Diamond City

Towarzysze

Nie musisz podróżować samotnie po postapokaliptycznym Pustkowiu. W Fallout 4 możesz spotkać 13 różnych postaci które zechcą się do ciebie przyłączyć.

By odblokować specjalny profit towarzysza, musisz polepszyć wasze relacje. Robisz to np. wykonując określone zadania lub reagując w odpowiedni sposób podczas rozmów z innymi postaciami. Jeśli towarzyszowi spodoba się twoja reakcja, polubi cię bardziej.

Z każdym ludzkim towarzyszem można nawiązać romans.

 

Codsworth

Codsworth
Codsworth

Robot typu Pan Złota Rączka.

Przed Wielką Wojną pełnił rolę lokaja w twoim domu. Ponad 200 lat później spotykasz go w okolicach swojego byłego domu, w Sanktuarium. Nadal stara się wykonywać swoje obowiązki.

Stwierdza, że chętnie będzie towarzyszył graczowi podczas wędrówek, jeśli ten ma taką ochotę.

Odblokowuje profit Sympatia Robota. Dzięki niemu zyskujesz +10 Odporności na broń energetyczną robotów.

Codsworth lubi kiedy postać gracza modyfikuje broń lub pancerze.

 

Deacon

Deacon
Deacon

Człowiek o wielu twarzach. Gdy gracz spotyka go po raz pierwszy, ma bujną czuprynę i okulary przeciwsłoneczne. Podczas następnego spotkania jest przebrany za włóczęgę. Innym razem jest łysy. Wszystkie te zmiany wizerunku są spowodowane tym, że Deacon jest szpiegiem. Pracuje dla Trasy – organizacji, której celem jest oswobodzenie syntków spod władzy Instytutu.

By Deacon zechciał podróżować z graczem, należy ukończyć następujące zadania: Droga ku wolności i Nauka rzemiosła.

Uzyskawszy bardzo dobre relację z Deaconem, postać gracza zostanie nagrodzona profitem Płaszcz i szpada. Wydłuża on czas działania Stealth-Boy’ów o 40% i zwiększa o 20% obrażenia po ataku z ukrycia. Oczywiście profit ten działa tylko jeśli szpieg akurat towarzyszy graczowi.

Deacon lubi kiedy gracz włamuje się do terminali, otwiera zamki lub zdaje pomyślnie test na charyzmę podczas rozmowy.

 

John Hancock

John Hancock
John Hancock

Hancock jest ghulem i samozwańczym burmistrzem Dobrego Sąsiedztwa – osady, która daje schronienie wyrzutkom. John potrafi być bezwzględny. Jeśli trzeba zabić kumpla, by dać przykład reszcie osady, nie zawaha się. Mimo to jest to ghul z zasadami i poczuciem honoru. Swe imię przejął po amerykańskim bohaterze narodowym, którego ubranie nosi. Jest biologicznym bratem burmistrza Diamond City.

Gracz może go zwerbować po ukończeniu zadania Podkop stulecia. Hancock dojdzie do wniosku, że za długo siedział w przytulnym miasteczku i zmiękł. Postanowi wyruszyć na Pustkowie, by przypomnieć sobie stare czasy.

Jeśli postać gracza jest w idealnych relacjach z Hancockiem, wskaźnik trafień krytycznych będzie się uzupełniał 20% szybciej. By tak się działo postać musi mieć co najmniej 250 radów.

Hancock lubi kiedy gracz korzysta ze wspomagaczy.

 

Nick Valentine

Nick Valentine
Nick Valentine

Syntetyczny człowiek, pracujący jako detektyw w Diamond City. Postać gracza szuka i ratuje go w zadaniu Detektyw o stalowym sercu. Został uwięziony w Krypcie 114 przez miejscowy gang. Od tego czasu będzie współpracować ze sobą, celem znalezienia Shauna. Syntek stanie się jednym z twoich potencjalnych stałych towarzysz podczas wykonywania misji W pogoni za tropem.

