X

Wątek główny

TO DOPIERO KOPNIAK W ŁEB

Zaczynasz grę. Budzisz się w domu Doktora Mitchella, bo tym, jak uratował Ci życie, wyjmując kulę z głowy i opatrując ranę.

To zadanie ma na celu tylko i wyłącznie umożliwienie graczowi stworzenia postaci. Zaraz po obudzeniu musisz wybrać imię. Następnie Doktor wręczy Ci maszynkę, dzięki której ustalisz wygląd postaci. Gdy będziesz miał to za sobą nadchodzi czas na ustalenie statystyk, wybranie trzech biegłości i dwóch cech postaci. Odbywa się to za pomocą śmiesznej maszynki wyglądającej trochę jak automat do gier i pytań zadawanych przez Doktorka.

Gdy wszystko będzie ustalone Doktor wręczy Ci PIPBoy’a i Strój z Krypty 21. Następnie będziesz mógł wyjść na zewnątrz. Będzie tam na Ciebie czekała Sunny Smiles, która zaproponuje udział w treningu, podczas którego nauczysz się niektórych zasad rządzących grą. Jeśli się zgodzisz uruchomisz samouczek.

TĘDY POSZLI

Musisz dowiedzieć się czegoś o ludziach, którzy chcieli Cię zabić. To główne zadanie, więc nie spodziewaj się, że zdobędziesz te informacje szybko.
Możesz wypytać robota Victora o to, jak znalazł Cię umierającego na Pustkowiu. Co by się nie działo jedyny ślad prowadzi do miasta Primm, gdzie znajduje się oddział Mojave Express, którego kurierem jesteś. Musisz więc udać się do Primm. Lokację miasta zdobędziesz rozmawiając z Trudy – barmanką saloonu.

Na miejscu okaże się, że miasto zostało przejęte przez byłych więźniów. Zachodnia strona została zabezpieczona przez strażników NCR, ale wschodnia nadal jest opanowana przez bandytów. Żołnierze nie pomogą Ci oswobodzić miasta, bo nie mają sprzętu, a poza tym leży ono poza ich jurysdykcja…

Musisz zatem sam dostać się do wschodniej części miasta i zabić każdego, kto będzie chciał zabić Ciebie. Musisz znaleźć budynek o nazwie Kasyno Vikki i Vance’a . W środku znajduje się Johnson Nash , który jest miejscowym kierownikiem oddziału Mojave Express. Opowie Ci co nieco o Twojej przesyłce i zaproponuje, byś skontaktował się z zastępcą szeryfa Beaglem. Kłopot polega na tym, że został on porwany przez więźniów. Musisz go zatem odbić. Jednocześnie dostaniesz nowe zadanie poboczne Mój rodzaj miasta. I to tam opiszę proces odbijania zastępcy.
Gdy już będzie wolny, powie Ci, że Twoi oprawcy udali się do Novac przez Nipton. Czas więc ruszać ich śladem.

Nipton to ciekawe miasteczko, gdy tylko się w nim pojawisz, spotkasz gościa – najwyraźniej szalonego – który będzie bredził coś o loterii. Po krótkiej rozmowie ucieknie. Ucieszyłem się widząc na kompasie przyjazne wskaźniki. Pomyślałem, że może ktoś z mieszkańców przeżył. Okazało się, że to tylko ukrzyżowani, konający Kajdaniarze, a wspomniana loteria została zorganizowana przez Legion Cezara, który przejął miasteczko. Nagrodą główną było… życie.

Nie ma Co siedzieć tutaj dłużej niż potrzeba. Ruszaj za wskaźnikiem, droga do Novac jest dość długa. Gdy już będziesz na miejscu, standardowo wypytaj się o człowieka w marynarce w kratkę. Ja trafiłem na właścicielkę motelu Jeannie May Crawford, która kazała mi udać się do Manny’ego Vargasa o moich „znajomych”. Manny siedzi często w konstrukcji wyglądającej jak Tyranozaur i bawi się tam w snajpera. Jestem pewien, że również rozmowa z innymi osobami w Novac doprowadzi Was w końcu do Manny’ego.

