Wielbicieli falloutowych modów może ucieszyć wiadomość, że istnieje projekt o nazwie Fallout et tu. W skrócie przenosi on Fallouta 1 na silnik Fallouta 2.
Z pozoru może się wydawać, że taka konwersja to strata czasu, bo przecież obie gry mają praktycznie ten sam silnik. Chodzi tu jednak bardziej o to, żeby odtworzyć pierwszą część, wykorzystując jak najwięcej ulepszeń oferowanych przez drugą część serii.
Projekt oferuje:
- prawie dokładnie przeniesienie pierwszej części na silnik drugiej
- zintegrowany Hero Appearance mod – modyfikacja, która pozwala dostosować wygląd postaci gracza
- dodano niektóre bronie znane z Fallout 2
- interfejs handlu znany z Fallout 2 (opcjonalne)
- NPCów można odpychać, jeśli stoją na drodze
- towarzysze zdobywają poziomy i zmieniają wygląd, jeśli zmieni im się pancerz
- kontrola towarzyszy podczas walki (opcjonalne)
- automatyczne otwieranie i zamykanie drzwi (opcjonalne)
- szybsze podróże na mapie świata, dzięki własnemu motocyklowi (opcjonalne)
- możliwość kontynuowania gry po zakończeniu linii fabularnej (opcjonalne)
- poprawki błądów znanych z oryginalnej wersji gry
Przypominam, że nie jest to jedyny sposób, by zagrać w „ulepszonego” pierwszego Fallouta. Możecie użyć moda Fallout Fixt, by bezpośrednio poprawić grę.
Czy wciąż będzie się dało zbudować postać klepiącą z pięści w cenie 1 PA za atak? Jak słowo daję, nigdy nie grałem lepszą maszynką do mielenia mięsa.
Walka wręcz jest mocno niedoceniana 😀
Zakładam że nie ma żadnej możliwości spolszczenia tej wersji w tym momencie?
Możliwe, że dużą część tłumaczenia można wziąć z polskiej wersji pierwszego Fallouta. W obu częściach działa to na tej samej zasadzie. Pytanie tylko czy twórcy moda nazwali pliki tekstowe tak samo jak w Fallout 1.
Wygląda na to że struktura plików jest znacząco różna, samo wrzucenie spolszczenia tam gdzie są w fallout 1 sprawia że gra w ogóle nie działa przez to że jak twierdzi komunikat z błędem, program próbował podzielić przez zero. No cóż, szkoda, bo to jedyny sposób jaki znam żeby mieć fallout 1 bezramkowym oknie i nadal mieć ikonę na taskbarze, przy ustawianiu tego w oryginalnym FO1 ta ikona znika.
Ponieważ pliki z Fallout „Et Tu” a Fallout 1 są połączone z Fallout 2, a dokładnie z Restoration Project. Trwają pracę polonizacyjnę; dziś bądź jutro powinno być gotowe, o ile nie napotkam problemów.
I jak z tym spolszczeniem?
Żyjesz? 🙂