Poniżej znajdziecie opis unikalnych broni. Są to specjalne modele pospolitych rodzajów broni. Odróżnia je od reszty ciekawszy wygląd i lepsze osiągi. Opisano wszystkie unikatowe bronie, które można znaleźć w New Vegas i jego dodatkach.
Broń palna
Materiały wybuchowe
FARCIARZ
Unikalny rewolwer, który można zdobyć w Hotelu Steve’a Bizona w Primm. Po wejściu do budynku idź przed siebie, mijając dwa stoły ustawione w barykadę. Trafisz na korytarz skręcający w prawo. Pierwsze drzwi po lewej to sklepik z pamiątkami. Za ladą znajduje się sejf podłogowy, do którego otwarcia potrzeba 75 Otwierania zamków. W sejfie znajduje się rewolwer.
- Obrażenia (na sekundę): 30 (82)
- Amunicja: .357 magnum
- Wymagania: Siła 3, Broń palna 0
- Koszt użycia: 17 PA
- Waga: 2.5
GIWERA PRZEZ DUŻE G
Do zdobycia w Novac. Można ją kupić u miejscowego handlarza w Dinozaurze – trzeba zapłacić ok. 1000 kapsli. Taniej jednak będzie kupić od tego samego handlarza klucz do magazynu, który kosztuje ok. 90 kapsli i stamtąd ukraść giwerę.
Można ją naprawić tylko za pomocą zestawów do naprawy broni.
- Obrażenia (na sekundę): 18 (67,5)
- Amunicja: 5.56 mm
- Wymagania: siła 5, Broń palna 50
- Koszt użycia: 19 PA
- Waga: 5
MARIA
Unikalna wersja Pistoletu 9 mm, z wizerunkiem Naszej Pani z Guadalupe na rękojeści. Pistolet ten występuje w komiksie All Roads. Można go zdobyć zabijając lub okradając Benny’ego. Broń nie pokazuje się w jego ekwipunku podczas spotkania w apartamencie prezydenckim i po ukrzyżowaniu go.
- Obrażenia (na sekundę): 20 (74)
- Amunicja: nabój 9 mm
- Wymagania: Siła 2, Broń palna 0
- Koszt użycia: 15 PA
- Waga: 1.5
ŚWIATŁO W CIEMNOŚCI
Pistolet można zdobyć podczas gry w dodatek Szczere Serca lub kupić od handlarzy po ukończeniu wspomnianego wcześniej dodatku. Unikalna wersja pistoletu na amunicję .45 auto. Rękojeść została ozdobiona skórą węża. Na samym pistolecie wygrawerowano napis po grecku, który znaczy: „A światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła”.
Broń zdobywamy ze skrzynki, tuż przed opuszczeniem kanionu lub wyciągając ją z martwego ciała Joshuy Grahama.
- Obrażenia (na sekundę): 33 (144)
- Amunicja: magnum .45 Auto
- Wymagania: Broń palna 75, Siła 3
- Koszt użycia: 15 PA
- Waga: 1.2
TAJEMNICZE MAGNUM
Unikalny rewolwer .44. Dostać go można od Włóczęgi, wykonując zadanie Pula talentów (potrzeba 50 do Handlu), można go też ukraść lub po prostu go zabić właściciela.
Charakterystyczną cechą dla niego to westernowska muzyczka, grająca przy wyciąganiu i chowaniu broni.
- Obrażenia (na sekundę): 42 (102)
- Amunicja: magnum .44
- Wymagania: Broń palna 50, Siła 6
- Koszt użycia: 25 PA
- Waga: 4
KARABIN SK Z TŁUMIKIEM CHRISTINE
Broń dostępna tylko w dodatku Droga przez Pustkowia. Z pozoru niczym nie różni się od zwyczajnego karabinu snajperskiego. Posiada jednak na stałe zamontowany tłumik i większe obrażenia. Waży też mniej niż karabin snajperski i ma zwiekszoną szansę na zadanie krytycznych obrażeń.
