X

Towarzysze

Opis postaci, które moga przyłączyć się do gracza w podstawowej wersji gry, wykonano jeszcze przed premierą New Vegas. Dlatego niektóre nazwy moga się nieco różnić od tych zastosowanych w polskiej wersji gry.

Opis postaci z dodatków zawdzięczamy Dorce, która wykonała go na podstawie własnych doświadczeń i informacji zaczerpniętych z Krypty.

W Nowym Vegas system postaci towarzyszących graczowi wygląda trochę inaczej, niż w Fallout 3. Nie chodzi mi teraz tylko o inny sposób dowodzenia ich poczynaniami. W tej odsłonie gry, każdy towarzysz daje graczowi bonusowego perka. Pozostała jednak zasada według której można mieć w drużynie jednego humanoidalnego i jednego niehumanoidalnego towarzysza.

Poniżej przedstawiam Wam informacje na temat wszystkich dostępnych postaci, które gotowe są dołączyć do gracza. Bardziej szczegółowe informacje znajdą się tutaj, jak tylko będą dostępne. Od razu ostrzegam, że większość tłumaczeń to moje „widzimisię” i raczej nie będą zgodne z oficjalnymi wersjami. Wszystkie rozbieżności poprawię, gdy gra zostanie wydana.

 

Arcade Israel Gannon

Powiązane zadania: „For Auld Lang Syne”

Arcade ma wysokie poczucie etyki i moralności, ale doskonale rozumie, że w postapokaliptycznym świecie niektórzy ludzie muszą dostać kulkę w łeb. Najczęściej zmartwienia Arcade dotyczą potrzeb całych społeczności – potrzeby jednostki są dla niego drugorzędne. Pomimo tego, że współczuje każdemu z osobna, uważa że najważniejsze są większe zmiany, niż ratowanie świata krok po kroku.

Spotkać go możemy w Forcie Mormon, we Freeside.

Dodatkowy perk: Ulepszone leczenie – kiedy Arcade jest w drużynie, wszystkie sposoby na odzyskanie zdrowia są skuteczniejsze.

  • Płeć: mężczyzna
  • Rasa: człowiek
  • Pochodzenie etniczne: kaukaskie
  • Wiek: 35 lat
  • Profesja: doktor, członek Uczniów Apokalipsy

 

Craig Boone

Powiązane zadania: To za moją Małą, Zapominam pamiętać o zapominaniu

Boone jest strażnikiem miejskim i dawnym strzelcem wyborowym na usługach NCR. Jego obsesją stało się odnalezienie ludzi odpowiedzialnych za śmierć żony – a następnie zabicie ich. Psychika Boone’a została dobrze zahartowana w wojsku NCR, dzięki temu potrafi być zarówno zimnokrwistym zabójcą, jak i zwykłym czującym człowiekiem. Opuszczenie Novac, sprawia, że musi on się ponownie zmierzyć ze swoją przeszłością, której tragiczne wypadki zmusiły go do opuszczenia armii.

Gracz spotyka go w Novac.

Dodatkowy perk: Obserwator – posiadanie Bonne’a w drużynie sprawia, że wszystkie wrogie cele zostają podświetlone, zawsze gdy gracz aktywnie celuje.

  • Płeć: mężczyzna
  • Rasa: człowiek
  • Pochodzenie etniczne: kaukaskie
  • Wiek: 26 lat
  • Profesja: strażnik miasta Novac

 

Róża Szaronu Cassidy

Powiązane zadania: Liczbowe niepokoje

Zmarnowana przez życie, brak szczęścia i ciągłą falę niepowodzeń, Cass jest bankrutującym handlarzem, który zaraz wypadnie z karawanowego biznesu. Jest mądra, zaradna i potrafi radzić sobie z bronią. Nie była jednak na tyle sprytna, by przetrwać na wymagającym rynku prowadzących ze sobą wojny handlowe karawan, po tym jak NCR rozpoczęło swoją ekspansję. Chociaż wydaje się, że chętnie dołącza do gracza, by zarobić trochę dodatkowej kasy, tak naprawdę chce dowiedzieć się, czy cierpi tylko z powodu pecha, czy jest to coś znacznie bardziej mrocznego.

Spotykamy ją, siedzącą przy barze, w Przyczółku Mojave.

Dodatkowy perk: Róża Whiskey – kiedy jest w drużynie, ona i gracz zyskują Damage Threshold po wypiciu Whiskey. Dodatkowo gracz nie traci inteligencji po wypiciu i nie doświadcza wad uzależnienia alkoholowego.

