Broń lekka

10 mm PISTOL

Colt 6520 10mm

Najsłabsza broń krótka. Ale to zawsze coś lepszego niż Pipe Rifle :-). Na początku bardzo się przydaje i warto go kupić, ponieważ trochę lepsza broń jest o wiele od niego droższa. Chociaż i tak prawdopodobnie będziesz go miał za darmo, bo albo go znajdziesz, albo komuś zwiniesz. Taka mała wskazówka: można jeden z pierwszych egzemplarzy można znaleźć z podziemiach Klamath. Ma całkiem pojemny magazynek, co jak wiemy jest bardzo przydatne. Do kupienia prawie wszędzie.

  • Obrażenia: 5 – 12
  • Zasięg: 25
  • Amunicja: 10 mm JHP
  • Magazynek: 12 naboi
  • Waga: 4 Lbs.
  • Min. siła: 3
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

14 mm PISTOL

Pistolet 14 mmJeden z tych pistoletów, które nie są niczym szczególnym, ale i nie są zbyt słabe. Można powiedzieć, że jest on nawet całkiem dobry. Szkoda tylko, że ma taki mały magazynek, który pozwala na oddanie kilku strzałów i jego zasięg nie jest zbyt duży. Z drugiej jednak strony dobrze, że obrażenia przez niego zadawane też nie pozostawiają zbyt wiele do życzenia. Na pewno jest lepszy niż dziesięciomilimetrówka.

  • Obrażenia: 12 – 22
  • Zasięg: 24
  • Amunicja: 14 mm AP
  • Magazynek: 6 naboi
  • Waga: 5 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

.223 PISTOL

Pistolet 5,56 mmJest to bardzo ciekawa broń. Dlaczego? – zapytacie. Ponieważ pierwotnie była to strzelba, która po obcięciu lufy została przerobiona na pistolet. To właśnie wpłynęło na wysokość zadawanych przez nią obrażeń, które są naprawdę duże. Niestety z tego samego powodu celność nie jest najlepsza. Jak głosi opis został zrobiony z sercem i dużym poświęceniem. same wykonanie gwarantuje więc, że ta broń jest czymś co jest godne uwagi.

  • Obrażenia: 20 – 30
  • Zasięg: 30
  • Amunicja: .223 FJM
  • Magazynek: 5 naboi
  • Waga: 7 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

DESERT EAGLE .44

Desert Eagle .44Jeden z moich ulubionych pistoletów. Jest mocny, poręczny i ma całkiem pojemny magazynek. Bardzo długo utrzymuje się w uzbrojeniu jako silniejsza broń. Świetnie posługuje się nim Lenny, więc gdy dla ciebie będzie już za słaba spokojnie możesz mu go dać. Kupić go można prawie wszędzie. Poza tym można trochę pocwaniakować, chodząc po Pustkowiu pistoletem znanym nam z niektórych filmów.

  • Obrażenia: 10 – 16
  • Zasięg: 25
  • Amunicja: .44 Magnum JHP/AP
  • Magazynek: 8 naboi (zw. mag. – 20 naboi)
  • Waga: 5 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

.44 MAGNUM REVOLVER

.44 MAGNUM REVOLVERW prawie każdym filmie policyjnym można zobaczyć właśnie ten pistolet. Jest on naprawdę silny, ale jego minusami są: mały zasięg i jeszcze mniejszy magazynek. Jest też dość ciężki i trochę nie poręczny. Lepiej sobie kupić inny pistolet, ale kiedy trafi się darmowy, to nie ma powodów do narzekań. Takie jest moje zdanie. Można go upgradować i wtedy na przeładowywanie traci się mniej AP.

  • Obrażenia: 12 – 18
  • Zasięg: 15
  • Amunicja: .44 Magnum JHP/AP
  • Magazynek: 6 naboi
  • Waga: 6 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

NEEDLER PISTOL

NEEDLER PISTOLNawet całkiem niezły pistolet. Nie za ciężki, poręczny i ogólnie dobry. Nie polecam go jednak na spotkania z kilkoma wrogami, bo niestety nie jest to SMG i nie ma trybu ciągłego. Jednak jeśli masz silną grupę, to możesz sobie pozwolić na używanie go. Niestety nie udało mi się nim zasadzić jakiegoś dobrego krytyka. Ale pewnie dlatego, że nie posługiwałem się nim zbyt długo. Podsumowując: jeśli nie masz forsy na lepszą broń, to nie musisz panikować.

