Fallout 2 - Klamath

Klamath

Klamath jest pierwszą ludzką osadą, do której powinieneś trafić po opuszczeniu Arroyo. Zaczniemy od nabicia łatwego expa.

Guard the brahmin
(Pilnuj braminów)

Pierwszym zadaniem, które wykonasz w Klamath, będzie obrona braminów. Rozpoczniesz je rozmawiając z Torrem. Stoi on niedaleko wejścia do miasta. Torr nie jest zbyt inteligentny, ale rozmowa z nim ujawni Ci, na czym polega problem. Torr opiekuje się stadem zmutowanych krów. Stado jest nękane przez ataki skorpionów. Walczyłeś z nimi wcześniej, więc wiesz, czego się spodziewać. Powiedz mężczyźnie, że jesteś gotów do walki, by przenieść się na pastwisko.

Na miejscu zaatakuje Cię jeden skorpion. Zabij go. Następnie porozmawiaj z dwoma mężczyznami, którzy stoją na zachodzie. To bracia Dunton. Zaoferują Ci fuchę. Chcą ukraść krowy Torra. Zgódź się pomóc. To do niczego nie zobowiązuje.

Zabicie jednego skorpiona nie spowodowało ukończenia zadania. Przewiń mapę w kierunku południowo-wschodnim, a zobaczysz, że trzeba zabić ich jeszcze sześć. Zanim to zrobisz, rozważ dwie możliwości.

  • zabicie wszystkich skorpionów zakończy obecne zadanie. Dostaniesz 250 expa i 50 punktów pozytywnej karmy
  • zabij 5 skorpionów (dla expa), ale jednego pozostaw przy życiu. Pozwoli Ci to wykonać robotę zleconą przez braci Duntonów

Rustle the brahmin
(Ukradnij braminy)

To zadanie można wykonać tylko, jeśli w poprzednim zdecydowałeś się na drugą opcję. Zakładamy, że zaoferowałeś pomoc braciom Dunton i nie zabiłeś wszystkich skorpionów atakujących braminy. Torra pozbędziesz się sprytną zagrywką. Powiedz mu, że zbliża się bugman i Ty zostaniesz, by bronić bydło, a on powinien biec po pomoc. Niezbyt rozgarnięty mężczyzna uwierzy i popędzi do miasta. Tobie pozostaje rozmowa ze zleceniodawcami.

Dostaniesz od nich 50$, 5 kawałków mięsa. Zyskasz 150 epxa, ale stracisz 70 punktów karmy.

Ta akcja umożliwia zrealizowanie jeszcze jednego zadania. Jego opis znajduje się poniżej.

Rescue Torr
(Ocal Torra)

Jeśli nadal jesteś na pastwisku, wróć do Klamath. Znajdź budynek z napisem „Buckner”. To ten sam, przed którym na początku stał Torr. Porozmawiaj z kobietą zaznaczoną na screenie. Okazuje się, że Torr pokłócił się z matką o utracone braminy. Udał się do kanionu na zachodzie. Zrób to samo. Chodzi o zieloną strefę na zachodzie miasta.

Na miejscu czeka Cię walka z robotem. Maszyna jest bardzo silna, ale ma jeden słaby punkt, który warto wykorzystać. Robot ma uszkodzone kończyny. Oznacza to, że na wykonanie ruchu zużywa duże ilości punktów akcji. Upewnij się, że robot w każdej turze będzie musiał się przesunąć o jedno lub dwa pola. Zużyje wszystkie punkty akcji i nie będzie mógł wyprowadzać ataków.

Torr jest dalej na zachód, nad rozbitym vertibirdem. Skoro tutaj jesteś, to zabierz żółtą kartę (yellow reactor keycard) z opancerzonych zwłok. Teraz się nie przyda, ale warto ją mieć.

Odprowadź Torra do przejścia prowadzącego do miasta. Otrzymasz 200 expa i 50 punktów karmy. Matka Torra postanowi Cię wynagrodzić pieniędzmi (100$). Możesz odmówić ich przyjęcia i w zamian zażądać uwolnienia Sulika. To o wiele lepszy wybór, bowiem Sulik to jeden z dostępnych członków drużyny.

Refuel the still
(Podłóż ogień pod aparaturę destylacyjną)

Zadanie rozpoczniesz podczas rozmowy z Whiskey Bobem. Znajdziesz go w budynku Bucknerów. Sto przy stoliku, ma na sobie zieloną bluzkę. Postaw mu drinka, a poprosi Cię o przysługę. Trzeba udać się na tereny położone w południowej części miasta i dorzucić drewna do destylatora.

Uwaga! Na wykonanie tego zadania masz tylko jeden dzień. Najlepiej zajmij się nim od razu.

