Co wiemy na temat New Vegas?

Mamy już pierwszy oficjalny trailer, Bethesda wypuściła do prasy sporo informacji, a niektóre redakcje nawet mogły zagrać w demo Fallout: New Vegas. Jak widać więc, wiedza na temat kolejnego Fallouta może być już całkiem spora. Ale co tak naprawdę wiemy?

Raziel_Alex, z oficjalnego forum Fallout: NV postarał się zebrać cała tą wiedzę w jednym miejscu. Oprócz tego, co napisałem w poprzednim newsie, dysponujemy następującymi informacjami:

  • umiejętności mają większy wpływ na rozmowę (w porównaniu z Fallout 3), na przykład: osoba z wysoką umiejętnością Materiały Wybuchowe może mieć możliwość pozmawiania na ich temat, tam gdzie jest to odpowiednie
  • będzie to cRPG z widokiem z pierwszej osoby, na silniku Fallout 3
  • akcja rozgrywa się na Pustkowiach Mojave. Vegas nie dostało żadną atomówką. Więcej nienaruszonych budynków i pustynnej roślinności. Samo Vegas jest prawie nietknięte
  • Karma i Reputacja istnieją. Prawdopodobnie będzie istniała osobna reputacja dla każdej osady, jak w Fallout 1 i 2
  • wszystkie opcje dialogowe są pokazywane, bez względu na to, czy spełniasz na nie wymagania, czy nie. Jednak za porażkę w rozmowie nie czeka Cię kara (o tym pisałem wcześniej)
  • Handel nie odpowiada tylko za lepsze ceny, ale też za negocjowanie o lepsze nagrody
  • bronie mają odrzut też po śmierci, np. shotgun może wysłać osobę w powietrze
  • towarzyszami można zarządzać przez menu, z rozkazami typu „idź za mną”, „stój”, „atakuj”
  • jesteś posłańcem, ranny oczekujesz śmierci w płytkim grobie. Przyjazny robot, Victor, wykopuje Cię, a jego właściciel doktor Mitchell składa Cię do kupy. Zdajesz „vigour test” który jest czymś w rodzaju elektronicznej gry i tak tworzysz postać pod względem systemu SPECIAL. Możesz też zrobić testy polegające na interpretacji plam atramentu, ale podobno to jest tylko dla zabawy. Po tym doktor daje Ci PIPBoya, jako że kiedyś mieszkał w Krypcie
  • Tama Hoovera i Helios (elektrownia Słoneczna zbudowana przez firmę Posejdon) są obiektami konfliktu, a Ty możesz zdecydować gdzie mają skierować energię. Jeśli chodzi o Heliosa, możesz zatrzymać ją też dla siebie i użyć do stworzenia czegoś w rodzaju potężnego lasera, lub rozdzielić energie każdemu po równo, co może się skończyć przegrzaniem reaktora
  • system reputacji uwzględnia to, że wszystkie trzy frakcje (NCR, Legion Cezara i mieszkańcy) mogą Cię widzieć jako dobrego albo złego indywidualnie
  • w jednym z questów ratujemy ghoula – Raula – był trzymany przez 6 miesięcy przez Tabithe (Super Mutantka z peruką i okularami w kształcie serduszek, widoczna na skanach), żeby naprawił jej ulubionego robota. Prawdopodobnie będzie towarzyszem, bo można mu dawać itemy i wydawać rozkazy. Na przykład kiedy powie się, żeby zmienił broń na białą mówi coś w stylu: „Jasne, odłożę moją raczej efektywną broń i wezmę do ręki ten… hmmm… kawałek metalu”
  • Bethesda nie potwierdza, ani nie zaprzecza, że w grze pojawi się Strefa 51
  • Doktor Mitchell mieszka w miasteczku nazywanym Goodsprings. Prawdopodobnie też jest ghoulem, jako że stwierdza iż mieszkał w Krypcie przed wojną
  • prawdopodobnie scena pokazana w trailerze pokazuje Victora wykopującego gracza, a ciało leżące w piasku to właśnie sam gracz
  • akcja rozgrywa się 3 lata po wydarzenaich przedstawionych w Fallout 3
  • jeden z pierwszych questów polega na wybiciu kilku gecko
  • obok książek pojawiają się magazyny (czyżby Cat’s Paw?)
  • wygląda na to, że stacje radiowe też będą. Jedną z nich jest stacja Super Mutantów, nadawana z Black Mountain. Miejsce to zostało przejęte przez Super Mutanty 2 lata wcześniej. Ich przywódczyni Tabitha codziennie grozi zabiciem ghoula Raula. Przestaje, gdy ten zgadza się naprawić jej ulubionego robota. To wydaje się być początkiem questu z nim związanego
  • Vegas jest nadal tworzony przez programistów
  • wspomniano o broni maszynowej na granaty
  • Helios to opuszczona elektrownia słoneczna zajmowana przez NCR. Opisana jako: „wielki słoneczny ekran zdolny zasilić całą okolicę i cholernie wielki laser”. NCR chce sekrety i broń, a również energię dla ich bazy na Lotnisku McCarran. Zatrudnili więc naukowca nazywanego Fantastic. To podstawa questa, a gracz może zdecydować co zrobić z energią. Jeśli zatrzyma elektrownie dla siebie może używać tajnej broni – Archimedesa II – „cholernie wielkiego lasera”. Tak długo jak świeci Słońce można go używać do ataku

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.