Poniżej znajdziecie kilka porad, dzięki którym powinniście odpowiednio rozpocząć swoją przygodę z Fallout Shelter. Opiszę tu kilka podstawowych zasad, dzieki którym powinniście łatwiej i szybciej opracować swoje własne strategie i style gry. Pamiętajcie, że jak w każdej grze strategiczno-ekonomicznej, nie ma tu jedynego właściwego sposobu na grę. Z pomocą poniższych wskazówek postarajcie się opracować swoją własną strategię i stańcie się najlepszymi Nadzorcami 😉
Pomieszczenia
Odpowiednie budowanie pokojów to bardzo ważny element gry. Nie można ich rozmieszczać bez planu, bowiem bardzo szybko doprowadzi to do chaosu i spowolni, albo wręcz uniemożliwi dalszy rozwój Krypty.
Najlepszym podejściem jest budowanie pokojów tego samego typu obok siebie. Dzięki temu łatwiej zbiera się surowce i przydziela zadania Mieszkańcom. By zachować porządek radzę budować pomieszczenia w następującej kolejności (począwszy od lewej): pomieszczenie mieszkalne o szerokości trzech pokojów, winda, pomieszczenie do produkcji surowca o szerokości 3, kolejna winda i pomieszczenie o szerokości 2.
Warto jak najszybciej zacząć budować kolejne podziemne poziomy. Nie rób jednak tego zbyt pochopnie. Nie warto inwestować w kolejne piętra, jeśli będą stały puste, ponieważ nie masz wystarczającej liczby robotników. Mając trzy piętra, na jednym skup się na produkcji pożywienia, na drugim na produkcji wody, a trzecie przeznacz pod produkcję energii. Dzięki temu zachowasz porządek.
Pokoje automatycznie łączą się ze sobą jeśli spełniają następujące wymagania:
- znajdują się obok siebie
- mają ten sam poziom
- są tego samego rodzaju
Łatwo się domyślić, że z ulepszaniem pokojów lepiej poczekać, aż zbuduje się obok siebie trzy tego samego rodzaju, przez co połączą się ono w jedno duże pomieszczenie. Nie można łączyć więcej niż trzech pokojów. Kiedy będziemy mieli jedno duże pomieszczenie, ulepszamy je całe. Nie myśl, że możesz ulepszyć jeden pokój, dobudować obok pokój tego samego rodzaju i połączą się one. Stanie się to dopiero, gdy ulepszysz ten nowy pokój do tego samego poziomu, jak stojący obok. Pamiętajcie o tym planując rozbudowy. Pomieszczenia mają wiele plusów. Im więcej Mieszkańców pracuje razem, tym lepiej ta praca im idzie i tym większe ich zadowolenie.
Zagrożenia
Twojej Krypcie zagrażają trzy czynniki:
- pożary
- radrakany
- ataki z zewnątrz
Wbrew pozorom ogień jest najłatwiejszy do opanowania. Wystarczy, że w jego pobliżu znajdzie się Mieszkaniec, a od razu chwyci za gaśnicę i postara się go ugasić.
Do pozbycia się radrakanów uzbrojenie nie jest potrzebne, ale bardzo się przydaje. Uzbrojeni Mieszkańczy pozbędą się insektów znacznie szybciej niż pozostali i nie odniosą aż tak poważnych ran. Dobrze mieć przynajmniej jednego uzbrojonego Mieszkańca w każdym pomieszczeniu na wypadek inwazji tych szkodników.
Najgrożniejsze są ataki. Podczas nich wrogowie próbują się wedrzeć do Krypty, a kiedy im to się uda, plądrują każde pomieszczenie. Moim zdaniem najłatwiej poradzić sobie z tym, budując pomieszczenie o szerokości 3 tuż przy wejściu do Krypty. Dzięki temu zmieści się w nim sześciu mieszkańców. Jeśli zadbasz o to, by mieli najlepsze uzbrojenie, powinni skutecznie odpierać ataki. Dla większego bezpieczeństwa, postaw przed wejściem strażników. Może ich być dwóch.
