Tu możesz poczytać o NPC’ach (osobach, które możesz przyłączyć do swojej drużyny). Ostrzegam tylko, że w poniższym opisie statystyki niektórych osób nie są na poziomie początkowym.
SULIK
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 93 |
Profesja (Skill) | Broń biała |
Udźwig | 200 |
Obrażenia | 8 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | Młot bojowy |
Używa pancerza? | Tak |
Sulik jest wielkim wojownikiem, lecz potrafi obsługiwać głównie bronie ręczne np. młoty i dzidy. Ale niektóre pistolety, też mu się przydadzą. Na początku twojej wędrówki może być niezbędny, ale potem staje sie niepotrzebny.
VIC
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 111 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 250 |
Obrażenia | 10 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | Każda strzelba |
Używa pancerza? | Tak |
Vic jest bardzo przydatny jako mechanik i wojownik. Ponieważ umie bardzo dobrze naprawiać różne rzeczy nie będziesz musiał wydawać skill points’ów na skilla „Repair”. Osobiście spotkałem się z wieloma osobami, które Vic’a poprostu nienawidza :> … Biedak ma zwyczaj posyłania serii w plecy sojuszników.
CASSIDY
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 116 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 250 |
Obrażenia | 4 |
Punkty akcji | 9 |
Ulubiona broń | Każda strzelba |
Używa pancerza? | Tak |
Cassidy jest podstarzałym człowiekiem z chorobą wieńcową i artretyzmem. Nie przeszkadza mu to jednak roznosić wrogów. Niestety nie ma żadnych specjalnych zdolności. Często też będzie ignorował Twoje rozkazy i wbiegał w sam środek pola bitwy. Jednak warto mieć go w swojej drużynie.
LENNY
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 181 |
Profesja (Skill) | Doktor |
Udźwig | 125 |
Obrażenia | 1 |
Punkty akcji | 7 |
Ulubiona broń | Każda pistolet |
Używa pancerza? | Tak |
Lenny nie ma zbyt dużo action points’ów i nie robi zbyt dużych zniszczeń, ale ilość jego hit points’ów i zdolność leczenia innych sprawia, że jest wspaniałym kompanem. Dzięki niemu zaoszczędzisz skill points’ów na umiejętności „Doctor” i „First Aid”.
MARCUS
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 190 |
Profesja (Skill) | Broń palna ciężka |
Udźwig | 275 |
Obrażenia | 15 |
Punkty akcji | 12 |
Ulubiona broń | YK42B Pulse Rifle |
Używa pancerza? | Nie |
Marcus nie może używać pancerza, ale jego wielka liczba hit points’ów i odporność na ciosy sprawiają, że w walce „jeden na jednego” jest niepokonany. Oprócz YK42B Pulse Rifle Marcus dobrze posługuje się też innymi ciężkimi i energetycznymi brońmi.
MYRON
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 70 |
Profesja (Skill) | Nauki ścisłe |
Udźwig | 125 |
Obrażenia | 1 |
Punkty akcji | 7 |
Ulubiona broń | Żadna |
Używa pancerza? | Tak |
Ten gostek nie potrafi używać prawie żadnej broni, a podczas walki najczęściej ucieka. Do tego jest ordynarny i uważa się za niezastąpionego. Jedynym jego plusem jest to, że potrafi wyrabiać stimpacki i antidotum na jad skorpionów, no i to, że nie musisz marnować punktów na skill’a „Nauki ścisłe”.
SKYNET
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 115 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 225 |
Obrażenia | 8 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | M72 Gauss Rifle |
Używa pancerza? | Nie |
Skynet (twórcy gry nawiązali do filmu Terminator) jest komputerem, któremu znudziło się przebywanie w Sierra Army Depot. Nieźle sprawdza się w walce. Jest odporny na ciosy. Nie najgorszy też z niego naukowiec. Więc zaoszczędzisz na skillu „Nauki ścisłe”.
GORIS
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 125 |
Profesja (Skill) | Walka wręcz |
Udźwig | 225 |
Obrażenia | 23 |
Punkty akcji | 11 |
Ulubiona broń | Szpony |
Używa pancerza? | Nie |
Goris jest Szponem Śmierci. Jedyna broń jakiej używa to jego łapa. Goris jest prawdziwą maszyną do zabijania. Ma przyzwoitą liczbę hit points’ów, a jego ciosy powalą nawet najsilniejszego przeciwnika. A kiedy się rozwinie, to jest prawie nie do pokonania.
Oprócz NPC’ów opisanych powyżej jest jeszcze wiele innych. Nie będę podawał ich statystyk, bo oni nie przydają się do niczego. A są to m.in.:
- Smiley – tarper z Klamath, masz go odmaleźć. Przyłączy się do Ciebie na czas pobytu w Toxic Caves
- Krowa z Modoc – ma złamaną nogę, jeśli ją uleczysz, to będzie za tobą łaziła przez cały czas pobytu w Modoc
- Rodzeństwo z Modoc – możesz wejść w stały związek z córką rzeźnikia lub jej bratem. Nie sparawdziłem tylko czy są możliwe związki kobiety z kobietą, albo mężczyzny z mężczyzną 🙂
- Pies z Modoc – jeśli dostaniesz quest w którym masz znaleźć zaginionego chłopca z Modoc, to jego ojciec da ci do pomocy psa chłopaka. Nawiasem mówiąc, chłopiec jest w Ghost Farm
- DeathClaw z Navarro – jeśli obiecasz mu, że go uwolnisz, pomoże Ci wykończyć żołnierzy Enclave w bazie. Naprawde się przydaje!!!
- Cyberdog – również znajdziesz go w Nawarro. Nawet całkiem nieźle radzi sobie z lekko opancerzonymi przeciwnikami
- DogMeat – szerzej znany z pierwszej części Fallout’a. Znajdziecie go w Caffe of The Boken Dreams
- Pechowy pies – czasem można go spotkać na pustyniach. Gdy się do Ciebie przyłączy nie licz na krytyki, a na to, że broń wybuchnie Ci w ręku lub się zatnie. Ale jest jeden plus – pecha mają też Twoi przeciwnicy 🙂
- Gang Lary – przyłączą się do Ciebie, jeśli zgodzisz się wykończyć gang Tylera w Den
- sierżant Granite – jeśli masz wysokie statystyki Speech i Charisma, to sierżant i jego oddział pomogą Ci w walce z Frankiem Horriganem. Jego pomoc naprawde się przydaje…
- Mieszkaniec Krypty 13 – jest to tribal, który pomaga wykończyć Deathclawy w Krypcie 13. Odradzam jednak zabijanie mieszkających tam Szponów
- Perk Mysterious Stranger – gdy posiadasz ten perk, to podczas walk na pustyni, pomaga Ci odziany w skóry nieznajomy
- Karawany – zawsze, gdy podróżujesz z karawaną masz do pomocy jej członków