  • Płeć: kobieta
  • Rasa: człowiek
  • Pochodzenie etniczne: kaukaskie
  • Wiek: 37 lat
  • Profesja: kupiec wodny, właścicielka Karawany Cassidy

 

Lillian Marie Bowen

Powiązane zadania: Zgadnij kogo dziś widziałem

Lilly mieszka obecnie w spokojnej wspólnocie tworzącej Jacobstown, która jednak czasami ma problemy ze zmutowanymi kozłami. Kiedyś należała do Mrocznych w armii Mistrza. Przed tym była spokojną staruszką, cieszącą się urokami bycia babcią w Krypcie 17. Nafaszerowana lekami, Lilly zmaga się z niebezpieczną schizofrenią i wspomnieniami z przeszłego życia.

Lily zamieszkuje Jacobstown.

Dodatkowy perk: Mistrzyni skradania – kiedy jest w drużynie, czas użytkowania SkradoBoy’ów wydłuża się do 200%, a każde obrażenia zadane w trybie skradania zostają zwiększone o 10%.

  • Płeć: Super Mutant
  • Rasa: Mroczny Super Mutant
  • Pochodzenie etniczne: afrykańskie
  • Wiek: 203 lata
  • Profesja: farmerka, Jacobstown

 

Raul Alfonso Tejada

Powiązane zadania: Szaleństwo, szaleństwo

Raul to stary meksykański ghoul, który ma długie i bogate życie. Po tym, jak znudziło mu się bycie rewolwerowcem, postanowił się zająć naprawianiem rzeczy w Nevadzie. Podczas podróży do Nowego Vegas, został porwany przez Mrocznych z Black Mountain i uwięziony przez ich dowódcę – Tabithę. Po tym jak zostanie uwolniony, przyłącza się do gracz, by okazać wdzięczność. Smak nowej przygody przypomina mu dawne czasy, zmuszając do refleksji na temat tego, czy nie powinien wrócić do bycia rewolwerowcem.

Raul jest więziony na Czarnej Górze.

Dodatkowy perk: Regularna naprawa – kiedy jest w drużynie broń i pancerze psują się 50% wolniej.

  • Płeć: mężczyzna
  • Rasa: ghoul
  • Pochodzenie etniczne: meksykanin
  • Wiek: 230 lat
  • Profesja: mechanik

 

Veronica Renata Santangelo

Powiązane zadania: Mogę sprawić, że się przejmiesz

Veronica jest podróżnym Skrybą Bractwa Stali, która na czas nieokreślony została przydzielona na stanowisko „specjalista od zamówień”. Musi opuszczać bunkier Bractwa i wędrować po Pustkowiu, szukając i zdobywając zasoby, które nie mogą być wytworzone przez Bractwo. Irytują ją nierealne i pozbawione realizmu spojrzenie Bractwa na siebie i resztę świata. Sprawia to, że staje się wyrzutkiem rozdartym między poczuciem lojalności, a własnymi niepokojącymi spostrzeżeniami.

Spotykamy ją w Punkcie Handlowym 188.

Dodatkowy perk: Asystentka Skryby – kiedy jest w drużynie, gracz może wytwarzać przedmioty, do których produkcji jest potrzebny warsztat, przez jej okno dialogowe.

  • Płeć: kobieta
  • Rasa: człowiek
  • Pochodzenie etniczne: kaukaskie
  • Wiek: 27 lat
  • Profesja: podróżujący Skryba, specjalistka od zamówień, Bractwo Stali, Bunkier Hidden Valley

 

ED-E

Powiązane zadania: ED-E, moja miłość

W przeciwieństwie do standardowych robotów typu Szperacz, ED-E jest dobrze wyposażonym modelem o wzmocnionej konstrukcji, posiadającym wytrzymały pancerz i spersonalizowane bronie. Był to robot, który odbył niesamowita podróż, niosąc w sobie ważne dane. Został poważnie uszkodzony i zabrany przez właściciela sklepu w Primm. ED-E nadal posiada dane i rozumie swoją misję, jednak uszkodzenie jego wewnętrznego systemu naprowadza uniemożliwia jej dokończenie. Jedynym powodem, dla którego nie został jeszcze przechwycony przez zainteresowanych jego wiedzą jest to, że na razie nikomu nie zdradził, że wykonuje jakąś misję.

Robota można znaleźć w Primm. Leży zepsuty w siedzibie Mojave Ekspres.

