X

Jaskinia i Nowa Nadzieja

Pobudka

Zaczynamy. Budzisz się w enigmatycznej jaskini przesiąkniętej zapachem rozkładu i stęchlizny, oznaka świetnie zapowiadającego się moda. Otwórz ekwipunek klawiszem [I]. Przeciągnij prymitywny, aczkolwiek przydatny na początek samopał do jednego okienka aktywnej broni, a nóż do drugiego. Zaznaczonego na zielono tajemniczego symbolu nie wyrzucamy, odegra on bardzo znaczącą rolę przez całą grę, możemy dzięki niemu wypytywać postacie o przydatne informacje.

Deratyzacja

Wybij wszystkie szczury na twojej drodze nożem, a następnie zajmij się Kretoszczurem. To już konkretniejszy przeciwnik, więc użycie pistoletu jest do przyjęcia.

Radskorpiony

Przejdź w dół jaskini wyrzynając pozostałe szczury. Gdy napotkasz radskorpiony, to czas na użycie pistoletu i zdejmowanie ich z odległości, gdyż ich atak kosztuje nas stratę sporawej ilości zdrowia, a dodatkowo zatrucie. Nie należy przesadzać z bawieniem się w snajpera, poniżej 70% szans na trafienie po prostu nie strzelamy – dla oszczędności amunicji. Zbieranie ich ogonów może być opłacalne, ale każdy waży po 20 funtów – jak ktoś chce, to może zebrać. Po oczyszczeniu jaskini z całego plugastwa zostaniemy nagrodzeni 500 PD, i w moim przypadku pierwszym level up’em. Rozdałem punkty mniej więcej po równo na umiejętności główne.

Ciało

W dole jaskini leży zamordowany chłopak – zwalniamy jego ciało ze wszystkich wspaniałości, jemu już się nie przydadzą. Koniecznie zabieramy złoty naszyjnik, bo będzie nam potrzebny do zadania.

Wychodzimy z jaskini

Po wyjściu, zbieramy przydatne korzenie Xandrowe i kwiaty Broca. Nic nie ważą, a będzie można je przerobić na proszki lecznicze. Jeżeli gramy postacią nastawioną na rzucanie, warto zebrać także kamyki, które w początkowej fazie gry będą służyły za odnawialną amunicję.

(rozmieszczenie roślinek prawdopodobnie jest losowane przez silnik gry, jednak dużej różnicy z umieszczeniem ich w Waszej grze być nie powinno)

Przechodzimy do następnego miejsca i ponownie bezczelnie grabimy naturę z jej dóbr – przyszłych składników proszków.

Rozmawiamy z tajemniczym człowiekiem który nam się przyglądał. Powinien sam do nas zagadać. Zaprowadzi nas do Nowej Nadziei – pierwszej lokacji na naszej drodze.

Nowa Nadzieja

Opowiadamy wszystko co o sobie wiemy Gregowi, a następnie rozmawiamy z jego żoną. Zleci nam nasze pierwsze zadanie, które w sumie już wykonaliśmy – znalezienie złotego naszyjnika. Jednak nie oddajemy go od razu, bo jak to w Falloutach bywa – każde zadanie ma swoje drugie dno. Kradzieże to nieodłączna część Fallouta, dlatego skorzystamy ze starego jak radioaktywny świat triku z dynamicznym zapisywaniem i wczytywaniem gry przy nieudanej próbie, pamiętając o włączeniu skradania jedynką i kradzieży trójką. Okradamy Grega (1) ze wszystkiego z naciskiem na podręcznik pierwszej pomocy, i jego żonę (3) – głównie z kapsli. Oprócz tego, zabieramy im wszystko z szafki (2).

