X

Kody do Fallout 4

Poniżej znajdują się kody, które można wpisać w konsoli poleceń PCtowej wersji Fallout 4. W dużej mierze pokrywają się one z kodami, które można wykorzystywać w Fallout 3 lub New Vegas, a to dlatego, że silnik gry jest ten sam. Mechanika gry uległa jednak pewnym zmianom, więc występują pewne różnice.

Konsole uruchamiamy wciskając klawisz tyldy „~”.

Polecenia ogólne

  • tmm 1 – pokazuje wszystkie lokacje na mapie. Odkryte tak lokacje mogą być celem szybkiej podróży, ale nie wliczają się do statystyki odkrytych miejsc w Pip-Boy’u
  • tgm – przełącza „god mode”. Gdy aktywny, postać staje się odporna na obrażenia, posiada nieskończoną amunicję, nie ma limitu udźwigu a punkty akcji się nie zużywają
  • tim – przełącza nieśmiertelność. Postać otrzymuje obrażenia, ale i tak nie może umrzeć.
  • tcl – umożliwia postaci swobodne poruszanie się we wszystkich kierunkach. Postać może przechodzić przed tekstury i obiekty albo „chodzić w powietrzu”. Przydatne, gdy gracz utknie w jakimś ciasnym miejscu
  • tfc – umożliwia swobodne kierowanie kamerą. tfc 1 zatrzymuje wszystkie animacje
  • tm – przełącza widoczność interfejsu
  • coc <edid miejsca> – teleportuje gracza do miejsca z danym edid. Lista tych miejsc będzie zapewne dostępna po wypuszczeniu edytora. Żeby teleportować się do przedwojennego Sanktuarium, wpisz coc PreWarSanctuaryExt01

Zadania

  • setstage <ID zadania> <numer etapu zadania> – ustawia dane zadanie na wybranym etapie. Przydatne w przypadku zbugowanych zadań
  • sqt – generuje listę celów aktywnego zadania. Za pomocą tego polecenia można znaleźć ID zadania
  • completequest <ID zadania> – zakańcza dane zadanie
  • movetoqt <ID zadania> – teleportuje gracza do celu danego zadania
  • completeallobjectives <ID zadania> – zakańcza aktualne etapy danego zadania

Ekwipunek

  • player.additem <ID> <ilość> – dodaje do ekwipunku przedmiot o podanym ID
  • player.showinventory – pokazuje listę wszystkich przedmiotów w ekwipunku, wraz z ich ID
  • player.equipitem <ID> – postać gracza założy dany przedmiot, nawet jeśli normalnie nie służy on do tego

Postacie niezależne

  • player.placeatme <ID> – przedmiot lub postać o danym ID pojawia się obok postaci gracza
  • showinventory – pokazuje listę ekwipunku wskazanej postaci, wraz z ID przedmiotów
  • resurrect – przywraca do życia wskazaną postać
  • killall – zabija wszystkie postaci niezależne w obecnej lokacji

Manipulacja przedmiotami i światem gry

  • disable – usuwa wskazany obiekt
  • coc qasmoke – teleportuje gracza do pokoju ze wszystkimi przedmiotami dostępnymi w grze
  • unlock – otwiera zamknięte drzwi, pojemniki i odblokowuje zabezpieczone terminale. Podobnie polecenie lock zamyka wszystko
  • activate – uruchamia wskazany obiekt, np. drzwi poruszane po wciśnięciu guzika
  • setownership – wskazany obiekt staje się twoja własnością. Można go użyć lub zabrać nie będąc posądzonym o kradzież
  • player.moveto <ID> – przenosi gracza do obiektu o podanym ID
  • set gamehour to <czas> – ustawia czas u grze na wskazaną porę dnia
  • fw <ID> – zmienia pogodę na tą o podanym ID

Postać gracza

  • player.advlevel – dodaje postaci gracza jeden poziom
  • player.addperk <ID> – dodaje profit o podanym ID (numery profitów)
  • player.removeperk <ID> – usuwa dany profit
  • player.sexchange – zmienia płeć postaci
  • player.setlevel <poziom> – postać gracza „wskakuje” na podany poziom. Nie można tym poleceniem „zejść” na niższy poziom
  • showlooksmenu player – umożliwia zmianę wyglądu postaci
  • player.resethealth – przywraca Zdrowie, usuwa promieniowanie
  • CGF „Game.AddPerkPoints” XX – dodaje punkty umiejętności, gdzie XX to liczba dodanych punktów