Gracz znajduje ten karabin oparty o ścianę górnego piętra budynku na północ od Małego Yangtze.
- Obrażenia (na sekundę): 62 (99)
- Amunicja: magnum .308
- Wymagania: Broń palna 75, Siła 6
- Koszt użycia: 38 PA
- Waga: 5.5
KARABIN SNAJPERSKI Z KOMPANII W GOBI
Unikalny karabin snajperski, można go znaleźć w Gnieździe Snajperskim niedaleko Zatoki Cottonwood.
Snajperka ma lekko powiększony magazynek, bardzo dużą szanse na trafienia krytyczne i wbudowany karabinoz. części. Największą wadą tej snajperki jest brak tłumika, bez możliwości jego wbudowania.
- Obrażenia (na sekundę): 60 (157)
- Amunicja: .308
- Wymagania: Broń palna 75, Siła 6
- Koszt użycia: 33 PA
- Waga: 4.5
KARABIN TUŁACZA
Broń dostępna po zainstalowaniu dodatku Szczere Serca. Pierwszym właścicielem karabinu był niejaki Randall Clark, członek amerykańskiej armii, który po Wielkiej Wojnie ukrył się w Parku Narodowym Zion. Po jego śmierci broń trafiała z rąk do rąk, przez dziesięciolecia służąc mieszkańcom Parku. Broń nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale większość jej statystyk jest bardzo dobra. Jest to więc solidna, mocna broń, bez wyraźnych ulepszeń.
Karabin można znaleźć przy Czerwonej Bramie, w torbie obok szkieletu.
- Obrażenia (na sekundę): 47 (187)
- Amunicja: nabój 12.7 mm
- Wymagania: Broń palna 75, Siła 4
- Koszt użycia: 20 PA
- Waga: 8.5
SZCZUROBÓJCA
Unikalny karabin na gryzonie. Znaleźć można go w Jaskini kwiatów Brocka. Jest to po prostu karabin na gryzonie ze wszystkimi modyfikacjami.
Największą jego wadą jest koszt użycia PA, który został zwiększony dwukrotnie.
- Obrażenia (na sekundę): 23 (24)
- Amunicja: nabój 5.56mm
- Wymagania: Broń palna 0, Siła 3
- Koszt użycia: 45 PA
- Waga: 4,5
TA MASZYNA
Opisał: Riot
Niezwykły karabin samopowtarzalny, wyglądem przypominający M1 Garand. Do zdobycia tylko i wyłącznie podczas wykonywania zadania Dealing with Contreras. Rozpocząć je można, rozmawiając z Lt. Boyd lub Sgt. Contreras w Camp McCarran.
- Obrażenia (na sekundę): 55 (117)
- Amunicja: .308
- Wymagania: siła 4, Broń palna 75
- Koszt użycia: 22 PA
- Waga: 9.50
WIATRÓWKA DZIECKA Z ABILENE
Specjalna wersja zwykłej wiatrówki. Po obu stronach kolby można dostrzec napis: „Abilene Kid ~Limited Edition~ 1 of 200”. Od zwykłej wiatrówki wyróżnia ją zwiększona szansa na zadanie krytycznych obrażeń i bardzo wysokie krytyczne obrażenia. Jeśli gracz posiada profit ulepszający krytyki, obrażenia krytyczne zadane za pomocą tej wiatrówki są porównywalne z obrażeniami zadanymi za pomocą karabinu snajperskiego.
Znajdujemy ją w chacie na południe od Bazy Sił Powietrznych Nellis. Jesli gracz posiada perka Dzikie Pustkowia, zamiast w chacie, wiatrówka będzie się znajdować w studni nieopodal.
