X

Zadania Pana House

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, I

Gdy tylko wejdziesz na Strip, powita Cię Victor i przekaże, że Pan House chce Cię widzieć. Jego siedzibą jest kasyno Lucky 38, wysoka wieża. Nie da się przegapić. Po wejściu do środka zlokalizuj windę, która powinna być na wprost od wejścia. Porozmawiaj z Victorem, a zawiezie Cię do Pana House.
Podczas rozmowy z Panem House dowiesz się, czym jest Platynowy Szton i dlaczego jest taki ważny. Jeśli nie masz go przy sobie, będziesz musiał znaleźć Benny’ego i go odzyskać.
Sprawa nie jest bardzo skomplikowana, jeśli Benny nadal znajduje się na Stripie. Wystarczy go zabić i zabrać Szton. Sposobów na pozbycie się Benny’ego jest naprawdę dużo. Można zaatakować go bezpośrednio w kasynie, można spotkać się z nim w jego pokoju, a w końcu namówić, żeby spotkał się z graczem samotnie w apartamencie prezydenckim i tam się go pozbyć.
Odzyskanie Platynowego Sztonu kończy pierwsze zadanie Pana House. Podczas rozmowy z Panem House aktywuje się też drugie jego zadanie, czyli House zawsze wygrywa, II.

Jeśli nie odzyskałeś Sztonu na Stripie, nic straconego. Trzeba tylko udać się do obozu Cezara. Pamiętaj, żeby przed podróżą tam otrzymać Znak Cezara. Powinieneś go dostać od posłańca Legionu, który zaczepi Cię na Stripie podobnie, jak zrobił to Victor w imieniu Pana House. Ten znak sprawi, że żaden Legionista Cię nie zaatakuje. Z racji tego, że drugie zadanie Pana House wymaga, byś dostał się do obozu Cezara, tam opiszę ewentualne odzyskanie Sztonu od Benny’ego.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, II

Musimy użyć Platynowego Sztonu, by otworzyć bunkier na Fortification Hill. Żeby się tam udać, musisz się dostać do Zatoki Cottonwood, której lokalizację dostałeś od Pana House lub posłańca Legionu. Ważne jest, żebyś przed wyruszeniem w drogę spotkał też tego drugiego, bowiem da Ci Znak Cezara, który gwarantuje nietykalność na terenach opanowanych przez Legion.
Jeśli na miejscu zostaniesz zapytany, co tu robisz, po prostu pokaż Znak Cezara, a zostaniesz przepuszczony. Musisz zlokalizować niewielkie molo, a którym będzie czekał Cursor Lucullus, porozmawiaj z nim, by popłynąć w górę rzeki do obozu.
Nie odzyskałeś Sztonu na Stripie? Dostaniesz go tutaj. Wystarczy, że porozmawiasz samym Cezarem. Odda Ci Szton, który zabrał Benny’emu. Cezara znajdziesz idąc cały czas w górę, a później mostem zwodzonym do głównej części obozu.

Ale wracajmy do tego, po co tu przypłynęliśmy. Wejście do bunkra znajduje się w zachodniej części obozu. Budynek wygląda, jak prostopadłościan, wejście nazywa się Stacja meteorologiczna, a jego wejścia pilnuje straż. By dostać się do środka bez problemu, musisz uzyskać zgodę Cezara. Najłatwiej to osiągniesz zgadzając się wykonać jego zadanie. Straż Cię wpuści i oddadzą Ci nawet broń na czas pobytu w kompleksie.
By wejść do podziemnego kompleksu po prostu użyj Sztonu na pobliskiej konsoli. Możesz zechcieć założyć kombinezon ochronny – w środku jest promieniowanie – co jednak odradzam, bowiem roi się tam od robotów strażniczych. Lepiej będzie zażyć Rad-X.
W środku znajdziesz ekran Pana House. Powie Ci, że chce byś dostał się na drugą stronę kompleksu i użył Sztonu, by ulepszyć jego Securitrony.
Jeśli teraz zejdziesz po schodach, naprzeciw nich będzie pomieszczenie w którym znajdziesz Karabin Plazmowy i trochę amunicji, granaty i trzy terminale. Dwa z nich wyłączają Protektrony i wieżyczki. Żeby się do nich włamać potrzeba kolejno 75 i 50 punktów Nauki.
W końcu trafisz do pomieszczenia z kolejną konsolą. Tam wsadź Szton i ulepsz oprogramowanie robotów. Można wracać do Pana House po dalsze instrukcje.
Nie martw się tym, że nie wykonałeś zadania zleconego przez Cezara. Jego ludzie będą myśleli, że postąpiłeś zgodnie z jego rozkazami i nic Ci nie zrobią. Teraz po prostu wróć do portu, w miejscu gdzie pojawiłeś się w Forcie. Powiedz przewoźnikowi, że jesteś gotowy wracać do Zatoki Cottonwood. Szybka wycieczka do Lucky 38, rozmowa z Panem House i zadanie zostaje zaliczone.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, III

