X

Ciekawostki w Fallout 2

Fallout 2 kryje w sobie wiele tajemnic. Niektóre są małoznaczące, ale zdarzają się też takie nad którymi długo głowili się najwięksi znawcy F2. Jeżeli odkryłeś coś ciekawego wystarczy, że napiszesz o tym w komentarzach. Dodamy ciekawostkę do listy.

 

TWOJE WŁASNE UCHO

Może się zdarzyć, że przegrasz walkę w finale bokserskich zawodów w New Reno, do których się wcześniej zgłosiłeś. W takim wypadku istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w Twoim ekwipunku pojawi się unikalny przedmiot – Ucho gracza. Dobrze myślisz – to ucho Twojej postaci. Odgryzł je Twój przeciwnik.

 

WYCIŚNIJ WIĘCEJ Z POSTACI

Podesłał: Wanna-amigo

Wiadomo, że Jet podnosi siłę i percepcję oraz dodaje kilka punktów akcji które można zużyć na dowolne działanie. Niestety nie można go brać w nieskończoność… ale tylko jeśli się nie pokombinuje. Gdy wyskoczy komunikat, że nie można już wziąć więcej, należy zapisać i wczytać grę. Otrzymane bonusy pozostaną, a Jeta można wziąć kolejny raz.

 

ZABAWA W PRZEMYTNIKA

Podesłał: Leszek88

Jeśli posiadamy przy sobie jakiekolwiek medykamenty lub alkohol strażnicy w Vault City nie wpuszczą nas do środka. Zamiast je niepotrzebnie sprzedawać na siłę lub wręcz wyrzucać, wystarczy przekazać wszystkie któremuś z naszych towarzyszy. Ich strażnicy nie przeszukują. Można więc wejść na teren miasta bez zbędnego kombinowania.

 

SZTUCZKA Z JET’EM

Przysłał: SPEC

W Den jest koleś, co chce sprzedać jeta za 500$. Upewnij się, że masz mniej i wybierz kupno jeta. Kolesiowi będziesz mógł ukraść 500$. Można tak robić w kółko, a jet będzie w inwentarzu…

 

JAK ZABIĆ GANG METZGERA?

Przysłał: MarekSSJ

Pewnie wielu początkujących graczy miało problem z zabiciem gangu Metzgera w Den (oczywiście mowie tu o quescie z uwolnieniem Vika. Po co płacić 1000, dawać radio i zyskać marna ilość exp, jeśli można ich wszystkich wybić, uwolnić także niewolników i zyskać duuuzo – jak na początek – exp). Jeśli mamy cienką bron (10 mm smg) i nienajlepszy pancerz (Leather Armor), to i tak nie stanowi to najmniejszego problemu. Poprostu wchodzimy do domu i zatrzaskujemy wszystkie drzwi (lockpick), gdy jesteśmy już na zewnątrz zabijamy 4 kolesi bez problemu, ale nikt więcej nie przyjdzie, bo podczas walki nie można używać tych umiejętności:) potem kończymy walkę, leczymy się, otwieramy pierwsze drzwi, zabijamy wszystkich itd. Można także próbować zabić ich przez okna, także wypróbowany sposób.

 

BUFFY

Przysłał: SPEC

Nazwij swoją postać Buffy (kobiete!) I idź do Becky z Den. Dostaniesz pare bajerów.

 

MISTRZ SMILEY

Przysłał: Mateusz Reda

Wbrew pozorom Smiley bardzo dużo wie o przetrwaniu na Pustkowiu! Uratuj go z Toxic Caves i pozwól mu wrócić do Klamath. Tam porozmawiaj z nim – nauczy Cię ściągać skóry z Gecko’sów. Rozmawiaj z nim dalej o Gecko’nach – po każdej rozmowie przybędzie Ci trochę (2-5%) umiejętności Outdoorsman – bez żadnych ograniczeń. Jak masz cierpliwość, to po ok. 80 rozmowach będziesz miał Outdoorsman 300%. Chcę jeszcze zaznaczyć, że ten bug wykrył mój przyjaciel Karol O.
Podane powyżej bugi działają mi na niezpatchowanej angielskiej wersji Fallouta 2 (v. 1.00)..

