Czarna Wdowa/Kobieciarz
- Poziom: 2
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Otrzymujesz 10% do obrażeń zadawanych przeciwnikom płci przeciwnej. Ponadto od czasu do czasu będziesz mieć dostęp do unikalnych opcji dialogowych, podczas rozmowy z ludźmi płci przeciwnej.
Cherchez La Femme/Zatwardziały kawaler
- Poziom: 2
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Otrzymujesz 10% do obrażeń zadawanych przeciwnikom tej samej płci. Ponadto od czasu do czasu będziesz mieć dostęp do unikalnych opcji dialogowych, podczas rozmowy z ludźmi tej samej płci.
Nocny Marek
- Poziom: 2
- Wymagania: Percepcja 6, Skradanie 30
- Rangi: 1
Twoje oczy szybko przystosowują się do niskiego poziomu światła.
I… w górę!
- Poziom: 2
- Wymagania: Siła: 5, Materiały Wybuchowe 30
- Rangi: 1
Masz całkiem niezłą rękę. Wszystkie bronie miotane latają dalej i szybciej, gdy Ty nimi rzucasz.
Łowca
- Poziom: 2
- Wymagania: Sztuka Przetrwania 30
- Rangi: 1
W czasie walki zadajesz 75% więcej obrażeń krytycznych zwierzętom i zmutowanym zwierzętom.
Intensywny trening
- Poziom: 2
- Wymagania: Brak
- Rangi: 10
Profit „Intensywny trening” umożliwia przeznaczenie dodatkowego punktu na dowolnie wybrany atrybut w systemie SPECJAŁ.
Szybkie przeładowanie
- Poziom: 2
- Wymagania: Zręczność 5, Broń palna 30
- Rangi: 1
Szybkie przeładowanie pozwala Ci przeładowywać wszystkie rodzaje broni o 25% szybciej.
Retencja
- Poziom: 2
- Wymagania: Inteligencja 5
- Rangi: 1
Profit ten powoduje, że bonus z czasopism o umiejętnościach utrzymuje się trzy razy dłużej.
Pojętny uczeń
- Poziom: 2
- Wymagania: Inteligencja 4
- Rangi: 3
Każdy poziom profitu „Pojętny uczeń” powoduje, że otrzymujesz o 10% więcej Punktów Doświadczenia niż normalnie.
Kanibal
- Poziom: 4
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Kiedy jesteś w trybie skradania, pojawia się nowa opcja, dzięki której możesz się pożywić ludzkimi zwłokami, by odzyskać punkty zdrowia. Skutkuje to utratą karmy.
Pojmowanie
- Poziom: 4
- Wymagania: Inteligencja 4
- Rangi: 1
Dostajesz dodatkowy punkt umiejętności za czytanie książek i podwójną ilość punktów umiejętności za czytanie magazynów.
Erudycja
- Poziom: 4
- Wymagania: Inteligencja 4
- Rangi: 1
Dostajesz dwa dodatkowe punkty umiejętności za każdym razem, gdy awansujesz na następny poziom.
Entomolog
- Poziom: 4
- Wymagania: Inteligencja 4, Sztuka przetrwania 45
- Rangi: 1
Zadajesz 50% więcej obrażeń za każdym razem, gdy atakujesz zmutowanego robala.
Dziecię radiacji
- Poziom: 4
- Wymagania: Sztuka przetrwania 70
- Rangi: 1
Im bardziej jesteś napromieniowany, tym większy masz bonus do leczenia.
Szalony rewolwerowiec
- Poziom: 4
- Wymagania: Broń palna 45 lub Broń energetyczna 45
- Rangi: 1
Obniża karę za używanie zasięgowej broni jednoręcznej podczas chodzenia lub biegania.
Lekki plecak
- Poziom: 4
- Wymagania: Sztuka przetrwania 45
- Rangi: 1
Podczas noszenia lekkiego pancerza lub nie posiadania pancerza, biegasz 10% szybciej.
Krwawa jatka
- Poziom: 6
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Zadajesz +5% więcej obrażeń. Animacje śmierci są bardziej widowiskowe.
Bombowy gość
- Poziom: 6
- Wymagania: Materiały wybuchowe 50
- Rangi: 3
Używając materiałów wybuchowych zadajesz +20% obrażeń.
Dzika lojalność
- Poziom: 6
- Wymagania: Charyzma 6
- Rangi: 1
Kiedy Twoje punkty życia spadną poniżej 50% maksymalnej wartości, towarzysze otrzymują bonus do DT.
Poszukiwacz skarbów
- Poziom: 6
- Wymagania: Szczęście 5
- Rangi: 1
Znajdujesz znacznie więcej kapsli, niż zazwyczaj.
