Tu możesz poczytać o NPC’ach (osobach, które możesz przyłączyć do swojej drużyny). Ostrzegam tylko, że w poniższym opisie statystyki niektórych osób nie są na poziomie początkowym.
SULIK
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 93 |
Profesja (Skill) | Broń biała |
Udźwig | 200 |
Obrażenia | 8 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | Młot bojowy |
Używa pancerza? | Tak |
Sulik jest wielkim wojownikiem, lecz potrafi obsługiwać głównie bronie ręczne np. młoty i dzidy. Ale niektóre pistolety, też mu się przydadzą. Na początku twojej wędrówki może być niezbędny, ale potem staje sie niepotrzebny.
VIC
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 111 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 250 |
Obrażenia | 10 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | Każda strzelba |
Używa pancerza? | Tak |
Vic jest bardzo przydatny jako mechanik i wojownik. Ponieważ umie bardzo dobrze naprawiać różne rzeczy nie będziesz musiał wydawać skill points’ów na skilla „Repair”. Osobiście spotkałem się z wieloma osobami, które Vic’a poprostu nienawidza :> … Biedak ma zwyczaj posyłania serii w plecy sojuszników.
CASSIDY
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 116 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 250 |
Obrażenia | 4 |
Punkty akcji | 9 |
Ulubiona broń | Każda strzelba |
Używa pancerza? | Tak |
Cassidy jest podstarzałym człowiekiem z chorobą wieńcową i artretyzmem. Nie przeszkadza mu to jednak roznosić wrogów. Niestety nie ma żadnych specjalnych zdolności. Często też będzie ignorował Twoje rozkazy i wbiegał w sam środek pola bitwy. Jednak warto mieć go w swojej drużynie.
LENNY
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 181 |
Profesja (Skill) | Doktor |
Udźwig | 125 |
Obrażenia | 1 |
Punkty akcji | 7 |
Ulubiona broń | Każda pistolet |
Używa pancerza? | Tak |
Lenny nie ma zbyt dużo action points’ów i nie robi zbyt dużych zniszczeń, ale ilość jego hit points’ów i zdolność leczenia innych sprawia, że jest wspaniałym kompanem. Dzięki niemu zaoszczędzisz skill points’ów na umiejętności „Doctor” i „First Aid”.
MARCUS
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 190 |
Profesja (Skill) | Broń palna ciężka |
Udźwig | 275 |
Obrażenia | 15 |
Punkty akcji | 12 |
Ulubiona broń | YK42B Pulse Rifle |
Używa pancerza? | Nie |
Marcus nie może używać pancerza, ale jego wielka liczba hit points’ów i odporność na ciosy sprawiają, że w walce „jeden na jednego” jest niepokonany. Oprócz YK42B Pulse Rifle Marcus dobrze posługuje się też innymi ciężkimi i energetycznymi brońmi.
MYRON
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 70 |
Profesja (Skill) | Nauki ścisłe |
Udźwig | 125 |
Obrażenia | 1 |
Punkty akcji | 7 |
Ulubiona broń | Żadna |
Używa pancerza? | Tak |
Ten gostek nie potrafi używać prawie żadnej broni, a podczas walki najczęściej ucieka. Do tego jest ordynarny i uważa się za niezastąpionego. Jedynym jego plusem jest to, że potrafi wyrabiać stimpacki i antidotum na jad skorpionów, no i to, że nie musisz marnować punktów na skill’a „Nauki ścisłe”.
SKYNET
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 115 |
Profesja (Skill) | Broń palna lekka |
Udźwig | 225 |
Obrażenia | 8 |
Punkty akcji | 10 |
Ulubiona broń | M72 Gauss Rifle |
Używa pancerza? | Nie |
Skynet (twórcy gry nawiązali do filmu Terminator) jest komputerem, któremu znudziło się przebywanie w Sierra Army Depot. Nieźle sprawdza się w walce. Jest odporny na ciosy. Nie najgorszy też z niego naukowiec. Więc zaoszczędzisz na skillu „Nauki ścisłe”.