Tym razem trzeba odnaleźć Boomersów i przekonać ich, by wspomogli swoją artylerią Pana House. Jeśli nie będzie można tego dokonać, należy zabić ich wodzów, by nie wspomogli kogoś innego.

Boomersi zamieszkują Nellis. Dostanie się tam jest trudne, ale nie niewykonalne. Trzeba tylko unikać pocisków artyleryjskich 🙂 . W drodze do miasta trafisz na George’a. Zaoferuje Ci kilka wskazówek na temat tego, jak ominąć artylerię, ale będzie Cię to kosztować. Warto jednak zapłacisz, bo za przedostanie się przez strefę ostrzału zwróci Ci dwu krotność zapłaconych kapsli.

Samo dostanie się do Nellis nie okazało się bardzo trudne. Kiedy już pojawiłem się w strefie ostrzału, szybko podbiegłem w lewo, pod skały, a później pozostając blisko nich cały czas biegłem przed siebie, aż dotarłem do ogrodzenia. Wtedy ostrzał ustał. Wystarczyło dojść do bramy i gotowe. Gdy już pojawisz się przed bramą, mieszkańcy zabiorą Cię do starszej Pearl.

Zanim będziesz mógł namówić Boomersów, by wsparli Pana House, musisz zyskać wśród nich pozytywną reputację. Zrobisz to wykonując zadanie Volare!. Po zaliczeniu wspomnianego questa, nie będziesz mieć problemów, by namówić Boomerów do użyczenia Ci swoich możliwości. Wracamy do House’a, przekazać, co udało nam się osiągnąć. Zadanie zostanie zakończone.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, IV

Musisz dowiedzieć się, jaki jest stosunek Omerty do poczynań Pana House. W tym celu musisz najpierw wykonać zadanie Jak mało wiemy. Miej na uwadze, że przechodząc wspomniane zadanie powinieneś zabić szefów Omerty, jeśli wybrałeś inne rozwiązanie i tak będziesz musiał ich zabić, by zaliczyć zadanie Pana House.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, V

House zażąda, by gracz zlikwidował Bractwo Stali. Dokonasz tego włączając system autodestrukcji w ich bunkrze. Podobne zadanie opisałem wcześniej w linii fabularnej RNK, więc tutaj pozwolę sobie skopiować część tego, co napisałem wcześniej.

Jeśli to Twoja pierwsza wizyta w Bractwie, możesz najpierw potrzebować zdobyć ich zaufanie, by móc się poruszać po bunkrze. Wystarczy ukończyć zadanie Pod osłoną mroku.
Skupmy się na wysadzeniu placówki. Wejdź do bunkra Bractwa, zejdź po schodach i wejdź do pokoju po lewej. Jest tam terminal kontroli wieżyczek, zabezpieczony trudnym hasłem. Możesz go użyć, jeśli planujesz wybić Bractwo dla zabawy, przed wysadzeniem reaktora. Cała sztuczka polega na znalezieniu trzech kart dostępu, umożliwiających włączenie autodestrukcji. Jedną posiada Starszy McNamara (Hardin, jeśli zrobiłeś go Starszym), drugą Hardin (albo Ramos), a trzecią Skryba Taggart. Karty możesz normalnie ukraść. Cała trójka znajduje się na poziomie L2. Nie potrzeba Ci kart, jeśli posiadasz Naukę na 100 punktów.
Terminale, których poszukujesz znajdują się w pokoju, w którym przebywa zwykle Taggart. Możesz włamać się bezpośrednio do terminala autodestrukcji, albo użyć kart, by wygenerować hasło w terminalu po lewej.
Uruchomienie sekwencji spowoduje, że staniesz się wrogiem Bractwa i każdy jego członek zacznie Cie atakować. Walki są ciężkie dlatego najlepiej jest oczyścić poziom L1 za pomocą wieżyczek i po włączeniu sekwencji pobiec na ten poziom jak najszybciej, nie zważając na to, że do Ciebie strzelają. Inny sposób to użycie StealthBoy’a przed załączeniem sekwencji i wymknięcie się po cichu.
Gdy wyjdziesz na zewnątrz podziemny kompleks eksploduje, ale czeka Cię jeszcze walka z kilkoma Paladynami czekającymi na Ciebie przy wyjściu.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, VI