 

MOZOLNE DOŚWIADCZNIE

Przysłał:SPEC

W Klamath, w Golden Gecko, jest pewien człowiek w leather armor, stojący tuż przy barze. Możemy mu wkładać/zabierać różne przedmioty, ale gdy nas nakryje nie rozpocznie walki. Niestety jest to dość mozolne i jeżeli nas nakryje doświadczenie ucieka. nie wolno też mu pozwolić uciec poza krawędź mapy, bo już nie zarobimy doświadczenia i też możemy stracić przedmioty.

 

JAK DOSTAĆ SIĘ DO KRYPTY W VAULT CITY NIE BĘDĄC OBYWATELEM?

Przysłał: Randall

Kiedy wchodzimy do krypty strażnicy nas wyrzucają, musicie podejść jak najbliżej wejścia, aby was strażnicy nie wywalili. Jak już podejdziecie, naciśnijcie na przycisk walki. Ruchy akcji wykorzystajcie na wejście do Krypty i już.

 

WENTYLATOR W VAULT CITY

Przysłał: SPEC

W Krypcie 8 (Wault City) na drugim poziomie znajduje się wentylator wydający z siebie różne dźwięki. Gdy użyjemy na nim umiejętności „Repair” (naprawa) dostaniemy doświadczenie i 50 micro fusions cells.

 

MARTIN

Przysłał: Uśmiercjusz

Rozmawiając z Martinem (trzecie piętro Krypty 8) można go pochwalić że ładnie śpiewa, dostaniesz +1 do Karmy. Można go chwalić do woli. [najnowszy patch naprawia ten błąd – dop. SPEC]

 

POGADANKA Z MÓZGIEM

Przysłał: SPEC

Z Mózgiem (mowa tu o szczurze z Gecko) można fajnie pogadać. Musisz mieć Cheeeze Pooffs (czy jak…) – chrupki serowe.

 

CZAT W F2

Przysłał: Ilares

Komputer do sterowania robotem w Gecko ma jeszcze jedną funkcję, (można to sprawdzić klikając na „action” w menu, tylko jeśli pierwszy raz korzystamy z komputera). Mianowicie można się przezeń połączyć z Enclavą 🙂 . Aby tego dokonać należy mieć wysoki współczynnik „science” (ja miałem 100%). Gość, z którym będziemy mogli pogadać, nie widzi nas. Można go fajnie powkurzać, hehe… Spróbujcie wszystkich możliwości rozmowy z nim.

 

GRA Z BARMANEM GECKO

Przysłał: Dac

W Gecko jest barman, gdy poprowadzimy dobrze rozmowę to podaruje nam deck kart (Tragic the Gathering) i nauczy grać. Jeżeli mamy duży współczynnik „gamble” (hazard) i dużo szczęścia po pewnym czasie zaczyna mówić, np. „Jestem najgłupszą osobą jaką poznałem”, mówi też, że za tydzień pogramy znów. Możemy poczekać używając pip-boya, lub się gdzieś przejść, gdy już odpowiedni czas minie mamy szansę na kolejny deck z kartami.

 

STUDNIA W MODOC

Jeśli masz przy sobie niepotrzebną linę i jesteś właśnie w Modoc, to możesz zebrać trochę pieniędzy. Trzeba tylko odsunąć deski ze studni i przymocować do niej linę. W podziemiach znajdziesz trochę woreczków z monetami i śrutówkę. Może broń nie jest najlepsza, ale zawsze można ją sprzedać.
[za każdy zebrany woreczek karma spada o jeden punkt! – dop. SPEC]

 

OMLET W MODOC

Przysłał: Spicmir

Za rozwiązanie questu z zegarkiem, właścicielka baru da Ci darmowy omlet. Zregeneruje on twoje siły oraz sprawi, że chwilowo zyskasz 1 AP więcej.

 

ALLGEROON

Przysłał: Fallen

W New Reno Arms za jedną z półek są schody. Gdy zejdziesz nimi na dół znajdziesz upośledzonego chłopaka. Jest on pomocnikiem sprzedawcy. Gdy będziesz chciał możesz ulepszyć sobie u niego broń.