Rewolwerowiec
- Poziom: 6
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Lepiej celujesz w systemie VATS, podczas używania broni jednoręcznych.
Ładowarka ręczna
- Poziom: 6
- Wymagania: Naprawa 70
- Rangi: 1
Kiedy używasz Broń palną wzrasta prawdopodobieństwo odzyskania pojemników i łusek. Posiadasz także garść odblokowanych przepisów w warsztatach służących do tworzenia amunicji.
Brzuch z ołowiu
- Poziom: 6
- Wymagania: Wytrzymałość 5
- Rangi: 1
Jedząc napromieniowane jedzenie lub pijąc wodę otrzymujesz -50% promieniowania.
Chirurgia ze strzelbą
- Poziom: 6
- Wymagania: Broń palna 45
- Rangi: 1
Kiedy używasz śrutówek, niezależnie od zastosowanej amunicji, omijasz 10 punktów DT celu.
Zawodowiec
- Poziom: 6
- Wymagania: Skradanie 70
- Rangi: 1
Twoje obrażenia krytyczne zadane podczas skradania, przy pomocy rewolwerów, pistoletów, czy broni automatycznej (palnej lub energetycznej) zostają powiększone o +20%.
Odporność
- Poziom: 6
- Wymagania: Wytrzymałość 5
- Rangi: 2
Otrzymujesz na stałe +3% DT.
Skrupulatny recyklingowiec
- Poziom: 6
- Wymagania: Nauka 70
- Rangi: 1
Kiedy używasz Broni energetycznych, zwiększa się prawdopodobieństwo odzyskania wyczerpanej amunicji. Posiadasz również wydajniejsze przepisy na odnowienie amunicji w warsztatach.
Komandos
- Poziom: 8
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Lepsza celność w systemie VATS, podczas używania broni dwuręcznych.
Kowboj
- Poziom: 8
- Wymagania: Broń palna 45, Broń biała 45
- Rangi: 1
Zwiększa obrażenia zadawane przez dynamit, siekiery, noże, rewolwery i broń przeładowywaną na zasadzie dźwigni.
Znawca anatomii
- Poziom: 8
- Wymagania: Medycyna 70
- Rangi: 1
Pokazuje ilość punktów zycia i DT każdego celu. Daje +5% obrażeń w walce z ludźmi i zwykłymi ghulami.
Paker
- Poziom: 8
- Wymagania: Inteligencja 5, Handel 70
- Rangi: 1
Rzeczy o wadze dwóch funtów lub mniej, ważą teraz połowę z tego.
Szybkie dobycie broni
- Poziom: 8
- Wymagania: Zwinność 5
- Rangi: 1
Sprawia, że wyciągnięcie i założenie broni odbywa się 50% szybciej.
Ołowiany fartuch
- Poziom: 8
- Wymagania: Wytrzymałość 5, Sztuka przetrwania 40
- Rangi: 1
Otrzymujesz na stałe +25% odporności na promieniowanie.
Towar z odzysku
- Poziom: 8
- Wymagania: Szczęście 5
- Rangi: 1
Znajdujesz znacznie więcej amunicji.
Kamienna ściana
- Poziom: 8
- Wymagania: Siła 6, Wytrzymałość 6
- Rangi: 1
Otrzymujesz +5 punktów DT przeciw atakom za pomocą broni białej i walki wręcz. Nie można Cię przewrócić podczas walki.
Mocny grzbiet
- Poziom: 8
- Wymagania: Siła 5, Wytrzymałość 5
- Rangi: 1
Po wybraniu tego profitu Twój maksymalny udźwig zwiększa się o 50.
Ekstra walnięcie
- Poziom: 8
- Wymagania: Siła 6, Broń biała 45
- Rangi: 1
Wszystkie ataki wykonywane bronią biała (poza rzucaną) i podczas walki wręcz mają szansę na powalenie przeciwnika.
Przerażająca obecność
- Poziom: 8
- Wymagania: Retoryka 70
- Rangi: 1
Możesz zastraszyć wroga za pomocą rozmowy. Zamknięcie okna dialogowego skutkuje ucieczką wroga przez 5 sekund.
Tu i teraz
- Poziom: 10
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Natychmiast awansujesz na kolejny poziom.
Przyjaciel zwierząt
- Poziom: 10
- Wymagania: Charyzma 6, Sztuka przetrwania 45
- Rangi: 2
Na pierwszym stopniu zwierzęta przestają Cię atakować. Na drugim przychodzą z pomocą, gdy toczysz walkę i atakują wroga (oprócz innych zwierząt).
Finezja
- Poziom: 10
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Szansa na trafienie krytyczne wzrasta o 5%.
