Poniżej znajdują się kody, które można wpisać w konsoli poleceń PCtowej wersji Fallout 4. W dużej mierze pokrywają się one z kodami, które można wykorzystywać w Fallout 3 lub New Vegas, a to dlatego, że silnik gry jest ten sam. Mechanika gry uległa jednak pewnym zmianom, więc występują pewne różnice.
Konsole uruchamiamy wciskając klawisz tyldy “~”.
Polecenia ogólne
- tmm 1 – pokazuje wszystkie lokacje na mapie. Odkryte tak lokacje mogą być celem szybkiej podróży, ale nie wliczają się do statystyki odkrytych miejsc w Pip-Boy’u
- tgm – przełącza “god mode”. Gdy aktywny, postać staje się odporna na obrażenia, posiada nieskończoną amunicję, nie ma limitu udźwigu a punkty akcji się nie zużywają
- tim – przełącza nieśmiertelność. Postać otrzymuje obrażenia, ale i tak nie może umrzeć.
- tcl – umożliwia postaci swobodne poruszanie się we wszystkich kierunkach. Postać może przechodzić przed tekstury i obiekty albo “chodzić w powietrzu”. Przydatne, gdy gracz utknie w jakimś ciasnym miejscu
- tfc – umożliwia swobodne kierowanie kamerą. tfc 1 zatrzymuje wszystkie animacje
- tm – przełącza widoczność interfejsu
- coc <edid miejsca> – teleportuje gracza do miejsca z danym edid. Lista tych miejsc będzie zapewne dostępna po wypuszczeniu edytora. Żeby teleportować się do przedwojennego Sanktuarium, wpisz coc PreWarSanctuaryExt01
Zadania
- setstage <ID zadania> <numer etapu zadania> – ustawia dane zadanie na wybranym etapie. Przydatne w przypadku zbugowanych zadań
- sqt – generuje listę celów aktywnego zadania. Za pomocą tego polecenia można znaleźć ID zadania
- completequest <ID zadania> – zakańcza dane zadanie
- movetoqt <ID zadania> – teleportuje gracza do celu danego zadania
- completeallobjectives <ID zadania> – zakańcza aktualne etapy danego zadania
Ekwipunek
- player.additem <ID> <ilość> – dodaje do ekwipunku przedmiot o podanym ID
- player.showinventory – pokazuje listę wszystkich przedmiotów w ekwipunku, wraz z ich ID
- player.equipitem <ID> – postać gracza założy dany przedmiot, nawet jeśli normalnie nie służy on do tego
Postacie niezależne
- player.placeatme <ID> – przedmiot lub postać o danym ID pojawia się obok postaci gracza
- showinventory – pokazuje listę ekwipunku wskazanej postaci, wraz z ID przedmiotów
- resurrect – przywraca do życia wskazaną postać
- killall – zabija wszystkie postaci niezależne w obecnej lokacji
Manipulacja przedmiotami i światem gry
- disable – usuwa wskazany obiekt
- coc qasmoke – teleportuje gracza do pokoju ze wszystkimi przedmiotami dostępnymi w grze
- unlock – otwiera zamknięte drzwi, pojemniki i odblokowuje zabezpieczone terminale. Podobnie polecenie lock zamyka wszystko
- activate – uruchamia wskazany obiekt, np. drzwi poruszane po wciśnięciu guzika
- setownership – wskazany obiekt staje się twoja własnością. Można go użyć lub zabrać nie będąc posądzonym o kradzież
- player.moveto <ID> – przenosi gracza do obiektu o podanym ID
- set gamehour to <czas> – ustawia czas u grze na wskazaną porę dnia
- fw <ID> – zmienia pogodę na tą o podanym ID
Postać gracza
- player.advlevel – dodaje postaci gracza jeden poziom
- player.addperk <ID> – dodaje profit o podanym ID (numery profitów)
- player.removeperk <ID> – usuwa dany profit
- player.sexchange – zmienia płeć postaci
- player.setlevel <poziom> – postać gracza “wskakuje” na podany poziom. Nie można tym poleceniem “zejść” na niższy poziom
- showlooksmenu player – umożliwia zmianę wyglądu postaci
- player.resethealth – przywraca Zdrowie, usuwa promieniowanie
- CGF “Game.AddPerkPoints” XX – dodaje punkty umiejętności, gdzie XX to liczba dodanych punktów
mam problem bo jak wpisuje kody na dodawanie do ekwipunku to pojawia się pare razy napis,, get item health percent >> -1.00 “
Dodawanie do ekwipunku polega na tym:
player.additem 000000f 1
Dzięki tej komendzie dostajesz… kapsla. Kod znajdujący się po “player.additem” to kod na przedmiot. Każda modyfikacja oraz oficjalny dodatek dodaje numery na samym początku, dlatego będzie się zmieniać w sposób “00xxxxx -> 01xxxxx -> 02xxxxx”. Druga liczba, to po prostu ilość.
uzyskaj procent zdrowia przedmiotu >> -1,00 a po przetłumaczeniu i tak nie rozumiem XD wcześniej działało