- Obrażenia (na sekundę): 4 (6)
- Amunicja: śrut
- Wymagania: siła 1, Broń palna 0
- Koszt użycia: 28 PA
- Waga: 2
WSZECHAMERYKAŃSKI
Unikalna wersja karabinu półautomatycznego. W całości jest pomalowany na wzór kamuflażu woodland, stosowanego powszechnie w amerykańskiej armii. Posiada insygnia 82. amerykańskiej dywizji spadochroniarzy. Jest to broń celna i mocna, która charakteryzuje się wysoką szybkostrzelnością.
Znajduje się w zbrojowni Krypty 34.
- Obrażenia (na sekundę): 26 (156)
- Amunicja: 5.56 mm
- Wymagania: siła 4, Broń palna 100
- Koszt użycia: 13 PA
- Waga: 6
PISTOLET MASZYNOWY 9mm VANCE’a
Opis opracował: Riot
Cała historia tej broni zaczyna się podczas rozmowy z Primm Slimem, który opowie nam historię Vikki i Vance’a. Pytając o zaginioną broń, zauważymy, że ktoś majstrował przy robocie – mając 50 nauki możemy wyciągnąć część danych z jego dysku twardego.
Ślady wskazują na Westside. Tam, niedaleko fabryki narzędzi H&H znajdziemy ruderę, w której mieszkają złodzieje. Mając 55 retoryki przekonamy ich do tego, że to co planują jest głupie, i bez walki oddadzą nam skradzioną broń, która znajduje się w sejfie. W innym wypadku wystarczy ich po prostu zabić.
Co ciekawe, na głowach mają kapelusze Vikki i Vance’a.
Pistolet maszynowy różni się od standardowej wersji dwukrotnie powiększonym magazynkiem (aż 60 kul!) oraz zwiększonymi obrażeniami.
- Obrażenia (na sekundę): 13 (172)
- Amunicja: 9mm
- Wymagania: siła 3, Broń palna 25
- Koszt użycia: 7 PA
- Waga: 4
DUŻY BOOMER
Unikalny obrzyn. Można go znaleźć na Złomowisku Gibson, zabijając Staruszkę Gibson, która ma broń przy sobie. Strzela jednocześnie dwoma nabojami.
- Obrażenia (na sekundę): 120 (309)
- Amunicja: 12ga
- Wymagania: Broń palna 50, Siła 4
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 4
POMPECZKA
Unikalna wersja strzelby myśliwskiej. Od zwykłej wersji rożni się lepszym stanem (wizualnym) oraz większymi obrażeniami i zredukowanym rozrzutem.
Pompeczkę dostajemy, jako nagrodę w zadaniu Wyssij mnie do sucha.
- Obrażenia (na sekundę): 75 (125)
- Amunicja: 12ga
- Wymagania: Broń palna 75, Siła 5
- Koszt użycia: 28 PA
- Waga: 7.5
CZ57 MŚCICIEL
Unikalne działko obrotowe, znajduje się w Diabelskiej Gardzieli. W zniszczonej ciężarówce przy ciele poszukiwacza. Do pokonania spora grupka centaurów.
Zwiększona szybkostrzelność i zasięg, niestety pojemność amunicji zmniejszona o połowę z 240 na 120.
- Obrażenia (na sekundę): 14 (420)
- Amunicja: 5mm
- Wymagania: Broń palna 100, Siła 10
- Koszt użycia: 30 PA
- Waga: 25
FIDO
Broń ta dostępna jest tylko w dodatku Smutki Starego Świata. Jest to dziwny model cyberpsa, którego zwykle ciało zastąpiono ogromnym działkiem automatycznych. Jedynie mózg w słoju pod lufą, przypomina, że mamy do czynienia z istotą żywą. Gdy gracz bierze FIDO w ręce, broń przyjaźnie szczeka, na widok wrogów warczy, a dwie metalowe blaszki na górze, reprezentujące uszy psa, zaczynają szybciej się poruszać. Dzięki wbudowanemu celownikowi broń ta charakteryzuje się znakomitą celnością, jak na działko posiadające taką szybkostrzelność.
