Zadania poboczne

POD OSŁONĄ MROKU

Zadanie rozpoczyna się od rozmowy ze Starszym McNamara w bunkrze Bractwa Stali, w Ukrytej Dolinie.
Na początek zostaniesz poproszony o pozbycie się strażnika RNK, który zadomowił się w jednym z bunkrów zlokalizowanych w Dolinie. Miej na uwadze, że nie możesz wychodzić poza Dolinę – masz na szyi wybuchową obrożę.
Gdy już znajdziesz Strażnika masz jak zwykle kilka możliwości – zabić, użyć Retoryki (50), albo poczekać aż wyjdzie z bunkra i zniszczyć jego radio. Bez niego będzie musiał wracać do obozu. Gdy strażnika już nie będzie, wracaj do Starszego. Zdejmie Ci obroże i poprosi, by się do niego zgłosić w wolnej chwili.

Jeśli natrafisz na Hardina podczas zwiedzania bunkra, możesz od niego otrzymać zadanie obalenia obecnego starszego. Staje się ono częścią opisywanego questa i jest opcjonalne. Jak dokonać tej zmiany w zarządzie, opisałem na końcu zadania.

Następna część zadania polega na znalezieniu trzech zaginionych patroli Bractwa. Jeden z nich znajduje się na trzecim – ostatnim piętrze Siedziby głównej REPCONN. Żeby nie prowokować robotów do ataku, pójdź tam w dzień i na dwóch pierwszych piętrach znajdź terminale w których można zakodować dane twarzy postaci gracza w bazie danych. Na trzecim piętrze nie ma takiej możliwości, więc musisz zabić roboty skanujące twarz, nim do Ciebie podejdą. Znajdź martwy patrol i zabierz holotaśmę.
Drugi patrol znajduje się niedaleko samego bunkra – w pobliżu Czarnej Góry. Martwi Paladyni leżą w leju po wybuchu głowicy, więc panuje tam duże promieniowanie. W około kręci się trochę Centaurów, więc musisz być gotowy na walkę.
Trzecią holotaśmę też znajdziesz przy martwym Paladynie. Musisz się udać do strefy ostrzału przed Nellis. Najlepiej iść tam, gdy Boomerzy nie będą już w Ciebie ładować ze swojej artylerii. Jak się z nimi zaprzyjaźnić opisałem w zadaniu Volare!.

Z trzema holotaśmami można wracać do Starszego McNamara. Od razu otrzymasz dalsze polecenia. Będą one bardzo podobne do poprzednich. Różnica polega na tym, że tym razem trzeba znaleźć zwiadowców i zebrać od nich raporty.
Najbliżej bunkra Bractwa znajduje się zwiadowca ulokowany przy ZKRNK. Pamiętaj, by się zapytać, czy „niedźwiedzie nadal polują”.
Następny zwiadowca znajduje się na wzgórzu, na północ od Nipton.
Trzeci zwiadowca znajduje się na południe od Camp Forlorn Hope i śledzi poczynania RNK w tym rejonie.
Ogólnie zbieranie tych raportów to żadna filozofia – problem może sprawić jedynie poruszanie się po wzgórzach. Posiadając wszystkie raporty, można wracać do Bractwa.

