Fallout 3

Mod Capital Wasteland anulowany po rozmowach z Bethesdą

Ambicją twórców moda Capital Wasteland było przeniesienie Fallouta 3 na silnik Fallout 4. Niby pomysł nie jest porywający, ale nie zmienia to faktu, że wypada docenić wysiłek ludzi, którzy poświęcają swój wolny czas. Tym bardziej, jeśli robią coś za darmo dla sceny falloutowej.

Niestety okazało się, że nawet takie darmowe projekty, robione przez fanów, dla fanów, nie zawsze są mile widziane. Tym bardziej żal, gdy torpedują je twórcy gier, dla których fani poświęcają swój czas.

Przechodząc do sedna sprawy: twórcy wspomnianego moda postanowili skontaktować się z Bethesdą, by dogadać się jakoś w sprawie wykorzystywania assetów z Fallout 3. Chodziło przede wszystkim o pliki dźwiękowe z głosami postaci.

Niedawno rozmawialiśmy z firmą Bethesda o planowanej metodzie implementacji dubbingu i innych dźwięków z Fallout 3 w modzie Capital Wasteland. W trakcie konwersacji stało się jasne, że nasze rozwiązanie mogłoby wywołać poważne obiekcje. Postanowiliśmy więc zmienić podejście, by kontynuować prace.

Zmiana podejścia wiązała by się z samodzielnym nagraniem dialogów. Po przemyśleniu sprawy twórcy doszli jednak do wniosku, że gra nie jest warta świeczki.

Początkowo nie chcieliśmy wstrzymywać prac i rozważaliśmy nagranie na nowo wszystkich kwestii. Szybko zdaliśmy sobie jednak sprawę, że musielibyśmy zastąpić takich kultowych aktorów, jak Liam Neeson, Malcolm McDowell, Ron Perlmann i oczywiście fenomenalnego Erica Todda Dellumsa. Bez nich Fallout 3 straciłby swój urok i osobowość.

Bethesda znana jest z nadgorliwości w ściganiu ludzi choćby stojących niedaleko rzeczy, które są chronione ich prawami autorskimi. Ponieważ nie widziano szans na jakąkolwiek ugodę, w obawie przez konsekwencjami, postanowiono zrezygnować z moda.

Po przemyśleniu sytuacji, okazało się, że nie istnieje w pełni legalny sposób, by w Capital Wasteland dodać treści z Fallout 3. Podobne projekty zawsze są w prawnej szarej strefie… Jeżeli nadal rozwijalibyśmy modyfikację, ja – jako szef zespołu – najprawdopodobniej w największym stopniu odpowiadałbym za piractwo i naruszenie praw autorskich.

No i to by było na tyle. Grupa pracująca nad modem zapewnia, że jest to tylko koniec Capital Wastelands. Nie zamierzają się rozwiązywać. Może w przyszłości zobaczymy coś innego, zrobionego przez nich.

Źródło cytatów: Eurogamer

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

3 thoughts to “Mod Capital Wasteland anulowany po rozmowach z Bethesdą”

  1. Może się powtórzę z tym co napisałem na FB, ale mniejsza.

    Czemu nie porozmawiali o kooperacji w takim stylu jak TTW [Tale of Two Wastelands łączący F3 i FNV], czyli żeby móc zagrać w tego moda wymagane jest posiadanie Fallouta 3 i Fallouta 4 na koncie Steam? Przy okazji zmusiłoby to niektórych graczy do kupna F3/F4 co oznacza kolejne „piniendze” dla Bethesdy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.