 

ZĄB JULES’A

Przysłał: HAL_2000

Nie każdy wie, że w jednym z grobów w Golgotha można znaleĄć złoty ząb Jules’a z New Reno. Pytanie tylko co z nim zrobić? 🙂
[z ząbkiem (który można zdobyć także po zabiciu samego Julesa z New Reno) nie da się nic zrobić – dop. SPEC

 

SEKS I INTELIGENCJA?

Przysłał: Dr. Seth

W New Reno w lokalu z prostytutkami (w alei dziewic), jeśli zamówi się rozmowę z panienką, zdarza się, że podnosi się na parę godzin inteligencja! 😉

 

WYBUCHOWY ALGERNON

Przysłał: Alkhaidus

Algernon jest upośledzonym sługą sklepikarza w new reno arms. Kiedyś, gdy go odwiedziłem zaczął mówić do mnie „boom boom boom”… wiem, że zakończyłem dialog ” boooom!” Padł na zawał! Niestety już nie ulepszy nam żadnej broni.

 

ULEPSZANIE BRONI

Przysłał: Lewiathan

Jeżeli daje się broń do ulepszenia, to najlepiej zrobić to w podziemiach New Reno Arms, gdzie siedzi gość ulepszający wszystko za darmo (ten gostek stanowi temat na osobną ciekawostkę). Po odebraniu broni ma ona pełny magazynek (nawet jeśli był on wcześniej pusty). Udaje się to za każdym razem.

 

ROZSZERZENIE DO PipBoy’a

Przysłał: Lewiathan

Kiedy dostarczy się okulary radoskorpiona do Renesco (patrz ciekawostka okulary radoskorpiona), to nie należy upominać się o zniżkę a kilka/kilkanaście razy zapytać się go: „Jak okulary?”, (czy coś takiego). W końcu Renesco podaruje ci rozszerzenie do PipBoy’a, podnoszące poziom umiejętności medycznych.

 

STUART THE LITTLE

W New Reno znajduje się klub bokserski, a w klubie Stuart The Little. Podczas rozmowy z nim dowiadujemy się kilku ciekawych rzeczy. Oto screeny:

 

OKULARY RADSKORPIONA

Przysłał: Ted Undead

Do wykonania tej sztuczki potrzebna jest duża umiejętność kradzieży. Oto jak ją wykonać:

  1. Idziemy do Broken Hills, do domku naukowca z inteligentnym radskorpionem.
  2. Kradniemy radskorpinowi okulary.
  3. Idziemy do Renesco w New Reno.
  4. Gadamy z nim (mówi, że słabo widzi, bo zgubił okulary).
  5. Dajemy mu okulary radskorpiona.
  6. W zamian dostajemy zniżkę na jego towary.

I tyle (niby nic a cieszy).

KIJ BASEBALL’OWY

Przysłał: Panna Jadzia

Kij baseball’owy można dostać od Pani Wright w New Reno. Na początku należy wykonać zadania dla Orville’a Wrighta, potem iść do uktytych w piwnicy stacji kolejowej zbiorników alkoholu. Następnie należy porozmawiać z synem Wrighta na stacji, ale przedtem trzeba zdjąć APA jeśli się taki posiada, bo większość nie będzie chciała z tobą gadać. Po wszystkim udać się do Wrightowej i spytać się jej czy wie, że jej mąż ma składy alkoholu w piwnicy. Powie, że to niemożliwe. Trzeba jej grzecznie powiedzieć, że to prawda i by sama zobaczyła. Najlepiej mieć wtedy perk EMPATHY. Gdy wróci poprosi cię byś spotkał się z nią przed kościołem jutro rano. Da ci zadanie. Trzeba tylko podłożyć ładunek pod jeden ze zbiorników i na góre. Poczekać az wybuchnie i na Pip Boy’u pojawi sie doswiadczenie. Potem trzeba tylko wrócić do Wrightowej i NIE MOŻNA ODMÓWIĆ NAGRODY. Da ci wtedy troche kasiwa i Luisville Slugger (bejsbola).

 

INFO

Przysłał: Alkhaudus

Po skończeniu gry idziemy do New Reno i rozmawiamy z jedną z dziwek pracującą w burdelu. Ona opowie nam w ilu procentach przeszliśmy grę i ile wykonaliśmy questów.

