[nextpage title=”Eureka!” ]
EUREKA!
Legion atakuje Zaporę. Mike Lawson zaproponuje spłukanie Legionistów. Nie musisz tego robić, ale bardzo to ułatwia dalsze działania. Jeśli nie masz Nauki na poziomie 65 punktów, odpuść sobie tą część.
By aktywować pompy, udaj się do poziomu 03 elektrowni – po prostu za wskaźnikiem. Wejdź schodami po lewej i użyj nauki, by przekierować przepływ wody za pomocą terminalu.
Okazuje się, że zawory się zacięły i trzeba je ręcznie zwolnić.
Wracaj do 04, schodami na górę i użyj drzwi prowadzących do Zapory Hoovera. Zaraz obok miejsca, w którym wyjdziesz będzie zawór – użyj go i odetniesz Legionistom jedną z dróg, którymi dostali się do elektrowni.
Wracaj do poziomu 04, a później idź do 03. Później… tak jest – do 02. Biegiem do 01. Czeka tam na Ciebie dość duży oddział Legionistów. Musisz dojść do windy prowadzącej do Centrum gości. Następnie wyjdź na Zaporę.
Teraz najlepsza część – szturm na obóz Cezara. Idź przed siebie wzdłuż Zapory, zabijając wrogów. Nie spiesz się, tylko eliminuj po kolei każdego. Ta bitwa jest sprawdzianem tego, czego dokonałeś na Pustkowiach. Zaczną się pojawiać przedstawiciele fakcji, z którymi się zaprzyjaźniłeś, by Cię wesprzeć.
Dotrzesz do Punktu kontrolnego Zapory, przejdź przez niego. Po drugiej stronie będzie czekał Dowódca Strażników. Gotowy, by udzielić wsparcia. Posiadając 85 Retoryki możesz go przekonać, by Strażnicy ruszyli do ataku bez Ciebie. Jeśli jednak nie możesz tego zrobić lub wolisz poprowadzić atak wybierz inną odpowiadającą Ci opcję.
Idąc nadal przed siebie, w końcu zejdziesz z Zapory i trafisz na most po lewej. Przejdź po nim i nadal toruj sobie drogę naprzód. Dotrzesz do bramy prowadzącej w głąb obozu Legata. Staraj się, by członkowie Pretoriańskiej ochrony nie podeszli za blisko – mają rękawice balistyczne – ich uderzenie naprawdę boli.
W końcu trafisz na Legata Laniusa. Posiadając 100 Retoryki możesz uniknąć walki z nim… Jeśli nie jesteś wygadany…czeka Cię najcięższa i najbardziej satysfakcjonująca walka w grze. Gdy Legat padnie, udaj się do bramy, którą wszedłeś do obozu. Zauważysz, że jest zamknięta, jednak gdy tylko się do niej zbliżysz, zostanie wysadzona. Czeka Cię rozmowa z generałem i… koniec gry.