Dodatkowy perk: Wzmocnione sensory – kiedy jest w drużynie, gracz może dostrzegać przeciwników z większego dystansu. Dodatkowo, nawet zamaskowani przeciwnicy pojawią się na kompasie i będzie można namierzyć ich VATSem.

  • Rasa: robot
  • Wiek: 6 lat
  • Profesja: ochrona sklepu, Primm

 

Reks

Powiązane zadania: Tylko pies tropiący

Jego pełna nazwa to: Cyber-Pies model III, model wspomagający LEO, numer seryjny B955883. Rex to cybernetyczny pies… i był nim jeszcze przed wojną. Był używany przez departament policji w Denver, a później przez Legion Cezara. Podczas bitwy o Tamę Hoovera został prawie rozerwany na kawałki. Po tym został wiernym towarzyszem Króla Królów w Freeside. Zdolny do znajdowania rzeczy i przyjmowania wielu kar ma jeden wielki problem. Jego mózg zaczyna się rozkładać.

Tego cyber-psa można znaleźć w Szkole sobowtórów Króla, we Freeside.

Dodatkowy perk: Szukanie i znaczenie – kiedy jest w drużynie, pobliska broń, amunicja i medykamenty zostają podświetlone, gdy przybliżysz kamerę.

  • Rasa: cyberpies
  • Wiek: 209 lat
  • Profesja: towarzysz Króla

Dog/God

Początkowo Dog był jednym z elitarnych Mrocznych w armii Mistrza. Po jego upadku udał się na wschód. W końcu dotarł do Sierra Madre, gdzie został zniewolony przez Elijaha. Dog był niezwykle lojalny wobec swojego pana, który wykorzystywał jego schizofrenię. W końcu pod wpływem jego głosu osobowość Doga zaczynała się budzić, podczas gdy God był z powrotem „w klatce”. Dog jest agresywny, ale lojalny wobec Elijaha. Natomiast God spokojny, ale pragnie pozbyć się Elijaha.

xx00e413 (God base ID)
xx001301 (Dog base ID)

Profity towarzysza:

  • W moje ślady [God] Pułapki się nie aktywują, dłużej pozostajesz niewidoczny dla przeciwnika – KOD: xx013b26
  • Wilczy apetyt [Dog] Ludzie duchy nie wracają do życia po śmierci – KOD: xx013b26

Dodatkowe:

  • Łowca duchów [Porozmawiaj z Dogiem ] Ludzie-duchy są bardziej narażeni na rozczłonkowanie się ciała podczas ataku na nich – KOD: xx01039a

Dog/God występuje jedynie w dodatku do Fallout: New Vegas pod tytułem Krwawa Forsa.

 

Dean Domino

Dean Domino przed wojną był gwiazdą jazzu. Mieszkał w Nowym Jorku. Koncertował w całych Stanach Zjednoczonych. W momencie gdy przybył aby dać koncert na otwarcie Kasyna Sierra Madre, wybuchła Wielka Wojna. Jednocześnie wraz ze swoją kochanką Verą Keyes, chciał obrobić tamtejszy skarbiec kasyna. Nie wiedział, że właściciel kasyna Frederick Sinclair wybudował dla nich pułapkę. Dean jako jedyny przeżył apokalipsę, ale pod wpływem promieniowania zamienił się w ghula. Przez wiele lat błąkał się uwięziony w Sierra Madre. Gdy Elijah przybył do Sierra Madre, Dean stał się jego więźniem.

Dean Domino base ID: xx0012fe
Dean Domino Ref ID: xx001309

Profity towarzysza:

  • Nieczysty żywot – Chmura zadaje 25% mniej obrażeń – KOD: xx008a2f

Dodatkowe:

  • Martini Sierra Madre [Porozmawiaj z Deanem Domino] Dodaje przepis stworzenia Martini Sierra Madre – KOD: xx01039e

Plakaty z Deanem Domino pojawiają się na całych pustkowiach oraz na ekranie ładowania w Fallout: New Vegas a sam Dean pojawia się w dodatku do gry pod tytułem Krwawa Forsa.