 

FACET OBOK PROMU KOSMICZNEGO

Przysłał: Ted Undead

W San Francisco obok promu kosmicznego Hubologistów, jest pewien ubrany na zielono gość. Jeśli go zapytasz co robi, powie, że zajmuję się różnymi rzeczami, a ludzie przychodzą i zadają mu głupie pytania. Zapytaj jakiego rodzaju pytania i… no właśnie.

 

SKLEP W NCR

Przysłał: SzymcioO

Wchodząc do NCR Napółnocy znajdujemy sklep z bronią. Aby oglądać towary musimy klikać w szafki stojące za kurduplem. Ale towar można mieć za darmo używając zdolności… „Steal”, czyli umiejętności złodziejstwa. Nie wiem jak u innych, ale u mnie na 113% „Steal”, ten kurdupel się nie zoriętował, że mu sklep wyniosłem.

 

4000$ i 4000 exp.

Gdy oddajemy w NCR dysk z informacjami o szpiegu, dostajemy 4000 exp i 4000$. Gdy ukradniemy dysk i znowu go oddamy… Tak! Ponownie 4000$ i 4000 exp! Pamiętaj, żeby co jakiś czas wybrać sobie Perka, bo przepadnie.

 

SYN MELCHIORA

Przysłał: Rawdan

Pewnie każdy wie kim jest mutant Melchior. Spotykamy go na najniższym poziomie Military Base (Bazy wojskowej). Wszystko wskazuje na to, że Melchior jest iluzjonistą (mało powiedziane), potrafi bowiem przywołać Szpony Śmierci, które na jego rozkaz mogą zmasakrować gracza. Wszystkie wypowiedzi Melchiora Juniora wskazują, że jest prawdziwym dzieckiem magika. Poniżej macie kilka screenów.

 

SMG MADAME MODJESKIEJ

Przysłał: SPEC

W Redding Madame Modjeska ma SMG. Można je ukraść po pewnym zabiegu. Gadamy z Madame Modjeska i klikamy Barter. Ma SMG. Wybieramy je i przenosimy je na miejsce, gdzie przenosi się towary, gdy chce się je kupić. Teraz klikamy Talk i żegnamy ją, próbujemy ją okraść. I teraz możemy ją okraść z SMG!

 

SZTUCZKA W SIERRA ARMY DEPOT

Przysłał: SzymcioO

Nie mam pewności czy poniższa sztuczka sprawdza się w innych miejscach – moim było Sierra Army Depot – poziom 2.
Podczas gry postaraj się, aby Twoja postać w Sierra Army Depot była na levelu poprzedzającym level, w którym dostaje się Perka (np: 11,14,17 itp.). Następnie „ze złomuj” tyle robotów, za które dostaniesz odpowiednią ilość exp. potrzebną do dostania następnego levelu (może być więcej 🙂 – najlepiej na 2 poziomie. Gdy przeskoczysz na następny level (nawiasem mówiąc te levele powinni przeskoczyć i Twoi kumple) i masz już możliwość wyboru Perka to wybierz Perk „HERE AND NOW” oraz rozdysponuj punkty na Skille. WyjdĄ do gry, a następnie wróć do Menu Charakter – masz możliwość wyboru następnego Perka, Twoja postać przeskoczyła ok. 7 leveli, a ponadto masz do rozdysponowania na swoje Skille 98 punktów (bug???).

 

TRENING

Przysłał: SPEC

Na pierwszym poziomie Sierra Army Depot są dwa worki treningowe. Po kliknięciu na każdy dostajesz 5% unarmed.

 

„Coś” W KROWIE

Przysłał: SPEC

Jedna z krów w Stables ma „coś” w…odbycie. Użyj na niej skilla Doctor. Jeżeli nie uda ci się za drugim razem, to krowa zaatakuje. Krowa ma tam 50 micro fussion cell’s.

 

CZTERY SKRZYNKI

We wschodniej części Broken Hills, na północy, można zauważyć 4 lockery. Pewnie wielu z Was zastanawia się jak do nich dojść. A robi to się tak. PodejdĄ bardzo blisko wyjścia z miasta (ta brązowa strefa). Stań tak, aby być jak najbliżej płotu i końca mapy. Możesz jeszcze spróbować ustawić NPC’ów tak, żeby zablokowali ruchy Twojej postaci, by nie mogła iść na południe. Ale nie jest to obowiązkowe. Teraz każ Twojemu bohaterowi udać się na północ. Powinien wyjść poza mapę, ominąć płot i znowu się pojawić. Tak samo omiń róg domu. Droga do lockerów jest wolna! Uwaga: trudno zrobić tę sztuczkę. Mi udało się to zaledwie trzy razy.

