X

Zadania Legionu Cezara

ODDAJCIE CEZAROWI

Na samym początku należy udać się do Zatoki Cottonwood i użyć tamtejszej tratwy, by dostać się do obozu Cezara. Posłaniec przywódcy Legionu dał Ci Znak Cezara – dzięki niemu nawet jeśli byłeś wrogiem Legionu, staniesz się dla nich neutralny i jeśli nie zaatakujesz pierwszy, żaden Legionista nie podniesie na Ciebie ręki.
Musisz zlokalizować niewielkie molo, a którym będzie czekał Cursor Lucullus, porozmawiaj z nim, by popłynąć w górę rzeki do obozu.
Na miejscu zabiorą Ci broń. Możesz próbować jakąś ukryć. Idź cały czas w górę… Trafisz do centrum obozu z charakterystyczną areną. Tuż za nią, na wzgórzu znajduje się namiot Cezara. Wejdź do środka i porozmawiaj z nim. Mężczyzna opowie o Krypcie, która znajduje się na terenie obozu i nosi takie samo oznakowanie, jak Platynowy Szton. Poprosi Cię, byś dostał się do środka i zniszczył wszystko, co się tam znajduje.
Możesz teraz postąpić tak, jak opisano to w zadaniu House zawsze wygrywa, II lub wykonać rozkaz Cezara. By zrobić to drugie, postępuj tak, jak opisałem to we wspomnianym zadaniu, ale nie ulepszaj Securitronów. Zamiast tego zlokalizuj pomieszczenie z generatorami, które znajduje się przed komorą, w której możesz ulepszyć roboty. Strzel do czterech generatorów, by je wysadzić.
Nie ważne, jakie rozwiązanie wybierzesz, Cezar poczuje tylko lekkie podziemne wstrząsy i pomyśli, że wykonałeś jego polecenie, nawet jeśli zrobiłeś to o co prosił House.
Po wykonaniu zadania wracamy do Cezara. Jeśli nie zabiłeś Benny’ego na Stripie, teraz będziesz miał możliwość wybrania rodzaju jego śmierci.

Drugie zadanie polega na zabiciu Pana House. Jeśli wysadziłeś Kryptę pod obozem Cezara, Securitrony w Lucky 38 będą wrogo nastawione. Udaj się do kasyna Lucky 38, a następnie windą do apartamentu Pana House. Poszukaj terminalu niedaleko Pana House. Otworzy on ukryte drzwi. W tym momencie wszystkie Securitrony zwrócą się przeciw Tobie, więc czeka Cię walka. Gdy już się z nimi uporasz, użyj kolejnego terminalu, by uruchomić windę. Znajdziesz się w sali, dowodzenia Pana House.
Tutaj znajduje się terminal, który otwiera komorę izolacyjną Pana House. Po otwarciu jej, będziesz mógł odbyć z nim rozmowę. Po zakończonej rozmowie, wróć do terminalu. Dokonaj wyboru – zabicie Pana House, ale pozostawienie go w spokoju. Tak czy siak Pan House umrze po roku w skutek wystawienia jego organizmu na działanie czynników zewnętrznych.
Gdy House nie będzie już stanowił problemu, wróć do Cezara po kolejny przydział.

Nadeszła kolej, by zyskać przychylność Boomerów… lub zabić ich dowódców. Odradzam to drugie wyjście, bowiem lepiej mieć ich po swojej stronie.
Boomersi zamieszkują Nellis. Dostanie się tam jest trudne, ale nie niewykonalne. Trzeba tylko unikać pocisków artyleryjskich 🙂 . W drodze do miasta trafisz na George’a. Zaoferuje Ci kilka wskazówek na temat tego, jak ominąć artylerię, ale będzie Cię to kosztować. Warto jednak zapłacić, bo za przedostanie się przez strefę ostrzału zwróci Ci dwu krotność zapłaconych kapsli.
Samo dostanie się do Nellis nie okazało się bardzo trudne. Kiedy już pojawiłem się w strefie ostrzału, szybko podbiegłem w lewo, pod skały, a później pozostając blisko nich cały czas biegłem przed siebie, aż dotarłem do ogrodzenia. Wtedy ostrzał ustał. Wystarczyło dojść do bramy i gotowe. Gdy już pojawisz się przed bramą, mieszkańcy zabiorą Cię do starszej Pearl.
Zanim będziesz mógł namówić Boomersów, by wsparli Legion, musisz zyskać wśród nich pozytywną reputację. Zrobisz to wykonując zadanie Volare!. Po zaliczeniu wspomnianego questa, nie będziesz mieć problemów, by namówić Boomerów do użyczenia Ci swoich możliwości. Wracamy do Cezara, przekazać, co udało nam się osiągnąć.

