CATTLE PROD
Jak głosi sam opis jest to „najlepszy przyjaciel farmera”. Można z tego stwierdzenia wnioskować, że jest to przyrząd do spędzania bydła lub czegoś w tym stylu. Ulepszony i przerobiony służy teraz jako wcale nie najgorsza broń. Jest bardzo rzadka, ale nic straconego, bo nie jest też silna. Poza tym kto widział, żeby Wybraniec bawił się w farmera. Ty masz do roboty bardziej wyniosłe rzeczy! Prawda?
- Obrażenia: 12 – 29
- Amunicja: Small Energy Cells
- Magazynek: 20 impulsów
- Waga: 6 Lbs.
- Min siła: 4
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
PLASMA PISTOL
Zwykły pistolet plazmowy. Rzecz jasna nie ma takiej mocy jak strzelba plazmowa, ale też może nieźle dać popalić. Całkiem nieźle przebija się przez pancerze m.in. dla tego, że większość pancerzy słabo chroni przed plazmą. A jeśli ktoś nie ma Power Armora to marne jego życie. No i ma całkiem pojemny magazynek. Znaleźć go można w różnych opuszczonych bazach lub przy żołnierzach Enclave.
- Obrażenia: 15 – 35
- Zasięg: 20
- Amunicja: Small Energy Cells
- Magazynek: 16 impulsów
- Waga: 7 Lbs
- Min. siła: 4
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
LASER PISTOL
Ten pistolet bardzo mi się podoba. Dlaczego? – pytacie. Ma taki futurystyczny, fantastyczny wygląd. Lubię takie rzeczy, a jak potrafią nieźle przywalić, to jeszcze lepiej. A ten pistolet laserowy potrafi przywalić i to lepiej niż nieźle. Do tego jest taki mały, mało waży i ma całkiem dobry zasięg. Polecam wszystkim, którzy planują dłużej egzystować (jakie mądre słowo) na Pustkowiu. Kto nie pragnął kiedyś postrzelać sobie z lasera?
- Obrażenia: 10 – 22
- Zasięg: 35
- Amunicja: Small Energy Cells
- Magazynek: 12 impulsów
- Waga: 7 Lbs.
- Min siła: 3
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
MAGNETA LASER PISTOL
Podesłał Cyku
Magneta Laser Pistol jest prawie identyczny jak zwykły laserowy pistolet, różnice polegają na tym, iż ten według mnie lepiej wygląda , oraz, co jest napisane w opisie, został wyprodukowany na potrzeby armii, dlatego została podniesiona jego celność. Pistolet ten można dorwać w New Reno po zlikwidowaniu ochrony Mr.Salwadore lub w późniejszym etapie gry w większości sklepów w San Francisco.
- Obrażenia: 10 – 22
- Zasięg: 35
- Amunicja: Small Energy Cells
- Magazynek: 12 impulsów
- Waga: 7 Lbs.
- Min siła: 3
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
YK42B PULSE PISTOL
Bardzo dobry pistolet pulsowy. Prawdę mówiąc każda broń pulsowa jest dobra. To maleństwo dorównuje mocą nawet niektórym strzelbom energetycznym. Warto go mieć, jeśli nie przy sobie to chociaż dać go jakiemuś towarzyszowi, który oczywiście dobrze posługuje się bronią lekką lub energetyczną. Jeden, ale nie jedyny jego egzemplarz można znaleźć w siedzibie Bractwa Stali w San Fran.
- Obrażenia: 32 – 46
- Zasięg: 15
- Amunicja: Small Energy Cells
- Magazynek: 5 strzałów
- Waga: 8 Lbs
- Min. siła: 3
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
SOLAR SCORCHER
Jest to bardzo dziwna broń. Po pierwsze, podczas grania można znaleźć tylko jeden jej egzemplarz, a po drugie nie potrzebuje ona amunicji. Jak sama nazwa wskazuje jest to pistolet na baterie słoneczne. Wynika więc z tego, że może działać jedynie w dzień. To jest właśnie jego jedyny i zarazem największy minus, bo może się pojawić problem, gdy będziesz musiał walczyć w nocy…
- Obrażenia: 20 – 60
- Zasięg: 20
- Amunicja: światło słoneczne!
- Waga: 5 Lbs.
