X

Obsidian chce zrobić kolejnego Fallouta, ale co z tego?

Ostatnio wszystkie serwisy poświęcone Falloutowi obiega „sensacyjna” wiadomość: Obsidian chce się podjąć stworzenia następnej gry z serii Fallout. Eric Fenstermaker, który jest głównych designerem w Obsidianie, miał napisać:

Zawsze jestem chętny, by pracować nad Falloutem. Myślę, że większość z nas jest. Bardzo dobrze działać na takiej marce.

Obsidian to studio, które stworzyło Fallout: New Vegas. Ich wizja tego, jak powinien wyglądać Fallout na silniku 3D przypadła do gustu większości fanów serii. Niewątpliwie mielibyśmy powody do radości, gdyby studio z Irvine dostało możliwość pracy nad kolejną częścią serii. Pamiętajmy jednak, że sama chęć tutaj nie wystarczy. Nie chcę dołować fanów, ale niemal z całą pewnością można stwierdzić, że Bethesda nie zleci Obsidianowi realizacji „drugiego New Vegas”. Czemu?

Jak już wspomniałem, New Vegas zostało przez fanów ocenione o wiele lepiej niż stworzony przez Bethesdę Fallout 3. W tej chwili jest oceniane również lepiej niż kolejny twór Bethesdy – Fallout 4. Oceny graczy na serwisie metacritic prezentują się następująco:

  • Fallout 3 – 7,9
  • Fallout: New Vegas – 8,5
  • Fallout 4 – 5,4

Właśnie dlatego, że New Vegas był taki dobry, Obsidian nie dostanie od Bethesdy kolejnej możliwości zrobienia dobrego Fallouta. Gdyby Bethesda ponownie użyczyła im praw do uniwersum, niejako przyznałaby się, że nie rozumie, o co chodzi w Falloucie i nie potrafi zrobić dobrego Fallouta. Kolejna porządna gra z serii Fallout, wykonana przez inne studio, byłaby dla Bethesdy swoistym strzałem w stopę.

Może to zabrzmi okrutnie, ale zamiast robić sobie złudne nadzieje, lepiej spojrzeć na cała sytuację realistycznie: Bethesda już raz się sparzyła, bo Obsidian udowodnił, że czuje klimat Fallout lepiej, niż właściciel marki. Ten błąd nie zostanie popełniony kolejny raz. Należy się raczej przygotować na kolejne, coraz bardziej absurdalne odsłony Fallouta, za pomocą których Bethesda będzie chciała udowodnić, że to ona decyduje o tym, jaki Fallout jest „dobry”.

Inna sprawa: Fallout stworzony przez Obsidian byłby dla Bethesdy po prostu mniej opłacalny. W dzisiejszych czasach gry, w których większy nacisk kładzie się na elementy RPG, trafiają do mniejszego grona odbiorców. Dla nowego pokolenia graczy są one nudne, niezrozumiałe i zbyt trudne. Produkcja Bethesdy zostanie kupiona przez większą ilość osób, które oczekują lekkiej rozgrywki z dużą ilością strzelania.

Szponix: Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.
Powiązane posty