Fallout 4

Tryb survival w Fallout 4 – szczegółowe informacje

Na serwisie Reddit pojawił się wpis zawierający szczegółowe informacje na temat trybu survival, który ma się pojawić w Fallout 4. Zwykle traktuję takie informacje jako plotki, ale tym razem potwierdziła je sama Bethesda, pisząc na swoim profilu twitterowym:

Our fans are too smart. Early look at #Fallout4 Survival Mode on @reddit. We’re still messing w/ it. More to come!

Poniżej znajdziecie listę zmian, które wniesie do gry tryb survival…

Zapisywanie gry

Ręczne i automatyczne zapisywanie gry nie będzie dostępne. By zapisać grę, gracz będzie musiał znaleźć łóżko i przespać się przynajmniej godzinę.

Walka

Walka będzie zbierała większe żniwo. Gracz będzie zadawał oraz otrzymywał większe obrażenia. Obrażenia będą się zwiększały jeszcze bardziej za sprawą Adrenaliny (więcej info poniżej).

Szybka podróż

Zostanie wyłączona. Jeśli gracz chce się gdzieś dostać, będzie musiał udać się tam samodzielnie.

Ciężar amunicji

Amunicja będzie charakteryzowała się niewielkim ciężarem. Takie przedmioty jak ogniwa fuzyjne, rakiety, czy miniatomówki będą szybko obciążać postać.

Kompas

Wrogowie nie będą się już pojawiać na kompasie. Zmniejszeniu uległa odległość wymagana do tego, by dane miejsce pojawiło się na kompasie.

Adrenalina

Włączenie trybu survival aktywuje profit Adrenalina. Będzie on zwiększał zadawane obrażenia. W przeciwieństwie do pozostałych profitów, wyższe rangi tego profitu zdobywa się poprzez zabijanie wrogów. Im więcej zabitych wrogów, tym więcej obrażeń będzie zadawała postać. Jeśli postać będzie spała dłużej niż godzinę, ranga profitu zacznie się obniżać.

Dobre samopoczucie

Gracz będzie musiał dbać o pokarm, picie i odpoczynek dla swojej postaci. Zaniedbanie tych potrzeb zaowocuje obniżeniem zdrowia i statystyk postaci, a także wzrostem Zmęczenia (więcej info poniżej) i większą podatnością na Choroby (więcej info poniżej).

Zmęczenie

Będzie miało efekt podobny, jak napromieniowanie. Różnica jest taka, że Zmęczenie wpływa na punkty akcji. Im większe Zmęczenie, tym mniej punktów akcji do wykorzystania.

Choroby

Zachorować będzie można poprzez: spożycie surowego mięsa, picie zanieczyszczonej wody, kontakt z przeciwnikami roznoszącymi choroby, zażywanie szkodliwych substancji. Choroba będzie nakładała na postać różne szkodliwe efekty.

Antybiotyki

Będzie je można wytworzyć w stacjach chemicznych. Ich zadaniem będzie leczenie skutków Chorób.

Typy łóżek

Typ łóżka będzie wpływał na maksymalny czas snu. Dla przykładu: śpiwór pozwoli na krótki odpoczynek, wystarczający by zapisać grę, ale nie pozwoli na całonocny sen, więc postać nie otrzyma związanych z tym bonusów.

Zranione kończyny

Zranione kończyny nie będą się leczyły po zakończeniu walki. By je uleczyć potrzebny będzie stimpak.

Udźwig

Przeciążenie obniża wartości Wytrzymałości i Zwinności. Z czasem będzie też powodowało uszkodzenie nóg i obniżenie zdrowia.

Towarzysze

Jeśli twój towarzysz padnie podczas walki, trzeba będzie użyć stimpaka, by ponownie stanął na nogi. Nieuleczeni towarzysze, którzy zostaną zostawieni bez pomocy, wrócą do domu.

Respawn wrogów i przedmiotów

Oczyszczone lokacje będą spawnowały wrogów i przedmioty znacznie rzadziej.

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.