Po niedawnych wyciekach screenów i filmików prezentujących gameplay’e z Fallout 4 w Sieci rozpętała się burza. Wielu graczy poczuło się zawiedzionych tym, co zobaczyło. Delikatnie mówiąc, grafika nie była godna gry z 2015 roku. Być może właśnie w odpowiedzi na te zarzuty, Bethesda przygotowała artykuł opisujący rozwiązania graficzne zastosowane w Fallout 4.
Po szczegóły zapraszamy do wspomnianego artykułu. Ja ograniczę się do wymienienia najważniejszych elementów i zaprezentowania screenów przygotowanych przez studio z Rockville. Zapraszam po nie do dalszej części newsa.
Zastosowane efekty:
- Kafelkowe opóźnione oświetlenie
- Antyaliasing czasowy
- Odbicia typu screen space
- Efekt bokeh
- SSAO
- Mgła wysokościowa
- Rozmycie ruchu
- Mapowanie tonów Filmic
- Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów
- Dynamiczne rozrywanie obiektów wykorzystujące teselację sprzętową
- Oświetlenie wolumetryczne
- Cieniowanie fizyczne wykorzystujące korekcję gamma
Co sądzicie o takiej odpowiedzi Bethesdy?