  • Obrażenia: 12 – 24
  • Zasięg: 24
  • Amunicja: HN (AP) Needler Cartridge
  • Magazynek: 10 naboi
  • Waga: 5 Lbs.
  • Min siła: 3
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

PPK12 GAUSS PISTOL

PPK12 GAUSS PISTOLOto poznajcie króla wszystkich pistoletów nie energetycznych. Przynajmniej ja tak o nim myślę. A dlaczego? Popatrzcie tylko na te obrażenia, a wszystkiego się dowiecie. Przecież to dorównuje nie jednej strzelbie lub shotgunowi. Ale czegóż można by się spodziewać – przecież to broń z serii Gauss. Szkoda tylko, że jest taki rzadki. Ale to chyba dobrze o nim świadczy… Poza tym popatrzcie na ten zasięg… niebiański!

  • Obrażenia: 22 – 32
  • Zasięg: 50
  • Amunicja: 2 mm EC
  • Magazynek: 12 naboi
  • Waga: 6 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

10mm SMG

H&K MP9Niektórzy sądzą, że tą bronią najlepiej posługuje się Sulik. Trudno się z nimi nie zgodzić. Ale warto również samemu posiadać takie cacko. Już na trybie pojedynczym daje popalić, a co dopiero jeśli przełączymy go na tryb ciągły. Tak czy siak nie można zaprzeczyć, że jest całkiem dobry. A jeśli zaopatrzymy się w naboje z polepszoną penetracją pancerza, to będziemy szaleć i szaleć… i szaleć… i… szaleć… i skończą nam się naboje :-).

  • Obrażenia: 5 – 12
  • Zasięg: 25
  • Amunicja: 10mm JHP
  • Magazynek: 30 naboi lub 3 strzały
  • Waga: 7 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

HK P90c

HK P90cBardzo fajny, nazwijmy to pistolet maszynowy. Łatwy w kontroli, więc celnie się z niego strzela. Używa amunicji 10mm JHP, więc obrażenia jakie zadaje nie należą do najsłabszych. Jego wielkim atutem jest tryb ciągłego prowadzenia ognia. Kupić go można na targu w NCR, poza tym rzadko występuje gdzie indziej. Tak jak w poprzednim przypadku, zaopatrując się w naboje o czerwonej łusce możemy szaleć i… :-).

  • Obrażenia: 12 – 16
  • Zasięg: 30
  • Amunicja: 10 mm JHP
  • Magazynek: 24 naboje lub 4 strzały
  • Waga: 9 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

M3A1 „GREASE GUN” SMG

M3A1 "GREASE GUN" SMGTen karabinek zawsze kojarzymy mi się z czasami II wojny światowej. Kto wie może i pochodzi on właśnie z tych czasów… Ja nie wypowiadam się na ten temat, bo nie jestem znawcą broni. Ale nawet jeśli byłby to taki staroć, to nie zmienia to faktu, że na swe lata jeszcze dobrze się sprawuje. Na trybie ciągłym prawie zawsze udawało mi się rozwalić gościa za pierwszym razem! No, chyba, że miał Pancerz Wspomagany :-).

  • Obrażenia: 10 – 20
  • Zasięg: 20
  • Amunicja: .45 Caliber
  • Magazynek: 30 naboi lub 4 strzały
  • Waga: 10 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze i ciągłe

 

TOMMY GUN

TOMMY GUNCoś specjalnego dla wielbicieli starych filmów gangsterskich. Broń tą upodobali sobie Mobsterzy i niektórzy ludzie z rodzin mafijnych w New Reno. Ale trzeba powiedzieć coś o sile tego cudeńka. Nigdy nie zapomnę, kiedy wszedłem pierwszy raz do Vault 15 trzymając w reku tego gun’a. Wymiatałem i to nieźle :-). No bo wystarczy popatrzyć na sposób prowadzenia ognia ciągłego: 10 naboi w seryjce – to to, co tygryski lubią najbardziej.

  • Obrażenia: 3 – 20
  • Zasięg: 32
  • Amunicja: .45 Caliber
  • Magazynek: 50 naboi lub 5 strzałów
  • Waga: 12 Lbs.
  • Min. siła: 6
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze i ciągłe

 

H&K G11

H&K G11Kolejny wyrób słynnej firmy produkującej broń. Samo pochodzenie gwarantuje, że broń ta jest silna i niezawodna. Trzeba jednak spojrzeć prawdzie w oczy: wiele się tym nie zdziała. :-( Szkoda, że tryb ciągły jest taki nijaki, bo tylko 5 naboi w seryjce.. Broń, która ma taki pojemny magazynek powinna wypluwać przynajmniej o kilka naboi więcej. Wtedy można by powiedzieć coś więcej. Ale trzeba przyznać, że wygląd jest całkiem, całkiem.

  • Obrażenia: 10 – 20 (H&K G11E: 13 – 23)
  • Zasięg: 35 (H&K G11E: 40)
  • Amunicja: 4.7 Caseless
  • Magazynek: 50 naboi lub 10 strzałów
  • Waga: 9 Lbs.
  • Min. siła: 5 (H&K G11E: 6)
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze i ciągłe

 

SHOTGUN

SHOTGUNNajzwyklejszy model shotgun’a. Należy się więc spodziewać, że jest najsłabszy i w ogóle najgorszy spośród shotgun’ów. I tak właśnie jest. Ale jeśli wpadnie Ci w ręce na początku gry, to może być niezastąpiony. Ma małe obrażenia i niewielki magazynek, ale to minus wszystkich shotgun’ów.