Populacja
Bez Mieszkańców nie ma Krypty. Zdobywać nowych możesz na trzy sposoby:
- wytwarzając nowych w sposób naturalny
- przygarniając ludzi spoza Krypty
- dostać ich, jako nagrodę za ukończenie zadań
Warto omówić pierwszy sposób, a więc… Jeśli umieścisz w pomieszczeniu mieszkalnym dwoje Mieszkańców przeciwnej płci, zaczną się sobą oni sobą interesować, co zaskutkuje ciążą. Ten proces trwa tym krócej, im więcej charyzmy posiada rzeczona dwójka. Sama ciąża trwa 3h czasu rzeczywistego. Oznacza to, że możesz wyłączyć grę na 3 godziny, po tym, jak kobieta zajdzie w ciążę, a gdy ją znów włączysz, będzie na Ciebie czekał nowy Mieszkaniec. Pamiętaj, że wszystkie kobiety w ciąży będą uciekały przed zagrożeniami. Nie przesadzaj więc ze zbyt raptownym powiększaniem populacji, by Krypta nie została za bardzo osłabiona.
Oczywiście, ze względów etycznych i genetycznych, członkowie tej samej rodziny nie chcą się rozmażać. Jeśli umieścisz taką dwójkę w jednym pokoju, będą ze sobą jedynie rozmawiać. Przy dużej ilości Mieszkańców łatwo będzie Ci zapomnieć, kto jest z kim spokrewniony. Na szczęście możesz nadawać Mieszkańcom dowolne imiona. Zadbaj więc o to, żeby to one jednoznacznie informowały, do której rodziny należy Mieszkaniec.
Mieszkańcy Twojej Krypty posiadają statystyki S.P.E.C.J.A.Ł., a niektórzy nawet specjalne umiejętności. Zadbaj o to, by wykonywali najodpowiedniejszą dla nich pracę. Dodatkowo, w grze występują trzy rodzaje Mieszkańców:
- zwyczajni – posiadają 12-13 losowo rodzielonych punktów S.P.E.C.J.A.Ł.
- niezwykli – posidają 28 punktów
- legendarni – posiadają 40 punktów
Nie muszę chyba tłumaczyć czemu warto mieć jak najwięcej Mieszkańców typu 2. i 3.?
Eksploracja
To bardzo ważna część gry. Wysyłając Mieszkańca na Pustkowie, masz szansę zdobyć dodatkowe uzbrojenie lub inne pomocne przedmioty. Zawsze miej pewność, że Twoj „ochotnik” posiada najlepszy dostępny ekwipunek i duży zapas stimpaków. Nie zaniedbuj tego – naprawdę warto.
Kiedy zorientujesz się, że Twojemu odkrywcy zaczyna brakować zapasów, albo że coś idzie nie po Twojej myśli – zawróć go. Powracającemu do Krypty Mieszkańcowi nic się nie może stać.
Jeśli się zagapiłeś i odkrywca poległ, możesz go ocucić za określoną sumę kapsli. Unikaj tego, ale jeśli zajdzie potrzeba nie wahaj się z tej opcji skorzystać. Zwykle się opłaca.
Zadania
Listę aktywnych zadań znajdziesz w swoim PipBoy’u. Są one naprawdę różne, a mogą polegać na: zebraniu określonej ilości surowców, wysłaniu Mieszkańca na Pustkowie, przydzieleniu pracy grupie Mieszkańców, osiągnięciu określonego poziomu zadowolenia, ugaszeniu pożaru, itd.
Warto wykonywać zadania, ponieważ nagrodami są kapsle, a czasami pudełka śniadaniowe, w których znajdują się przydatne rzeczy – niekiedy nawet karty z niezwykłymi Mieszkańcami. Cześć zadań ukończysz nawet o tym nie wiedząc, wykonując normalne obowiązki każdego Nadzorcy. By wykonać pozostałe, zajdzie potrzeba skupienia pracy Mieszkańców na jednym lub kilku celach. Pamiętaj, by mierzyć siły na zamiary. Nie warto tracić czas i środki na zadanie trudne do zrealizowania, skoro możesz zamiast niego ukończyć kilka innych, łatwiejszych.
