Prezentuję Wam tutaj kody do tak zwanej konsoli poleceń, która jest integralną częścią wersji gry na PC. Czemu to robię? Na pewno nie po to, żebyście podczas gry oszukiwali. Niestety Fallout: New Vegas posiada sporo błędów. Dużą część z nich da się naprawić tylko przy pomocy odpowiednich poleceń.
Używając kodów do Fallout: New Vegas, pamiętajcie, że raz włączona konsola blokuje zaliczanie osiągnięć na Steam’ie. Jeśli wykonujecie jakieś ważne zadanie i chcecie, żeby znalazło się na liście Waszych osiągnięć, musicie wyłączyć grę po użyciu kodów i włączyć ją na nowo.
Konsole poleceń wywołuje się tzw. tyldą. Pewnie każdy z Was wie, jak ona wygląda – to klawisz z taką falką (~). Po naciśnięciu tyldy, gra się zatrzymuje, a mysz kieruje kursorem. Można nim kliknąć dowolny obiekt, żeby zobaczyć jego numer, który jest bardzo ważną częścią większości poleceń. Polecenia wpisujemy po prostu z klawiatury i potwierdzamy Enterem.
ROZGRYWKA
tmm 1 – pokazuje wszystkie miejsca na mapie świata
tfow – odsłania/zakrywa lokalną mapę
tgm – włącza/wyłącza god mode
tcl – pozwala poruszać się w każdym kierunku, również przez obiekty
killall – zabija wszystkie postacie na aktualnym obszarze
POSTAĆ GRACZA
player.modpca statystyka wartość – dodaje liczbę wpisaną jako wartość do wybranej statystyki postaci (np. luck, inteligence, agility, itd.). Wpisanie liczby ujemnej odejmuje wartość
player.modav atrybut wartość – podobnie jak powyższe, ale atrybutem może być każda z następujących zmiennych: nazwa umiejętności bez spacji, actionpoints, carryweight, karma, health, healrate, xp, radresist, damageresist, damageThreshold, fireresist, poisonresist, speedmult (ta wartość jest podawana w procentach), ignorecrippledlimbs, chameleon, aggression, meleedamage, unarmeddamage, critchance
player.addperk wartość – dodaje graczowi profit określony przez wartość, która jest numerem ID profitu
player.removeperk wartość – jak wyżej ale usuwa profit
Numery ID profitów można znaleźć na The Vault: Lista profitów.
player.sexchange – zmiana płci postaci gracza
shownamemenu – otwiera menu umożliwiające zmianę imienia
showracemenu – zmiana rasy
showbarbermenu – zmiana fryzury
player.advlevel – gracz awansuje o jeden poziom
player.setlevel poziom – jako poziom wpisujemy liczbę na którą ma zostać zmieniony poziom postaci
setgs iMaxCharacterLevel liczba – ustala jaki najwyższy poziom może osiągnąć postać. Trzeba to wpisywać po każdym uruchomieniu gry
EKWIPUNEK I PRZEDMIOTY
player.setweaponhealthperc 100 – założona broń zostaje naprawiona na 100%
player.additem numer ilość – dodaje zadaną ilość odpowiednich przedmiotów. Numer to ID przedmiotu, a ilość, to liczba, np. player.additem F 500 doda graczowi 500 kapsli
setownership zaznaczony przedmiot staje się własnością gracza
unlock – otwiera zaznaczone drzwi, sejf, szafkę lub inny pojemnik, odblokowuje terminal
setpccanusepowerarmor parametr – ustanawia możliwość używania Pancerza Wspomaganego. Za parametr można wpisać 1 – gracz może używać, lub 0 – gracz nie może używać
Listę przedmiotów i ich ID można znaleźć na The Vault: Lista przedmiotów.
ZADANIA
CompleteQuest numer – kończy zadanie o podanym numerze
movetoqt – przenosi gracza do obecnego punktu nawigacyjnego aktualnego zadania
showquestlog – pokazuje spis zdarzeń
Getquestcomplete – sprawdza, czy aktualne zadanie jest ukończone
sqt – pokazuje listę celów aktualnego zadania
resetquest numer – resetuje zadanie o podanym numerze
sqs numer – pokazuje wszystkie punkty wymagane, by zakończyć dane zadanie
getstage numer – wyświetla aktualny punkt postępu zadania
setstage numer punkt – jako numer wpisujemy ID zadania, punkt zadania można odczytać za pomocą powyższych poleceń. Zalicza wybrany przez nas punkt danego zadania
CompleteAllObjectives numer – zalicza wszystkie obecne punkty danego zadania
Numery zadań można odczytać np. z The Vault: numery ID zadań z Fallout: New Vegas.
POSTACIE NIEZALEŻNE
prid numer – zaznacza postać o podanym numerze. Dizała tak samo jak zaznaczenie myszką, ale dzięki temu poleceniu można zaznaczyć postać, której się nie widzi
player.moveto numer – przenosi gracza do postaci o podanym numerze
moveto player – przenosi zaznaczoną postać do gracza
ShowInventory – pokazuje ekwipunek zaznaczonej postaci
OpenTeammateContainer 1 – otwiera ekwipunek zaznaczonej postaci i umożliwia przenoszenie rzeczy tak, jak u kompanów
resethealth – resetuje HP zaznaczonej postaci
kill – zabija zaznaczoną postać
resurrect – ożywia zaznaczoną postać
disable, enable – pierwsze wyłącza, a drugie włącza postać w grze. Przydatne podczas wystąpienia jakiegoś błędu, do tzw. zresetowania postaci
FRAKCJE I REPUTACJA
removefromallfactions – usuwa dane gracza ze wszystkich frakcji
addreputation frakcja rodzaj ilość – dodaje graczowi reputację. Trzeba podać numer frakcji, rodzaj reputacji (pozytywna – 1, negatywna – 0) i ilość (0-100)
removereputation frakcja rodzaj ilość – podobnie, jak wyżej, ale odejmuje reputację
setreputation frakcja rodzaj ilość – analogicznie do powyższych, ale ustawia konkretną wartość reputacji
setally frakcja1 frakcja2 stosunek1 stosunek2 – ustawia frakcję1 jako sprzymierzoną z frakcją2. Stosunek może przyjąć wartość 0 – przyjaciel, albo 1 – sojusznik
setenemy frakcja1 frakcja2 stosunek1 stosunek2 – podobnie, jak wyżej, ale teraz 0 oznacza wrogość, a 1 obojętność
Numery ID frakcji i reputacji z nimi związanej można znaleźć na The Vault: frakcje w Fallout: New Vegas.