Jeżeli ulegliśmy ofiarą zatrucia, prosimy Grega o wyleczenie nas za 20 kapsli, które część zwiniemy mu z powrotem. Można także skorzystać z jednej fiolki antidotum które znaleźliśmy, drugą należy koniecznie zatrzymać, wiąże się z nią zadanie w następnej lokacji – Rat Hole. Rozmawiamy z panią burmistrz (4) która ma dla nas pracę, ale przed podjęciem się jej kupujemy od niej cenną amunicję do naszego samopału. Warto przeszukać pokój na prawo od niej.

Ogony radskorpiona i podręcznik bez problemu możemy sprzedać – umiejętność niesienia pierwszej pomocy nie przyda nam się zbytnio, za to amunicja i kapsle – tak. Jeśli wciąż braknie, dokładamy proszki i mniej przydatne rzeczy, nigdy kapsle. Przydałoby się także okraść ją z dodatkowej amunicji. Wykorzystujemy wszystkie dostępne opcje dialogowe, po czym podejmujemy się pracy ochrony braminów.

Pilnuj braminów

Nie powinno być problemu z walką z radskorpionami przy obecnym nakładzie amunicji. Po robocie, wracamy do Nowej Nadziei otrzymując ok. 180 PD za walkę z radskorpionami oraz trochę PD i kapsli za wykonanie zadania.

Skoro wyrzuciło nas do centrum miasta, otwieramy umiejętnością otwierania (dwójka) zagrodę braminów otrzymując symboliczne 10 PD. Dokładnie tak, robię to przy każdej takiej okazji.

Nieopodal studni leży łopata, którą koniecznie zabieramy ze sobą. Weterani Fallouta doskonale wiedzą, że nie będę nią przesadzać kwiatków…

Wracamy do burmistrza i oddajemy questa, bierzemy nagrodę. Od razu podejmujemy się kolejnej pracy – polowania na gekony z myśliwymi.

Pomóż myśliwym zapolować na gekony

Również nic trudnego w tym być nie powinno. Bierzemy kolejną nagrodę – około 245 PD za walkę z gekonami oraz 250 PD i trochę kapsli za wykonanie zadania.

Odnajdź złoty naszyjnik

Następnie idziemy do jednego z namiotów po następne zadanie. Zaczynamy rozmowę z Oswaldem,

i dowiadujemy się że poszukuje swojego zaginionego syna – tego młodzieńca, którego znaleźliśmy w jaskini. Opowiadamy mu o tym fakcie i o złotym naszyjniku który przy sobie miał. Przystajemy na jego propozycję cichego zwrócenia naszyjnika właścicielce, nie oczekując nic w zamian. Dostajemy za to 500 PD, a ja – kolejny poziom i możliwość wyboru perka. Jak zawsze, jako tego pierwszego wybrałem Pojętnego ucznia (najlepiej wyposażyć się w niego jak najwcześniej!), a punkty umiejętności wydałem dość nierównomiernie – skupiłem się głównie na zainwestowanie w retorykę i ręczną broń palną, bo to właśnie one będą nam najpotrzebniejsze w Rat Hole.

Jeżeli wybraliśmy opcję pokojowego rozwiązania sprawy z naszyjnikiem, odkładamy go na półkę żony Grega umiejętnością kradzieży, biorąc przy okazji kawałki mięsa.

Po czym prosimy ją by upewniła się raz jeszcze o braku jej nieodłącznego elementu biżuterii. Wszyscy zadowoleni, a w nagrodę otrzymujemy doświadczenie. Ponadto, Greg za każdym razem gdy przyniesiemy mu korzeń Xandrowy i Kwiat Broca, przerobi je na proszek leczniczy. Prosimy go o to, aż do momentu wyczerpania wyżej wymienionych.

Zagadujemy do człowieka w żółtych łachmanach w namiocie pod namiotem Oswalda i podejmujemy się zadania odniesienia listu do jego rodziny w Rat Hole nie żądając niczego w zamian.

Na ten moment to już koniec  naszych odwiedzin w Nowej Nadziei, następnym razem zajrzymy do Rat Hole – ruin miasteczka rządzonego przez ćpunów i najemników, w której przyjdzie nam wyjaśnić tajemniczą sprawę…