Radiacja
Poziom radiacji symbolizuje czerwony kolor na pasku zdrowia Mieszkańca. W Fallout Shelter napromieniowani Mieszkańcy mogą „zarazić” napromieniowaniem innych. Wyobraź sobie, że wysyłasz na Pustkowie swojego najlepszego Mieszkańca. Po długiej i pełnej niebezpieczeństw wyprawie, wraca on do Krypty, a Ty go radośnie wpuszczasz do środka, bo przyniósł masę dobrego sprzętu. Po jakimś czasie orientujesz się, że zadowolenie w Krypcie spada, produkcja nie jest tak efektywna, jak wcześniej. Ku swojemu przerażeniu dostrzegasz, że każdy z Mieszkańców ma na pasku zdrowia więcej czerwonego koloru, niż zielonego. Domyślasz się, że Mieszkaniec wysłany na eksplorację musiał przyjąć dużą dawkę promieniowania i po powrocie napromieniował wszystkich pozostałych. Niestety jest już zbyt późno, bo podjąć skuteczne przeciwdziałania, bo kończą Ci się RadAway’e.
By uniknąć opisanej wyżej sytuacji, pamiętaj, by zawsze po powrocie Mieszkańca z ekspedycji oczyścić go z promieniowania RadAway’em. Nawet dwoma, jeśli trzeba. Jeśli nie masz aktualnie wspomnianego medykamentu, niech Twój bohater poczeka sobie przed wrotami Krypty aż go wyprodukujesz.
Yo
Parę osób z zagranicy pytało się o ten poradnik. Przetłumaczyłem go aczkolwiek wymaga duuuuuużej ilości proofreadu. W każdym razie łapcie surową wersję:
http://pastebin.com/1wQFtm5M:
Pozdrawiam
Xsarq
Hej!
Podziwiam, że Ci się chciało to tłumaczyć – kawał roboty wykonałeś!
W wolnej chwili spróbuję zrobić proodread. Mam nadzieję, że jak będziesz to gdzieś publikował, to wspomnisz skąd pochodzi wersja oryginalna? 😉
Mamy mieszany polsko/zagraniczny gang (hmm ale to słowo źle się kojarzy może raczej klan) i wszelkie treści jaki linkujemy na TSie muszą mieć choć surowe ale jednak tłumaczenie żeby mi nikt nie płakał że faworyzujemy polaków 🙂 Czasu zajęło to tyle co czytanie tekstu bo tłumaczenie robiłem w locie. Content i wszelkie prawa autorskie są oczywiście twoje ja dalej już nic z nim nie planuję robić.
Mam pytanie. Wysyłając członka na zewnątrz jaka statystyka jest najważniejsza? 🙂
Zapewne będzie Ci zależało na szczęściu i percepcji, żeby znajdował więcej i lepsze rzeczy. Później wytrzymałość, żeby go szybko nie ubili 😉
A jak uleczyć naszego „ochotnika”, który jest na zewnątrz ?
Sam się będzie leczył, jeśli ma w ekwipunku Stimpaki. Jeśli ich nie ma, zawróć go i ulecz w Krypcie.
jak usunać schron chce zaczac gre od nowa
Na ekranie startowym, gdzie wybierasz Kryptę jest opcja stworzenia nowej. Z tego, co pamiętam, można mieć jednocześnie 3 Krypty.
A czy ilosc obrazen zadawnych z broni zalezy od ktorejs umiejetnosci, sily lub percepcji, czy tylko pkt obrazen broni? I wplywa na obrazenia luck?
Gdzie można sprawdzić który ludek najlepiej pasuje do danego pomieszczenia (pracy)?
Kliknij pokój – zobaczysz, jaki atrybut jest w nim wymagany.
Kliknij ludka – pokaże Ci się statystyka jego atrybutów.
Do pomieszczeń wymagających siły dawaj ludków z wysoką siłą, itd.
Co daje radio station?
Szanse na zdobycie nowego mieszkańca dla Krypty. Po uruchomieniu nadajnika co jakiś czas przed Kryptą będą się pojawiały nowe postacie.
Nowych mieszkańców tzn. Masz szanse że przyjdzie ci ktoś za drzwi
Czy wbicie umiejętności na poziom 10 i ubranie ubrania które zwiększa tą umiejętność np +4 daje bonus +14 na przykład w czasie wyprawy w dzicz? Mam już kilku mieszkańców z fullem wszystkich SPECIAL i nie wiem czy ubieranie ich w jakiekolwiek ubrania zwiększa im statystyki.
Tak. Dzięki założeniu odpowiedniego uniformu, można mieć statystyki powyżej 10.
Czyli lecieć w endurance lub percepcje tak? Czy cos innego?