FIDO trzeba zrobić samemu. Potrzebna jest zwykła wersja broni Cyberpies karabin K9000 i schemat znaleziony w Ośrodku Badawczym X-8 (znajduje się obok terminalu w pomieszczeniu z klatkami dla psów).
- Obrażenia (na sekundę): 36 (252)
- Amunicja: .44 magnum
- Wymagania: Broń palna 85, Siła 9
- Koszt użycia: 28 PA
- Waga: 27
BLASTER OBCYCH
Materiały dostarczył redron
Można go zdobyć tylko wtedy, gdy podczas tworzenia postaci wybrano cechę Dzikie Pustkowia. Najpotężniejsza broń jednoręczna w grze. Nie dość, że zadaje ogromne obrażenia, to dodatkowo każde trafienie jest krytyczne.
By go zdobyć, zabij trzech obcych, którzy rozbili się swoim spodkiem na północ od Farmy Horowitza. Blaster, jak i amunicja do niego, znajdują się w ciele kapitana.
- Obrażenia (na sekundę): 90 (450)
- Amunicja: Ogniwa obcych
- Wymagania: Siła 1, Broń energetyczna 75
- Koszt użycia: 20 PA
- Waga: 2
BZIU BZIU
Unikalny pistolet laserowy. Można go zdobyć podczas wykonywania zadania Cenna Lekcja. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest jego czerwony korpus. Posiada on też oznaczenia marki Sunset Sarsaparilla. Zużywa 5 ogniw na jeden strzał, ale zadaje obrażenia o wiele większe niż zwykły pistolet laserowy.
- Obrażenia (na sekundę): 75 (150)
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: siła 1, Broń energetyczna 0
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 3
EMITER DŹWIĘKU
Jest to unikalny pistolet energetyczny, który trafia do naszego ekwipunku podczas gry w dodatek Smutki Starego Świata. Nie ma podstawowej wersji tej broni. Zamiast tego pojawia się ona w pięciu wariantach. Pierwszy wariant – Objawienie – otrzymujemy podczas wykonywania zadania Witaj w Wielkiej Pustce. Kolejne cztery stają się dostępne po odnalezieniu odpowiednich holodysków. Miedzy wariantami broni przełączamy się przeprogramowując pistolet w Think Tank.
- Obrażenia (na sekundę): zależne od wariantu
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: siła 2, Broń energetyczna 50/75
- Koszt użycia: 30 PA
- Waga: 2
PISTOLET PULSACYJNY
Pistolet ten podczas strzału emituje wiązkę pola elektromagnetycznego, które jest zabójcze dla wszelkich elektronicznych przeciwników (robotów i ludzi w Pancerzach Wspomaganych). Należy zaznaczyć, że o ile broń ta znakomicie sprawdza się w walce z przeciwnikami syntetycznymi, jej działanie na przeciwników organicznych jest znikome.
Pistolet znajduje się w zamkniętej skrzynce w zbrojowni Krypty 34. By otworzyć tę skrzynkę gracz musi posiadać 100 punktów Otwierania zamków.
- Obrażenia (na sekundę): 5 (5) (+250 przeciwko robotom)
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: siła 2, Broń energetyczna 25
- Koszt użycia: 20 PA
- Waga: 2
REGULATOR POSŁUSZEŃSTWA
Unikalna wersja pistoletu laserowego. Zamiast czerwonego strzela niebieskim promieniem, a trafienie krytyczne zadane za pomocą tego pistoletu, paraliżuje wroga na pewien czas.
Pistolet można zdobyć tylko podczas gry w dodatek Szczere Serca. Broń znajduje się w Jaskini Upadłych Głazów, która jest wypełniona wszelkiego rodzaju pułapkami.
