MINIGUN
Pierwszy i zarazem najsłabszy minigun. Pierwowzór pozostałych minigun’ów. Chociaż jeden jego pocisk nie zadaje zbyt dużych obrażeń, to chyba wszyscy się zgadzamy, że jest naprawdę silny. Dlaczego? Ponieważ wypluwa on za jednym strzałem 40 naboi, które załatwią każdego. Posiada go Marcus, więc możesz go zdobyć za darmo. Najlepiej jednak go sprzedać i zainwestować w coś lepszego.
- Obrażenia: 7 – 11
- Zasięg: 35
- Amunicja: 5 mm JHP
- Magazynek: 120 naboi lub 3 strzały
- Waga: 31 Lbs.
- Min. siła: 7
- Prowadzenie ognia: ciągłe
AVERANGER MINIGUN
Podesłał: Salwadore
Firma Rockwell zaprojektowała Averangera jako następcę starzejącego się modelu CZ53. Ulepszenia to m.in. lepszy system chłodzenia i lufy pokryte chromem. Dzięki nim broń jest bardziej zabójcza i ma większy zasięg. Przez dłuższy czas gry była to moja ulubiona broń ciężka, ah… te wspomnienia :-). (Ja dodam tylko, że odstawiłem go dopiero wtedy, gdy znalazłem Vindicatora, dop. Deat(c)hClaw)
- Obrażenia: 10 – 14
- Zasięg: 40
- Amunicja: 5 mm JHP
- Magazynek: 120 naboi lub 3 strzały
- Waga: 31 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: ciągłe
VINDICATOR MINIGUN
Poznajcie prawdziwą kosiarkę. Kiedy używałem tego minigun’a, ludzie padali jakby byli martwi już zanim zacząłem strzelać. Popatrzcie tylko na obrażenia i pomnóżcie przez 25. Nieźle, nie? A dlaczego właśnie 25? Tyle pocisków wypluwa ten minigun podczas jednej seryjki. Broń prawie idealna – według mnie :-). Wiecie jaki film mi się przypomina: Predator. Była tam taka scenka, jak „kosili” minigunem drzewa.
- Obrażenia: 14 – 19
- Zasięg: 30
- Amunicja: 4.7mm Caseless
- Magazynek: 100 naboi lub 4 strzały
- Waga: 30 Lbs.
- Min. siła: 7
- Prowadzenie ognia: ciągłe
M60
Kolejna zabawka spod znaku CKM’u (nie mylić z pismem). Dla mnie kolejny klon Light Support Weapon. Może nawet jest trochę lepszy, bo ma większy magazynek. Nie muszę chyba wspominać jak to się przydaje w walce. Nawet jak się człowiek do tego przyzwyczai to można ją bardzo polubić. Fajnie byłoby się położyć z takim czymś na jakimś wzniesieniu lub dachu i ostrzeliwać przeciwników z góry. Szkoda tylko, że w Fallu nie można się kłaść :-(.
- Obrażenia: 18 – 26
- Zasięg: 35
- Amunicja: 7.62mm
- Magazynek: 50 naboi lub 5 strzałów
- Waga: 26 Lbs.
- Min. siła: 7
- Prowadzenie ognia: ciągłe
LIGHT SUPPORT WEAPON
Ciężki karabin maszynowy. Wyposażony jest w specjalną nóżkę, która wspomaga celowanie z pozycji leżącej. Chociaż i tak nie ma to znaczenia, bo w grze można poruszać się tyłków pozycji stojącej. Przy okazji, to wydaje mi się, że strzelanie taką bronią z pozycji stojącej jest trochę trudne, ale co ja się tam znam… Jak każda broń maszynowa bardzo dobry na bliskie odległości, ale on też nieźle sprawuje na dużym dystansie.
- Obrażenia: 20 – 30
- Zasięg: 40
- Amunicja: 223. FMJ
- Magazynek: 30 naboi lub 3 strzały
- Waga: 20 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: ciągłe
FLAMER
Bardzo dobra broń. Gdyby tylko nie to, że ma tak mały zasięg. Ale czego można się spodziewać po miotaczu ognia. Logiczne, że na kilkanaście metrów pluć ogniem nie będzie. Jednak to nie zmienia faktu, że przy bliskim spotkaniu wróg raczej nie przeżyje. No i popatrzcie na te obrażenia! Dobrze też wygląda efekt, jak po krytyku przeciwnik staje w płomieniach i chwieje się chwile w płomieniach, by paść na ziemię i skonać. Aż miło popatrzeć :-).
- Obrażenia: 45 – 90
- Zasięg: 5
- Amunicja: Flamethrower Fuel
- Magazynek: 5 pojemników z paliwem
- Waga: 18 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: pojedyncze
BOZAR
Jedna z rzadszych broni. Zdobyć ją można na dwa sposoby: ukraść strażnikowi z bazaru w NCR lub zjechać windą w Toxic Caves i przeszukać podziemia. Odznacza on się bardzo dobrą celnością i ma całkiem dobre statystyki. Można nim nieźle zaszaleć. Jest to naprawdę silna i przydatna broń. Szczerze go polecam. Jako ciekawostkę dodam, że powoli staje się on bronią kultową, bo występuje w wielu opowiadaniach.
- Obrażenia: 25 – 35
- Zasięg: 35
- Amunicja: .223 FMJ
- Magazynek: 30 naboi lub 3 strzały
- Waga: 22 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: ciągłe
ROCKET LAUNCHER
Ta broń może zainteresować graczy na początku wędrówki. Później, kiedy już przejdziesz do Enclave, staje się mało użyteczna. Oczywiście można ją stosować, ale Power Armory dobrze chronią przed eksplozjami. Jednak kiedy wykorzysta się jej całą moc, to niech nawet najlepszy Power Armor się chowa! Szczególnie dobre wyniki uzyskuje się tymi specjalnymi rakietami zapomniałem jak się nazywają, chyba odłamkowe. Stosuj więc regułę: ładuj odłamkowy :-).
- Obrażenia: 35 – 100
- Zasięg: 40
- Amunicja: Explosive Rocket lub AP Rocket
- Magazynek: 1 rakieta
- Waga: 18 Lbs.
- Min. siła: 6
- Prowadzenie ognia: pojedyncze