 

SEKRETNA LOKACJA W BROKEN HILLS

Po wejściu do kopalni w Broken Hills i skieruj się na prawo (zaraz koło wejścia) w kierunku zawalonych kamieni. Dojdziesz do ukrytej lokacji, gdzie znajdziesz pilota. Powie Ci, że przed Wielką Wojną jego samolot rozbił się u wejścia do kopalni (wtedy jaskini). Pilot szukając schronienia wszedł do jaskini i… spał tutaj cały czas!

 

SKARB W BROKEN HILLS

Przysłał: kozioł

Gdy przybywamy do Broken Hills spotykamy karła, który prosi nas abyśmy dali mu znać jeżeli dowiemy się o jakimś skarbie. W części mieszkalnej Broken Hills mieszka ghul Typhon syn Seta, dla którego musimy załatwić kilka spraw zanim opowie nam o wielkiej fortunie. Musimy przynieść mu Cat’s paw (który zapewne nosicie przy sobie), dmuchaną lalkę (znajdziecie ją w Broken Hills w domu Francisa) oraz samogon od barmana. Aby odzyskać póĄniej te rzeczy możecie go okraść. Zdradzi on wam tajemnicę o wielkim skarbie, który ukryty jest w studni. Wystarczy już tylko porozmawiać z karłem. Utknie on póĄniej w owej studni a wy będziecie cieszyć się bezwartościową, ale sentymentalną blaszką, która przypomni wam czasy Fallouta 1.

 

KLUCZ PREZYDENTA

Przysłał: MarekSSJ

Czy ktoś kiedyś chciał dostać kartę prezydenta na Enclavie bez zabijania jego podwładnych na całym poziomie? Jest na to rozwiązanie… potrzebny nam jeden ładunek wybuchowy. Gadamy z prezydentem a następnie stajemy za nim, ustawiamy ładunek na 20 sek, kładziemy i uciekamy z powrotem do drzwi na gore (te gdzie się zaczyna odliczanie) i stajemy blisko… czekamy, aż ładunek wybuchnie i w tym momencie przechodzimy do nich… i wracamy, prezydent leży martwy a nikt cię nie atakuje:). Zabieramy kartę a dalej droga wolna:). Uwaga: zrób najpierw save, nie zawsze wychodzi (prezydent może się kapnąć jak kładziesz ładunek albo po wybuchu ktoś cię widział i zaczyna się walka), mi się udało za 2 razem, napewno ten trick działa!
[można także użyć kilku (6) super stimpacków i odczekac 10 minut przy użyciu Pip-Boy’a – dop. SPEC]

 

CO TO BRAMIN?

Przysłał: mjutent

Czy zastanawialiście się kiedyś, co naprawdę oznacza słowo „bramin”? Nie? Krótko mówiąc, bramin to kapłan braminizmu – religii starożytnych Indii. „Ale co to ma wspólnego z krowami, a szczególnie dwugłowymi?” – spytacie. Otóż – z tego, co wiem – wyznawcy braminizmu uznają krowy za zwierzęta święte. No i zagadka rozwiązana 🙂 . Dodam jeszcze, że Brahma to bóg przedstawiany jako mężczyzna o czterech głowach i ramionach. Więcej informacji znajdziecie w encyklopedii.

 

BIURKO

Przysłał: Mactare

Jak dostać się do ZAMKNIETĘGO biurka bez otwierania go? Nic prostszego… wystarczy je okraść. Działa w spatchowanej wersji i działa tylko na biurka.

 

XL70E3

Przysłał: Panna Jadzia

XL70E3 znaleźć tylko w tych miejscach:

  1. 1. Targ NCR (ale nie zawsze)
  2. Ma go jedna z babek na tankowcu… Stoi ona zaraz przy wyjsciu ze statku (krótkie czarne włosy, w skórzanej zbroi). Ale niestety, ma ją w rękach. Zatem trzeba ją zabić i wziąć tą broń z jej trupa… Inaczej się nie da. Próbowałem.
  3. W Kryptopolis, Ed (ten, którego trzeba sę spytać o manierkę z Krypty 13) mówi, że mają ją niektórzy mistrzowie karawan w pobliżu San Francisco.

