Woda życia

Gdy ojczulek skończy rozmowę z dr Li zachęci Cię, byś wrócił z nim do budynku Projektu Oczyszczenie. Przenieś się tam i ponownie porozmawiaj z ojcem. Będzie miał dla Ciebie kilka zadań, które mają umożliwić uruchomienie całej instalacji.

Jeśli w środku są jeszcze jakieś mutanty, to przed wejściem zostaniesz poproszony o oczyszczenie z nich terenu. Pamiętaj, żeby sprawdzić w takim przypadku cześć o nazwie Pamiątki, Rotundę i Piwnicę. Gdy w środku będzie bezpiecznie, wróć do naukowców i poinformuj ich o tym. Wejdą do środka i udadzą się na Rotundę, gdzie znajduje się całe centrum sterowania instalacją.
Następnym zadaniem od ojca będzie uruchomienie pomp, które znajdują się w piwnicy. Jakby nie mógł o to wcześniej poprosić i zaoszczędzić graczowi latania. No, ale nic nie poradzisz. Wracaj do piwnicy i podążaj tam, gdzie wskazują napisy „Flood control”. Gdy będziesz w odpowiednim pomieszczeniu, aktywuj interkom, by wysłuchać, co ojciec ma do powiedzenia. Teraz wystarczy tylko użyć włącznika i możesz wracać na górę.

Nie na długo jednak… Gdy tylko zdasz zadanie, usłyszysz, że znów musisz iść do piwnicy. Jak tu nie kochać rodziców? Tym razem dostaniesz trzy bezpieczniki, które musisz wsadzić do tablicy bezpieczników. Tym razem poprowadzą Cię napisy „Fuse Access”. Gdy trafisz na miejsce, spróbuj aktywować tablicę, a postać sama umieści w niej bezpieczniki. Dalsza część tego zadania zakłada dostanie się do serwerowni i włączenie tam zasilania. Teraz szukaj napisów „Mainframe”. Na miejscu włącz zasilanie komputera. Gdy wszystko będzie gotowe porozmawiaj z ojcem przez Interkom w tym pokoju.

Na szczęście od razu dostaniesz dalsze wytyczne i nie będziesz musiał biegać bez sensu. Tym razem trzeba odetkać rurę, która jest zablokowana. Wróć na poziom budynku o nazwie Pamiątki i udaj się do przejścia sugerowanego przez wskaźnik na kompasie. Powinieneś pojawić się w Sterowni Pomp. Idź przed siebie, aż trafisz na właz, którego nazwa będzie głosiła, że prowadzi do Stołecznych Pustkowi. Nie bój się, to dobre przejście. Zresztą sam zobaczysz, że nie będziesz na otwartej przestrzeni, tylko nadal w systemie obiegu. Znajdź czerwony zawór i aktywuj go. Natychmiast po tym zauważysz lądującego Vertibirda i oddziały Enclave szturmujące ośrodek… Teraz zaczyna się zabawa 😉 …

Pewnie zauważyłeś, że nie możesz wrócić skąd się tu dostałeś. Pozostaje więc tylko droga przed siebie. Gdy wyjdziesz już z ciasnych rur natrafisz na żołnierzy Enclave. Z bliska wykańczaj ich strzelbą bojową, a z daleka karabinem plazmowym lub laserowym. Jeśli takiego nie masz, zabierz zabitemu wrogowi. Musisz dostać się z Piwnicy, na poziom Pamiątki. Tutaj też będą oddziały Enclave. Ojciec i reszta byli ostatnio na Rotundzie, więc dobrze kombinujesz udając się tam.

Gdy już dotrzesz na Rotundę będziesz świadkiem małej cutscenki. Ojciec poświęci swoje życie, by Projekt nie wpadł w łapy Enclave. Dr Li poprosi Cię o pomoc w ewakuacji. Oczywiście musisz się zgodzić. Wyjdźcie do Pamiątek i poszukaj włazu wskazywanego przez znacznik. Tunelami musicie przedostać się bezpiecznie do Cytadeli Bractwa. Nie będzie łatwo, bo czekają na Was wrogowie…
Przyj na przód eliminując każdego, kto stanie Ci na drodze. W końcu dotrzesz do miejsca, w którym przed Tobą będą zamknięte wrota, z terminalem na ścianie obok, oraz inne drzwi po lewej, prowadzące do sali, z dużą ilością żołnierzy. Jeśli nie możesz sobie z nimi poradzić, pamiętaj, że po coś w tej grze są chemikalia 🙂 … Mieszanka Odlotu, Wygrzewu, Psycho i Med-X powinna Ci dać wystarczającą przewagę. Wspomniany terminal otwiera zamknięte drzwi. Jeśli jeszcze nie odblokowała ich dr Li, poczekaj, aż to zrobi, lub sam pobaw się w hackera…

Za wrotami nie ma już oddziałów Enclave. Są za to Zdziczałe Ghoule. Z tymi nie powinieneś już jednak mieć problemu. W porównaniu z Enclave to pestka. W pewnym momencie dr Li zatrzyma Cię i powie, że musicie się zatrzymać, bo Garza ma chore serce i dalsza podróż może go zabić. Dr nie pójdzie dalej, jeśli czegoś z tym nie zrobisz. A bez niej nie masz po co ruszać w dalszą drogę. Możesz to rozwiązać w pozytywny lub negatywny sposób.

  • Pozytywny: dajesz dr Li pięć stimpacków lub 3 Wygrzewy, by uspokoić serce Garzy
  • Negatywny: Zabijasz Garze lub przekonujesz dr Li (ewentualnie samego Garze), że trzeba go zostawić

Jak nie postąpisz, ruszycie dalej.

Przejdziesz do kolejnej części tuneli. Tutaj oprócz ghouli czeka Cię kolejne spotkanie z Enclave. Przebijaj się do przodu, póki nie trafisz na masywne drzwi z przełącznikiem obok. Gdy go włączysz, zza innych drzwi wyskoczy całe stado Zdziczałych Ghouli. Nie powinny być jednak problemem, bo za drzwiami, które przed chwilą otworzyłeś przełącznikiem powinien być rycerz Bractwa i wieżyczka strażnicza. Taka mieszanka szybko poradzi sobie z wrogami, nawet bez Twojej pomocy. Drabinką wyjdziecie na powierzchnię. Teraz dr Li będzie prowadziła, a Ty utrzymuj jej kroku. Gdy wejdziesz na dziedziniec Cytadeli Bractwa czeka Cię następne zadanie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.