Witam drogich czytelników. Dzisiaj poruszymy temat dotyczący młodszego brata klasycznych części; mowa o Fallout Tactics, który [niestety bądź „stety” zależnie od preferencji czytelnika] nie został uznany za oficjalną część kanonu postapokaliptycznej quasi-przyszłości.
W części tej już nie liczyło się kształtowanie tylko jednej postaci i młócenie ze wszystkiego co miało sprawny spust. Tu potrzebne było taktyczne i rozważne myślenie, podejmowane decyzje zaś kształtowały cały świat w którym przyszło nam walczyć, a sama walka była trudna ponieważ broń zacinała się a nasi żołnierze z łatwością mogli pożegnać się z życiem. Gra nie zdobyła popularności, zbytnio odbiegając [głównie] od technologii który była w poprzednich częściach. Nie oznacza to jednak, iż moderzy o niej zapomnieli. Oto cztery modyfikacje do Fallout Tactics, które uprzyjemnią nam czas podczas służby w szeregach Bractwa… bądź niekoniecznie tam służąc. Zapraszamy do lektury!
1. AWAKEN
Typ modyfikacji: Zmiana fabularna
Język: Polski, Angielski
Stan: Ukończone
Autor: DarghQ
Poziom trudności: Trudny
Pobieranie: TUTAJ
Awaken jest polską modyfikacją wypuszczoną aż 14 lat temu i opiera się na absolutnej zmianie fabularnej gry. Zaczynamy w roku 2197 i klasycznie jesteśmy mieszkańcem Krypty, która pilnie potrzebuje naszej pomocy w poszukiwaniu ziemii obiecanej. Pustkowia są teraz kilkukrotnie niebezpieczniejsze, w miastach napotkamy różne zgrupowania o różnych aspiracjach [którym rzecz jasna można pomóc], ekwipunek zaś jest ciężki do zdobycia. Przez większą część gry będziemy toczyć walkę sami, co podnosi znacznie poprzeczkę w starciach. Nie zabraknie też sławetnych „easter-eggów”.
2. DARKFALL
Typ modyfikacji: Zmiana fabularna
Język: Polski, Angielski
Stan: Porzucony
Autor: DarghQ
Poziom trudności: Średni
Pobieranie: TUTAJ
Darkfall jest modyfikacją dosyć nietypową. Modyfikacja ta została rozpoczęta około 2006 roku a porzucona w 2007. Zaczynamy jako mieszkaniec miasta zwanego Forsayth, zlokalizowanym na przedmieściach jednego z większych miast, jako karawaniarz. Do odwiedzenia mamy sporo lokacji, do zdobycia rzecz jasna pojazdy którymi można w końcu rozjeżdżać wrogów, całość zaś okraszona jest przedwojenną technologią którą każdy ocalały po wojnie stara się zdobyć. Wbrew pozorom demo posiada bardzo dużo zawartości, i [według autora] jest ukończona w 75%. Bez wsparcia zewnętrznego bądź mobilizacji autora [po 10 latach] możliwe jest iż rodzima modyfikacja nie zostanie nigdy ukończona.
3. ENCLAVE
Typ modyfikacji: Zmiana fabularna
Język: Angielski
Stan: Ukończone
Autor: RobCo [Development Team]
Poziom trudności: Trudny
Pobieranie: TUTAJ [Klikamy kapsel z zieloną strzałką w opisie]
„Enclave” to kolejna modyfikacja zmieniająca absolutnie fabułę. O ile na niej zbytnio się nie skoncentrowano, o tyle oparto się na tytułowej Enklawie, antagonistycznej organizacji znanej nam z Fallout 2. Podczas gry będziemy mieli dostęp do ogromnej gamy uzbrojenia, od nowych pojazdów lądowych, przez latacze po transportery. Do dyspozycji oddano nam tabun sojuszników i nie dziwne; będą padać jak muchy w zawierusze wojennej. Modyfikacja wymaga od nas zarówno taktycznego myślenia, jak i wysokiego refleksu. Misje nie będą też polegały wyłącznie na działaniach naziemnych; przyjdzie nam walczyć także w powietrzu. Do gry dodany zostanie także nowy, zabójczy ekwipunek jak i nowe „sprite’y” dotyczące pancerzy wspomaganych Enklawy.
4. FT Mod Manager
Typ modyfikacji: Program pomocniczy
Język: Angielski
Stan: Ukończony
Autor: RobertHouse
Pobieranie: TUTAJ
A teraz coś z zupełnie innej beczki. Irytują was ciągłe walki z instalacją modyfikacji? Ten programik znacznie to ułatwi. Pomaga zarówno w instalacji jak i w uruchamianiu zmodyfikowanej gry przez osobny launcher. Także można dzięki niemu zerknąć czy autor nie udostępnił aktualizacji, bądź czy nie utworzył nowszych modyfikacji do naszego taktycznego Fallouta.
Awakena szczerze i z całego serca polecam. Z oryginalnego F:T w tej grze pozostał silnik i grafika. Pomimo ograniczeń silnika udało się zaimplementować nawet wybory, a do wykonania niektórych zadań można nawet zaprząc ożywione elementy krajobrazu :-). Stopień trudności jest moim zdaniem dobrze wyważony, choć nie wyśrubowany. Umiejętności, które w F:T potraktowane były po macoszemu lub w ogóle nieprzydatne, tu nabierają dużo większego znaczenia – rozwój naszej postaci determinuje sposób rozwiązania niektórych problemów: siłowy, dyplomatyczny, czy „na MacGyver-a”. Bardzo ciekawa fabuła i fajne lokacje sprawiają, iż Awaken bardziej sprawia wrażenie kolejnej części kanonicznego fallouta, niż moda do „TicTac-a”.
Udało mi się skończyć Awakena, rewelacyjny mod, stara szkoła bez prowadzenia za rączkę no i mnóstwo starych memów (wtedy chyba to nie miało nazwy) z czasów gdy internet był jeszcze dostarczany wiadrami (w moim przypadku kuzyn na płytach CD przywiózł).
Co do Enclave – pierwsza misja była sporym zaskoczeniem. Ucieczka z więzienia poprzez mozolne akcje na zewnątrz i wewnątrz budynku bardziej przypominały Commandos niż znany nam FTek gdzie margines błędu był spory tak w Enclave jest on niewielki. Spędziłem sporo czasu z pierwszą misją ale brak czasu zmusił mnie do porzucenia moda po powrocie do bazy, ale na pewno wrócę.
Do tego walka wręcz jakby lepsza, dało się bez uszczerbku na zdrowiu spałować większość straży.
Nie podobały mi się jedynie portrety – FT ma sporo mało używanych więc nie rozumiem po co dodawać więcej i to tak słabej jakości. Jacyś celebryci i inne bzdety od czapy. W innym modzie, chyba Redux, też one były.