 

Christine Royce

Zanim Christine dotarła na Mojave, została awansowana na Rycerza. Później wraz z częścią braci została wysłana do bunkra w Ukrytej Dolinie. Zaczęła romansować z inną kobietą z Bractwa, Veroniką. Sugerowała jej by razem odeszły, lecz ta nie miała odwagi by to zrobić. Christine winiła za to starszego, Elijaha. Po bitwie o HELIOS Jeden Christine wyruszyła w ślad za Elijahem, który zaginął. Gdy dotarła wraz ze swoim oddziałem do Big Empty, jej oddział został zabity a ona sama dostała się do niewoli. Została przetransportowana do Kasyna Sierra Madre, gdzie Elijah prowadził na niej szereg eksperymentów. Zwiększyło to jej percepcję i inteligencję ale straciła struny głosowe, włosy a jej twarz została oszpecona.

Christine Base ID: xx0012ff
Christine Ref ID: xx001307

Profity towarzysza:

  • Zakłócenia sygnału – Masz 25% więcej czasu do ucieczki od sygnału aktywującego obrożę – KOD: xx008a2e

Dodatkowe:

  • Operator monet [Porozmawiaj z Christine] Daje recepturę na żetony Sierra Madre – KOD: xx01039b

Christine Royce jest wspomniana w Fallout: New Vegas oraz DLC do gry pod tytułem Smutki Starego Świata a występuje jedynie w DLC Krwawa Forsa.

Idący po Śladach/Poszukująca Kreda

Kiedy Idący po Śladach był dzieckiem spotkał tajemniczego człowieka z wąsami i gitarą. Zapytał go co robi. Ten odpowiedział mu, że wędruje z miejsca na miejsce i śpiewa dla ludzi, których spotka. Młody chłopak był zachwycony życiem w którym każdy może wędrować i robić co chce. Postanowił, że kiedyś sam ruszy w taką podróż. Jego imię wywodzi się od tego, że bardziej doświadczeni zwiadowcy Martwych Koni zaznaczali kredą obszary obfite w zwierzynę łowną. On sam jako młody zwiadowca podążał po śladach zostawionych przez jego starszych współplemieńców. Jako młody mężczyzna nie wierzy w przesądy i nie boi się tabu związanego z przedwojennymi budowlami. Jest bardziej nowoczesny od swoich współplemieńców. Ubóstwia Joshuę Grahama, który ma bardzo duży wpływ na młode pokolenie. Poszukująca Kreda- w grze PL nazwany ” Idący po Śladach”. Początkujący zwiadowca plemienia Martwych Koni, przyłącza się do gracza, zaraz po ataku na karawanę „Radosne Szlaki”, z której cało wychodzi tylko kurier (gracz). Idący po śladach [Poszukująca Kreda] zostaje naszym towarzyszem, prowadzi nas do obozu Martwych Koni, abyśmy mogli odbyć spotkanie z Joshuą Grahamem. Później na prośbę Joshuy zostaje naszym przewodnikiem na krótki okres ( zadanie, które ma na celu znalezienie kompasu, zestawu medycznego, 5 dziecięcych pudełek śniadaniowych oraz dwóch krótkofalówek). W międzyczasie można od niego otrzymać mini- questy [ chociażby odszukanie młodego krędoroga, który zaginął, dlatego stado zrobiło się agresywne i atakuje plemiona].

base id: xx00b2f6

Profity towarzysza:

  • Kopce orientacyjne – Wejście na dowolny szczyt sprawia, że wszystkie pobliskie znaczniki w Dolinie Syjonu są odkryte, a Twoja spostrzegawczość wzrośnie na 3 min. (+3 do PER)

W momencie, gdy kończymy zadanie związane z przyniesieniem kompasu itd. Danielowi, nasz przyjaciel Idący po śladach przestaje być naszym towarzyszem, nawet, jeśli tego nie chcemy, tłumaczy nam, że to z polecenia Joshuy i on na to nic nie poradzi. Jego miejsce natomiast jako dalszy towarzysz zajmuje Budząca się Chmura.

Idący Po Śladach występuje jedynie w dodatku do Fallout: New Vegas pod tytułem Szczere Serca.

