Krypta 15

Vault 15 (Krypta 15)

Krypta 15 popadła w ruinę dawno temu. Teraz jej wnętrze jest zajęte przez bandytów. Na zewnątrz koczują cywile, którym pomożemy podczas naszego niezbyt długiego pobytu tutaj.

Rescue Chrissy
(Uratuj Chrissy)

By pozostawić dobre wrażenie na samym początku, skupimy się na pomocy lokalnej ludności.

Po pojawieniu się na terenie Krypty 15, udaj się na północ. Przy jednym z namiotów będzie stała starsza kobieta, Rebecca. Poprosi cię ona o rozmowę na osobności. Jeśli zgodzisz się na rozmowę, akcja gry przeniesie się do namiotu kobiety.

Rebecca opowie ci o swojej córce, Chrissy, która zaginęła gdzieś parę dni temu. kobieta zwierzy się też, że wyczuwa iż inni mieszkańcy koczowiska coś przed nią ukrywają. Kiedy rozmowa zacznie dobiegać końca, Rebecca poinformuje cię, że ktoś was podsłuchiwał i uciekł na wschód.

Wyjdź z namiotu i przyjrzyj się podłożu, a po prawej stronie zauważysz ścieżkę utworzoną przez kamienie. Podążaj tą ścieżką, aż trafisz na kobietę, która blokuje dojście do zielonego przejścia. To Dalia. mając wysoką umiejętność Retoryki, możesz namówić Dalię, by cię przepuściła. W przeciwnym razie musisz ją zabić, by przejść dalej.

Ratujemy Chrissy

W następnym obszarze trafisz na mężczyznę w pancerzu metalowym, stojącym przed chatką. Tutaj ponownie możesz wykorzystać Retorykę, by rozwiązać konflikt bez walki. Dostaniesz wtedy klucz, którego musisz użyć, by otworzyć drzwi do pokoju, w którym trzymana jest dziewczyna. Jeśli spróbujesz otworzyć drzwi bez klucza, to aktywuje się pułapka i otrzymasz obrażenia.

Innym sposobem na uwolnienie Chrissy jest dobra, niezawodna przemoc. Zabij obu bandytów i wyciągnij klucz z ciała mężczyzny, by utworzyć pokój, w którym uwięziono dziewczynę.

Po krótkiej rozmowie Chrissy pobiegnie do obozowiska, by powiedzieć reszcie koczowników, co takiego dzieje się w Krypcie. Wystarczy, że ty też tam wrócisz i porozmawiasz z Rebeccą, która powinna być w swoim namiocie. Za ukończenie zadania otrzymasz 2500 expa, a dodatkowo kobieta zasugeruje, że powinieneś porozmawiać z niejakim Zeke, który jest tutaj przywódcą.

Kill Darion
(Zabij Dariona)

Wejście do Krypty 15

Zeke przebywa w budynku zaraz na północ od namiotu Rebeki. Rozmawiając z nim zapytaj jak chce rozwiązać sytuację z bandytami, a potem zaproponuj układ z NRC. Zeke stwierdzi, że to ciekawy pomysł, ale żeby go zrealizować trzeba się pozbyć szefa bandytów, Dariona. Korzystając z okazji, zapytaj Zeke o to, gdzie znajduje się wejście do Krypty. Dostaniesz wtedy czerwoną kartę dostępu i wskazówkę by użyć drzwi obok chatki, w której przetrzymywana była Chrissy.

Udaj się do drzwi wejściowych, a następnie otwórz je za pomocą otrzymanej karty. Wejdź do windy, która zawiezie cię na pierwszy poziom Krypty. Bandyci prawdopodobnie nawet nie zwrócą na ciebie uwagi, ale w razie czego możesz ich oszukać za pomocą Retoryki. Jeśli ci się to nie uda, cóż… zawsze pozostaje rozwiązanie siłowe. I tak jesteś tutaj po to, by zabić ich przywódcę.

Dariona znajdziesz na trzecim poziomie, w towarzystwie ochroniarzy. Jeśli spróbujesz porozmawiać z szefem bandytów, to rozmowa i tak skończy się walką. Darion wyciągnie miotacz ognia, którym może zadawać spore obrażenia z bliska. lepszym pomysłem będzie rozpoczęcie walki na twoich warunkach, więc zaatakuj pierwszy.

W chwili śmierci Dariona otrzymasz 6000 expa. Zadanie można uznać za zakończone. Oczywiście teraz pozostali bandyci będą cię atakować, gdy tylko cię zobaczą. Nie uciekaj jednak na razie z Krypty. Nadal mamy tutaj coś do znalezienia.

Informacje na temat szpiega

Niedaleko miejsca, w którym stał Darion, znajduje się terminal komputerowy. Posiadając odpowiednio wysoką umiejętność Nauka, znajdziesz w nim informacje na temat szpiega w rządzie prezydent Tandi. Twoja postać zgra te informacje na holodysk, który później można dostarczyć pani prezydent, by w ramach nagrody otrzymać $4000 i 4000 expa.

Retrieve Parts/Gain Access to Vault 15
(Zdobądź części/uzyskaj dostęp do Krypty 15)

Nie zapominajmy, że przyszliśmy do Krypty 15 również po części komputerowe, których potrzebuje Tandi. Je również znajdziesz na tym poziomie Krypty. Leżą one sobie w szafce, w magazynie.

Za dostarczenie części dostaniesz 5000 expa i $6000 (pod warunkiem, że nie upominałeś się o nagrodę podczas rozmowy z Tandi).

Lokalizacja Krypty 13

Upewnij się, że będąc na tym poziomie Krypty, skorzystasz z terminalu bibliotecznego. Dzięki niemu poznasz miejsce, w którym znajduje się legendarna Krypta 13. Jest to dość ważne, bo w końcu odnalezienie jej było powodem, dla którego nasza postać opuściła Arroyo.

Zanim ruszysz dalej

Nim opuścisz Kryptę 15, możesz zechcieć pójść na poziom drugi, ponieważ w biurku na tym piętrze można znaleźć egzemplarz Cat’s Paw (Kociej Łapki). Może się przydać, jeśli zbierasz je dla Pani Kici. Oczywiście wejście na poziom drugi oznacza walkę z kolejnymi bandytami, ale na tym etapie gry to tylko darmowe doświadczenie i sprzęt.

Zrób też krótki przystanek w NCR. Daj znać Tandi, że sprawa z koczownikami jest załatwiona i przekaż jej części komputerowe. Następnie poinformuj ją o danych na temat szpiega, które znalazłeś. Po nagrody za obie te sprawy Tandi poleci ci się zgłosić do Gunthera. Dostaniesz niezłą sumkę i sporo doświadczenia.

Naszym następnym celem będzie Krypta 13.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.