- Min. siła: 3
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
ALIEN BLASTER
Niezwykła broń najwyraźniej pochodzenia pozaziemskiego. Wygląda jednak na to, że pasują do niego małe ogniwa energetyczne. Jest to najlepszy pistolet energetyczny w grze! Spójrzcie tylko na te obrażenia, a sami się przekonacie :-). Choćby Wam dawali nie wiem ile, to nie sprzedawajcie go. W końcu jest to unikat. Pistolet ten pojawił się też w pierwszej części Falla. Mój kumpel przeszedł na nim całą grę.
- Obrażenia: 30 – 90
- Zasięg: 10
- Amunicja: Small Energy Cells
- Waga: 5 Lbs.
- Min. siła: 2
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
LASER RIFLE
Jeśli tylko popatrzycie na statystyki, to na pewno zechcecie ją mieć. Powstrzymajcie się jednak jeszcze. Wszystko byłoby O.K., gdyby nie to, że nowsze i lepsze pancerze o wiele lepiej chronią przed laserem niż np.: plazmą. Jednak mogę pocieszyć, że gdy ktoś dostanie krytyka, to nawet najlepszy pancerz mu nie pomoże :-). Przeszedłem z tą strzelbą Fallouta 1, więc musi być dobra, co nie?
- Obrażenia: 25 – 50
- Zasięg: 45
- Amunicja: Micro Fusion Cell
- Magazynek: 12 strzałów
- Waga: 12 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
PLASMA RIFLE
Niezła giwera. Plusem broni plazmowych jest to, że pancerze nie dają przed nią zbyt dobrej ochrony. Najlepiej wymiata się nią Obcych, ale jest dobra prawie na wszystko i wszystkich. Jest bardzo rozpowszechniona pośród oddziałów Enclave. Znajdziesz ją w kilku miejscach. Łatwo ją zdobyć. Jest to jedna z moich ulubionych broni energetycznych. Poza tym ma taki fajny, niezwykły wygląd.
- Obrażenia: 30 – 65
- Zasięg: 25
- Amunicja: Micro Fus. Cells
- Magazynek: 10 strzałów
- Waga: 17 Lbs
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
TURBO PLASMA RIFLE
W Fallout 1 była to najlepsza broń energetyczna. W Dwójce ustąpiła miejsca strzelbie pulsowej. Można ją zdobyć ulepszając zwykłą Plasma Rifle u kogoś, kto oferuje ulepszanie broni – np. u Algernona w New Vegas. Jest jeszcze jedna różnica, która sprawia, że jest nieco gorsza od swojej poprzedniczki z pierwszej części gry – koszt jej użycia wzrósł z 4 do 5 punktów akcji.
- Obrażenia: 35-70
- Zasięg: 35
- Amunicja: Micro Fus. Cells
- Magazynek: 10 strzałów
- Waga: 17 Lbs
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
YK42B PULSE RIFLE
Rzadko spotykany karabin pulsowy. Prawdę mówiąc nie jest to karabin, lecz prawdziwe działo. Bardzo lekka i śmiercionośna. Wyśmienita dla słabszych postaci. Jednym strzałem potrafi zabić Aliena, a to chyba coś znaczy, nie? Dodatkowo, jak żołdak z oddziałów Enclave dostanie krytyka w oczko, to pozostaje tylko dziękować Bogu, że się nie jest nim. Warto ją mieć w ekwipunku. Nieźle wymiata!!!
- Obrażenia: 54 – 78
- Zasięg: 30
- Amunicja: Micro Fus. Cells
- Magazynek: 10 strzałów
- Waga: 14 Lbs
- Min. siła: 3
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
GATLING LASER
Całkiem niezła spluwa. Coś w rodzaju minigun’a, ale jej amunicja to Micro Fusion Cells. Jej minus jest taki, że bardzo (ale to naprawdę bardzo) rzadko zdarza się wykorzystać jej pełną moc. Tylko około jeden na pięć wystrzałów trafia tak jak należy (a szkoda), ale jak już trafi to o ho ho!!! Można go znaleźć tylko na platformie Enclave. I chyba kupić w San Fran, ale nie pamiętam za dobrze…
- Obrażenia: 20 – 40
- Zasięg: 40
- Amunicja: Micro Fus. Cells
- Magazynek: 30 impulsów (3 strzały)
- Waga: 29 Lbs
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: ciągłe