Idąc jego śladami

Megatona

Idąc jego śladami (czyli Twojego ojca), musisz trafić  do Megatony. Idź prosto przed siebie. Nie radzę zbaczać, bo na razie nie masz ani uzbrojenia, ani amunicji, by radzić sobie z ewentualnymi przeciwnikami, na których możesz trafić.
Megatonę łatwo poznasz, to osada otoczona wysokim blaszanym murem, z olbrzymią bramą i Protektronem stojącym przed nią. Na miejscu popytaj się ludzi o ojca. Większość z nich nie będzie wiedziała, o kogo Ci chodzi, ale niektórzy mieszkańcy będą coś kojarzyć i wyślą Cię do właściciela miejscowego Saloonu – Moriarty’ego.

UWAGA! Jeśli nie możesz znaleźć Moriarty’ego, to widocznie trafiłeś na bug’a, który mi się też przydarzył. Polega na tym, że czasem NPCe chodzący po wyższych poziomach Megatony spadają i giną, a że Moriaty lubi przesiadywać na balkonie Saloonu… Jeśli padł ofiarą buga, to się nie martw – i tak możesz skończyć wątek główny, wystarczy udać się do dr Li, w Rivet City. Ale o tym dużo później.

Wracając do rzeczy. Szyld Saloonu widać już z samego wejścia do miasta. Idź tam, Moriarty’ego znajdziesz, albo w środku za barem, albo na rzeczonym balkonie, albo na zapleczu, przy komputerze. I jeśli trafiłeś na buga, innym sposobem, niż udawanie się do Rivet City jest wyciągnięcie informacji o ojcu z komputera, ale prawdopodobnie teraz nie masz tak wysokich umiejętności, by się do niego włamać.

Moriarty

Na niskim lvl więc, jedynym sposobem jest wyciągnięcie informacji od samego Moriarty’ego. Jest na to kilka sposobów. Może Ci powiedzieć sam (ale do tego trzeba mieć wysoką Retorykę), można go przekupić lub zrobić dla niego zadanie. Ostatnia droga wydaje się najbardziej opłacalna.
Zadanie jest proste. Musisz znaleźć niejaką Siwą w Springvale i odebrać od niej dług. Wystarczy wyjść z Megatony, Springvale jest niedaleko. Wskaźnik na kompasie Cie poprowadzi. Powinieneś znaleźć domek, a w nim będzie szukana Siwa. Możesz albo ją przekonać, by oddała kasę, albo zaproponować, że zapłacisz część długu, albo ją przycisnąć. Prawdopodobnie skończy się to tym, że Cie zaatakuje, trzeba będzie ją więc ubić. Z ciała wyciągniesz 400 kapsli, pistolet i inne śmiecie. Przeszukaj też dom – nie martw się na razie ujemną karmą, szybko sobie odbijesz…
Wróć do Saloony, zdaj zadanie. Będziesz musiał oddać 100 kapsli, ale zawsze jesteś o 300 do przodu, prawda?
Od Moriarty’ego dowiesz się kilku ciekawych rzeczy i tego, że ojciec udał się do Radia Galaxy News.

Zanim ruszysz w dalszą drogę powinieneś chyba porobić trochę questów pobocznych. Potrzebujesz bowiem nie tyle większego lvl, co lepszej broni i więcej AMUNICJI. Wycieczka do GNR na pewno nie należy do najłatwiejszych i najkrótszych. Przeciwników po drodze jest całkiem sporo.

Droga do GNR

Gdy spojrzysz na mapę świata w PIPBoy’u, zobaczysz, że znacznik nie pokazuje bezpośrednio stacji GNR, ale po drodze jest jeden checkpoint. Chodzi o to, że do radia da się przejść przez stare stacje metra i tą drogę radzę obrać. Tak więc idź do pierwszego miejsca wskazywanego na mapie, a trafisz na stację metra Farragut West. Musisz się przedostać przez nią (nic odkrywczego). Po drodze możesz sobie pomagać włamując się do komputerów (mała podpowiedź – we wszystkich stacjach metra Protektrony nie zaatakują Cię, jeśli będziesz miał w ekwipunku bilet). Gdy przejdziesz przez te podziemia następnym celem będzie stacja Tenleytown/Friendship. Nadal podążaj w kierunku, który sugeruje znaczek na kompasie, a trafisz na stację Chevy Chase. I to jest już całkiem niedaleko rozgłośni GNR 🙂 … Problem w tym, że tutaj zaczyna się niezła rąbanina, bowiem jest sporo Super Mutantów i nie są samotnymi wędrowcami 🙂 …

Zapewne zaraz po wyjściu na powierzchnię zaatakują Cię SMy z pobliskiego rozwalonego budynku. Wykończ je. Po jego drugiej stronie natkniesz się na oddział Bractwa Stali. Być może nawet wspomogli Cię podczas pojedynku z Super Mutkami. Ich dowódca – Sara – nie będzie się wydawała zbyt zadowolona z tego, że jakiś żółtodziób wpada w środek ich terenu operacyjnego, ale okaże się, że oni też udają się do GNR, żeby wspomóc tamtejszy odział. Możesz śmiało iść z nimi, razem będzie przyjemniej 😉 …

Starcie przed rozgłośnią

Dotrzecie na plac przed budynkiem GNR. Tutaj pomóż oddziałowi pozbyć się SM’ów szturmujących budynek i natychmiast po tym, gdy wybijesz wszystkich zacznij szukać ciała rycerza Bractwa, które ma przy sobie Grubasa… Powód jest prosty. Za chwilę na scenę wkroczy Behemoth. Skubaniec jest cholernie wytrzymały, a jednym ciosem bankowo Cię zabije. Jeśli nie udało Ci się znaleźć ciała, to po pojawieniu się Behemotha będzie je wskazywał znaczek na kompasie. Grubas to Twoja jedyna szansa, by pozbyć się go szybko i bez zbędnych strat. Weź więc tą śmieszną wyrzutnie i miniatomówki, wyceluj w brzydala i… po dwóch bezpośrednich trafieniach powinien paść. Znajdziesz w jego ciele masę sprzętu.

No cóż, nie pozostaje nic innego, niż wejść do budynku, udać się na piętro i pogadać z Tree Dogiem. Masz dwie możliwości, albo przekonasz go, by powiedział od razu, gdzie jest tatuś… albo będziesz musiał zrobić dla niego pewne zadanko, które jest kolejnym questem wątku głównego…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.