 

ALIEN BLASTER

Przysłał: Panna Jadzia

Alien Blastera można znaleźć w kilku miejscach:

  1. Można go dostać chodząc nad Modoc, na polu o szerokości trzech kratek na mapie nad tym miastem, aż do samej góry. Spotkamy najpierw Willy’iego ze strażnikami. Najpierw trzeba kupić od niego dzidę. Potem gdy jeszcze raz go spotkamy znów kupić dzidę. Za trzecim będzie on miał Alien Blastera, kórego sprzeda za 10000$. Potem gdy, go kupisz odejdzie. Ale, ale! Ma przy sobie jeszcze 3 Alien Blastery. Można je ukraść.
  2. Nieraz Alien Blastera znaleźć można w New Reno Arms.
  3. Po przejściu gry, w Norze, Alien Blastera można kupić od Tubby’iego.

 

PRZEMYT

Przysłała: Grzana

Aby dostać się do miasta bez kontroli w bramie, przy wyborze części miasta należy nacisnąć 2 lub 3 lub 4. Wejdziemy wtedy od razu do danej części miasta.

 

TRIK Z WALKĄ

Przysłał: Luki

Gdy ładuje się jakaś lokacja, to walimy cały czas w klawisz „A” i… pierwsi zaczynamy walkę! Ponadto, gdy chcemy przejść obok jakiejś grupki, która by nas mogła zaatakować przy podejściu, włączamy tryb turowy, wykorzystujemy wszystkie Action Pointsy, kończą się, tura się kończy, walka chce się zamknąć (to okienko po prawej, na dole się zamyka 🙂 ) – a my walimy ostro w „A” – musimy zdążyć przed komputerem i… znowu możemy atakować… ale my tego nie robimy, tylko np. oddalamy się, albo przechodzimy normalnie obok przeciwników, nie zaatakowawszy ich…
Klucz: walić w „A” 😉

NIECODZIENNE LOKACJE

Przysłał: SPEC

Jeżeli wchodząc do miasta mamy wybór lokacji i naciśniemy, np. w New Reno klawisz „7”, znajdziemy się w lokacji, do której „normalnie” nie można dojść. W przykładzie jest to akurat transakcja ludzi Salvatore’a z Enklawą.

 

ODNAWIANIE „BONUS MOVE”

Przysłał: Mateusz Reda

Jeśli wziąłeś perka „Bonus move”, to podczas walki zyskujesz 2 Action Points na sam ruch. Włącz tryb walki, wykorzystaj te dwa „żółte” AP, zrób save i od razu load’uj grę. Teraz masz te dwa AP odnowione i możesz je znowu wykorzystać, zasejwować, zaloadować i znowu… Oczywiście jeśli weĄmiesz więcej perków „Bonus move”, będziesz mieć więcej „żółtych” AP i będziesz szybciej przemierzać planszę bez utraty cennych „zielonych” AP 🙂 . Bardzo wskazana jest taka taktyka np. gdy jesteś na granicy świata żywych i umarłych 🙂 , do końca wyjścia z obszaru jeszcze daleko a za tobą stoją żołnierze Enclavy… Albo „wychylasz się” z jakiegoś budynku, strzelasz i znów się chowasz. Jedynym mankamentem jest to, że czasem gra długo się load’uje, ale gdy chodzi o życie lub śmierć postaci, to można się poświęcić.

 

JAK SIĘ WYCWANIĆ?