- Obrażenia (na sekundę): 8 (30)
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: siła 1, Broń energetyczna 0
- Koszt użycia: 15 PA
- Waga: 3
WYKRYWACZ C-EUKLIDA
Ten mały gadżet służy do obsługi orbitalnego działa laserowego Archimedes II. Można go użyć tylko raz na dobę, jedynie na otwartej przestrzeni. Nie można go też używać podczas celowania za pomocą VATSa. Dodatkowo, by Archimedes II był aktywny, należy przekierować do niego moc podczas wykonywania zadania Uśmiechnięty staruch.
Broń tą posiada chłopiec z Freeside, Max. Można mu ją ukraść lub odkupić za 1000 kapsli (20 kapsli, jeśli gracz posiada 45 Handlu).
Skutki działania są naprawdę przerażające. Wystarczy skierować wykrywacz w stronę wrogów i nacisnąć spust. Chwilę później pozostaną z nich tylko dymiące szczątki.
- Obrażenia (na sekundę): 0 + 150 (0)
- Amunicja: sam się ładuje, jeden strzał dziennie
- Wymagania: Broń energetyczna 0, Siła 1
- Koszt użycia: 50 PA
- Waga: 15
KARABIN LASEROWY VAN GRAFFÓW
Od zwykłego karabinu laserowego odróżnia się jedynie nazwa i trochę gorszymi osiągami. Zadaje mniejsze obrażenia i szybciej się psuje, ale na szczęście, po otrzymaniu jest w idealnej kondycji. Jego sytuację poprawia trochę to, że do efektywnego używania nie wymaga umiejętności Broń energetyczna.
Jak sama nazwa wskazuje, dostajemy go u Van Graffów we Freeside.
- Obrażenia (na sekundę): 15 (46)
- Amunicja: Ogniwa Fuzyjne
- Wymagania: Siła 3, Broń Energetyczna 0
- Koszt użycia: 18 PA
- Waga: 8
KARABIN PLAZMOWY VAN GRAFFÓW
Unikalny model karabinu plazmowego, który zadaje mniejsze obrażenia od standardowego modelu. Dostajemy go podczas wykonywania zadania polegającego na ochronie kasyna Van Graffów. Po zakończeniu zadania, karabin zostaje nam odebrany. Istnieje jednak możliwość zachowania go. Należy pozwolić zamachowcowi wysadzić kasyno, albo wybić Van Graffów podczas jego wykonywania.
- Obrażenia (na sekundę): 32 (45)
- Amunicja: Ogniwa Fuzyjne
- Wymagania: Siła 3, Broń Energetyczna 0
- Koszt użycia: 30 PA
- Waga: 8
MODULATOR MATERII Q-35
Znajduje się w Siedzibie głównej REPCONN. Jest ukryty w zamkniętym pomieszczeniu na parterze. Drzwi zabezpieczone są zamkiem o trudności 100, który można też otworzyć pobliskim terminalem komputerowym – również trudność 100. Dodatkowo do pokoju, w którym jest przechowywany można się dostać przez drugie piętro, otwierając zamek o trudności 75.
Istnieje też sposób otwarcia drzwi kluczem. Trzeba dostać się na trzecie piętro i zabrać kartę dostępu z walizki leżącej niedaleko martwego patrolu Bractwa Stali.
Co zrobić, by roboty nie atakowały gracza? Po pierwsze trzeba przyjść w dzień. Na pierwszym i drugim piętrze można umieścić swój wzór twarzy w bazie danych. Na trzecim piętrze wystarczy zabić skanery twarzy nim podejdą dostatecznie blisko.
- Obrażenia (na sekundę): 35 (100)
- Amunicja: Ogniwa Fuzyjne
- Wymagania: Siła 1, Broń Energetyczna 35
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 7
PROTOTYP AER14
Unikalna wersja karabinu laserowego. Podczas jednego strzału zużywa dwa ogniwa energetyczne. Skutkuje to większymi obrażeniami. Również kolor wiązki lasera różni się od standardowej. Zamiast czerwonej, jest ona zielona.