Wytrzymałość, percepcja i szczęście są najważniejsze, jeśli wysyłasz kogoś na pustkowia.
agility zwiększa jeszcze szybkość oddawania strzału :p
Usunęła mi się krypta bez powodu – wczoraj wieczorem grałem, dzisiaj nie miałem już rano żadnej, może ktoś mi powiedzieć czy można odzyskać jakoś save? Grałem dość długo i nie chcę tracić wszystkiego :/
Hej,
Wiele osób zgłaszało podobny problem. Zapisany stan gry psuje się, gdy bateria Ci padnie podczas działania gry, lub w telefonie zabraknie pamięci RAM. Możliwe, że są też inne przyczyny. Wtedy plik zapisu zostaje wyczyszczony i ma 0 kb – jest pusty. Grę musisz zacząć od nowa. Stanu gry nie da się odzyskać.
Podziękuj Bezteście 😉
Mam pytanko.
Wiadomo kim jest tajemnicza osoba, która pojawia się znikąd w Naszej Krypcie i która po „odnalezieniu” jej, w którymś z pokoi, daje randomową ilość kapsli?
Zgaduję, że to nawiązanie do Tajemniczego Nieznajomego z Falloutów. W nich pomaga Ci podczas walki, a w Fallout Shelter widocznie daje kasę.
Mam problem wysłałem 2 stalkerów na powierzchnie jednego na ponad 4h drugiego na jakies 3 jedyne co przynieśli to zwykła taśmę pistolet i w sumie 600 kapsli jak zrobić by zdobywali więcej Itemów ?
Nie ma co panikować. Pistolet po 4h to i tak duże szczęście. Zazwyczaj jakieś fajne itemy wpadają dopiero po 24h na powierzchni.
A jakbym chciał wysłać ich na więcej niż 24h to ile stimow i rad-xów około wrzucić im do ekwipunku ?
To zależy od wytrzymałości i poziomu wysyłanej postaci, od ubioru i tym podobnych. Poszukaj postaci z dużym endurancem ( dłużej przetrwają) oraz luckiem ( więcej przedmiotów i kapsli zdobędą). Na pewno 15 stimpów i 15 rad-x minimum ( dawaj dużo, bardzo dużo). Warto postaciami z dużym EN dawać ubrania na LK ( np. formal wear.), a jak mają staty na odwrót to daj im np. Wasteland gear. Jakby te postacie miały też duże agility to jeszcze lepiej.
A jest jakiś sposób żeby naprawić mr.handy ?
Nie ma. Bethesda chce, żeby ludzie je kupowali 😉
Musisz poczekać aż Mr.Handy zepsuje się do końca. Wtedy za kapsle możesz do naprawić na full.
Witam mam pytanie, które nie daje mi spokoju. Czy wie ktoś ile trwa trening umiejętności np. na siłowni?
W zależności od poziomu umiejętności trenowanej postaci (im wyższy tym dużej) i stopnia rozwoju pokoju treningowego (lepszy pokój szybszy trening).
Co jak zostawię fallout shelter czy samo mi zbierze energię itp i nikt nie zginię przez brak czegoś
Nic się samo nie zbierze, ale też nic Ci nie zaatakuje Krypty. Ogólnie Shelter to taka gra, którą najlepiej włączyć raz na kilka godzin, zebrać surówce, ogarnąć inne rzeczy i wyłączyć.
Z wypraw zbieram konstrukcje broni ale nie mogę ich zrobić nie wyświetlają mi się nowe w tym pomieszczeniu do robienia broni co sie dzieje ?
A i mam jeszcze jedno pytanie jeżeli mam 10 strength i zbroje +3 s czy zbroja mi coś da na wyprawach bo jak daję go do power plant i pisze mi że 10 ma tylko
Pewnie zbierasz schematy na rzadką broń, a nie masz ulepszonego warsztatu z bronią. Żeby móc wytwarzać bronie rzadkie musisz go ulepszyć raz ( posiadając 45 mieszkańców i 8000 kapsli ), a ,żeby móc wytwarzać legendarne bronie trzeba ulepszyć warsztat drugi raz.
