Preston Garvey

Nuklearna alternatywa

Zadanie aktywuje się samo, po zakończeniu zadania Broń Zamku.

Odparłeś atak. Czas rozprawić się z Instytutem raz na zawsze. Preston wymyślił, że najlepszym wyjściem będzie dostanie się do rdzenia zasilającego podziemny kompleks i wywołanie jego eksplozji. Sturges powinien wymyślić sposób, by dostać się do Instytutu, więc porozmawiaj z nim.

Dostań się do Instytutu

Sturges odszyfrował dane z holotaśmy, którą mu dostarczyłeś w zadaniu Krecia robota. Odnalazł wejście przez system chłodzenia reaktora – jedyna konwencjonalna droga łącząca Instytut z powierzchnią. Panuje tam wysokie promieniowanie, więc najlepiej pójść w pancerzu wspomaganym. Dostaniesz też holotaśmę, której masz użyć wewnątrz kompleksu, by wezwać posiłki.

Wskaźnik na mapie będzie się znajdował trochę na północ od Ruin ITW, ale tak naprawdę wejście jest trochę na wschód od Greenetech Genetics. Zanurkuj i wejdź do rury. Po drugiej stronie wyjdź na powierzchnię i wstukaj kod do czytnika kart. Możesz użyć pobliskiego terminalu ze średnimi zabezpieczeniami, by otworzyć drzwi. Za nimi znajdziesz trochę amunicji i śmieci.

Aktywuj przekaźnik Instytutu

Wskakuj znów do wody i idź dalej rurą, która znajduje się mniej więcej pod pomieszczeniem, które przed chwilą otworzyłeś.

Powinieneś spaść do dalszej części kanałów. Wyjdź z wody. Widzisz migającą czerwoną lampę? Za są dwie wieżyczki laserowe. Zniszcz je z daleka. Idź dalej, aż dotrzesz do kraty blokującej przejście. Obróć się w lewo. Ta cześć rury jest włazem. Odsuń go i wyjdź.

Znajdziesz się w pomieszczeniu technicznym. Zabierz z niego bardziej przydatne rzeczy i idź dalej. Zejdź po schodach. Odeprzyj atak gryzoni i idź przed siebie zalanym korytarzem. Skręć w prawo. Po pewnym czasie zaatakuje cię zgraja ghuli. Wybij je i skręć w lewo. Natkniesz się na kolejną wieżyczkę, więc bądź ostrożny.

Dojdziesz do rampy. Możesz się włamać do tego trudnego terminalu, by trochę skrócić sobie drogę. Jeśli nie masz wystarczających umiejętności, idź dalej trzeba będzie przejść kilka pomieszczeń z syntkami i wieżyczkami. Nieważne, którędy pójdziesz, chodzi o to, by dostać się do pomieszczenia, w którym jest kolejna rura z włazem. Wejdź do niej. Powinieneś przejść do kolejnego obszaru – Instytutu.

Wyjdź z rury. Podejdź do zaznaczonego komputera i włóż w niego holotaśmę o nazwie procedura aktywacji przekaźnika Instytutu. Włącz namierzanie. Opuść ekran terminalu. Minutemani powinni zacząć się teleportować…

Porozmawiaj z Prestonem Garvey’em

Dostaniesz ładunek wybuchowy, który jest w stanie zniszczyć cały kompleks Instytutu. Preston poprosi też, by w miarę możliwości postarać się ewakuować cywili.

Dotrzyj do reaktora Instytutu

Zostaniesz skierowany do Dawnej robotyki. Wejdź do tego obszaru. Na drodze będą ci stawały syntki i wieżyczki. Te drugie możesz próbować wyłączać terminalami, jeśli jest taka możliwość. Schodami zejdziesz do hali montażowej. Będzie tam kilku syntków. Za pomocą terminalu możesz włączyć sekwencję prototypu. Aktywuje to robota strażniczego, który szybko zabije syntki, ale później zacznie atakować ciebie. Nie da się go wyłączyć. lepiej załatwić syntki konwencjonalnie.

Przez dziurę w podłodze zeskocz poziom niżej. Po lewej jest generator z rdzeniem fuzyjnym. Idź dalej przed siebie. Trafisz na drzwi prowadzące do Działu bionauk.

Tutaj po prostu eliminuj syntki i wieżyczki. Twoim celem są drzwi do głównego holu. Oczywiście, gdy się w nim pojawisz, rzuci się na ciebie armia syntków, w tym łowczy. Musisz odeprzeć atak. Sturges się odezwie i powie, że droga do reaktora prowadzi przez Dział systemów zaawansowanych. Zanim tak jednak pójdziesz, musisz odblokować drzwi ręcznie. Odpowiedni terminal znajduje się w kwaterze Ojca. Użyj windy, a później następnej. Trafisz do pokoju Ojca. Za pomocą terminalu możesz odblokować drzwi i rozpocząć procedurę ewakuacyjną, by zaliczyć opcjonalny etap zadania. Wróć się do holu i wejdź do Działu systemów zaawansowanych.

Po krótkim spacerze i zabiciu kilku syntków, dotrzesz do Reaktora Instytutu. Przed tobą korytarz z kilkoma wieżyczkami, ale są dość słabe. W następnym pomieszczeniu możesz użyć terminalu (bardzo trudne zabezpieczenia), by obniżyć poziom promieniowania i wyłączyć wieżyczki. Rozwal syntki. Terminal obok reaktora (trudne zabezpieczenia) umożliwia jego wyłączenie. To znacząco obniży promieniowanie w jego wnętrzu. To o tyle istotne, że musisz do niego wejść. Podłącz ładunek i porozmawiaj z Prestonem. Sturges teleportuje was do komory teleportacyjnej. Czeka tam na ciebie 10. letni Shaun – syntek. Zdecyduj, czy chcesz zabrać go ze sobą, czy zostawić tutaj.

Pozostaje już tylko porozmawiać ze Sturgesem. Zostaniesz teleportowany poza Instytut. Obok ciebie leży detonator. Użyj go i obejrzyj eksplozję. Następnie rozpocznie się krótki filmik stanowiący zakończenie wątku głównego.

Krótka rozmowa z Prestonem zakończy zadanie. Możesz teraz ruszyć na teren Wspólnoty robić inne rzeczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.