Nadeszła kolej na zajęcie się Stowarzyszeniem Białych Rękawiczek. Ogólnie ta część zadania polega na wykonaniu zadania Poza mięchem, nawracając Białe Rękawiczki na kanibalizm. Dzięki temu Stowarzyszenie nie będzie miało wyboru i będzie musiało poddać się woli Cezara.
Jeśli wykonałeś to zadanie wcześniej i zdemaskowałeś plan Mortimera, sprawiając, że członkowie Białych Rękawiczek nie wrócili do kanibalizmu, po prostu powiedz Cezarowi, że nie można liczyć na ich pomoc, co też pozwoli dalej rozgrywać zadanie.

Cezar zażyczy sobie, byś pozbył się Bractwa Stali. Dokonasz tego włączając system autodestrukcji w ich bunkrze. Podobne zadanie opisałem wcześniej w linii fabularnej RNK, więc tutaj pozwolę sobie skopiować część tego, co napisałem wcześniej.
Jeśli to Twoja pierwsza wizyta w Bractwie, możesz najpierw potrzebować zdobyć ich zaufanie, by móc się poruszać po bunkrze. Wystarczy ukończyć zadanie Pod osłoną mroku.
Skupmy się na wysadzeniu placówki. Wejdź do bunkra Bractwa, zejdź po schodach i wejdź do pokoju po lewej. Jest tam terminal kontroli wieżyczek, zabezpieczony trudnym hasłem. Możesz go użyć, jeśli planujesz wybić Bractwo dla zabawy, przed wysadzeniem reaktora. Cała sztuczka polega na znalezieniu trzech kart dostępu, umożliwiających włączenie autodestrukcji. Jedną posiada Starszy McNamara (Hardin, jeśli zrobiłeś go Starszym), drugą Hardin (albo Ramos), a trzecią Skryba Taggart. Karty możesz normalnie ukraść. Cała trójka znajduje się na poziomie L2. Nie potrzeba Ci kart, jeśli posiadasz Naukę na 100 punktów.
Terminale, których poszukujesz znajdują się w pokoju, w którym przebywa zwykle Taggart. Możesz włamać się bezpośrednio do terminala autodestrukcji, albo użyć kart, by wygenerować hasło w terminalu po lewej.
Uruchomienie sekwencji spowoduje, że staniesz się wrogiem Bractwa i każdy jego członek zacznie Cie atakować. Walki są ciężkie dlatego najlepiej jest oczyścić poziom L1 za pomocą wieżyczek i po włączeniu sekwencji pobiec na ten poziom jak najszybciej, nie zważając na to, że do Ciebie strzelają. Inny sposób to użycie StealthBoy’a przed załączeniem sekwencji i wymknięcie się po cichu.
Gdy wyjdziesz na zewnątrz podziemny kompleks eksploduje, ale czeka Cię jeszcze walka z kilkoma Paladynami czekającymi na Ciebie przy wyjściu.
Wróć do Cezara, będzie zadowolony, ale poprosi Cię o spotkanie na osobności.

Okazuje się, że sam Cezar zauważył, że dzieje się z nim coś nie tak. Poprosi Cię o dokonanie diagnozy. Jeśli posiadasz wystarczającą Retorykę lub Medycynę, możesz tego dokonać. Jeśli nie sprostasz tym wymaganiom, nic straconego. Będziesz po prostu musiał go uleczyć w nieco inny sposób.
Aktywuje się zadanie Et tumor, Brute?