Znaleźć go można w jego pokoju motelowym lub na szczycie Dinusia. Czatuje tam w dzień jako snajper. Dowiesz się od niego niewiele… na razie. Zawrze z Tobą układ. Masz pozbyć się okolicznych Ghuli, a on powie Ci wszystko co wie. Prowadzi to do kolejnego zadania pobocznego Poleć ze mną. Musisz je ukończyć, by uzyskać interesujące Cię informacje.

Zadanie wykonane? Świetnie – dowiesz się od Vargasa, że Benny zmierzał do Boulder City. Zaznaczy też tę lokację na Twoim PipBoy’u. Czas ruszać w drogę.
W samym Boulder City niewiele jest do zrobienia – miasto to ruiny, jedynym mieszkańcem, który w nim pozostał, jest właściciel saloonu Ike. Na uwagę może zasługiwać holodysk na piętrze jednego ze zrujnowanych budynków. Leży tam pełno szkieletów, kapelusz strażnika, nóż bojowy i standardowy karabin wojskowy. Nieopodal ukrywa się Porucznik Monroe. Od niego dowiesz się, gdzie stacjonują Wielcy Chanowie i przy okazji dostaniesz kolejne zadanie – Pojedynek w Boulder City.

Podczas wykonywania zadania w Boulder City dowiesz się, że Benny wykiwał Chanów i uciekł na Strip Nowego Vegas. Ta część głównego wątku zostanie zakończona i rozpocznie następna o dźwięcznej nazwie.

DZYŃ DZYŃ

Tę część fabuły rozpoczynasz w momencie, gdy trzeba udać się do Kasyna The Tops na spotkanie z Bennym. Drogę masz zaznaczoną na mapie, więc pora ruszać w drogę do Nowego Vegas. Droga do samego Kasyna jest trochę kręta. Najpierw musisz wejść przez Wschodnią Bramę Freeside. Po wejściu do Freeside miej się na baczności. To nie jest miłe, przytulne miasto. Nie zdziw się, jeśli w biały dzień zaatakuje Cie od czasu do czasu bandzior. W końcu dotrzesz do niebieskiego furgonu, który stanowi Drzwi do Freeside.

Z wejściem na Strip może być problem. Potrzebujesz albo paszportu, albo 2000 kapsli. Jeśli masz wysoką Naukę też dasz radę wejść, bo strażnikiem jest tylko robot. Załóżmy, że posiadasz ani wystarczającej gotówki, ani nie jesteś ścisłowcem. Pozostaje paszport. Zdobędziesz go zyskując przychylność Króli. Szczegóły opisałem w zadaniu G.I. Blues.

Gdy znajdziesz się już na Stripie, do zadania zostanie dodane polecenie przeszukania tej części Nowego Vegas, w celu znalezienia Benny’ego. Po to tu jesteśmy.
Wejdź głębiej w Strip, a trafisz na kasyno The Tops. Po wejściu do kasyna zostaniesz zmuszony do oddania broni.

W kasynie znajdziesz w końcu Benny’ego, który będzie nieźle zaskoczony Twoją obecnością. Nie będzie jednak chciał rozmawiać na widoku i zaproponuje spotkanie w apartamencie prezydenckim. Dostaniesz też od niego klucz.

Gdy tylko pojawisz się w jego pokoju, aktywuje się zadanie Dzika karta: as w rękawie.

Uwaga! Można oczywiście zabić Benny’ego już podczas spotkania na Stripie. Wtedy zadanie zostanie natychmiast zostanie zaliczone, a Ty wejdziesz w posiadanie Platynowego Sztonu i nie trzeba będzie po niego płynąć do obozu Cezara. By zabić Benny’ego, zaatakuj go w kasynie, namów na spotkanie w jego pokoju, albo przekonaj, by przyszedł osobiście porozmawiać z Tobą w apartamencie.