Następne zlecenie polega na naprawieniu szwankującego systemu filtrowania powietrza w bunkrze zajmowanym przez Bractwo. Starszy odeśle Cię do Rycerza Lorenzo po dalsze instrukcje.
Nareszcie coś bardziej wymagającego. Lorenzo wskaże Ci położenie trzech Krypt, które trzeba odwiedzić w poszukiwaniu filtrów powietrza, dwukierunkowego oczyszczalnika impulsowego i sterownika różnicy ciśnień.
Najbliżej znajduje się Krypta 11, więc ruszamy tam. W środku kieruj się cały czas w dół. Napotkasz tylko robale i inne szkodniki, więc nie ma się czym przejmować. Najpierw musisz się dostać do Kwater Mieszkalnych, a później do Niższego poziomu Krypty. W końcu dotrzesz do korytarza zalanego wodą. Zaraz za zakrętem będzie pokój. Tam znajduje się sterownik różnicy ciśnień. Jest ukryty w szafce stojącej niedaleko wejścia do pokoju.
Z Kryptą 22 może Ci pójść trochę trudniej. Wiąże się z nią zadanie Na zielonej trawce i to tam odsyłam Cię po więcej informacji o Krypcie. Ogólnie tym razem zabawa polega na tym, żeby dostać się na poziom Kontroli Szkodników, tam znaleźć drzwi prowadzące do Produkcji Żywności, a następnie na tym poziomie znaleźć przejście wydrążone w skale, prowadzące na poziom Odzyskiwania Tlenu. Dzięki temu trafisz do odciętego obszaru pierwszego poziomu Krypty. Tam w jednej z szafek będą filtry.
Dużo babrania się jest też w Krypcie 3. Musisz się najpierw dostać na obszar Ruin Południowego Vegas, tam znajdziesz wejście do Krypty, znajdujące się w dużej hali. Niby nic trudnego, ale cały teren aż roi się od członków gangu Bestii, który nierzadko posługują się bronią energetyczną. Posiadając Retorykę na poziomie 65 punktów możesz przekonać Bestie wewnątrz Krypty do tego, że jesteś tu na życzenie ich szefa. Powinno Ci to dać chwilę wytchnienia. Pocieszeniem jest to, że Bestie to gang ćpunów, więc w całym kompleksie jest pełno medykamentów.
By zdobyć potrzebną część, musisz najpierw zejść na poziom mieszkalny. Tam znajdziesz Bestię o imieniu Daniel. Będzie miał przy sobie Klucz konserwatora Krypty 3, który da Ci dostęp do Skrzydła konserwacyjnego. Dzielnik znajduje się już niedaleko. Znajdziesz go w jednej z szafek w pokoju zajmowanym przez Ścigacza – przywódcę Bestii. Możesz go albo zabić, albo się dogadać. W tej chwili to mało ważne.

Mamy już wszystkie części – można wracać do Bractwa. Najpierw oddaj części Lorenzo, a później idź pochwalić się Starszemu. Masz czym, bo zadanie było naprawdę czasochłonne. W nagrodę otrzymasz dużo doświadczenia, reputację wśród Bractwa i klucz do kryjówki.

Opcjonalną częścią zadania jest obalenie obecnego Starszego. Najpierw udajmy się do Paladyna Ramosa. Znajdziesz go na poziomie L1, zaraz przy wyjściu z bunkra. Od Paladyna otrzymasz dostęp do archiwów historycznych Bractwa, gdzie będziesz mógł poszukać potrzebnych informacji.
Salę, w której można uzyskać dostęp do bazy danych, znajdziesz na poziomie L2. Okaże się jednak, że sieć została zainfekowana wirusem komputerowym. Musisz się go pozbyć Wirusa komputerowego Ukrytej Doliny.
Po oczyszczeniu terminali wystarczy tylko wejść do bazy danych i otworzyć wpis Incydenty dymisji Starszego. Po przeglądnięciu wszystkich wpisów, należy wrócić do Ramosa i zapytać go o [/b]Wiążący Łańcuch[/b]. Po wizycie u Paladyna, wracamy do sali z terminalami, by dowiedzieć się więcej o interesującym nas zagadnieniu. Po przeczytaniu odpowiedniego wpisu, udaj się do Hardina. Nakaże on Ci uważnie przyglądać się poczynaniom Starszego i informować go o wszelkich nieprawidłowościach.
Po prostu wykonuj normalnie zadanie, a gdy już przyniesiesz potrzebne części do Lorenzo, zamiast udać się do Starszego, opowiedz o wszystkim, co robiłeś Hardin’owi. Stwierdzi on, że McNamara ominął kilka ogniw w Łańcuchu Wiążącym i może go obalić. Proces ten trwa kilka dni.

3 thoughts to “Zadania poboczne”

  1. Wzywam kelnera by wziął wino lub jedzenie, i gdy ten przychodzi zaczyna się z nim walka? Czy to jest wina towarzyszy czy to, że w dialogach ugadałem się też z Mortim o tym, że mu pomogę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.