VOLARE!
Zadanie otrzymasz od Matki Pearl, przywódczyni Boomersów w Nellis. Poprosi Cię, byś pomógł Boomersom z ich kłopotami i tym samym przekonał ich, że świat poza bazą nie jest taki zły. To zadanie prowadzi do kolejnych zadań, które trzeba zaliczyć, by je ukończyć. Są to:
- rozmowa z Petem w Muzeum Boomersów. Wysłuchaj cierpliwie jego opowieści, a później zadaj wszystkie możliwe pytania, za każdym razem chwaląc Boomersów. Zyskasz dzięki temu dużo reputacji
- za każdy kawałek złomu, który oddasz Jack’owi zyskasz pozytywną reputację
- pomoc doktorowi w ambulatorium – wymagana wysoka umiejętność medycyna
Gdy Twoja reputacja pośród Boomersów osiągnie już poziom ‘Bożyszcze Tłumów” wróć do Pearl. Starsza kobieta wyśle Cię do Lojalnego, by ten opowiedział Ci o największym marzeniu Boomersów. Dowiesz się o bombowcu spoczywającym na dnie jeziora i… tak – Lojalny będzie chciał, żebyś go wydobył na powierzchnię. Dostaniesz do tego celu detonator i balast, który zostanie za jego pomocą uwolniony.
Rozważ też wizytę u Jack’a – możesz od niego otrzymać oddycharkęm która znacznie ułatwi zadanie. Posiadając wysoką Naukę (45), dostaniesz oddycharkę od razu. W innym wypadku musisz dostarczyć chłopakowi szybkowar. Kupisz go np. w Goodsprings u Chet’a.
Jeśli jesteś gotowy, czas ruszyć nad jezioro. Podejdź brzegiem jak najbliżej miejsca, w którym znajduje się samolot. Wskakuj do wody tak, żeby znaleźć się bezpośrednio nad nim. Nurkuj i przyczep ładunki między silnikami na obu skrzydłach – od spodu. Miejsce odpowiednie do tego będzie zaznaczone białym kształtem ładunków balastowych.
Wracaj na powierzchnię i na brzeg, tam gdzie pokazuje kompas. W odpowiednim miejscu detonator zacznie pikać. Załóż go tak, jak broń i odpal ładunki. Bombowiec wypłynie na powierzchnię. Wracaj do Lojalnego, a później do Pearl.
Pearl da Ci ubranie Boomerów i zaliczy Cię do grona ich przyjaciół. Zadanie zakończone.
Aby otworzyć te drzwi potrzebny jest klucz. Czy ktoś może wie, gdzie on się znajduje?
Kwatery mieszkalne, w jednym z mieszkań, gdzie są dwa Nosiciele i zarośnięte roślinami. Szukaj na podłodze w trawie.
Wzywam kelnera by wziął wino lub jedzenie, i gdy ten przychodzi zaczyna się z nim walka? Czy to jest wina towarzyszy czy to, że w dialogach ugadałem się też z Mortim o tym, że mu pomogę?