- This topic has 8 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 3 lata, 10 miesięcy temu by cubik.
- AutorWpisy
- 17 kwietnia 2020 o 09:50 #9941SzakalParticipant
Zastanawiały mnie statystyki podane w opisie różnych rodzajów amunicji. Pomimo iż klasyczne Fallouty przechodziłem wielokrotnie to jakoś nigdy do końca nie rozumiem mechaniki z nią związanej. Wyjaśnię o co mi chodzi na przykładzie amunicji 10 mm.
Amunicja 10 mm JHP:
Modyfikacja KP – 0
– tu raczej nie ma filozofii, amunicja z plusem do KP zwiększa KP celu, a z minusem obniża, czyli nasze strzały są celniejsze, albo odwrotnie…
Modyfikacja OO – 0
– modyfikuje ochronę przed obrażeniami celu w przypadku trafienia zwiększając ją bądź obniżając,
Modyfikacja Obr. – 3/2
– nie mam zielonego pojęcia…Za każde dwa punkty obrażeń, które zadalibyśmy celowi zadajemy trzy…?A teraz podam statystyki amunicji 10 mm AP:
Mod. KP – 0 (czyli klasa pancerza celu nie zmienia się)
Mod. OO – 4 (hmm, ochrona przed obrażeniami celu zmniejsza się o cztery…? )
Mod. Obr. – 1/1 (1 punkt obrażeń broni przekłada się na 1 punkt obrażeń zadanych celowi? )Nie mam pojęcia czy tak to właśnie wygląda i fajnie byłoby gdyby ktoś mi to w końcu wyjaśnił 🙂 .
18 kwietnia 2020 o 11:29 #9943Drako_SchifferParticipantMod. Obr. – Pokazuje w jakim stopniu dana amunicja może zadać obrażenia i jest to wzorzec brany z dwóch powyższych, OO plus KP minus obrażenia broni/Mod. Obr. Może zadawać ona pełne obrażenia, 1/3, 3/4, itd., zależnie od typu amunicji.
Mod. OO – Dotyczy on Ochrony <przed> Obrażeniami. Amunicja AP to amunicja przeciwpancerna i tak, obniża ona wartość KO oponenta.
19 kwietnia 2020 o 08:02 #9945SzakalParticipantAha, czyli to jest tak, że amunicja 10 mm JHP (patrząc na podany przykład) w najlepszym przypadku (nie licząc krytyków) może zadać obrażenia o połowę większe (3/2), ale w grę wchodzi jeszcze oczywiście odporność celu na obrażenia, a amunicja 10 mm AP zadaje “jedynie” pełne obrażenia, ale obniża odporność celu na obrażenia? Ale właśnie o ile? Co oznacza ta 4?
Pytam dlatego, że nieważne z jakim typem przeciwnika idzie mi walczyć, czy to z ludźmi, czy to mutantami, czy też z robotami, amunicja AP wydaje się być gorsza od JHP.19 kwietnia 2020 o 09:20 #9946Drako_SchifferParticipantWłaśnie z powodu obniżonego progu KP. Ogółem amunicja AP jest bardzo niedostosowana w F1/F2, lepszy egzamin zdawała dopiero w FT.
Ta 4 “chyba” oznacza obniżenie Klasy Pancerza o 4 punkty, co zwiększa szansę trafienia. Nie wiem, czy ten moduł nie jest przydatny wobec korzystania z systemu V.A.T.S. by trafić oponenta prosto w ślepia.
19 kwietnia 2020 o 11:11 #9947SzakalParticipantTo co w takim razie oznacza pierwszy parametr, czyli Modyfikacja KP? Myślałem, że to właśnie to obniża lub zwiększa KP celu.
20 kwietnia 2020 o 16:29 #9948Drako_SchifferParticipantNo tak jak napisałem wyżej; mod. KP zwiększa szansę trafienia poprzez obniżenie progu o ilość punktów. Amunicja AP to amunicja przeciwpancerna, przeznaczona do przebijania pancerzy; tu opisy po angielsku dot. modyfikatorów.
AC Mod: Indicates how much the target’s Armor Class is modified when using this ammo. Negative values yield a higher chance to hit.
DR Mod: Indicates how much the target’s Damage Resistance is modified when using this ammo. Negative values yield higher damage.
Damage Mod: Indicates how much the base damage of the weapon is modified when using this ammo. This number represents a fraction of the base damage, i.e. ‘80%’ means the weapon does 80% of its base damage.6 maja 2020 o 18:46 #9955cubikParticipantZerknij na moją stronę http://ammo-mod.fmcx.pl
Jest tam rozdział opisujący jak działają parametry amunicji oraz przy okazji tzw. Ammo mody, naprawiające błędne działanie amunicji w grze.7 maja 2020 o 15:30 #9956SzakalParticipantDziała z restoration project? Albo z Resurection, czy Fallout Nevada?
9 maja 2020 o 17:48 #9958cubikParticipant“Ammo Mod 2.0” wraz z patchem “FO2 damage algorithm patch ver 1.0” odpowiednio zastosowanym będzie działał z praktycznie każdym innym modem.
Ammo mod podmienia pliki amunicji (opis w reamde.txt) na takie, które mają odpowiednio zmodyfikowane statystyki, natomiast “damage patch” modyfikuje plik “fallout2.exe” lub inny *.exe, z którego odpalana jest gra.
Jeżeli jakiś mod np. Restoartion Project zawiera dodatkowe nowe pliki amunicji, oprocz tych standardowych jakie są w Fallout2, to wówczas dla tych amunicji może nie zadziałać poprawnie.
Wtedy proszę napisać do mnie i wskazać mi które to pliki ammo i uzupełnię. - AutorWpisy
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.
Po prostu słabe tłumaczenie. Chyba udało mi się to wywalić.
A po co te "y" w dacie ostatniej wiadomości? Pomylos jakiś, czy czemuś to służy?
Działa na wersji GOG
Ale to będzie syf, ale niestety sprzeda się, bo ciężki film tylko dla dojrzałych odbiorców byłby zaraz zakazany i krytykowany…
A od 7 marca: F2 - od prime na GOG'a.