Nick bardzo dobrze radzi sobie w walce. Możesz go prosić o otwieranie zamków lub włamywanie się do zabezpieczonych komputerów. Jest w tym całkiem niezły.

Specjalny profit, który zapewni ci Nick to Bliskość z metalem. Dzięki tej umiejętności, podczas hackowania terminali, gracz dysponuje jedną szansą więcej, a jeśli zablokuje terminal, czas oczekiwania na jego odblokowanie zmniejsza się o połowę.

Nick lubi kiedy gracz hakuje terminale.

 

Ochłap

Ochłap
Ochłap

Wierny psi kompan. Nieodzowna część uniwersum Fallout. Na Ochłapa natykasz się niedaleko Sanktuarium. Spaceruje samotny w pobliżu postoju ciężarówek Red Rocket. Na widok postaci gracza podbiega i przyjaźnie merda ogonem. Wystarczy odwzajemnić sympatię, by zaczął za graczem podążać.

Tuż po spotkaniu gracz określa go po prostu jako Pies. Dopiero rozmowa z Mamuśką Murphy pozwala poznać jego imię.

Ochłap nie ma żadnego specjalnego profitu, ale może ostrzegać przed zagrożeniem, czasami przynosi znalezione przydatne rzeczy. Psu można wydać rozkaz przeszukania jakiegoś budynku. Podczas walki szarpie wrogów za nogawki lub rękawy, co ułatwia graczowi celowanie.

Umiejętności bojowe Ochłapa zwiększa dodatkowo profit Pies bojowy. Dzięki niemu pies jeszcze skuteczniej przytrzymuje w miejscu wrogów, a po ulepszeniu profitu może powodować nawet okaleczenia lub krwawienie.

 

Paladyn Danse

Paladyn Danse
Paladyn Danse

Członek Bractwa Stali w stopniu paladyna. Spotykamy go, gdy wraz ze swoim oddziałem zwiadowczym, odpiera atak zdziczałych ghuli. Danse zostaje stałym kompanem gracza po tym, jak gracz dołączy do Bractwa stali. Zazwyczaj wystarczy wykonać dwa zadania: Wsparcie ogniowe i Do broni! Teoretycznie Danse jest dowódcą w tym dwuosobowym oddziale, ale tak naprawdę to gracz wydaje rozkazy.

Po zapracowaniu na zaufanie Danse’a aktywowany zostanie profit Znaj swojego wroga. Dzięki niemu postać gracza będzie zadawała 20% obrażeń więcej wszystkim ghulom, super mutantom i syntkom.

Danse lubi kiedy gracz modyfikuje broń lub pancerz, zakłada pancerz wspomagany i wchodzi do latacza.

 

Piper

Piper
Piper

Piper mieszka w Diamond City. Pełni tam rolę dziennikarki. Nie jest z tego powodu lubiana. A już na pewno nie przez miejscowego burmistrza. Gracz spotyka ją podczas wykonywania zadania Klejnot Wspólnoty. Nim przyłączy się do gracza, trzeba jej udzielić wywiadu, wykonując zadanie Historia stulecia. Dziewczyna stwierdzi, że chętnie przyłączy się do gracza, by pomóc mu przystosować się do życia na Pustkowiu.

Specjalny profit Piper to Krasomówstwo. Dzięki niemu gracz dostaje podwójną ilość doświadczenia za odkrywanie nowych miejsc i zakończone powodzeniem wyzwania w rozmowach.

Piper lubi kiedy gracz otwiera zamki.

 

Preston Garvey

Preston Garvey
Preston Garvey

Ostatni członek Minutemanów. Spotykasz go podczas wykonywania zadania Gdy wzywa wolność. Pomóż jego grupie osiedlić się w Sanktuarium i wykonaj dla niego kilka zadań, a będzie gotowy do ciebie dołączyć.

Jako broni używa swojego muszkietu laserowego.

