Jaskinia i Nowa Nadzieja

Pobudka

Zaczynamy. Budzisz się w enigmatycznej jaskini przesiąkniętej zapachem rozkładu i stęchlizny, oznaka świetnie zapowiadającego się moda. Otwórz ekwipunek klawiszem [I]. Przeciągnij prymitywny, aczkolwiek przydatny na początek samopał do jednego okienka aktywnej broni, a nóż do drugiego. Zaznaczonego na zielono tajemniczego symbolu nie wyrzucamy, odegra on bardzo znaczącą rolę przez całą grę, możemy dzięki niemu wypytywać postacie o przydatne informacje.

Fallout 1.5 - Jaskinia

Deratyzacja

Wybij wszystkie szczury na twojej drodze nożem, a następnie zajmij się Kretoszczurem. To już konkretniejszy przeciwnik, więc użycie pistoletu jest do przyjęcia.

Fallout 1.5 - Jaskinia

Radskorpiony

Przejdź w dół jaskini wyrzynając pozostałe szczury. Gdy napotkasz radskorpiony, to czas na użycie pistoletu i zdejmowanie ich z odległości, gdyż ich atak kosztuje nas stratę sporawej ilości zdrowia, a dodatkowo zatrucie. Nie należy przesadzać z bawieniem się w snajpera, poniżej 70% szans na trafienie po prostu nie strzelamy – dla oszczędności amunicji. Zbieranie ich ogonów może być opłacalne, ale każdy waży po 20 funtów – jak ktoś chce, to może zebrać. Po oczyszczeniu jaskini z całego plugastwa zostaniemy nagrodzeni 500 PD, i w moim przypadku pierwszym level up’em. Rozdałem punkty mniej więcej po równo na umiejętności główne.

Fallout 1.5 - Jaskinia

Ciało

W dole jaskini leży zamordowany chłopak – zwalniamy jego ciało ze wszystkich wspaniałości, jemu już się nie przydadzą. Koniecznie zabieramy złoty naszyjnik, bo będzie nam potrzebny do zadania.

Fallout 1.5 - Jaskinia

Wychodzimy z jaskini

Po wyjściu, zbieramy przydatne korzenie Xandrowe i kwiaty Broca. Nic nie ważą, a będzie można je przerobić na proszki lecznicze. Jeżeli gramy postacią nastawioną na rzucanie, warto zebrać także kamyki, które w początkowej fazie gry będą służyły za odnawialną amunicję.

Fallout 1.5 - Poza jaskinią

(rozmieszczenie roślinek prawdopodobnie jest losowane przez silnik gry, jednak dużej różnicy z umieszczeniem ich w Waszej grze być nie powinno)

Przechodzimy do następnego miejsca i ponownie bezczelnie grabimy naturę z jej dóbr – przyszłych składników proszków.

Fallout 1.5 - Poza jaskinią

Rozmawiamy z tajemniczym człowiekiem który nam się przyglądał. Powinien sam do nas zagadać. Zaprowadzi nas do Nowej Nadziei – pierwszej lokacji na naszej drodze.

Fallout 1.5 - Poza jaskinią

Nowa Nadzieja

Opowiadamy wszystko co o sobie wiemy Gregowi, a następnie rozmawiamy z jego żoną. Zleci nam nasze pierwsze zadanie, które w sumie już wykonaliśmy – znalezienie złotego naszyjnika. Jednak nie oddajemy go od razu, bo jak to w Falloutach bywa – każde zadanie ma swoje drugie dno. Kradzieże to nieodłączna część Fallouta, dlatego skorzystamy ze starego jak radioaktywny świat triku z dynamicznym zapisywaniem i wczytywaniem gry przy nieudanej próbie, pamiętając o włączeniu skradania jedynką i kradzieży trójką. Okradamy Grega (1) ze wszystkiego z naciskiem na podręcznik pierwszej pomocy, i jego żonę (3) – głównie z kapsli. Oprócz tego, zabieramy im wszystko z szafki (2).