Przysłał: MarekSSJ

Oto parę powiązanych tricków: ma ktoś problem z kasą? Nic prostszego, w Broken Hills w kopalni jest tajna skrytka, w której znajduje się lotnik z drugiej wojny światowej (to pewnie każdy wie…). Obok niego w skrzynce jest ruda uranu, należy zanieść to do takiego dużego budynku w pierwszej lokalizacji gdzie pracują ghule i pogadać z pierwszym. Powie, ze może ja wyczyścić, zgódĄ się na to… odczekaj dzień i wróć po nagrodę. Powie ci ze dostaniesz 1000$ + premie 500$. WeĄ kasę… mało?Można odbierać nagrodę w nieskończoność:). Tylko uważaj, jeśli wybierzesz 1000$ i odmówisz premii to karma wzrośnie ale już nie możesz dalej brać kasy, dlatego gdy kasy będziesz miał dość (200 000 w zupełności wystarczy) zakończ to właśnie w taki sposób a karma ci i tak podskoczy:).

Można z nią (kasą) zrobić teraz parę użytecznych rzeczy, np. pancerz biologiczny. Mogło ci brakować kasy, a teraz? Poza tym jest ciekawy trick w San Francisco, w Chinatown jest dwóch bardzo dobrych sklepikarzy. Kup co chcesz (Power Armory, bronie, stimpaki, naboje… ile tylko uniesiesz) i zapłać mu KASĄ. Teraz go okradnij, będzie miał zwykle 3000 – 5000 więcej niż mu zapłaciłeś:). Tyczy się to obu sklepikarzy, a także sprzedawcy w NCR w mieście. Możesz także za te kasę ulepszyć Power Armor w Hardened Power Armor u Crocketa w bazie Hubologistów w San Francisco… i tez można mu te 10 000 ukraść;).

 

CIEKAWE TEKSTY W CREDITSACH

Przytrzymaj klawisz SHIFT i włącz creditsy. Gdy zakończy się lista wszystkich autorów, Twoim oczom ukaże się ciekawa rozmowa głównych twórców F2. Trzeba przyznać jedną rzecz: chłopaki mają niezłą baję :-)!

 

TOXIC CAVES

Przysłał: SzymcioO

Aby się tam dostać, najpierw trzeba naprawić generator naprzeciwko windy. Potem użyć Electronic Lockpick Mk II na drzwiach od windy – można go znaleĄć w bazie Navarro (na 100% działa), potem otworzyć drzwi i zjechać w dół. Uwaga od razu na dole zaatakuje robot i to dosyć potężny (taki jak w Enclawie). Zawartość lockerow jest imponująca, nawet dla tak „rozwiniętej” postaci jak moja Julia (sniper, HP 390 – ale ciągle zbieram…). Tak więc po rozwaleniu NIEZWYKLE upierdliwego Security Bota, możemy do woli pławić się w takich bogactwach jak: SETKI jednostek energii (microfusion cell & small energy cell), po 200 sztuk: gauss rifle ammunition, 4.77 ceasless, .233 sniper rifle; do tego Bozar, Combat Armor Mark II, laser pistol i plasma pistol oraz pokaĄne ilości chemii typu stimpaki, radx i radaway… Ogólnie very profitable quest, polecam mały włam dla takich dóbr…

 

WSZYSTKIE MAPY

Pewnie chciałbyś szybko obejrzeć wszystkie mapy dostępne w grze. Możesz nawet więcej, dzięki tej sztuczce można zobaczyć nawet mapy, których nie spotkasz grając w F2. No dobra, ale jak to zrobić? Wszystko jest bardzo łatwe. Trzeba tylko wcisnąć CTRL (Control) + R. Po tej operacji powinna pojawić się tabelka taka jak ta przedstawiana obok. Teraz wybierz sobie jakąś mapę i naciśnij ENTER. Pojawi się nowe okienko. Możesz tam wpisać co Ci się podoba, znowu naciśnij ENTER. Pozostaje Ci już tylko czekać, aż mapa się załaduje!
Od SPEC’a: Po wybraniu mapy nie można pszeszukiwać szafek… A nie! Można! Wchodzimy w combat mode i da się przeszukać wszystko.

 

WYGASZACZ EKRANU W PIP-BOY’u

Pewnie dużo graczy wie już o co chodzi. Dla tych co nie wiedzą oczywiście należy się wytłumaczenie. Zróbcie tak: włączcie PIP-Boy’a i poczekajcie 5 minut. Nie ruszajcie przez ten czas myszką, ani nie wciskajcie klawiszy na klawiaturze. Po upływie wymienionego czasu na ekranie PIP-Boy’a pojawi się taki wygaszacz ekranu. Mała rzecz, a cieszy!