Fallout 2 - towarzysze

Towarzysze – Fallout 2

Tu możesz poczytać o NPC’ach (osobach, które możesz przyłączyć do swojej drużyny). Ostrzegam tylko, że w poniższym opisie statystyki niektórych osób nie są na poziomie początkowym.

 

SULIK


Cecha Wartość
Punkty życia 93
Profesja (Skill) Broń biała
Udźwig 200
Obrażenia 8
Punkty akcji 10
Ulubiona broń Młot bojowy
Używa pancerza? Tak

Sulik jest wielkim wojownikiem, lecz potrafi obsługiwać głównie bronie ręczne np. młoty i dzidy. Ale niektóre pistolety, też mu się przydadzą. Na początku twojej wędrówki może być niezbędny, ale potem staje sie niepotrzebny.

 

VIC


Cecha Wartość
Punkty życia 111
Profesja (Skill) Broń palna lekka
Udźwig 250
Obrażenia 10
Punkty akcji 10
Ulubiona broń Każda strzelba
Używa pancerza? Tak

Vic jest bardzo przydatny jako mechanik i wojownik. Ponieważ umie bardzo dobrze naprawiać różne rzeczy nie będziesz musiał wydawać skill points’ów na skilla „Repair”. Osobiście spotkałem się z wieloma osobami, które Vic’a poprostu nienawidza :> … Biedak ma zwyczaj posyłania serii w plecy sojuszników.

 

CASSIDY


Cecha Wartość
Punkty życia 116
Profesja (Skill) Broń palna lekka
Udźwig 250
Obrażenia 4
Punkty akcji 9
Ulubiona broń Każda strzelba
Używa pancerza? Tak

Cassidy jest podstarzałym człowiekiem z chorobą wieńcową i artretyzmem. Nie przeszkadza mu to jednak roznosić wrogów. Niestety nie ma żadnych specjalnych zdolności. Często też będzie ignorował Twoje rozkazy i wbiegał w sam środek pola bitwy. Jednak warto mieć go w swojej drużynie.

 

LENNY


Cecha Wartość
Punkty życia 181
Profesja (Skill) Doktor
Udźwig 125
Obrażenia 1
Punkty akcji 7
Ulubiona broń Każdy pistolet
Używa pancerza? Tak

Lenny nie ma zbyt dużo action points’ów i nie robi zbyt dużych zniszczeń, ale ilość jego hit points’ów i zdolność leczenia innych sprawia, że jest wspaniałym kompanem. Dzięki niemu zaoszczędzisz skill points’ów na umiejętności „Doctor” i „First Aid”.

 

MARCUS


Cecha Wartość
Punkty życia 190
Profesja (Skill) Broń palna ciężka
Udźwig 275
Obrażenia 15
Punkty akcji 12
Ulubiona broń YK42B Pulse Rifle
Używa pancerza? Nie

Marcus nie może używać pancerza, ale jego wielka liczba hit points’ów i odporność na ciosy sprawiają, że w walce „jeden na jednego” jest niepokonany. Oprócz YK42B Pulse Rifle Marcus dobrze posługuje się też innymi ciężkimi i energetycznymi brońmi.

 

MYRON


Cecha Wartość
Punkty życia 70
Profesja (Skill) Nauki ścisłe
Udźwig 125
Obrażenia 1
Punkty akcji 7
Ulubiona broń Żadna
Używa pancerza? Tak

Ten gostek nie potrafi używać prawie żadnej broni, a podczas walki najczęściej ucieka. Do tego jest ordynarny i uważa się za niezastąpionego. Jedynym jego plusem jest to, że potrafi wyrabiać stimpacki i antidotum na jad skorpionów, no i to, że nie musisz marnować punktów na skill’a „Nauki ścisłe”.

 

SKYNET


Cecha Wartość
Punkty życia 115
Profesja (Skill) Broń palna lekka
Udźwig 225
Obrażenia 8
Punkty akcji 10
Ulubiona broń M72 Gauss Rifle
Używa pancerza? Nie

Skynet (twórcy gry nawiązali do filmu Terminator) jest komputerem, któremu znudziło się przebywanie w Sierra Army Depot. Nieźle sprawdza się w walce. Jest odporny na ciosy. Nie najgorszy też z niego naukowiec. Więc zaoszczędzisz na skillu „Nauki ścisłe”.