Szalony matematyk
- Poziom: 10
- Wymagania: Nauka 70
- Rangi: 1
Redukuje koszt punktów akcji wszystkich czynności o 10%.
Pani Fortuna
- Poziom: 10
- Wymagania: Szczęście 6
- Rangi: 1
Szansa na to, że podczas używania systemu VATS Pani Fortuna wykończy wroga.
Piaskowy dziadek
- Poziom: 10
- Wymagania: Skradanie 60
- Rangi: 1
Podczas skradania możesz natychmiastowo zabić spiącą osobę i zyskać za to dodatkowe doświadczenie.
Tajemniczy Nieznajomy
- Poziom: 10
- Wymagania: Szczęście 6
- Rangi: 1
Szansa na to, że podczas używania systemu VATS Tajemniczy Nieznajomy wykończy wroga.
Szał kujona
- Poziom: 10
- Wymagania: Inteligencja 5, Nauka 50
- Rangi: 1
Kiedy Twoje punkty życia spadną poniżej 20% otrzynujesz +5% do DT, a Twoja siła wzrasta do 10 punktów.
Dziecko nocy
- Poziom: 10
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Pomiędzy 18.00 a 6.00 otrzymujesz dwa dodatkowe punkty Inteligencji i Percepcji.
Spazm plazmowy
- Poziom: 10
- Wymagania: Broń energetyczna 70
- Rangi: 1
Koszt punktów akcji potrzebnych do użycia broni plazmowych zostaje obniżony o 10%.
Szybki metabolizm
- Poziom: 12
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Stimpaki dodają Ci +20% punktów życia więcej.
Upiorny padlinożerca
- Poziom: 12
- Wymagania: profit Kanibal
- Rangi: 1
Kiedy jesteś w trybie skradania, pojawia się nowa opcja, dzięki której możesz się pożywić zwłokami Super Mutantów i Szalonych Ghuli, by odzyskać punkty zdrowia. Skutkuje to utratą karmy.
Padnij
- Poziom: 12
- Wymagania: Materiały wybuchowe 70
- Rangi: 1
Otrzymujesz +50% DT przeciw obrażeniom spowodowanym przez eksplozje.
Życiodajna moc
- Poziom: 12
- Wymagania: Wytrzymałość 6
- Rangi: 1
Otrzymujesz na stałe +30 punktów życia.
Ciężarowiec
- Poziom: 12
- Wymagania: Wytrzymałość 6, Handel 70
- Rangi: 1
Od tej pory możesz używać szybkiej podróży nawet wtedy, gdy jesteś przeciążony.
Przebijające uderzenie
- Poziom: 12
- Wymagania: Walka wręcz 70
- Rangi: 1
Wszystkie Twoje ataki wręcz lub wykonywane bronią białą omijają 15 punktów DT.
Piroman
- Poziom: 12
- Wymagania: Materiały wybuchowe 60
- Rangi: 1
Posługując się broniami zadającymi obrażenia od ognia, zwiększasz ich skuteczność o 50%.
Ekspert robotyki
- Poziom: 12
- Wymagania: Nauka 50
- Rangi: 1
Zadajesz +25% obrażeń podczas walki z robotami. Możesz wyłączyć robota korzystając z trybu skradania.
Cichobieg
- Poziom: 12
- Wymagania: Zręczność 6, Skradanie 50
- Rangi: 1
Bieganie nie wpływa już na skuteczność Twojego skradania.
Snajper
- Poziom: 12
- Wymagania: Percepcja 6, Zręczność 6
- Rangi: 1
Masz zwiększone szanse na trafienie wroga w głowę podczas korzystania z systemu VATS.
Fala uderzeniowa
- Poziom: 12
- Wymagania: Materiały wybuchowe 70
- Rangi: 1
Materiały wybuchowe użyte przez Ciebie mają o 25% większe pole rażenia.
Niepowstrzymana siła
- Poziom: 12
- Wymagania: Siła 7, Broń biała 90
- Rangi: 1
Nawet gdy wróg używa bloku, Ty i tak zadajesz mu dodatkowe obrażenia, gdy używasz broni białej lub walczysz wręcz.
Szkielet z adamantytu
- Poziom: 14
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Twoje kończyny otrzymują tylko 50% obrażeń.
Bierz na klatę!
- Poziom: 14
- Wymagania: Broń palna 70
- Rangi: 1
Zadajesz +15% więcej obrażeń, gdy podczas używania systemu VATS celujesz w tułów.
Chemik
- Poziom: 14
- Wymagania: Medycyna 60
- Rangi: 1
Gdy używasz środków chemicznych ich efekty trwają dwukrotnie dłużej.