Odblokowuje profit Zjednoczeni Walczymy. Kiedy walczysz przeciw trzem wrogom, lub więcej, otrzymujesz +20 Odporności na obrażenia i zadajesz 20% więcej obrażeń.

Preston lubi kiedy gracz modyfikuje broń.

 

Robert Joseph MacCready

Robert Joseph MacCready
Robert Joseph MacCready

Znajdujemy go w Dobrym Sąsiedztwie, w barze Trzecia Szyna. Podczas pierwszego spotkania będzie prowadził rozmowę z dwoma Strzelcami – jest ich byłym członkiem. Gracz może go zwerbować za 250 kapsli (kwotę można obniżyć do 200 kapsli, jeśli pomyślnie zda się test na charyzmę).

MacCready jest strzelcem wyborowym. Doskonale radzi sobie z bronią snajperską. Przez wielu graczy jest uważany za najlepszego towarzysza.

Osoby, które grały w Fallout 3 mogą pamiętać MacCready’ego z Latarenki. Był przywódcą tej osady, w której mieszkały wyłącznie dzieci.

Lubi, gdy gracz kradnie i otwiera zamki spinkami.

 

Silny

Fallout 4 - Silny
Fallout 4 – Silny

Super mutant, który może dołączyć do postaci gracza, po ukończeniu zadania Owacje na stojąco. Silnego znajdujemy po raz pierwszy, zamkniętego w celi na szczycie Trinity Tower. Został tam uwięziony razem z Rexem Goodmanem przez inne super mutanty.

Gdy Silny przebywał z Rexem w celi, ten drugi cytował mu „Makbeta”. W ten sposób mutant usłyszał od „mleku ludzkiej dobroci” i obsesyjnie stara się je zdobyć. Nie jest świadomy, że to zwrot metaforyczny.

Silny bardzo dobrze radzi sobie z ciężkimi broniami palnymi. Jeśli jego stosunki z postacią gracza osiągną najwyższy poziom, mutant zapewni profit Berserker. Pod jego wpływem postać gracza zadaje 20% więcej obrażeń, jeśli jej zdrowie spadnie poniżej 25%.

Silny lubi kiedy gracz zjada zwłoki, morduje przyjaznych NPCów.

18 komentarzy na temat “Towarzysze”

  1. Warto wspomnieć o synergii Ochłapa i perku pies bojowy, sam tego nie testowałem ale zdaje się, że coś takiego istnieje.

      1. MACCREADY w tej samej wiosce co hancock, dokladnie to w barze 🙂 rozmawia z nim dwoch strzelcow, jest on snajperem, zeby go miec trzeba zaplacic 250 kapsli

        No i drugi to bezdomny w diamond city, zebra o nuke cole, gdy mu ja damy, jest nasz 😀

        Trzecia postać(nie przetestowałem) to robocik w vault 81. 🙂

      1. Curie znajdziesz w Krypcie 81, na zachód od Diamond City, za jeziorem. W krypcie będziesz miał zadanie „Dzióra w ścianie”, wtedy ją znajdziesz.

  2. JESZCZE JEDNĄ POSTACIĄ TOWARZYSZEM KTÓRA MOŻESZ DODAĆ JEST mccready SPOTKASZ GO W DOBRYM SĄSIEDZTWIE JAK DOBRZE PAMIĘTAM W LOKALU SZYNA ZA 200 KAPSLI PÓJDZIE Z TOBĄ ALE JAK CIĘ POLUBI ODDA CI KASE

  3. Jak dla mnie McCready jest najlepszym towarzyszem w grze. Może nie nadajemy na tych samych falach ale bonus za wymaksowane relacje jest nieziemski.

  4. Jeśli zmienimy kompana, a później wrócimy do tego pierwszego, to będzie miał w pamięci nasze rozmowy i ,,to spodobało się …”. Czy trzeba od nowa zyskiwać zaufanie? I czy postacie mają jakieś historie ponad to gdy już nas uwielbiają?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.