 

Budząca się Chmura/Krocząca Chmura

Krocząca Chmura/ Budząca się chmura, należy do plemienia Smutków, jest jedną z pierwszych osób nawróconych przez Daniela. Ten uratował jej życie podczas porodu trzeciego dziecka i nauczył ją jak prawidłowo przyjmować poród. Od tego momentu Chmura zaczęła pełnić rolę położnej w plemieniu. Później nawróciła się na wiarę Daniela oraz nauczyła się poprawnie mówić po angielsku. Krocząca Chmura ma męża oraz troje dzieci. Jednak jej mąż został zabity przez Białe Nogi w czasie pierwszej ewakuacji plemienia z Syjonu. Daniel wiedział o tym od początku, jednak nie powiedział jej o tym obawiając się jej reakcji. Sama coś podejrzewała jednak nigdy nie powiedziała mu tego wprost. Prawdy dowiaduje się od Ciebie…

base id: xx00b2f7

Profity towarzysza:

Cichociemny – Gdy Budząca się Chmura jest w Twojej drużynie, dużo łatwiej prześlizgnąć się obok członków plemienia Białych Nóg (ich PER jest zmniejszona)

  • Budząca Się Chmura opuszcza nas po wykonaniu zadań związanych ze zdobyciem mapy schodów, oczyszczeniem terenu z Yao Guai oraz osłabieniem plemienia Białych Nóg. Jej miejsce, jako towarzysz, zajmuje sam Joshua Graham.

Krocząca Chmura występuje jedynie w dodatku do Fallout: New Vegas pod tytułem Szczere Serca.

 

Joshua Graham/Popielec/Legat Malpais

Joshua urodził się w Nowym Kanaan. W 2246 roku, zaczął przemieżać Pustkowia by nauczać innych. Podróżował wzdłuż autostrady I-15 i 89 do Arizony. W trakcie podróży przez Wielki Kanion Kolorado spotkał dwóch Uczniów Apokalipsy Bila Calhouna i Edwarda Sallowa. Jako że znał już wiele dialektów plemiennych, postanowił się do nich przyłączyć. Razem z dziewięcio osobową ekspedycją wyruszyli do plemienia Czarnych Stóp. Dotarli do nich w 2247 roku. Niestety Joshua musiał popełnić jakiś błąd w tłumaczeniu, dlatego członkowie plemienia uwięzili jego i pozostałych. Wkrótce, okazało się że plemię Czarnych Stóp jest w stanie wojny z siedmioma innymi plemionami. Graham nie chcąc by plemię zostało całkowicie zniszczone razem z towarzyszami postanowił wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności by im pomóc. Nauczył ich taktyki, obsługi broni palnej, tworzenia materiałów wybuchowych i sformował regularne oddziały. W szybkim czasie został ich przywódcą. Gdy Bill Calhoun został wysłany z powrotem by poinformować resztę Uczniów o działania Grahama i Edwarda Sallowa. Ci dwaj odnaleźli książkę na temat Starożytnego Rzymu. Postanowili odbudować świat na jego wzór. Razem z plemieniem Czarnych Stóp założyli Legion Cezara. Cezar mianował się jego przywódcą, a Joshua został Legatem i jego prawą ręką. Razem z nim w szybkim czasie podbili 86 plemion. Graham wysławił się bezwzględnością, geniuszem taktycznym i okrucieństwem. Budził strach zarówno wśród Legionistów jak i wrogów. Zasłynął z tego że nie można go zabić. Żołnierze z 1 Batalionu Zwiadowczego trafiali go 5 razy. Joshua Graham był zrzucany do Wielkiego Kanionu, za każdym razem okazywało się, że przeżył. Jako najbardziej zaufany podwładny Cezara poprowadził wojska Legionu w bitwie o Zaporę Hoovera. Atak Legionu okazał się bardzo skuteczny, jednak RNK przeprowadziła taktyczny odwrót do Boulder City, gdzie on i jego żołnierze wpadli w pułapkę. Cezar za porażkę obwiniał właśnie Grahama, dlatego nakazał go swoim pretorianinom oblać smołą, podpalić i wrzucić żywcem do Wielkiego Kanionu. Po tych wydarzeniach zacząły wśród niewolników krążyć plotki o Popielcu, który mścił się na swoich oprawcach. Na murach zacząły pojawiać się napisy mówiące że Graham żyje. Jak się okazało Joshua Graham przeżył. Jego nieudana przygoda z Legionem, znów rozpaliła jego wiarę. Postanowił powrócić do Nowego Kanaan. Tam przyjęto go jakby nigdy nie był najokrutniejszym z Legionistów. Mormonom było wstyd, ale bali się go wydalić z miasta. Cezar dowiedziawszy się o tym że jego niedawny przyjaciel i prawa ręka nadal żyje, rozkazał plemieniu Białych Nóg najechać Nowe Kanaan i wszystkich zabić. Zginęła większość mieszkańców. 30 ludzi, którym udało się przeżyć zamieszkało w Kanion Syjon. Joshua Graham objął tam przywództwo nad plemieniem Martwych Koni i poprzysiągł Cezarowi zemstę. Razem z Danielem próbowali rozwiązać problem Białych Nóg. W przeciwieństwie do swojego przyjaciela Joshua chciał stawić czoła najeźdźcom i uwolnić od nich Syjon raz na zawsze…

base id: xx00b2f5

Profity towarzysza:

  • Droga kanaanejczyka – Podwojona szansa na trafienie krytyczne z pistoletu kalibru .45.