GORIS
Cecha | Wartość |
Punkty życia | 125 |
Profesja (Skill) | Walka wręcz |
Udźwig | 225 |
Obrażenia | 23 |
Punkty akcji | 11 |
Ulubiona broń | Szpony |
Używa pancerza? | Nie |
Goris jest Szponem Śmierci. Jedyna broń jakiej używa to jego łapa. Goris jest prawdziwą maszyną do zabijania. Ma przyzwoitą liczbę hit points’ów, a jego ciosy powalą nawet najsilniejszego przeciwnika. A kiedy się rozwinie, to jest prawie nie do pokonania.
Oprócz NPC’ów opisanych powyżej jest jeszcze wiele innych. Nie będę podawał ich statystyk, bo oni nie przydają się do niczego. A są to m.in.:
- Smiley – tarper z Klamath, masz go odmaleźć. Przyłączy się do Ciebie na czas pobytu w Toxic Caves
- Krowa z Modoc – ma złamaną nogę, jeśli ją uleczysz, to będzie za tobą łaziła przez cały czas pobytu w Modoc
- Rodzeństwo z Modoc – możesz wejść w stały związek z córką rzeźnikia lub jej bratem. Nie sparawdziłem tylko czy są możliwe związki kobiety z kobietą, albo mężczyzny z mężczyzną 🙂
- Pies z Modoc – jeśli dostaniesz quest w którym masz znaleźć zaginionego chłopca z Modoc, to jego ojciec da ci do pomocy psa chłopaka. Nawiasem mówiąc, chłopiec jest w Ghost Farm
- DeathClaw z Navarro – jeśli obiecasz mu, że go uwolnisz, pomoże Ci wykończyć żołnierzy Enclave w bazie. Naprawde się przydaje!!!
- Cyberdog – również znajdziesz go w Nawarro. Nawet całkiem nieźle radzi sobie z lekko opancerzonymi przeciwnikami
- DogMeat – szerzej znany z pierwszej części Fallout’a. Znajdziecie go w Caffe of The Boken Dreams
- Pechowy pies – czasem można go spotkać na pustyniach. Gdy się do Ciebie przyłączy nie licz na krytyki, a na to, że broń wybuchnie Ci w ręku lub się zatnie. Ale jest jeden plus – pecha mają też Twoi przeciwnicy 🙂
- Gang Lary – przyłączą się do Ciebie, jeśli zgodzisz się wykończyć gang Tylera w Den
- sierżant Granite – jeśli masz wysokie statystyki Speech i Charisma, to sierżant i jego oddział pomogą Ci w walce z Frankiem Horriganem. Jego pomoc naprawde się przydaje…
- Mieszkaniec Krypty 13 – jest to tribal, który pomaga wykończyć Deathclawy w Krypcie 13. Odradzam jednak zabijanie mieszkających tam Szponów
- Perk Mysterious Stranger – gdy posiadasz ten perk, to podczas walk na pustyni, pomaga Ci odziany w skóry nieznajomy
- Karawany – zawsze, gdy podróżujesz z karawaną masz do pomocy jej członków
Sulik potem niepotrzebny? HAHAHHA jeden z najlepszych towarzyszy jacy sa 😀 dajcie mu tylko H&K P90 i patrzcie co robi 😀 2 serie + przeladowanie na ture lub 3 normalne strzaly (oczywiscie na wyzszym lvl) 😀
Mam wrażenie, że ten opis przygotowywała osoba, która przeszła grę ze dwa razy i nie do końca ma pojęcie o tym co pisze. Nie chcę tu z siebie robić nie wiadomo kogo, ale zrobiłbym to lepiej 🙂 No i dlaczego nie ma statystyk K-9, Dogmeata i robodoga? A gdzie Miria i Davin? Przecież to permanentni towarzysze, więc nie rozumiem dlaczego zostali potraktowani po macoszemu
Hej,
Gdybyś mógł przygotować lepszy opis, to chętnie ten podmienię. Obecny był robiony 10 lat temu przez człowieka, który miał ok. 15 lat 😉 .
Ja Mirii i Davina nie nazwałbym towarzyszami. To tylko zbędny kłopot, jak Pechowy Pies. Masz jednak rację, mogliby być tu opisani. Ja pewnie nie będę miał czasu zająć się tym w najbliższym czasie, więc jeśli Tobie by się udało, wyślij opis na maila redakcyjnego.