 

GORIS


Cecha Wartość
Punkty życia 125
Profesja (Skill) Walka wręcz
Udźwig 225
Obrażenia 23
Punkty akcji 11
Ulubiona broń Szpony
Używa pancerza? Nie

Goris jest Szponem Śmierci. Jedyna broń jakiej używa to jego łapa. Goris jest prawdziwą maszyną do zabijania. Ma przyzwoitą liczbę hit points’ów, a jego ciosy powalą nawet najsilniejszego przeciwnika. A kiedy się rozwinie, to jest prawie nie do pokonania.

 

Oprócz NPC’ów opisanych powyżej jest jeszcze wiele innych. Nie będę podawał ich statystyk, bo oni nie przydają się do niczego. A są to m.in.:

  • Smiley – tarper z Klamath, masz go odmaleźć. Przyłączy się do Ciebie na czas pobytu w Toxic Caves
  • Krowa z Modoc – ma złamaną nogę, jeśli ją uleczysz, to będzie za tobą łaziła przez cały czas pobytu w Modoc
  • Rodzeństwo z Modoc – możesz wejść w stały związek z córką rzeźnikia lub jej bratem. Nie sparawdziłem tylko czy są możliwe związki kobiety z kobietą, albo mężczyzny z mężczyzną 🙂
  • Pies z Modoc – jeśli dostaniesz quest w którym masz znaleźć zaginionego chłopca z Modoc, to jego ojciec da ci do pomocy psa chłopaka. Nawiasem mówiąc, chłopiec jest w Ghost Farm
  • DeathClaw z Navarro – jeśli obiecasz mu, że go uwolnisz, pomoże Ci wykończyć żołnierzy Enclave w bazie. Naprawde się przydaje!!!
  • Cyberdog – również znajdziesz go w Nawarro. Nawet całkiem nieźle radzi sobie z lekko opancerzonymi przeciwnikami
  • DogMeat – szerzej znany z pierwszej części Fallout’a. Znajdziecie go w Caffe of The Boken Dreams
  • Pechowy pies – czasem można go spotkać na pustyniach. Gdy się do Ciebie przyłączy nie licz na krytyki, a na to, że broń wybuchnie Ci w ręku lub się zatnie. Ale jest jeden plus – pecha mają też Twoi przeciwnicy 🙂
  • Gang Lary – przyłączą się do Ciebie, jeśli zgodzisz się wykończyć gang Tylera w Den
  • sierżant Granite – jeśli masz wysokie statystyki Speech i Charisma, to sierżant i jego oddział pomogą Ci w walce z Frankiem Horriganem. Jego pomoc naprawde się przydaje…
  • Mieszkaniec Krypty 13 – jest to tribal, który pomaga wykończyć Deathclawy w Krypcie 13. Odradzam jednak zabijanie mieszkających tam Szponów
  • Perk Mysterious Stranger – gdy posiadasz ten perk, to podczas walk na pustyni, pomaga Ci odziany w skóry nieznajomy
  • Karawany – zawsze, gdy podróżujesz z karawaną masz do pomocy jej członków

3 thoughts to “Towarzysze – Fallout 2”

  1. Sulik potem niepotrzebny? HAHAHHA jeden z najlepszych towarzyszy jacy sa 😀 dajcie mu tylko H&K P90 i patrzcie co robi 😀 2 serie + przeladowanie na ture lub 3 normalne strzaly (oczywiscie na wyzszym lvl) 😀

  2. Mam wrażenie, że ten opis przygotowywała osoba, która przeszła grę ze dwa razy i nie do końca ma pojęcie o tym co pisze. Nie chcę tu z siebie robić nie wiadomo kogo, ale zrobiłbym to lepiej 🙂 No i dlaczego nie ma statystyk K-9, Dogmeata i robodoga? A gdzie Miria i Davin? Przecież to permanentni towarzysze, więc nie rozumiem dlaczego zostali potraktowani po macoszemu

    1. Hej,
      Gdybyś mógł przygotować lepszy opis, to chętnie ten podmienię. Obecny był robiony 10 lat temu przez człowieka, który miał ok. 15 lat 😉 .
      Ja Mirii i Davina nie nazwałbym towarzyszami. To tylko zbędny kłopot, jak Pechowy Pies. Masz jednak rację, mogliby być tu opisani. Ja pewnie nie będę miał czasu zająć się tym w najbliższym czasie, więc jeśli Tobie by się udało, wyślij opis na maila redakcyjnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.