Po jego wykonaniu dostaniesz rozkaz zabicia prezydenta Kimball’a, który ma odwiedzić Zaporę Hoovera. Rozpocznie się zadanie Kiler z Arizony. Gdy prezydent będzie już sztywny, lub w kawałkach, można wrócić do dowódcy Legionu. Zostaniesz pochwalony i wysłany do obozu Legata by przekazać mu rozkaz rozpoczęcia bitwy. Znajdziesz go w Namiocie wojennym Legata na wzgórzu, w głębi obozu. Gdy rozpoczniesz rozmowę z Legatem, zadanie się zakończy.

[nextpage title=”Et tumor, Brute?” ]

ET TUMOR, BRUTE?

Cezar prosi, być zajął się guzem rozwijającym się w jego mózgu. By wykonać zadanie możesz wykorzystać swoje umiejętności, lub zdać się na autodoktora.

Do zabawy w lekarza potrzebujesz 75 Medycyny, torbę lekarską i zestaw narzędzi chirurgicznych. Sprzęt możesz zakupić w Klinice Medycznej Nowego Vegas. Gorzej z umiejętnościami. Postaraj się użyć czasopism dodających medycyny, Mentatów i jakichś ubrań.

75 punktów Medycyny to dużo. Mało który gracz spełni ten warunek. Tym, którzy go nie spełniają pozostaje użycie autodoktora. Potrzeba jednak do niego odpowiedniej części. Znajdziesz ją w Krypcie 34. Sposób poruszania się po niej został opisany w zadaniu. Musisz dostać się do Sekcji A. Tam obok terminalu, który otwiera drzwi do Nadzorcy, znajduje się autodoktor, z którego możesz wymontować potrzebną część.
Wystarczy wrócić do obozu Cezara i wsadzić zdobyty moduł do jego maszynki.

Podczas wykonywania operacji będziesz miał możliwość zabicia Cezara. Robiąc to jednak sprowadzisz na siebie gniew Legionu. Jeśli masz 50 Retoryki, uda Ci się wyłgać i Legioniści nie zaatakują, a obowiązki Cezara przejmie Lucius.
Zadanie kończy się po uzdrowieniu lub zabiciu Cezara.

[nextpage title=”Kiler z Arizony” ]

KILER Z ARIZONY

Musisz się spotkać z Katonem Hostiliusem. Radzę pozostawić gdzieś towarzyszy na czas wykonywania tego zadania, bo będą tylko przeszkadzać. Wiadomo – zabójca działa sam i po cichu.
Katon rozbił obóz na północ od Camp Forlorn Hope. Zapewne RNK nie darzy Cię sympatią, więc musisz dostać się do Legionisty jakąś okrężną drogą. Na miejscu odbędziecie rozmowę. Otrzymasz przebranie żołnierza RNK, dzięki któremu nie powinieneś zostać zaatakowany. Trzeba uważać tylko na Strażników, oni mogą Cię rozpoznać. Posiadając 50 punktów w Materiałach wybuchowych możesz otrzymać bombę do zamontowania na Lataczu prezydenta.
Jeśli chcesz, biegnij za mężczyzną na Zaporę. Nie jest to obowiązkowe i możesz się tam dostać po swojemu. Na miejscu działaj ostrożnie, by nie dać się zdemaskować. Wszędzie kręcą się Strażnicy, więc zalecam pozostanie w ukryciu i omijanie ich z daleka.
Ponowna rozmowa z Katonem sprawi, że pojawi się Latacz, z którego wysiądzie Prezydent. Jest kilka możliwości zabicia go:

  • użycie bomby, którą dostałeś, jeśli zdałeś test na Materiały wybuchowe. Trzeba ją zamontować w Lataczu podczas przemowy prezydenta
  • możesz sabotować konsolę znajdującą się na tarasie nad Centrum gości. Posiadając 50 Naprawy uda Ci się wywołać eksplozję, która nastąpi podczas przemówienia. Możesz też użyć Nauki (50), by zaprogramować działko tak, by celowało w Latacz
  • kolejny terminal, którym można się zająć, znajduje się w samym Centrum gości. Jest zabezpieczony przeciętnym hasłem. Za jego pomocą możesz dokonać zmiany w autopilocie Latacza i zaprogramować go tak, by rozbił się po skończonym przemówieniu
  • można też powiadomić Katona, że jesteś gotowy, po czym pobiec do wieży, która znajduje się za sceną. Trzymaj się ciągle lewej strony Zapory. Gdy wejdziesz na górę musisz zabić strażnika, nim ten odda strzał, czym zaalarmuje resztę. Ulokuj się tam wygodnie i poczekaj aż będziesz miał czysty strzał. Ta opcja jest dobra dla snajperów
  • podobno działa też ukrycie się gdzieś i strzelanie z daleka do Latacza, gdy ten jest w powietrzu. Po kilku strzałach wybucha
  • do zamachu można też wykorzystać hełm Watsona, który leży na stoliku, obok schodów prowadzących na taras Centrum gości. Musisz posiadać C4, detonator i 50 punktów Materiałów wybuchowych, by go zaminować. Po umieszczeniu ładunku, znajdź stojącego przed sceną żołnierza bez hełmu i powiedz mu, gdzie ten się znajduje. Gdy Watson będzie odbierał od prezydenta wyróżnienie, odpal ładunek z jakiegoś ukrycia
  • możesz też oczywiście porozmawiać z Katonem, poczekać aż prezydent wysiądzie i otwarcie go zaatakować. Rzuci się na Ciebie każdy żołnierz RNK, ale jeśli czujesz się na siłach…

Gdy prezydent zginie zadanie się zakończy. Zechcesz zapewne wrócić jak najszybciej do obozu Cezara, ale pamiętaj by najpierw ściągnąć ubranie RNK, ponieważ zostaniesz zaatakowany.

[nextpage title=”Veni, vidi, vici” ]

VENI, VIDI, VICI

Zadanie rozpoczyna się po rozmowie z Legatem. Musisz przedrzeć się przez Zaporę Hoovera i zabićGenerała Olivera.
Wyjdź z obozu Legata przez Bramę do Zapory Hoovera. Powoli toruj sobie drogę naprzód, zabijając żołnierzy RNK. Pamiętaj, że razem z Tobą do boju idą Legioniści. Świetnie sobie radzą z oddziałami RNK, więc pozwól im się bawić. Dojdziesz do Punktu kontrolnego Zapory. Przejdź przez niego.

Uważaj na snajpera na wieży. Ściągnij go swoją snajperką, albo pofatyguj się na górę. Musisz dotrzeć doCentrum gości i wejść do środka. Następnie windą na pierwszy poziom Elektrowni. Tam idź przed siebie, aż trafisz do dużej hali z generatorami. Zejdź po schodach na dół i użyj drzwi do poziomu drugiego. W następnej sali schodami na górę o na poziom trzeci. A teraz? Tak jest, na poziom 04.

Uważaj na pułapki i Ciężkozbrojną piechotę. Po drugiej stronie hali znajduje się Gabinet generała. Posiadając 100 Retoryki możesz go przekonać, by się poddał.
Jeśli będziesz musiał walczyć, generał ucieknie na piętro, włączą się pola siłowe, które trzeba ominąć. Na górze uważaj na liczne miny. Są naprawdę groźne. Dobrym pomysłem jest poczekanie, aż powpadają w nie Legioniści i trochę oczyszczą teren. Wejdź po schodach na górę. Przywita Cię generał z obstawą. Musisz zabić go i jego ochronę. Gdy wszyscy będą martwi, możesz wrócić do Legata. Spotkasz go, gdy opuścisz gabinet. Pogratuluje Ci zwycięstwa, a gra dobiegnie końca.