Jeżeli ulegliśmy ofiarą zatrucia, prosimy Grega o wyleczenie nas za 20 kapsli, które część zwiniemy mu z powrotem. Można także skorzystać z jednej fiolki antidotum które znaleźliśmy, drugą należy koniecznie zatrzymać, wiąże się z nią zadanie w następnej lokacji – Rat Hole. Rozmawiamy z panią burmistrz (4) która ma dla nas pracę, ale przed podjęciem się jej kupujemy od niej cenną amunicję do naszego samopału. Warto przeszukać pokój na prawo od niej.

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Ogony radskorpiona i podręcznik bez problemu możemy sprzedać – umiejętność niesienia pierwszej pomocy nie przyda nam się zbytnio, za to amunicja i kapsle – tak. Jeśli wciąż braknie, dokładamy proszki i mniej przydatne rzeczy, nigdy kapsle. Przydałoby się także okraść ją z dodatkowej amunicji. Wykorzystujemy wszystkie dostępne opcje dialogowe, po czym podejmujemy się pracy ochrony braminów.

Pilnuj braminów

Nie powinno być problemu z walką z radskorpionami przy obecnym nakładzie amunicji. Po robocie, wracamy do Nowej Nadziei otrzymując ok. 180 PD za walkę z radskorpionami oraz trochę PD i kapsli za wykonanie zadania.

Skoro wyrzuciło nas do centrum miasta, otwieramy umiejętnością otwierania (dwójka) zagrodę braminów otrzymując symboliczne 10 PD. Dokładnie tak, robię to przy każdej takiej okazji.

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Nieopodal studni leży łopata, którą koniecznie zabieramy ze sobą. Weterani Fallouta doskonale wiedzą, że nie będę nią przesadzać kwiatków…

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Wracamy do burmistrza i oddajemy questa, bierzemy nagrodę. Od razu podejmujemy się kolejnej pracy – polowania na gekony z myśliwymi.

Pomóż myśliwym zapolować na gekony

Również nic trudnego w tym być nie powinno. Bierzemy kolejną nagrodę – około 245 PD za walkę z gekonami oraz 250 PD i trochę kapsli za wykonanie zadania.

Odnajdź złoty naszyjnik

Następnie idziemy do jednego z namiotów po następne zadanie. Zaczynamy rozmowę z Oswaldem,

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

i dowiadujemy się że poszukuje swojego zaginionego syna – tego młodzieńca, którego znaleźliśmy w jaskini. Opowiadamy mu o tym fakcie i o złotym naszyjniku który przy sobie miał. Przystajemy na jego propozycję cichego zwrócenia naszyjnika właścicielce, nie oczekując nic w zamian. Dostajemy za to 500 PD, a ja – kolejny poziom i możliwość wyboru perka. Jak zawsze, jako tego pierwszego wybrałem Pojętnego ucznia (najlepiej wyposażyć się w niego jak najwcześniej!), a punkty umiejętności wydałem dość nierównomiernie – skupiłem się głównie na zainwestowanie w retorykę i ręczną broń palną, bo to właśnie one będą nam najpotrzebniejsze w Rat Hole.

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Jeżeli wybraliśmy opcję pokojowego rozwiązania sprawy z naszyjnikiem, odkładamy go na półkę żony Grega umiejętnością kradzieży, biorąc przy okazji kawałki mięsa.

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Po czym prosimy ją by upewniła się raz jeszcze o braku jej nieodłącznego elementu biżuterii. Wszyscy zadowoleni, a w nagrodę otrzymujemy doświadczenie. Ponadto, Greg za każdym razem gdy przyniesiemy mu korzeń Xandrowy i Kwiat Broca, przerobi je na proszek leczniczy. Prosimy go o to, aż do momentu wyczerpania wyżej wymienionych.

Zagadujemy do człowieka w żółtych łachmanach w namiocie pod namiotem Oswalda i podejmujemy się zadania odniesienia listu do jego rodziny w Rat Hole nie żądając niczego w zamian.

Fallout 1.5 - Nowa Nadzieja

Na ten moment to już koniec  naszych odwiedzin w Nowej Nadziei, następnym razem zajrzymy do Rat Hole – ruin miasteczka rządzonego przez ćpunów i najemników, w której przyjdzie nam wyjaśnić tajemniczą sprawę…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.