Znajduje się w Krypcie 22, za drzwiami, które trzeba otworzyć spinkami.
- Obrażenia (na sekundę): 35 (105)
- Amunicja: Ogniwa Fuzyjne
- Wymagania: Siła 3, Broń Energetyczna 25
- Koszt użycia: 20 PA
- Waga: 8.5
STRZELBA HOLOGRAFICZNA
Broń dostępna w dodatku Krwawa Forsa. Najlepiej sprawdza się przeciwko hologramom rezydującym na terenie kasyna Sierra Madre. Oczywiście można ją używać również w walce z innymi przeciwnikami. Po trafieniu zadaje przeciwnikowi 15 punktów obrażeń przez kolejne trzy sekundy.
Jedyny egzemplarz dostajemy zaraz na początku Krwawej Forsy.
- Obrażenia (na sekundę): 80 (89)
- Amunicja: Ogniwa Fuzyjne
- Wymagania: Siła 4, Broń Energetyczna 50
- Koszt użycia: 30 PA
- Waga: 8
YCS/186
Jest to unikalny wariant Karabinu Gaussa. Różni się nieco wyglądem, ma bardziej piaskowy kolor i soczewki w lunecie pomarańczowe. Lufa jest też nieco dłuższa. Zużywa mniej amunicji – cztery ogniwa zamiast pięciu, na strzał.
Karabin można znaleźć w tym samym miejscu, co Blaster Obcych, jeśli NIE wybrało się cechy Dzikie Pustkowia, podczas tworzenia postaci. Zamiast kosmitów, gracz spotka najemników, którzy posiadają tę broń.
- Obrażenia (na sekundę): 140 (420)
- Amunicja: Ogniwa fuzyjne
- Wymagania: Broń energetyczna 75, Siła 5
- Koszt użycia: 40 PA
- Waga: 8
PROTOTYPOWE DZIAŁKO TESLI
Unikalne działko tesli, znaleźć można przy rozbitym lataczu. Przy odwiedzaniu tego miejsca, można się natknąć na sporą grupę robotów. Działko może trafić wielu wrogów, a także sparaliżować. Wadą tej broni jest koszt użycia amunicji. Potrzebuje aż 45.
- Obrażenia (na sekundę): 90+25/2 sek (120)
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: Siła 8, broń energetyczna 100
- Koszt użycia: 37 PA
- Waga: 8
PRZEROBIONE DZIAŁKO TESLI ELIJAHA
Broń ta wygląda identycznie, jak działko powyżej. Ma jednak niższe obrażenia, ale nadal większe niż zwykły model działka Tesli. Od prototypowego działka wyróżnia się też większym magazynkiem, dzięki czemu można oddać sześć strzałów, zanim skończy się amunicja.
Znaleźć tę broń możemy podczas gry w dodatek Smutki Starego Świata. Jest ukryta w okolicach kryjówki Elijaha, na północnym wschodzie Big MT.
- Obrażenia (na sekundę): 85+20/2 sek (134)
- Amunicja: pakiet energetyczny
- Wymagania: Siła 8, broń energetyczna 100
- Koszt użycia: 37 PA
- Waga: 8
ANNABELLE
Unikalna wyrzutnia rakiet, którą można zdobyć na Czarnej Górze. By ją zdobyć, trzeba zabić Snajpera Mrocznych, który znajduje się na wieży radiowej.
Od zwykłej rakietnicy wyróżnia ją to, że zadaje o 56 obrażeń więcej.
- Obrażenia (na sekundę): 80 (30)
- Amunicja: Rakieta
- Wymagania: Siła 5, materiały wybuchowe
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 15
LITOŚĆ
Unikalny granatnik maszynowy. Od podstawowej wersji wyróżnia go głównie inny rodzaj amunicji (większe obrażenia) i zmniejszony magazynek. Można go znaleźć w jaskini Death Wind, która przepełniona jest Szponami Śmierci. A na dostatek czeka nas najcięższa bitwa w grze, walka z Legendarnym Szponem Śmierci. Granatnik znajduje się przy ciele paladyna.