A ja poruszę temat layoutu krypty. Stosuję layout 3-2-3, chociaż powiem szczerze, że 3-3-2 wygląda według mnie trochę ciekawiej. Zastanawiam się jednak czy jest sens dzielić np. środkowy pion na np. 3x 1-pokojowe pomieszczenia, lub 2/1. Przecież trzeba wykorzystywać maksymalny potencjał, a jak widzę na zrzucie ekranu pojedynczy pokój z wodą to się zastanawiam – jaki w tym sens? Trzypokojowe pomieszczenia są najwydajniejsze. Zgodzę się, że można stosować różne layouty jak ma się dostęp do Mr. Handy. Ale osoby, które nie mają karty kredytowej bądź nie chcą zakupić Mr. Handy powinni skupić się na maksymalizacji wydajności. Czy mógłby ktoś pokazać zrzut ekranu ze swojej krypty, która jest naprawdę wydajna i łatwa do zarządzania? ;>
Hej, oczywiście masz rację. Screen ma pokazać, żeby skupić się na budowaniu dużych pokoi. Pokazuje pojedyncze tylko dlatego, że zrobiono go we wczesnej fazie gry. Później zostały one zlikwidowane, by zrobić pokoje w układzie 3-3-2.
Cześć 😉 Tym razem już z normalnego konta. Co do układu 3-3-2, to czy mógłbyś krótko opisać jak rozplanowałeś swoje pomieszczenia w krypcie? Ja staram się zmaksymalizować wydajność, nie zapominając o bezpieczeństwie krypty innych aspektach.. Co prawda niedawno zacząłem przygodę z FS, i tysiąc razy zaczynałem od nowa bo zawsze znalazło się coś, co mi się nie podobało, ale teraz już gram i nie zamierzam restartować. Zastanawiam się nad tym układem: http://i.imgur.com/dKofmqt.png. Oczywiście bym go zmodyfikował – cały dół jest w porządku, chociaż jeszcze nie doszedłem do momentu reaktora + produkcji Nuka Coli. Medbay i Science Centre spokojnie mogą być przesunięte na prawą stronę by stworzyć po dwa piony, jako że produkcja w tych pomieszczeniach jest bardzo wydajna i szybka, więc nie potrzeba pomieszczeń trój-blokowych. Jest miejsce na produkcję Coli w razie czego, no i oczywiście dużo miejsca w środku na dodatkowe pomieszczenia. Zakładam, że FS doczeka kolejnych aktualizacji i nowych pomieszczeń, warto więc zadbać o przestronność i możliwość dalszego rozwoju.
Problem z tym layoutem polega na tym, że niestety trzeba będzie przebudować większość krypty w późniejszym czasie, ale kapsle na to na pewno się znajdą jak się dobrze planuje.
Jakieś porady, sugestie? Byłbym wdzięczny 😉 I sorka za rozpisanie się, ale ta gra mnie naprawdę wciągnęła.
To trochę inne podejście niż moje. Ja w pionach z 3. slotami budowałem tylko pomieszczenia niezbędne do funkcjonowania Krypty. Sale treningowe, radiowe, itp. wsadzałem do pionu z dwoma slotami. Ale nie sugeruj się tym – grałem zaraz po premierze, gdy nie było jeszcze tych wszystkich bajeranckich pomieszczeń.
Ja korzystam z opcji min/max. Pion z 2. slotami przy start-upie z salami treningowymi, radiowymi itp., jest jak najbardziej w porządku, dopóki nie osiągniesz progu, powiedzmy, stu mieszkańców krypty. Teraz staram się ustawić tak pomieszczenia, by minimalizować ewentualne słabe punkty krypty i zarazem maksymalizować jej wydajność. Reaktory są dobre dla tworzenia miejsca, które będzie zapełniane przez Power Generatory – choćby to. Power Generatory są także świetnym miejscem na samym górze krypty, zaraz przy wejściu, jako że tam wstawiamy swoich *najsilniejszych* mieszkańców, co daje przewagę w walce przeciwko najeźdźcom czy szponom śmierci. I tak dalej..
Mam pytanko o statystki podczas walki:
– Endurance: to wytrzymałość (dzięki której postać więcej ciosów potrafi przyjąć na klatę)
ale co z resztą? Czy mają jakiś wpływ na bitwy? Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że tak
– Agility: częstotliwość ciosów/strzałów jest większa
– Perception: podczas wykonywania tych strzałów krytycznych, wolniej miga celownik, dzięki czemu łatwiej uzyskać większego krytyka
– Luck: częściej pojawia się możliwość oddania strzału krytycznego
Dla Strenght, Intelligence i Charisma nie znajduję żadnego zastosowania walce
Oczywiście nie jestem tego pewien w 100%, ani nawet w 75%, dlatego być może ktoś potwierdzi/zaprzeczy temu co powyżej napisałem. Miał ktoś może podobne spostrzeżenia?