Zgodnie z tym, co powiedział Bob, udajemy się na południe Klamath i przechodzimy do następnego obszaru.

Na tym terenie jest pełno gekonów. Przewiń mapę, by zlokalizować chatkę, o której mówił Bob. Znajdziesz ją na południowym-zachodzie. Musisz się tam dostać. Staraj się unikać walki ze złotymi gekonami. Są dużo silniejsze niż ich mniejsi krewniacy.

Drzwi do chatki znajdują się na ścianie zasłoniętej przez dach budynku. Musisz stanąć w odpowiednim miejscu, by je zobaczyć (są pokazane na poniższym zrzucie ekranu). W samej chatce po prostu podnieś drewno z podłogi i użyj je na destylatorze. Dostaniesz 100 punktów doświadczenia. Od tego momentu możesz zakończyć zadanie w dobry lub zły sposób.

Fallout 2 - chatka Boba
Chatka Boba

Dobry sposób

Po prostu wróć do Boba. Dostaniesz od niego obiecane 50$ i zyskasz 15 punktów karmy.

Zły sposób

By postąpić źle, musisz wyjawić położenie destylatora właścicielowi baru Golden Gecko. Budynek znajdziesz bez problemu – jest ozdobiony odpowiednim szyldem. Właściciel stoi za barem. Zainteresuje się informacjami na temat działalności Boba. Będzie próbował Ci wmówić, że samogon szkodzi mieszkańcom, ale tak naprawdę chodzi mu o usunięcie konkurencji. Za wskazanie położenia chatki dostaniesz 50$ i piwo, ale stracisz 15 punktów karmy.

Kill the rat god
(Zabij króla szczurów)

Zadanie wykonasz w części Klamth zwanej Trapper Town. Bardzo łatwo się tam dostać. Będąc w głównej części miasta, udaj się do południowo-zachodniego rogu mapy i przejdź na nowy obszar.

Osobą, z którą musisz porozmawiać, jest Slim. Sytuacja w tej części miasta nie jest wesoła. Cała północna część została opanowana przez szczury. Według Slima są one kontrolowane przez jednego ogromnego osobnika. Możesz zechcieć porozmawiać z mężczyzną również na inne tematy. Dowiesz się m.in. o dobrze zachowanym egzemplarzu samochodu. Dostaniemy się do niego wykonując to zadanie.

Drzwi do północnej części miasta znajdują się za Slimem, ale są zamknięte na klucz. Wspomniany klucz posiada Slim. Możesz go zdobyć od niego na wiele sposobów:

  • odda Ci go, jeśli zaoferujesz pomoc w pozbyciu się szczurów
  • możesz go ukraść
  • możesz kupić klucz
  • możesz spróbować otworzyć drzwi bez klucza, wykorzystując odpowiednią umiejętność

W północnej części miasta powinien Cię zainteresować budynek z szyldem Guns. Znajdziesz w nim dwie pary kaloszy (przydadzą się później) i trochę amunicji. Przejdź przez placyk do drugiej części budynku. Roi się tu od szczurów. Wybij je wszystkie. Gdy padnie ostatni gryzoń, Twoja postać powinna się znajdować obok zwłok mężczyzny. Niedaleko jest zejście do podziemi. Użyj go.

Podziemia

Od razu wejdź do małego pomieszczenia na północy. W biurku jest trochę naboi. We wschodniej części tuneli natrafisz na zwłoki przysypane ziemią. Obok nich leży nóż. Nic specjalnego, ale można go sprzedać za parę groszy. Z kolei, w korytarzu najbardziej wysuniętym na wschód, znajdziesz stertę kości, a w niej łom.

Ostatecznie, Twoim celem jest kolejna dziura w ziemi, która prowadzi na niższy poziom podziemi. Znajduje się ona mniej więcej pośrodku tego obszaru.

Fallout 2 - zejście na drugi poziom
Zejście na drugi poziom

Twój cel znajduje się na tym poziomie. Przesuń widok w kierunku południowo-wschodnim, a zauważysz ogromnego szczura. To Keeng Ra’at – władca tutejszych gryzoni. Walka z nim jest trudna. Zauważy Cię z dużej odległości i od razu zaatakuje. Krytyczny cios w oczy zabija go od razu, ale na obecnym poziomie raczej nie uda Ci się tego dokonać. Po prostu masz zbyt niskie umiejętności, by celnie trafić w oczy. Wykończ go w konwencjonalny sposób.

