Kody do Fallout 4

Poniżej znajdują się kody, które można wpisać w konsoli poleceń PCtowej wersji Fallout 4. W dużej mierze pokrywają się one z kodami, które można wykorzystywać w Fallout 3 lub New Vegas, a to dlatego, że silnik gry jest ten sam. Mechanika gry uległa jednak pewnym zmianom, więc występują pewne różnice.

Konsole uruchamiamy wciskając klawisz tyldy „~”.

Polecenia ogólne

  • tmm 1 – pokazuje wszystkie lokacje na mapie. Odkryte tak lokacje mogą być celem szybkiej podróży, ale nie wliczają się do statystyki odkrytych miejsc w Pip-Boy’u
  • tgm – przełącza „god mode”. Gdy aktywny, postać staje się odporna na obrażenia, posiada nieskończoną amunicję, nie ma limitu udźwigu a punkty akcji się nie zużywają
  • tim – przełącza nieśmiertelność. Postać otrzymuje obrażenia, ale i tak nie może umrzeć.
  • tcl – umożliwia postaci swobodne poruszanie się we wszystkich kierunkach. Postać może przechodzić przed tekstury i obiekty albo „chodzić w powietrzu”. Przydatne, gdy gracz utknie w jakimś ciasnym miejscu
  • tfc – umożliwia swobodne kierowanie kamerą. tfc 1 zatrzymuje wszystkie animacje
  • tm – przełącza widoczność interfejsu
  • coc <edid miejsca> – teleportuje gracza do miejsca z danym edid. Lista tych miejsc będzie zapewne dostępna po wypuszczeniu edytora. Żeby teleportować się do przedwojennego Sanktuarium, wpisz coc PreWarSanctuaryExt01

Zadania

  • setstage <ID zadania> <numer etapu zadania> – ustawia dane zadanie na wybranym etapie. Przydatne w przypadku zbugowanych zadań
  • sqt – generuje listę celów aktywnego zadania. Za pomocą tego polecenia można znaleźć ID zadania
  • completequest <ID zadania> – zakańcza dane zadanie
  • movetoqt <ID zadania> – teleportuje gracza do celu danego zadania
  • completeallobjectives <ID zadania> – zakańcza aktualne etapy danego zadania

Na Fallout Wiki można znaleźć ID zadań, a jeśli wejdziesz w opis konkretnego zadania, to znajdziesz tabelkę z numerami etapów.

Ekwipunek

  • player.additem <ID> <ilość> – dodaje do ekwipunku przedmiot o podanym ID
  • player.showinventory – pokazuje listę wszystkich przedmiotów w ekwipunku, wraz z ich ID
  • player.equipitem <ID> – postać gracza założy dany przedmiot, nawet jeśli normalnie nie służy on do tego

Na Fallout Wiki można zleźć ID przedmiotów.

Postacie niezależne

  • player.placeatme <ID> – przedmiot lub postać o danym ID pojawia się obok postaci gracza
  • showinventory – pokazuje listę ekwipunku wskazanej postaci, wraz z ID przedmiotów
  • resurrect – przywraca do życia wskazaną postać
  • killall – zabija wszystkie postaci niezależne w obecnej lokacji

Manipulacja przedmiotami i światem gry

  • disable – usuwa wskazany obiekt
  • coc qasmoke – teleportuje gracza do pokoju ze wszystkimi przedmiotami dostępnymi w grze
  • unlock – otwiera zamknięte drzwi, pojemniki i odblokowuje zabezpieczone terminale. Podobnie polecenie lock zamyka wszystko
  • activate – uruchamia wskazany obiekt, np. drzwi poruszane po wciśnięciu guzika
  • setownership – wskazany obiekt staje się twoja własnością. Można go użyć lub zabrać nie będąc posądzonym o kradzież
  • player.moveto <ID> – przenosi gracza do obiektu o podanym ID
  • set gamehour to <czas> – ustawia czas u grze na wskazaną porę dnia
  • fw <ID> – zmienia pogodę na tą o podanym ID