  • Obrażenia: 12 – 22
  • Zasięg: 14
  • Amunicja: 12 ga. Shotgun Shells
  • Magazynek: 2 naboje
  • Waga: 5 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

SAWED – OFF SHOTGUN

StrzelbaBardzo mocny shotgun. Jak widać jest to dwururka. Jest trochę ulepszona i wspaniale wpływa to obrażenia jakie zadaje. Nosi ją przy sobie Cassidy, więc jeśli przyjmiesz go do paczki, to będziesz miał ją za friko. A przydaje się ona i to bardzo. Najlepsza jest z bliskiej odległości. Niestety ma bardzo mały zasięg.

  • Obrażenia: 12 – 24
  • Zasięg: 7
  • Amunicja: 12 ga. Shotgun Shells
  • Magazynek: 2 naboje
  • Waga: 5 Lbs.
  • Min. siła: 4
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

COMBAT SHOTGUN

Strzelba BojowaŚredniej mocy shotgun. Ogólnie rzecz biorąc to się bardzo często przydaje. Jego wielkim atutem jest to, że można go ustawić na ciągłe prowadzenie ognia. Dzięki temu nawet bardzo dobry pancerz zostaje pokonany bez najmniejszej trudności. Należy jeszcze pamiętać, że amunicja, którą używa ma bardzo dobre zdolności penetracyjne.

  • Obrażenia: 15 – 25
  • Zasięg: 22
  • Amunicja: 12 ga. Shotgun Shells
  • Magazynek: 12 naboi lub 4 strzały
  • Waga: 11 Lbs
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

H&K CAWS

H&K CAWSTen shotgun jest pod wieloma względami podobny do Combat Shotgun’a. Jest od niego jednak lepszy pod dwoma względami: jego waga jest o prawie połowę mniejsza i ma trochę większy zasięg. Tak dobra broń nie może nie mieć minus. Więc takowe są :-). Mianowicie ma tylko 10 naboi w magazynku. Ale to i tak wystarczy, żeby z wroga zrobić sieczkę!

  • Obrażenia: 15 – 25
  • Zasięg: 30
  • Amunicja: 12 ga. Shotgun Shells
  • Magazynek: 10 naboi lub 2 strzały
  • Waga: 6 Lbs.
  • Min siła: 6
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

PANCOR JACKHAMMER

PANCOR JACKHAMMERWspaniały shotgun. Przebija się prawie przez wszystko. Nawet żołnierze Enclave dostawali czasami krytyki po 140 i więcej hp. Jeżeli twój wróg nie ma na sobie Power Armor to jego dalsza egzystencja stoi pod dużym znakiem zapytania. Na trybie ciągłym najczęściej ludzie umierają po pierwszym strzale.

  • Obrażenia: 18 – 29
  • Zasięg: 35
  • Amunicja: 12 ga. Shotgun Shells
  • Magazynek: 10 naboi lub 2 strzały
  • Waga: 15 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

PIPE RIFLE

Pipe RifleNajsłabsza ze strzelb, jeśli nie najsłabsza ze wszystkich broni palnych. Nazwa wskazuje na to, że jest wykonana ręcznie z jakiejś rurki. Jeśli ją masz to najlepiej sprzedaj, dołóż trochę i kup coś lepszego. Jeżeli jej nie masz to nie wydawaj na nią pieniędzy. Muszę jednak przyznać, że na początku wyprawy się przydaje. Prawdopodobnie będzie to twoja pierwsza broń.

  • Obrażenia: 5 – 12
  • Zasięg: 20
  • Amunicja: 10 mm JHP
  • Magazynek: 1 nabój
  • Waga: 11 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

HUNTING RIFLE

Karabin Myśliwski (Colt Rangemaster)Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to jakaś stara, sfatygowana giwera. Na dodatek powiązano ją niedbale kawałkiem jakiegoś zbutwiałego sznurka. Sam wygląd sprawia, że nie przepadam za tą strzelbą. Kto chciałby ocalić świat władając starym rupieciem, któremu w każdej chwili może odpaść spust. :-D Jest to jednak tylko moje zdanie i jeśli Wy lubicie takie rzeczy, to nic nie stoi na drodze, aby posiadać taką spluwkę.