By wykonać tę część zadania musisz posiadać pozytywne relacje z RNK. Jeśli będziesz ich wrogiem zadanie zostanie od razu uznane za nieudane i rozpocznie się House zawsze wygrywa VII.

Zapewne jednak masz pozytywną reputację pośród przedstawicieli RNK. House poprosi Cię o ochronę prezydenta RNK podczas jego wizyty na Zaporze Hoovera. Musisz więc po prostu wykonać zadanie Zauważysz, kiedy się wydarzy.

HOUSE ZAWSZE WYGRYWA, VII

House potrzebuje więcej energii, by zasilić swoją armię robotów. W tym celu wyśle Cię do podstacji El Dorado. Gdy tylko pojawisz się przed podstacją, podbiegnie do Ciebie żołnierz RNK i poinformuje, że nikogo nie wpuszczają do środka. Możesz tam wejść używając StealthBoy’a albo nosząc ubranie sugerujące, że jesteś członkiem RNK. Możesz je zdobyć np. podczas ochrony prezydenta – ubiór inżyniera, albo pancerz martwego żołnierza RNK się sprawdzą. Możesz też oczywiście zabić strażników i wejść do środka. W środku podejdź do terminalu i wybierz opcję włączenia zasilania.
Wracaj do Pana House. Czeka Cię ostatnia bitwa, która sprawi, że Nowe Vegas zostanie jego własnością po wsze czasy. Jeśli zgodzisz się na takie zakończenie, zostaniesz przeniesiony na Zaporę i rozpocznie się ostatnie zadanie.

WSZYSTKO ALBO NIC

Zaczynasz od pojawienia się na Zaporze Hoovera. Trzeba dostać się do sterowni i zainstalować w niej moduł przekierowujący.
Nie szarżuj samotnie, tylko powoli, ale skutecznie idź przed siebie wzdłuż Zapory, eliminując wrogów. Dotrzesz do wysokiego budynku po prawej. O niego Ci chodzi. Wejdź do środka i zjedź windą do poziomu biurowego. Wejścia do sterowni pilnuje ciężkozbrojna piechota RNK. Jeśli nie posiadasz StealthBoy’a, dzięki któremu możesz przemknąć między nimi niepostrzeżenie, pozostaje Ci użyć siły. Wydaje się, że strażnicy nie zareagują, jeśli nadal masz dobre stosunki z RNK.
Po zainstalowaniu modułu dostaniesz notatkę z rozkazem skierowanym do RNK, nakazującym wycofanie sił z obrębu Nowego Vegas. Pokażesz go generałowi po zakończonej bitwie.
Trzeba jeszcze ręcznie uruchomić elektrownie. Przełącznik znajduje się niedaleko, więc nie powinno być problemów ze znalezieniem go.. Gdy zasilanie zostanie przekierowane, musisz wyjść na zewnątrz.
Idź wzdłuż zapory do obozu Legata. Po drodze będziesz mijał roboty walczące z siłami Legionu. Przejdź przez most po lewej, a później w górę ścieżki. Legat to wymagający przeciwnik. Przygotuj najlepszą broń i medykamenty. Posiadając 100 Retoryki, unikniesz walki z Legatem. Gdy już się nim zajmiesz, trzeba będzie się rozprawić jeszcze z generałem RNK. Tutaj też można użyć Retoryki, Handlu lub Nauki. Niestety wszystko musi być na bardzo wysokim poziomie. Można też rzucić siły RNK na pastwę Securitronów, które szybko się z nimi rozprawią.
Nowe Vegas zostało w rękach Pana House. Podjedzie do Ciebie robot z AI Pana House i gra się zakończy.