Jedno z zadań wątku głównego dotyczącego Bractwa Stali. Aktywuje się, jeśli gracz dostarczył prefekt Ingram holotaśmę skanującą w zadaniu Sieć informacji.
Idź za prefekt Ingram
Kobieta pokaże ci warsztat, w którym trwają prace nad odtworzeniem olbrzymiego robota – Liberty Prime. Twoim zadaniem będzie załatwianie spraw w taki sposób, by skrybowie mogli kontynuować prace.
Jeśli robiłeś zadania zgodnie z tym poradnikiem, doktor Li powróciła do Bractwa Stali i będzie ona pierwszą osobą, do której musisz się udać.
Porozmawiaj z doktor Li
Pani naukowiec powinna się znajdować na pokładzie głównym Prydwenu. Wystarczy z nią porozmawiać i powiedzieć, że musi pomóc w odbudowie robota, bo Bractwu zależy na przyszłości Wspólnoty. Nie musisz nawet przechodzić testu na charyzmę. Li dosłownie w kilka sekund zmieni zdanie i postanowi ci pomóc.
Wróć do Ingram. Obie kobiety będą już pracowały, składając robota do kupy.
Znajdź magnes wysokoenergetyczny
Do konstrukcji Liberty Prime potrzebne są cztery magnesy wysokoenergetyczne, które będą stanowiły cześć jego kończyn. Wysłano już kilka grup zwiadowczych, których zadaniem ejst zdobycie takich magnesów. Znalezienie jednego z nich przypadnie tobie.
Udaj się do miejsca oznaczonego na mapie świata. Celem jest Szpital Medford Memorial. Zabij mutantów strzegących wejścia i wkrocz do budynku.
W środku oczywiście roi się od super mutantów. Jeden z nich będzie osobnikiem mocarnym. Plan działania jest taki, że zabijasz wszystko, co stanie ci na drodze i idziesz na wyższe piętra. Na pierwszym piętrze poszukaj przybornika, w którym jest klucz do sali operacyjnej. Jego położenie na mapie okolicy prezentuje poniższy screen.
Mając klucz, możesz iść na drugie piętro. Dzięki niemu otworzysz drzwi zamknięte na bardzo trudny zamek. W sali operacyjnej są silni przeciwnicy, więc przygotuj się na trudne starcie. Zabierz magnes wysokoenergetyczny ze skrzyni.
Skonstruuj siłowniki elektromagnetyczne
Po zdobyciu magnesu, wracaj do Portu lotniczego Boston. Skorzystaj z trybu warsztatu, by zbudować cztery siłowniki. Możliwość ich skonstruowania zyskasz po wejściu w grupę Specjalne. Większość części powinna już być dostępna. Jeśli czegoś Ci brakuje, przetwórz lokalne śmieci.
Porozmawiaj z prefekt Ingram
Siłowniki są gotowe? Wracaj do Ingram. Konstrukcja Prime’a jest już prawie zakończona. Trzeba tylko uzupełnić jego uzbrojenie. W tym celu zostaniesz wysłany na Morze Blasku, do opuszczonej bazy wojskowej, gdzie powinny się znajdować atomówki.
Porozmawiaj ze skrybą Haylen
Haylen będzie na ciebie czekała w obozie wypadowym, na brzegu Morza Blasku. Wiesz już, że jest to obszar z podwyższonym promieniowaniem, pełen niebezpiecznych mutantów. Udaj się tam w pancerzu wspomaganym.
Skryba zaznaczy na twojej mapie cel i wręczy nadajnik, którego masz użyć po znalezieniu atomówek.
Odnajdź magazyn bomb
Najlepiej będzie użyć szybkiej podróży, by dostać się do jaskini Virgila. Stamtąd droga jest trochę krótsza. Twoim zadaniem jest odnalezienie Punktu wartowniczego Prescott. Nie ma tu żadnej filozofii. Idziesz w kierunku wskaźnika i starasz się przeżyć. Jeśli wypatrzysz dziwną piramidalną budowle, to będzie właśnie twój cel.
Znajdź magazyn bomb atomowych typu 28
Ten etap zadania aktywuje się po wejściu do „piramidy”. Otwórz drzwi bezpieczeństwa. Po prawej masz windę, niestety jest nieczynna. Jeśli pójdziesz dalej rampą, znajdziesz trochę śmieci, ale ta strona okaże się ślepym zaułkiem. Ty musisz pójść w lewo od drzwi bezpieczeństwa. Użyj przycisku obok drzwi magnetycznych, by je otworzyć. Zejdź schodami w dół i zabierz ze stolika magazyn zwiększający odporność na promieniowanie.
W pomieszczeniach tego typu będziesz spotykać wrota magnetyczne i terminale, które je otwierają. Na razie nic z nimi nie zrobisz. Wyjdź drugą stroną pomieszczenia, zejdź rampą niżej i wejdź do następnego pokoju. Użyj schodów, bu dostać się niżej. Jest tutaj stanowisko chemiczne, którego możesz użyć, jeśli potrzebujesz np. AntyRadów.
Następnymi schodami zejdź jeszcze niżej i użyj terminalu po prawej, by wyłączyć procedurę startową. To powinno odblokować windy i umożliwić otwarcie wspomnianych wcześniej wrót. Otworzą się też wrota w tym pomieszczeniu. Wyjdź nimi. Zejdź niżej do widocznej atomówki, a następnie wejdź rampą do czegoś w rodzaju okrągłego korytarza, w którym jest pełno ghuli. Idź przed siebie, aż dojdziesz do rozwidlenia. Na prawo będzie pomieszczenie z łóżkami i kilkoma pojemnikami – nic ciekawego. By kontynuować poszukiwania, udaj się w lewo. Dotrzesz do kolejnego rozwidlenia. Tym razem droga prowadząca w prawo jest właściwa.
Trafisz do pomieszczenia z atomówkami i dużymi, czerwonymi wrotami. Po ich lewej są zwykłe drzwi, do których prowadzą schody. Przejdź przez te drzwi, a znajdziesz brata Hanri’ego – członka Dzieci Atomu. Podczas rozmowy z nim będziesz mieć trzy szanse, by zdać test na charyzmę. Jeśli Ci się nie uda, zaatakuje cię on, szturmotron Furia Atomu i wieżyczka. Jeśli zdasz testy, Henri pozwoli ci przejść i da hasło do terminala, który jest na biurku obok niego. Za jego pomocą wyłączysz wieżyczki i otworzysz czerwone wrota.
Teraz wystarczy tylko wejść przez nie do magazynu i aktywować wskazany podnośnik – postać umieści na nim nadajnik.
Wróć do prefekt Ingram
By szybko wrócić na powierzchnię, użyj windy na prawo od wejścia do magazynu. Uważaj jednak, bo znajduje się na niej świecący ghul.
Wracaj na Lotnisko. Porozmawiaj z Ingram, a gdy rozmowa się zakończy, użyj przycisku, by uruchomić Liberty Prime. Rozpocznie się sekwencja diagnostyczna. Po jej zakończeniu Ingram z tobą znów porozmawia, a zadanie się zakończy.