Mistrz improwizacji
- Poziom: 14
- Wymagania: Naprawa 90
- Rangi: 1
Możesz naprawiać przedmioty używając do tego ledwo podobnych zamienników.
Na paluszkach
- Poziom: 14
- Wymagania: Percepcja 6, Zwinność 6
- Rangi: 1
Pułapki zamontowane w podłodze i miny nie zostaną przez Ciebie aktywowane.
Czyściciel pustkowi
- Poziom: 14
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Zadajesz 50% więcej obrażeń Centaurom, Szponom Śmierci, Super Mutantom, Szalonym Ghulom itp., gdy korzystasz z broni białej lub walczysz wręcz.
Człowiek czynu
- Poziom: 16
- Wymagania: Zręczność 6
- Rangi: 2
Ten profit podnosi ilość Twoich punktów akcji o 15%.
Człowiek-demolka
- Poziom: 16
- Wymagania: Percepcja 6, Szczęście 6
- Rangi: 1
Wszystkie Twoje trafienia krytyczne zostają powiększone o 50%.
Odporność na prochy
- Poziom: 16
- Wymagania: Medycyna 60
- Rangi: 1
Szansa na uzależnienie spada o połowę.
Topnienie
- Poziom: 16
- Wymagania: Broń energetyczna 90
- Rangi: 1
Wrogowie zabici przy pomocy broni energetycznej emitują falę szkodliwej energii.
Biegłość!
- Poziom: 16
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Możesz wybrać czwarty talent. Umiejętność, której on dotyczy zostaje zwiększona o 15 punktów.
Pewny chwyt
- Poziom: 16
- Wymagania: Siła<10
- Rangi: 1
Wymagania broni dotyczące siły zostają dla Ciebie obniżone o dwa punkty.
Komputerowiec
- Poziom: 18
- Wymagania: Inteligencja 7, Nauka 70
- Rangi: 1
Możesz włamać się do zablokowanego komputera mając cztery dodatkowe próby.
Skoncentrowany ostrzał
- Poziom: 18
- Wymagania: Broń energetyczna 60, Broń palna 60
- Rangi: 1
Jeśli zakolejkujesz strzały w systemie VATS, każdy z nich będzie wykonany z większą celnością.
Infiltrator
- Poziom: 18
- Wymagania: Percepcja 7, Otwieranie zamków 70
- Rangi: 1
Możesz spróbować otworzyć zepsuty zamek używając do tego tylko jednej spinki.
Paraliżująca dłoń
- Poziom: 18
- Wymagania: Walka wręcz 70
- Rangi: 1
Jeśli wykonasz atak wręcz w systemie VATS, możesz sparaliżować wroga na 30 sekund.
Odkrywca
- Poziom: 20
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Wszystkie miejsca zostają oznaczone na Twojej mapie.
Pośpiech Kostuchy
- Poziom: 20
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Każde zabicie wroga w systemie VATS przywraca Ci natychmiast 20 punktów akcji.
Ninja
- Poziom: 20
- Wymagania: Broń biała 80, Skradanie 80
- Rangi: 1
Szansa na zadanie krytycznego trafienia podczas walki wręcz lub używania broni białej wzrasta o +15%. Trafienia krytyczne zadane podczas skradania zadają +25% więcej obrażeń.
Zasilanie słoneczne
- Poziom: 20
- Wymagania: Wytrzymałość 7
- Rangi: 1
Od godziny 6.00 do 18.00 Twoja siła wzrasta o 2 punkty i zyskujesz 1 punkt życia co 10 sekund, gdy przebywasz na zewnątrz.
Porucznik Laser
- Poziom: 22
- Wymagania: Broń energetyczna 90
- Rangi: 1
Jeśli używać broni laserowej zadajesz 15% więcej obrażeń, a szansa na krytyczne trafienie wzrasta o 10%.
Chemik Nuka
- Poziom: 22
- Wymagania: Nauka 90
- Rangi: 1
Odblokowuje specjalne przepisy na Nuka Colę.
Strzelaj na oślep
- Poziom: 22
- Wymagania: Brak
- Rangi: 1
Twoje ataki zadają niewiele obrażeń Twoim towarzyszom.
Siepacz
- Poziom: 24
- Wymagania: Zręczność 7, Walka wręcz 90
- Rangi: 1
Szybkość wszystkich Twoich ataków wręcz lub wykonywanych bronią białą zostaje zwiększona o 30%.
Stalowe nerwy
- Poziom: 26
- Wymagania: Zręczność 7
- Rangi: 1
Regeneracja punktów akcji ulega przyśpieszeniu.
Pochłanianie promieniowania
- Poziom: 28
- Wymagania: Wytrzymałość 7
- Rangi: 1
Co 20 sekund Twój poziom radiacji spada o 1 punkt.