To jest pewnie tak, jak w normalnych Falloutach, czyli w dużej mierze zgodne z tym, co napisałeś.
Siła pewnie przydaje się w walce tylko wtedy, gdy postać używa obroni białej. Większa siła = większe obrażenia.
W trakcie eksploracji postać natrafia na różne eventy(nie te budynki, tylko np. znajduje jakiś sejf albo terminal) i to czy uda jej się coś wtedy wykombinować zależy właśnie od niektórych statów
Mam problem, niektóre kobiety w ciąży mogę dać do pracy a niektórych nie mogę ruszyć. Dlaczego czy jest jakiś sposób żeby one też pracowały. Mam kilka kobiet które są ciężarne i pracują więc nie wiem o co chodzi…
Cześć 😉 U mnie działo się to samo, ale pomagał zwykły restart gry, lub nawet wyjście do menu. Wtedy taka postać odblokowywała się i wszystko grało.
Mam duży problem , ciągle mnie atakują deathclawy co zrobić żeby zmniejszyć sanszę na atak???
atakują mnie 2-3 lub 1 dziennie . Proszę o odpowiedz .
Wyłączaj grę 😉 Serio. Fallout Shelter to gra, w której ataki mogą nastąpić tylko wtedy, gdy gra jest włączona. Zbierz surowce, ogarnij mieszkańców i wyłącz grę, jak nic w niej nie robisz.
Dzięki bardzo xd
Zawsze po wyjsciu z gry gra dalej dziala jakby w tle? zuzywa sie prad, woda i jedzenie?
Nie. Inaczej nie mógłbyś iść spać ;). U mnie ubywa tego niewiele. Gdy znów włączę Sheltera i zbiorę surowce to odzyskuje to, co ubyło i trochę więcej.
Witam wszytkich jako nowy gracz. 🙂
Pytanie co do tworzenia broni. Przy liscie sa oznaczenia A, P itd. Czy to oznacza jaki parametr specjal jest wymagany. do jej najeefektywniejszego uzycia?
Wydaje mi się, że do wykonania 😉 . W sensie, jeśli przy schemacie jest „A”, to najlepiej przydzielić osoby z wysoką Agility, żeby wykonały broń. Szybciej im pójdzie.
Tak podejrzewalem ale chcialem sie upewnic. Dzieki za info. 🙂
Fallout Shelter-o co chodzi gdy pomieszczenie jest ciemne a są tam mieszkańcy i nie produkują ?? Proszę o pomoc
Musisz dobudować elektrownię. Jeśli brakuje energii najpierw wyłączają się pokoje najbardziej oddalone od jej źródeł.
Bry
mam pytanie:
Czy można wysłać kogoś na pustkowie gdy drużyna jest w trakcie questu? Ja nie potrafię. Dodam, że gram na iphonie
Ale o który moment wykonywania questu Ci chodzi?
Jeśli drużyna dopiero idzie na miejsce, to możesz normalnie wystawić kogoś za Kryptę, żeby ruszył na eksplorację.
Jeśli drużyna jest już na miejscu i robisz zadanie, to musisz je ukończyć, żeby znów móc zarządzać Kryptą.
Gdy próbuje wystawić kogoś za krypte to od razu wyskakuje mi okno questu.
A nie możesz wysłać kogoś na tę misję (byle kogo), później wysłać kogoś na eksplorację pustkowia i zawrócić tego gostka wysłanego na misję?
Chodzi mi o to, że gdy żaden quest nie jest w trakcie to nie mam problemu z wysłaniem gościa na pustkowie. Problem w tym, że zawsze mam dwa questy in progres, więc jest kłopot. Próbuje wystawić go na zewnątrz i pokazuje mi się okno z postępem misji. Prawdopodobnie robie coś źle, tylko nie wiem co.
do czego służy junk ? tylko do zarabiania kapsli ?
Junk znajdowany na questach i poza kryptą na rajdach w Pustkowie służy do tworzenia broni i odzieży w specjalnych pomieszczeniach w krypcie. Na questach można znaleźć recepty na itemy zwykłe, rzadkie i legendarne (im rzadszy przedmiot tym lepsze staty ale też droższy i dłuższy jest czas jego wykonania).