Fallout 2 - Keeng Ra'at
Keeng Ra’at

Za zabicie Keenga dostaniesz ok. 500 expa (300 punktów za wykonanie zadania i ok. 200 za samo zabicie szczura). Dodatkowo Twoja karma wzrośnie o 50 punktów. Zbadaj też leże olbrzymiego szczura. W stercie kości znajdziesz 109$. Na ziemi leży też nóż bojowy. Ciężko go zauważyć, więc przytrzymaj klawisz SHIFT. Podświetla on przedmioty leżące na ziemi. Nieco na północ od leża jest wnęka. W niej leży ciało trapera. Znajdziesz w nim pistolet 10mm i nieco kasy.

Część do samochodu

Zakładam, że nadal jesteś w podziemiach Trapper Town. Pamiętasz, jak Slim opowiadał o samochodzie, do którego nie można się dostać? Otóż można. Właśnie przez podziemia, w których jesteś. Po zabiciu Keenga musisz dostać się na wyższy poziom podziemnych korytarzy. W tym celu musisz użyć drabiny, ale nie tej, którą się tu dostałeś. Na północno-wschodnim rogu mapy znajdziesz inną drabinę. Właśnie ta Cię interesuje.

Ten obszar również roi się od szczurów. W korytarzu najbardziej wysuniętym na południe znajdziesz dwa stimpaki i 20$. Z kolej w korytarzu na wschodzie znajdziesz resztki robota i kombinerki (nie wyrzucaj ich, ani nie sprzedawaj – będą nam potrzebne w przyszłości).

Nas interesuje głównie pomieszczenie na północy. Drzwi do niego są zamknięte. Na szczęście w niewielkim kredensie obok wspomnianych drzwi znajduje się dynamit i łom. Tego pierwszego użyj do rozwalenia drzwi. Drabiną wyjdź na powierzchnię. Samochód stoi na południu. Niestety ten egzemplarz nigdzie nie pojedzie. Możesz jednak wyciągnąć z niego fuel cell regulator. Zabierz część ze sobą. Przyda się do Highwaymana, którego zdobędziesz później.

Fallout 2 - wrak Highwaymana
Wrak Highwaymana

Rescue Smiley the Trapper
(Uratuj trapera imieniem Smiley)

Jest to ostatnie zadanie, którego podejmiesz się w Klamath. Zleci Ci je Pani Buckner. Chodzi o traper Smiley’a. Wyruszył na poszukiwanie gniazda złotych gekonów i nie powrócił. Zgódź się pomóc kobiecie, a zaznaczy ona na Twojej mapie miejsce, do którego udał się zaginiony. Ruszaj do Toxic Caves.

Zakładam, że wyprawa ratunkowa zakończyła się pomyślnie. Porozmawiaj z Panią Buckner. Będzie bardzo wdzięczna za okazaną pomoc. Dostaniesz od niej 100$ lub wolność Sulika (jeśli jeszcze nie jest członkiem Twojej drużyny). Oprócz tego otrzymasz 500 expa za ukończenie zadania. Porozmawiaj jeszcze ze Smiley’em, który stoi teraz przy stoliku. Nauczy Cię ściągać skórę z gekonów. Od teraz z ciał martwych jaszczurów możesz wyciągać cenne skóry.

Sulik

Postać Sulika została tu wspomniana już kilka razy. Jest to jedna z postaci niezależnych, które mogą na stałe dołączyć do gracza. Jego umiejętności bojowe bardzo ułatwią Ci grę. Niestety, nie mamy możliwości przyłączenia Sulika ot tak sobie. Narobił on szkód w lokalnym barze Bucknerów. Ponieważ nie miał czym zapłacić, zatrzymano go, by odpracował. Trzeba zwrócić wolność Sulikowi. Można to zrobić na 3 sposoby:

W obu ostatnich przypadkach możemy „dostać” Sulika za darmo. Trzeba tylko zrezygnować z nagrody pieniężnej i wybrać jego wolność.

Fallout 2 - Sulik
Sulik

Pozostałe sprawy

W Klamath zrobiliśmy już prawie wszystko. Pozostało nam dowiedzieć się, gdzie podział się Vic. W końcu to on ma wiedzieć coś na temat Krypty 13. Najpierw udamy się do jego domu. Budynek łatwo poznać. Ma na froncie szyld z imieniem właściciela. W środku znajdziesz trochę napojów, talię kart, trzy manierki z Krypty 13, stimpaka, strzelbę samoróbkę i popsute radio. Upewnij się, że to ostatnie weźmiesz ze sobą.

Wciąż nie wiemy, gdzie zapodział się Vic. Pomoże nam Whiskey Bob, z którym mieliśmy już do czynienia. Zapytaj go o zaginionych ludzi. Następnie o Vica. Wiemy już, że często handlował w Den (Norze). Zapytaj się o tę nazwę, a Bob wytłumaczy, że to mieścina na południowy-wschód. Dzięki temu Den pojawi się na Twojej mapie świata. Ruszaj tam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.