w deratyzatora. Weź zadanie polegające na przetestowaniu środka na gryzonie, który wymyśliła Moira. Jest to patyk nasączony dziwną substancją – zabójczą dla kretoszczurów. Głowy im od tego dosłownie eksplodują. Moira poradzi Ci, żebyś udał się do Ciepłych Kanałów w celu wykonania zadania. By je zaliczyć musisz zabić przy pomocy środka 10 kretoszczurów (3 to absolutne minimum, a pozostałe 7 to warunek dodatkowy). Chociaż kanały znajdują się dość daleko, warto się tam przejść. Nie tylko dlatego, że dużo tam kretoszczurów. Zachęcającym powodem może być to, że znajdziesz tam sporo kapsli i kilka przydatnych gratów, m.in. rękawice wspomaganą.

Pamiętaj, że musisz zabijać kretoszczury za pomocą broni, którą dałą Ci Moira (czyli wspomnianego patyka ze środkiem na gryzonie). Wystarczy uderzyć nim kretoszczura, a ten za chwile eksploduje. W samych kanałach znajdują się też bandyci, więc mniej to na uwadze. Podczas zwiedzania kanałów natkniesz się na terminal sterowania wiezyczkami. Użyj go, by je dezaktywować. Znacznie ułatwi to eksploatację i zapobiegnie niepotrzebnym stratom w amunicji i medykamentach. Gdy juz dziesiąty kretoszczur padnie, wróć do Moiry. W nagrodę dostaniesz parę sztuk Psycho i Odlotu.

Czas na pobawienie się w badacza przyrody. Musisz umiejscowić urządzenie monitorujące w jajach Błotniaków, a jeśli zadanie ma być wykonane perfekcyjnie, żaden z Błotniaków nie może zginąć. Przygotuj się więc na bieganie zamiast strzelania.

W pierwszej kolejności udaj się do Pomnika Poległych w Anchorage i dostań się do środka Mauzoleum w Anchorage. Gdy już będziesz w środku cały czas idź przed siebie, schodząc w dół kanałów. Dojdziesz do pomieszczenia, w którym Ty będziesz stał na schodach prowadzących w dół a pod Tobą będą się rozciągały zalane chodniki. Jeśli się rozejrzysz, zobaczysz w dole skupisko jaj Błotniaków. Radzę zeskoczyć na dół, szybko podbiec do celu i zainstalować urządzenie. Robisz to naciskając klawisz akcji i wybierając odpowiednią opcję.
Zaraz zleci się tu pełno brzydali, więc nie czekając, zrób w tył zwrot i dostań się na miejsce z którego zeskoczyłeś. Stąd już wiesz jak wyjść. Wracaj do Megatony po nagrody: SkradoBoy’e, Czapka z daszkiem i trochę przydatnej amunicji.

Do pomieszczenia lęgowego udało mi się też dojść w inny sposób. Po prostu wszedłem od innej strony. Jednak tamta droga jest dłuższa i raczej nie uda Ci się przeżyć bez zabijania Błotniaków. Tak, czy siak drugi rozdział został ukończony.

ROZDZIAŁ III

Na początek przejdziemy się do fabryki RobCo. Powód jest prosty – fabryka znajduje się bardzo bliskoTenpenny Tower, którą już zapewne odwiedziłeś, więc znasz drogę. Najlepiej użyj opcji szybkiej podróży i przenieś się pod wieżowiec. Stamtąd to dosłownie parę kroków.

Po wejściu na teren zakładu będziesz musiał walczyć z kretoszczurami i muchami. Nic, co mogłoby stanowić problem. Twoim zadaniem jest odnaleźć drzwi prowadzące do Biura i kafeterii. Na górnym poziomie znajduje się komputer, którego musisz odnaleźć, by wykonać zadanie. Kiedy już go zlokalizujesz, użyj klawisza akcji, by umieścić w nim procesor od Moiry. Wykonałeś obowiązkową część zadania.

Teraz zaczynają się problemy… Okazuje się, że komputer się uruchomił i aktywował systemy obronne! Spodziewaj się ataku ze strony robota strażnika. Zniszcz go. Od tego momentu masz dwa wyjścia. Możesz wycofać się z fabryki, złomując po drodze roboty, albo po raz kolejny zainteresować się komputerem i spróbować go przeprogramować.

Druga opcja jest o niebo lepsza. Po pierwsze zaliczysz dodatkową część zadania, a po drugie nie będziesz musiał marnować czasu, medykamentów i amunicji.

Skoro już sobie ze wszystkim poradziłeś, to powiem Ci, że zadanie można zaliczyć nie ruszając się ze sklepu Moiry, jeśli posiada się profit Ekspert robotyki. Zapewne sam się zorientowałeś, że tak jest, jeśli miałeś ten profit.
Moira w nagrodę za wykonanie zadania podaruje Ci kilka sztuk granatów EM i Wielką księgę wiedzy.

Udamy się teraz do biblioteki. Zadanie to nie jest zbyt skomplikowane, niemniej czasochłonne. Jak zwykle w takich sytuacjach prowadzi Cię wskaźnik na kompasie. Ja doszedłem do biblioteki idąc na południe, a później na wschód wzdłuż wybrzeża. Być może można się tam dostać tunelami metra. Mi jednak nie chciało się spędzać czasu na łażeniu po korytarzach, które prowadzą nie wiadomo gdzie.

Po drodze możesz się natknąć na Super Mutanty i na pewno zahaczysz o kryjówkę Bandytów. Przygotuj się więc na ciężką przeprawę. Oba zadania polegają na pogrzebaniu w komputerach biblioteki, więc na razie skoncentruj się tylko na tym, by do niej dojść.

W środku spotkasz oddział Bractwa Stali. Skryba Yearling zaoferuje Ci pewien układ. Będzie od Ciebie kupowała wszystkie przedwojenne książki, jakie jej dostarczysz. Łatwo je odróżnić od zwykłych, bezużytecznych książek – są w lepszym stanie, mają czystą okładkę. Kilka takich egzemplarzy znajdziesz w samej bibliotece.

By zaliczyć obowiązkową część zadania, zlokalizuj w tym pomieszczeniu komputer o nazwie Terminal meldunkowy. Wyciągnij z niego potrzebne dane i zadanie zostanie zaliczone.
Czas zająć się zadaniem dodatkowym. Trzeba znaleźć kolejny komputer, który znajduje się w Archiwum mediów biblioteki publicznej Arlington. Proponuje nie zgrywać bohatera i trzymać się możliwie blisko oddziałów Bractwa. Cały budynek biblioteki to pole walki między nimi, a bandytami. Po co marnować amunicję, skoro mogą nas wyręczyć Paladyni?

Kiedy już trafisz do wspomnianej strefy, spodziewaj się większej ilości spotkań z Bandytami. Jeśli po drodze natkniesz się na terminal ochrony, skorzystaj z niego. Musisz się dostać na najwyższe piętro budynku i jeśli nie wyłączysz systemu ochrony, będziesz musiał się przygotować na ostrzał ze strony wieżyczek ochronnych.

To by było w zasadzie na tyle, wiesz już, że terminal znajduje się na samej górze, więc trzeba tam tylko wejść. Nie musisz łamać haseł, ani używać żadnych kart dostępu, by wyciągnąć informacje. Gdy już je zdobędziesz wracaj do Megatony i odbierz książkę podnoszącą retorykę oraz kapsle, w ramach nagrody.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.