Joshua Graham miał występować w Van Buren, pojawił się dopiero w DLC do Fallout: New Vegas pod tytułem Szczere Serca.

Roxie
(Cyberpies z Centrum Badawczego X-8)

Roxie jest cyberpsem, który może być wykonany na terenie centrum badawczego X-8 przez sklejenie psa i robota. W przeciwieństwie do innych towarzyszy, Roxie może umrzeć, nawet wtedy, gdy nie gra się na trybie hardcore. Jednak może ona być reaktywowana, tworząc ją ponownie na platformie X-8 (trzeba będzie użyć „oczyścić teren splatanie”, nawet jeśli platforma jest czysta). Holotaśma do tworzenia robopsów znajduje się na dole tabeli, w pobliżu drzwi pomieszczenia badawczego w X-8. Aby utworzyć Roxie, wpisz X-8 obiekt: Łączenie pies + robot. Gdzie stworzyć Roxie? Po przejściu przez drzwi po lewej stronie korytarza będzie terminal, w którym można korzystać z holotaśm. Roxie nie jest typowym towarzyszem, należy z nią rozmawiać, aby mieć ją za sobą lub też można kazać jej odejść. Roxie jest z Tobą tylko w obrębie centrum badawczego X-8 i nie będzie za tobą na zewnątrz obiektu. Po wyjściu gracza ,Roxie zostaje pod głównymi drzwiami wewnątrz obiektu badawczego. Nie można wymienaić się z nią sprzętem, ani konwersować na temat taktyki i miejsca pobytu towarzysza.

Profity towarzysza:

  • BRAK

Broń:

  • Zęby/ Sygnał pulsacyjny EMP (dodatkowe obrażenia przeciwko pancerzom wspomaganym oraz robotom)

ED- E
(Eddie) [Szperacz]

Po udanym ataku i zajęciu Navarro siły RNK zaczęły poszukiwać technologii Enklawy. Mimo, iż nie wiedzieli do czego służą, poznali symbole pozwalające do nich trafić. Zauważyli, że takie same symbole pojawiały się w Rozpadlinie. Wysłali tam Kuriera z przesyłką, która po aktywacji obróciła to miejsce w pył. Na pierwszy rzut oka ED-E przypomina głównego bohatera przedwojennego serialu RALPHIE. Między innymi odtwarzał muzykę z tego serialu. W trakcie podróży długą drogą, przy punktach kontrolnych ED-E odtwarza dziennik Dr. Whitley’a w którym ten opowiada historię swojej pracy nad robotem. Robot wykorzystywany jest również przez Ulysses’a do komunikowania się z Kurierem.

ED-E jest jedną z niewielu postaci oznaczonych, jako niezbędne w trybie Hardcore, jeśli został zabity podczas drogi w Rozpadlinie, dalsza droga Kuriera stanie się niemożliwa do pokonania, tym samym nie da się przejść dodatku.

Po zakończeniu dodatku 'Droga przez Pustkowia’ ED- E otrzymuje dodatkowe atrybuty towarzysza, które miał jego „brat” z dodatku:

  • Możliwość naprawy broni gracza 1 raz na dobę
  • Tworzenie ogniw energetycznych/ fuzyjnych
  • Zamiennie – tworzenie paliwa do miotacza ognia, zamiast ogniw energ./fuz.
  • Warsztat amunicyjny
  • Stół Warsztatowy
  • Odtwarzanie holotaśm

ED- E, który towarzyszy nam podczas drogi przez Rozpadlinę, dysponuje innym strumieniem energii, niż ED- E z Postkowi Mojave, a mianowicie wiązka lasera posiada także tzw. Efekt EMP (dodatkowe obrażenia przeciwko pancerzom wspomaganym i robotom [dlatego ma niebieski kolor i iskrzy].

ED-E zostaje nam odebrany pod koniec tułaczki, tuż pod świątynią Ulissesa. Gdy wejdziemy do świątyni, w jednym z pokoi znajdziemy naszego towarzysza, który jak zwykle ucieszy swoją metalową mordeczkę na nasz widok…