Postać gracza

  • player.advlevel – dodaje postaci gracza jeden poziom
  • player.addperk <ID> – dodaje profit o podanym ID (numery profitów)
  • player.removeperk <ID> – usuwa dany profit
  • player.sexchange – zmienia płeć postaci
  • player.setlevel <poziom> – postać gracza „wskakuje” na podany poziom. Nie można tym poleceniem „zejść” na niższy poziom
  • showlooksmenu player – umożliwia zmianę wyglądu postaci
  • player.resethealth – przywraca Zdrowie, usuwa promieniowanie
  • CGF „Game.AddPerkPoints” XX – dodaje punkty umiejętności, gdzie XX to liczba dodanych punktów

56 komentarzy na temat “Kody do Fallout 4”

  1. Dało by się jakoś zmniejszyć swoj lvl do 1 tak żeby wszystkie umietności się zresetowaly a potem wkoczyc na który chcemy i rozdać wszystkie umiętności od nowa >

    1. Za pomocą konsoli możesz tylko dodawać levele, w drugą stronę to nie działa.
      Trzeba też pamiętać, że w ten sposób można zepsuć sobie zapisane gry.

  2. jak zakonczyc zadanie albo zaczac je od nowa poniewaz mam buga , probowalem wpisywac kody i nic , ktory kod w konsoli to id i czy trzeba wpisywac z nawiasem czy nie ?

  3. Szanowna użytkownicy, jeśli taka komenda istnieje, to prosiłbym o podanie sposobu na modyfikację punktów special, czyli odjęcie punktu i dodanie punktu. W podanym pliku googla znalazłem kod na dodanie „you’re special” book, ale nie chciałbym dodawać punktów ponad limit faktycznie zdobytych poziomów, tylko przenieść (nie do końca przemyślane rozdanie podczas tworzenia, które nie pasuje mi do stylu gry, a już trochę godzin mam za sobą i nie chcę rozpoczynać od nowa.

  4. Da się jakoś wyłączyć nieśmiertelność npc? Albo zabić tych, których zabić się nie da? Preston z nieznanego mi powodu mnie atakuje i nic nie mogę z tym zrobić.

  5. Uwaga dla wszystkich! Kod na zaoszczędzenie czasu podczas budowy osad.

    Zwie się „scrapall”. Wchodzimy w tryb budowy, wpisujemy komendę a wszystkie przedmioty w osadzie zostają zniszczone (niektóre zostają przenoszone do warsztatu). Używać tylko w osadach w których nie dokonano jeszcze niczego jak budowa obrony, budynków etc. W przeciwnym razie znikną.

  6. Witam serdecznie, Kochani czy znacie kod na usunięcie limitu wagi? Dobija mnie grzebanie w inwentory godzinami i decydowanie co potrzebne a co nie 😉 Z góry bardzo dziękuję 🙂

  7. Podaję też kod na dodanie punktów umiejętności, nigdzie indziej nie znalazłem:)
    CGF „Game.AddPerkPoints” 99
    Można skopiować z powyższej linijki i wkleić w konsolę, zamiast liczby 99 możemy wpisać interesującą nas liczbę punktów umiejętności.

  8. mam problem bo jak wpisuje kody na dodawanie do ekwipunku to pojawia się pare razy napis,, get item health percent >> -1.00 „

    1. Dodawanie do ekwipunku polega na tym:

      player.additem 000000f 1

      Dzięki tej komendzie dostajesz… kapsla. Kod znajdujący się po „player.additem” to kod na przedmiot. Każda modyfikacja oraz oficjalny dodatek dodaje numery na samym początku, dlatego będzie się zmieniać w sposób „00xxxxx -> 01xxxxx -> 02xxxxx”. Druga liczba, to po prostu ilość.

  9. hej, mam problem z kodem na dodawanie perków CGF „Game.AddPerkPoints”, może coś źle robie, ale jak wpisuje to wyskakuje mi : missing patameter string i compiled script not saved

      1. wsm możliwe, ale ostatecznie użyłem poprostu kodu na ustawienie levelu, btw dzięki za szybką odpowiedź!

  10. Witam serdecznie.
    Mam mały problem z modelem postaci który delikatnie przeszkadza podczas gameplayu.
    Mianowicie gdy postać nie ma pancerza to widać jej wszystkie flaki (tylko podczas patrzenia z pierwszej osoby) najgorzej jest w momencie kucania :c
    Pytanie. Czy jest opcja wyłączenia tych kiszek jakimś kodem?

    Z góry dzięki ^^

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.