Tranquility Lane

Przeniesiesz się do rzeczywistości wirtualnej, w której „żyją” wszyscy mieszkańcy Krypty 112. Zapewne zauważyłeś, że obraz jest monochromatyczny – będzie tak cały czas podczas tego zadania. Nie masz przy sobie swojego ekwipunku ani PIPBoy’a.

W wirtualnym miasteczku przywita Cię George. Jak zapewne się domyślasz po rozmowie z nim, musisz się jakoś z tego „matrixa” wydostać. Są na to dwa sposoby. Wypełniać zadania zlecane przez Betty (która tak naprawdę jest tylko avatarem naukowca, do którego przyszedł Twój ojciec, albo włamać się do systemu i wyłączyć ten cyrk. Pierwszy sposób wiąże się z utratą karmy… Zacznijmy więc od niego.

Betty zawsze stoi na placu zabaw po środku miasteczka. Twoim pierwszym zadaniem będzie doprowadzenie Timmy’ego Neusbauma do płaczu. Timmy jest dzieckiem, a te nie trudni doprowadzić do płaczu. Możesz:

  • uderzyć go kilka razy
  • spróbować przekonać, że rodzice rozwodzą się z jego powodu
  • zabić wyżej wymienionych i poinformować o tym Timmy’ego
  • znaleźć w jego domu broszurkę i powiedzieć mu, że rodzice chcą go wysłać do szkoły wojskowej

Gdy malec się popłacze wróć do Betty. Możesz próbować wyciągać od niej informacje, ale jeśli chcesz skończyć zadanie w ten właśnie sposób, to nie powie Ci ona niczego, nim nie zrobisz trzech kolejnych zadań.

Drugie zadanie polega na zniszczeniu szczęśliwego małżeństwa Rockwellów. Najprostszym sposobem jest oczywiście użycie retoryki i przekonanie kobiety, że mąż ją zdradza. Jeśli to Ci się nie uda masz jeszcze inne możliwości. Na piętrze znajdziesz pamiętnik. Dowiesz się z niego, że Janet podejrzewa męża o zdradę z Matrą Simpson. Wystarczy zejść na dół do kuchni, wziąć wałek, udać się do rezydencji Simpsonów, zabić Martę, wrócić i powiedzieć Rogerowi, że jego żona jest morderczynią i ogólnie oszalała.

Inny sposób, to udanie się do domu Marty, znalezienie damskiej bielizny w sypialni i powiedzenie Janet, że mąż lubi przebieranki, albo że jej obawy co do zdrady są słuszne. Od Ciebie zależy, który sposób wybierzesz.

Trzecie zlecenie też polega na zabawie ze Śmiercią. Tym razem trzeba zabić Mabel Henderson, ale ma ona zginąć w niecodzienny sposób. Pierwszy pomysł nasunie Ci się zapewne, gdy odwiedzisz jej dom. Okazuje się, że robota służącego… Znajdź terminal na parterze i gdy będzie ona w domu, włam się do niego i włącz elektroniczną blokadę budynku. Dzięki temu kobieta nie ucieknie. Teraz usuń zabezpieczenia z oprogramowania robota i poczekaj. Ten myk sprawi, że służący zacznie atakować swą panią. Po pewnym czasie wykończy kobietę. Znów użyj komputera, uspokój robota i otwórz budynek.

Inne rozwiązanie – spróbuj wyciągnąć od ludzi trochę informacji o ofierze. Okaże się, że Mabel słynie z wypieku pysznych ciast. Udaj się do jej domu i pomajstrój przy jej kuchence gazowej. Później znajdź ją i poproś o upieczenie Ci ciasta. Chętna kobieta uda się do domu… i zginie włączając kuchenkę.

Dwa następne rozwiązania są prostsze. Jedno polega na udaniu się na piętro domu Mabel i zrobienia pułapki z deskorolki (wystarczy aktywować ją i wybrać odpowiednią opcję), a drugie polega na zrobieniu podobnej czynności z żyrandolem w salonie. Zależnie od tego, którą rzecz wybierzesz, stanie się ona przyczyną śmierci Mabel.

Ostatnie zadanie Betty jest najprostsze, ale chyba najbardziej wkurzające. Musisz udać się do budy koło Opuszczonego Domu i wyciągnąć z niej maskę i nóż (założysz je automatycznie). Teraz wystarczy zabić wszystkich mieszkańców. Co w tym trudnego? Ano nic, ale trzeba się trochę nabiegać, bowiem na Twój widok każdy będzie uciekał.
Po wykonaniu zadania Betty wypuści Cię z te wirtualnej rzeczywistości…

Jest jeszcze inny sposób na opuszczenie tego wariatkowa. Taki, który nie zostawi uszczerbku na Twojej karmie. Wystarczy znaleźć staruszkę Dithers. Opowie Ci ona o tym, że jedynym miejscem, które ma kontakt ze światem zewnętrznym jest stary dom do którego nikt nie wchodzi. Zgadłeś – chodzi o opuszczony dom. Jednak, gdy zaczniesz go przeszukiwać zorientujesz się, że nie ma tam nic, bo umożliwiałoby kontakt z rzeczywistością. Zaraz to naprawimy. W domu znajdują się przedmioty, które aktywowane we właściwej kolejności ujawnią terminal. Aktywuj: radio, dzbanek, krasnala, dzbanek, pustaka, krasnala, butelkę.

Cała filozofia użycia panelu komputerowego polega na uruchomieniu programu „Chińska Inwazja”. Gdy to zrobisz, wyjdź na zewnątrz (nie bój się, pomimo tego, że żołnierze zabijają wszystkich, Tobie nic nie zrobią) i skorzystaj z drzwi, które pojawiły się obok Betty.

Nie ważne, jak się wydostałeś z Tranquility Lane. Po przebudzeniu spotkasz ojca. Wypytaj się go o co chcesz. Postanowi wracać do dr Li. Możesz zaproponować wspólną podróż. Ale chyba nie będziesz szedł do Rivet City na piechotę? Jeśli użyjesz szybkiej podróży, a ojca nie będzie w Laboratorium na statku, odczekaj godzinę, a powinien się pojawić obok dr Li…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.