- Obrażenia (na sekundę): 67 (207)
- Amunicja: granat 40mm
- Wymagania: Materiały wybuchowe 100, Siła 8
- Koszt użycia: 45 PA
- Waga: 15
TUP-TUP
Unikalny granatnik. Znaleźć go można w Generatorze macierzy Nellis, przy zniszczonych generatorach. Granatnik ma przedłużoną lufę, dzięki czemu pociski lecą o 30% szybciej, a także fajnego bobra na rękojeści.
- Obrażenia (na sekundę): 2 + 50 (105)
- Amunicja: granat 40mm
- Wymagania: Materiały wybuchowe 25, Siła 3
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 5.5
ŚWIĘTY GRANAT ODŁAMKOWY
Jedyna w grze unikalna broń miotana, wykorzystująca umiejętność Materiały wybuchowe.
Gdyby nie biały krzyż namalowany na obudowie, wyglądałby, jak zwykły granat ręczny. Od zwykłych granatów różni się też skutkami działania. Efekt detonacji wygląda, jak eksplozja miniatomówki.
- Obrażenia: 1 + 800
- Wymagania: Materiały wybuchowe 0, Siła 2
- Koszt użycia: 24 PA
- Waga: 0.5
WYZWOLICIEL
Posiada go dowódca oddziału Legionu Cezara, okupującego Nelson. Wyzwoliciela możesz zdobyć na kilka sposobów, ukraść, dostać za wykonanie zadania, które dostaniesz od jego właściciela, albo – najbardziej oczywiste – zabicie go i zabranie broni.
- Obrażenia (na sekundę): 18 (62)
- Wymagania: Siła 3, Broń biała 25
- Koszt użycia: 18 PA
- Waga: 2
KIJ NEPHI’EGO
Posiada go Wbijacz Nephi, którego masz zabić w zadaniu Nagroda trzech kart. Posiada specjalny atak, którego można wykonać w systemie VATS, dzięki któremu można powalić przeciwnika.
- Obrażenia (na sekundę): 21 (48)
- Wymagania: Siła 0, Broń biała 25
- Koszt użycia: 25 PA
- Waga: 1
OSTRZE WSCHODU
Wielkie i zabójcze. Niestety można je zdobyć tylko podczas ostatecznej walki z Legatem Laniusem. Gdy przeciwnik padnie, ostrze można wyciągnąć z jego martwego ciała. Odejmuje 2 punkty życia przez 10 sekund i ma szanse na powalenie przeciwnika.
- Obrażenia (na sekundę): 41 (60)
- Wymagania: Siła 7, Broń biała 100
- Koszt użycia: …
- Waga: 12
O, MALEŃKA!
Najlepsza broń biała. Znaleźć ją można w jaskini Charleston przy ciele mrocznego ze Stealth Boy 2. Ta wspaniała broń to unikalna wersja super młota. Ma specjalny atak w V.A.T.S.
- Obrażenia (na sekundę): 80 (131)
- Amunicja: brak
- Wymagania: Broń biała 100, Siła 8
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 20
KOMPENSACJA UPADŁYCH
Jest to unikalny kastet wykonany z nieśmiertelników żołnierzy RNK. Zdobyć go można w Zatoce Cottonwood. Znajduje się w biurku Aureliusza z Phoenix. Można po prostu wejść do jego biura i ukraść broń z biurka. Cechuje ją brak wymagań, co do umiejętności i tylko jeden punkt wymaganej siły.
- Obrażenia (na sekundę): 25 (47)
- Wymagania: Siła 1, Walka wręcz 0
- Koszt użycia: 35 PA
- Waga: 3