POJEDYNEK W MIEŚCIE DUCHÓW
Zadanie wiąże się nieco z samouczkiem, w którym towarzyszyła nam Sunny Smiles. Podczas rozmowy zTrudy w saloonie, dowiesz się, że groził jej członek Kajdaniarzy – gangu powstałego z byłych więźniówsprowadzonych w te okolice przez NCR, jako tania siła robocza.
Zadanie rozpoczyna się w chwili dotarcia do Stacji paliw w Goodsprings, gdzie ukrywa się przedgangiem niejaki Ringo. Jeśli zaproponujesz mu pomoc, stwierdzi, że sami nie dacie rady całemu gangowii poprosi, byś spróbował zwerbować kilkoro miejscowych do pomocy. Najpierw zaproponuje poszukaćpomocy u Sunny. Trzeba ją znaleźć.
Dziewczyna zgodzi się pomóc bez większego problemu. Zaproponuje Ci też, żebyś postarał się zdobyćpomoc u kilku innych osób. Od Luzaka Pete’a masz zdobyć dynamit, od Doktora Mitchella trochęstimpaków, od Cheta – właściciela sklepu – kilka pancerzy, za to namówienie do pomocy Trudy maprzekonać ludzi, że warto was wesprzeć.
Aby przekonać do pomocy Luzaka Pete’a musisz posiadać umiejętność materiały wybuchowe napoziomie co najmniej 25 punktów.
Pomoc Trudy uzyskasz albo wykorzystując retorykę, albo skradanie. W obu przypadkach umiejętnościmuszą być na poziomie 25 punktów.
Z przekonaniem doktorka nie będzie problemu. Powie, że nie nadaje się do roli wojownika, aledostaniesz 3 stimpaki.
Jak łatwo się domyśleć, by przemówić do rozumu handlarzowi Chet’owi, trzeba użyć argumentówzwiązanych z handlem. Dlatego tą umiejętność też musisz posiadać na poziomie 25 punktów lub więcej.
Jeśli nie masz wystarczających umiejętności, poszukaj w mieście magazynów, które chwilowo podnosząwybrane statystyki. Mi udało się znaleźć Spotkania z ludźmi, które podnoszą retorykę, w opuszczonejszkole i skrzynkach pocztowych w mieście. Chet może Ci sprzedać czasopismo, która podnosi Handel. Wskrzynkach znalazłem też magazyny podnoszące Skradanie i Naukę. Niestety nie trafiłem na niczwiązanego z ładunkami wybuchowymi.
Można zwerbować jeszcze Victora, robota, ale i tak nie pojawi się na polu walki, ponieważ ktoś gowyłączy.
Jeśli uważasz, że jesteś gotowy, wróć na Stację paliw i powiedz Ringo, jak sobie poradziłeś zprzygotowaniami.
Pojawi się Sunny i poinformuje, że Kajdaniarze zbliżają się do miasta, po czym wybiegnie razem zRingo na zewnątrz. Biegnij za nią. Strzelanina nie powinna trwać długo. Gdy wszyscy Kajdaniarze zginą,zadanie zostanie zaliczone. W nagrodę dostaniesz od Ringo 100 kapsli.
Aby otworzyć te drzwi potrzebny jest klucz. Czy ktoś może wie, gdzie on się znajduje?
Kwatery mieszkalne, w jednym z mieszkań, gdzie są dwa Nosiciele i zarośnięte roślinami. Szukaj na podłodze w trawie.
Wzywam kelnera by wziął wino lub jedzenie, i gdy ten przychodzi zaczyna się z nim walka? Czy to jest wina towarzyszy czy to, że w dialogach ugadałem się też z Mortim o tym, że mu pomogę?