Ucieczka!

Kłopoty w Krypcie

„Ucieczka!” to zadanie, podczas którego opuścimy Kryptę. Gra przeniesie Cię o kolejne trzy lata. Tym razem budzisz się w łóżku, a Amata krzyczy, żebyś wstawał. Okazuje się, że Twój ojciec opuścił Kryptę, zarządca kazał zabić Jonasa, a teraz przyszłą kolej na Ciebie. Amata da Ci 10 spinek, pistolet 10mm i 36 naboi do niego. Jej plan polega na tym, że musisz się dostać do gabinetu jej ojca – zarządcy – i otworzyć tunel prowadzący do wyjścia z Krypty.
Pozbieraj szybko wszystko, co można ze swojego pokoju i wyjdź na korytarz. Zobaczysz walczącego z Radrakanami strażnika. I tak będziesz musiał go zabić. Najlepiej celować w głowę. Podążaj w kierunku, który wskazuje strzałka na kompasie. Po drodze trafisz na Butcha. Jego matkę zaatakowały Radarakany, a on boi się z nimi walczyć. Jeśli zgodzisz się pomóc, będziesz musiał pobiec za nim do kwatery jego matki. Będzie czekała w środku skulona, atakowana przez trzy Radrakany. Jeśli ja uratujesz dostaniesz pozytywną karmę i kurtkę od Butcha.

Wracaj do poszukiwań gabinetu nadzorcy. Powinieneś trafić na Gomeza (ten sam, który obronił Cię przed Butchem podczas Twoich urodzin). Jeśli z nim porozmawiasz, puści Cie wolno. Kontynuuj swoją drogę do gabinetu. Zapewne natrafisz na innych ochroniarzy – zabij i przeszukaj. Będą mieli kombinezony i hełmy. Radzę założyć, by mieć lepszą ochronę. Po drodze do gabinetu możesz też trafić na pokój, w którym nadzorca i jeden z ochroniarzy będą przesłuchiwać Amate. Możesz ich zabić jeśli chcesz.

Gabinet Nadzorcy

Pamiętaj, że musisz się dostać do gabinetu. Będziesz musiał przejść przez gabinet Jonasa. Znajdziesz jego ciało. Dobrze jest je przeszukać i wziąć cenne rzeczy. By wejść do gabinetu nadzorcy pobaw się spinkami, albo użyj klucza (jeśli zabiłeś nadzorce). Zasady otwierania zamków za pomocą spinki są łatwe. Ruchami myszki obracasz spinkę, a jednym z klawiszy WSAD poruszasz śrubokręt. Jeśli spinka jest dobrze ustawiona, to zamek obróci się o 90 stopni i otworzy. Jeśli jest źle ustawiona, to zamek zacznie stawiać opór. Wtedy zwolnij klawisz poruszania śrubokrętem, bo złamiesz spinkę. Po prostu ustaw spinkę inaczej i spróbuj ponownie.

Klucz do gabinetu i hasło do komputera nadzorcy znajduje się też w szafkach pokoju Jonasa, więc możesz je zdobyć nie zabijając nadzorcy.
Dobra, dość zbędnego gadania. Jesteś w środku. Użyj komputera. Jeśli nadal nie masz hasła, to hackowanie komputerów polega na zgadywaniu poprawnych haseł. Masz dużo propozycji. Tylko jedna jest prawidłowa. Gdy wybierzesz złą opcję, z boku otrzymasz komunikat, ile liter zgadza się z poprawnym hasłem. Uważaj masz tylko trzy szanse. Czwarta nieudana próba kończy się całkowitym zablokowaniem terminala. By ułatwić sobie sprawę szukaj w kodzie ciągów znaków pomiędzy nawiasami. Wpisanie takiej komendy, albo usunie jedną ze złych opcji, albo odnowi tolerancję terminalu.

Opuszczamy Kryptę

No… Gdy już się zalogujesz otwórz tunel nadzorcy. Poczekaj, aż podłoga się podniesie i odsłoni tunel. Zejdź nim do komory z grodzią prowadzącą do prawdziwego świata. Spotkasz tu Amatę, a później zaatakuje Cię dwóch ochroniarzy. Wiesz, co z nimi zrobić. Gdy będzie po wszystkim, przejdź przez tunel wydrążony w skale, a następnie przez bramkę prowadzącą na powierzchnię. Po raz pierwszy w życiu widzisz prawdziwy świat… A to dopiero początek Twoich kłopotów…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.