Fallout Et Tu (1 in 2) – instalacja i spolszczenie

Przeglądają 6 wpisy - 1 przez 6 (z 6 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #13527
    Szponix
    Keymaster

    Zauważyłem ostatnio sporo komentarzy od osób, które nie wiedzą, jak zabrać się za modowanie „klasycznych” Falloutów i popełniają podstawowe błędy. Na przykład aplikują moda do Fallout, a potem wrzucają na niego spolszczenie do podstawowej wersji gry i dziwią się, że wszystko się im popsuło. Albo wrzucają jakiegoś moda, który jest pełną konwersją gry i chcąc grać w niego, nadal odpalają grę przez skrót na pulpicie do podstawowej wersji.
    W tym temacie, na przykładzie Fallout Et Tu, postaram się opisać, jak to powinno wyglądać tak, żeby działało.
    Jeśli chcesz zainstalować poprawnie Fallout Et Tu, to zrób to w ten sposób:

    1. zainstaluj Fallout 1
    2. zainstaluj Fallout 2
    3. pobierz najnowszą wersję Fallout Et Tu (1 in 2)
    4. rozpakuj zawartość archiwum do folderu o nazwie „Fallout1in2”
    5. skopuj cały ten folder (nie jego zawartość, ale cały folder) i wklej do folderu głównego Fallout 2
    6. skruktura plików powinna teraz wyglądać tak: ...\Fallout 2\Fallout1in2\(tutaj są pliki moda)
    7. teraz w folderze „Fallout1in2” szukasz pliku „undat.exe” i uruchamiasz go
    8. w pierwszym polu wyszukujesz plik „MASTER.DAT” z Fallout 1
    9. drugie pole powinno być uzupełnione lokacją folderu „Fallout1in2”
    10. klikasz „Extract” i czekasz aż operacja się zakończy

    I teraz BARDZO WAŻNA rzecz: jeśli chcesz zagrać w Fallout Et Tu, to nie odpalasz gry za pomocą skrótu do oryginalnego Fallout 1, bo to odpala podstawową wersję gry. Zamiast tego musisz użyć pliku „Fallout2.exe”, który znajduje się w folderze „Fallout1in2”.
    Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, to na ekranie głównego menu zobaczysz informację, że grasz w Fallout Et Tu, tak jak na poniższym obrazku:
    Fallout Et Tu - menu główne

    Spolszczenie
    Ostrzeżenie, zanim zabierzesz się za spolszczanie moda: Fallout Et Tu jest ciągle rozwijany i wychodzą do niego poprawki. Oznacza to, że korzystając ze spolszczenia możesz doświadczyć błędów w grze. Spolszczenie nadpisuje pliki tekstowe moda, więc jeśli do Fallout Et Tu wyszły jakieś poprawki, to spolszczenie je nadpisze.
    Inna sprawa, że nie ja robiłem to spolszczenie, więc nie zgłaszajcie mi błędów w spolszczeniu 😉
    No ale dobra, jeśli jesteś gotów na to, że spolszczenie może wprowadzić jakieś bugi, a mimo to nadal chcesz go użyć, to możesz je zainstalować w ten sposób:

    1. pobierz spolszczenie: Fallout 1 in 2 – Polonizacja 0.5.rar
    2. rozpakuj pobrane archiwum – w środku będzie folder „text” i pliki czcionek
    3. skopiuj wszystko i wklej bezpośrednio do folderu „Fallout1in2/data”
    4. nadpisz istniejące pliki

    Moda odpalasz teraz tak samo, jak przedtem – za pomocą pliku „Fallout2.exe” w folderze „Fallout1in2”.

    #13532
    Beren
    Participant

    Witaj.

    Zanim napisałeś i założyłeś tutaj temat wykonałem wszystko wcześniej zgodnie z zaleceniami wg github które są dokładnie takie same jak twoje. Jak pisałem gra działa. Nie mniej nie wyznaje się w tych spolszczeniach, nadpisywania plików czy modach. Zatem najlepiej będzie zainstalować 2in1 F1 i nie spolszczać. Druga rzecz czy to możliwe że spolszczenie nadpisuje pewne zmiany ale aż takie żeby nie dało się sterować NPC-ami?

    #13533
    Szponix
    Keymaster

    Nie za bardzo wiem, o co Ci chodzi z tym sterowaniem NPCami. Użyłem u siebie to spolszczenie z linka i u mnie to działa.

    W Et Tu „sterowanie” NPCem wygląda w ten sposób, że klikasz na niego i wybierasz tę pierwszą ikonkę z menu. Potem wskazujesz mu (nie da się tego zrobić w pierwszej turze walki), którego przeciwnika ma zaatakować w swojej turze.
    Jak widziałeś jakieś inne sterowanie podczas walki, to pewnie ktoś miał jeszcze innego moda.

    #13536
    Beren
    Participant

    Hej.

    Mam język polski, udało się! Coś musiałem robić źle. Bardzo Ci dziękuje za pomoc i zaangażowanie.

    Co do sterowania NPC-em, wejdź w link poniżej. Na youtube gra gościu gdzie steruje NPC-em jak swoją postacią. Może dowolnie go wyposażać, widzi wszystko tak jak swoją postać.

    Bardzo fajnie to wygląda.

    P.S. Odpisał mi na pytanie. Odpowiedź brzmi tak:
    „Edytowanie plików konfiguracyjnych edytorem tekstowym, które znajdziesz w katalogu z grą pozwala na dostosowywanie rozgrywki. Jeśli nie było to w źródłowej wersji Et Tu to możliwe, że taką konfigurację dodawał FO2Tweaks lub podobne modyfikacje.”

    Nie mam pojęcia jak to zrobić, ale jeżeli sie uda to ta gra będzie lepsza niż zimne piwko w upał.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 tydzień, 2 dni temu przez Beren.
    #13538
    Szponix
    Keymaster

    OK, okazuje się, że można to skonfigurować przez plik *.ini.
    Wchodzisz do „…\Fallout1in2\mods”. Tam jest plik „sfall-mods.ini”. Edytujesz go i szukasz tę sekcję:

    [CombatControl]
    ;Allows you to directly control other critters in combat
    ;Set to 0 to disable
    ;Set to 1 to control all critters in combat (allowed only in sfall debugging mode)
    ;Set to 2 to control all party members
    ;Set to 3 to let you order party members to attack specified targets after your first attack instead of controlling them directly
    Mode=3

    Domyślnie jest Mode=3. Zmień to na Mode=2 i będziesz mógł kontrolować NPCów.

    #13539
    Beren
    Participant

    Hej, dzięki za pomoc, działa!

Przeglądają 6 wpisy - 1 przez 6 (z 6 w sumie)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.