  • Obrażenia: 8 – 20
  • Zasięg: 40
  • Amunicja: .233 FMJ
  • Magazynek: 10 naboi
  • Waga: 11 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

ASSAULT RIFLE

AK – 112Bardzo przydatny, nazwijmy to, karabin szturmowy. Jej głównym plusem jest ogromny zasięg. Świetnie nadaje się na atak z większej odległości. Wyśmienity do zasadzek lub atakowania nieruchomych celów, np. wieżyczek obronnych. A skoro snajperka, to powinno się z niego też lepiej trafiać. No i tak właśnie jest. Często spotykany przy bandytach lub łowcach niewolników.

  • Obrażenia: 8 – 16
  • Zasięg: 45
  • Amunicja: 5mm JHP
  • Magazynek: 24 naboje lub 3 strzały (zw. mag. – 100 naboi lub 12 strzałów)
  • Waga: 8 Lbs
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

 

SNIPER RIFLE

Karabin SnajperskiBardzo przydatny karabin. Przydaje się przy Sierra Army Depot do niszczenia wieżyczek. Jak wiadomo nie można się do nich zbliżyć, bo gryzą ;-). Ten karabin rozwiązuje sprawę. Ma on ogromy zasięg, a i obrażenia są całkiem przyzwoite. Bardzo przydatna broń. Naprawdę warto ją mieć.

  • Obrażenia: 14 – 34
  • Zasięg: 50
  • Amunicja: .223 FMJ
  • Magazynek: 6 naboi
  • Waga: 8 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

RED RYDER BB GUN

Czerwony KapturekJak głosi oryginalny opis to „prawdziwy klasyk”. Jest to przedwojenna strzelba śrutowa. Nie zwracajcie dużej uwagi na obrażenia, bo są one naprawdę duże. Największym plusem tej strzelby jest to, że w magazynku mieści się aż !100 NABOI!. Tak! To nie pomyłka 100 naboi. Dzięki temu można spokojnie odbyć kilka walk bez przeładowywania.

  • Obrażenia: 1 – 3
  • Zasięg: 22
  • Amunicja: BB’s
  • Magazynek: 100 naboi
  • Waga: 15 Lbs.
  • Min. siła: 3
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

RED RAYDER LE BB GUN

Czerwony Kapturek LELimitowana wersja Red Rayder BB Gun, absolutny klasyk! Już posiadanie takiej strzelby jest czymś wspaniałym. Ma bardzo podkręcone statystyki. Wystarczy tylko na nie spojrzeć. Zwiększony zasięg i obrażenia gwarantują satysfakcję. A jak już ktoś dostanie tym śrutem, to należy tylko współczuć. Bardzo trudna do zdobycia.

  • Obrażenia: 25 – 25
  • Zasięg: 32
  • Amunicja: BB’s
  • Magazynek: 100 naboi
  • Waga: 15 Lbs.
  • Min. siła: 3
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

M72 GAUSS RIFLE

M72 GAUSS RIFLEBez wątpienia najsilniejsza z wszystkich broni lekkich i jedna z najsilniejszych broni w całej grze. Moja ulubiona broń lekka. Jest to Strzelba prawie idealna: olbrzymi zasięg, potężne obrażenia, pojemny magazynek. Właśnie te czynniki sprawiają, że powinna ona znajdować się w ekwipunku każdej postaci, która już długo wędruje przez pustynię Północnej Kalifornii.

  • Obrażenia: 32 – 43
  • Zasięg: 50
  • Amunicja: 2mm EC
  • Magazynek: 20 naboi
  • Waga: 10 Lbs.
  • Min. siła: 7
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze

 

FN FAL

FN FALHe, he… To cudeńko, chociaż należy do broni lekkich, to dorównuje siłą ognia niektórym (gorszym) broniom ciężkim. A jak wiadomo te to potrafią siekać. Kolejnymi atutami jest dość duży zasięg i całkiem niezłe obrażenia. O ile na trybie pojedynczym są niezbyt wielkie, to wystarczy sobie tylko wyobrazić, co się dzieje na trybie ciągłym. Może być wyposażony w noktowizor, ułatwiający strzelanie w nocy.

  • Obrażenia: 9 – 18
  • Zasięg: 35
  • Amunicja: 7.62mm
  • Magazynek: 20 naboi lub 2 strzały
  • Waga: 10 Lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze i ciągłe

 

XL70E3

XL70E3„W chwili wybuchu Wojny była to broń eksperymentalna. Dzięki wykorzystaniu w procesie produkcji niemal wyłącznie mocnych polimerów jest ona niemalże niezniszczalna. Ponadto jest lekka, celna, łatwa w składaniu i szybkostrzelna”. Ten oryginalny opis mówi chyba wszystko, co jest warte powiedzenia…

  • Obrażenia: 12 – 19
  • Zasięg: 35
  • Amunicja: 5mm JHP
  • Mgazynek: 20 naboi
  • Waga: 10 lbs.
  • Min. siła: 5
  • Prowadzenie ognia: pojedyncze lub ciągłe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.