Wstęp
A więc wybrałeś drogę spokoju… Musisz jednak wiedzieć, że grając w Fallouta bez używania przemocy zyskasz o wiele mniej XPków i prawdopodobnie wykonasz mniej questów. Jednak po zakończeniu gry będziesz mógł śmiało powiedzieć „Przeszedłem Fallouta bez używania przemocy!” i powinieneś być z tego dumny! Więc zaczynamy…
Tworzenie postaci
Wiem, wiem. Jest to najnudniejsza część wszystkich poradników i solucji, ale w tym przypadku jest ona niezbędna. Ponieważ będziemy przechodzić Fallouta bez wdawania się w walkę powinniśmy skoncentrować się na cechach, które określają dobrych ludzi, no i tych trochę niedobrych. Radzę rozdzielić punkty między inteligencję (Inteligence) i zręczność (Agility), a odebrać od siły (Strenght). Możemy przeznaczyć trochę punktów na charyzmę (Charisma).
Jeżeli chodzi o cechy na pewno powinniśmy wybrać Good Natured i jakąś inną (wedle uznania). Trochę trudniej jest o Tag Skills. Powinniśmy skupić się na Sneak, Steal, Lockpick, Speech, Barter, Doctor i First Aid. Niestety możemy wybrać tylko 3, proponuję zaznaczyć Sneak (będzie potrzebny do unikania walki), Speech (do przekonywania ludzi i unikania walki) i Lockpick (do otwierania zamków).
Nie zapomnijcie nazwać postaci, określić wieku i płci. Z tak przygotowaną postacią możemy rozpocząć naszą przygodę przed Świątynią Prób.
Nasi kumple
Jeśli przechodziłeś Fallouta już wcześniej, to wiesz, że drużyna jest bardzo pomocna. W naszym przypadku jest ona jeszcze potrzebniejsza. Każdą zbroję i pistolet powinniście oddawać swojemu kompanowi, aby chronił Was od tych, którzy chcą odstrzelić Wam d… tylną część ciała. Do drużyny przyłączajcie tylko tych, którzy dobrze obsługują narzędzia zbrodni, np. Marcus, Sulik i Cassidy. Gdy dojdzie do walki natychmiast włączajcie skilla „Sneak” i kierujcie się w stronę najbliższej „siatki” wyjściowej. Aby ułatwić sobie życie, podczas wędrówki przez pustynię trzymajcie palec na „A”, gdy tylko zamiga błyskawica naciskajcie „A”, wtedy zaczniecie walkę jako pierwsi.
Zadania
Jeżeli chodzi o questy to musicie wybierać tylko te, które nie wiążą się w żaden sposób z przemocą. Nie zdobędziecie jednak tyle EXP’ków ile powinniście otrzymać za rozwiązanie wszystkich zadań. Jenak nie przejmujcie się, jest wiele zadań, w których przemoc nic nie pomoże, a wysoka charyzma i Speech załatwi sprawę.
Enclave
To jest najtrudniejsza część ze wszystkich. Tutaj nie możecie wdawać się w walkę. Drużynę radzę zostawić w San Francisco, a Enclavę rozwalić w pojedynkę. A zrobić to należy tak: Odszukujecie Elder i gadacie z nią. Upewniacie się, że macie co najmniej trzy ładunki wybuchowe. Przechodzicie elektryczny labirynt. W labiryncie, w jednym z koszar znajdziecie najlepszą zbroję w grze, oczywiście nie muszę chyba mówić, że wypadałoby ją mieć na sobie. Nie musicie zabijać żołnierzy – nic Wam nie zrobią. Gdy uporacie się z labiryntem odszukujecie takiego jednego profesora i MUSICIE przekonać go, aby wypuścił FEV w system wentylacyjny platformy. Teraz idźcie do prezydenta, możecie z nim pogadać. Gdy skończycie, użyjcie na nim 10 Super Stimpacków. Odczekajcie 10 minut – prezydent powinien paść od przedawkowania – zabierzcie mu kartę (!!!) – oraz cały personel cywilny.
Teraz idźcie na dolny poziom, powinien być tam pokój z trzema terminalami, pod każdym połóżcie jeden ładunek i znowu poczekajcie, aż wybuchną, najlepiej na wyższym poziomie. Teraz jest już z górki. Odszukajcie przejście, aby ponownie nie pchać się przez labirynt. Skierujcie się do wyjścia. Pogadajcie z facetami w Power Armorach – musicie ich przekonać, aby pomogli Wam pozbyć się Franka. Włączcie „Sneak” i omińcie Horrigana szerokim łukiem, tak aby dostać się do terminalu. Zalogujcie się, jako prezydent i ustawcie wieżyczki, aby strzelały do najgroźniejszego przeciwnika w sali. Teraz zacznie się combat, przekupieni żołnierze i wieżyczki zajmą się Frankiem, a my w tym czasie możemy skrzyżować ręce i czekać. Później tylko outro i… KONIEC!!! TAK O JUŻ KONIEC!!!
GRATULACJE! UDAŁO CI SIĘ PRZEJŚĆ FALLOUTA BEZ UŻYWANIA PRZEMOCY
PRAWA AUTORSKIE Projekt i wykonanie: ELVIS E-mail: [MAIL] WSZYSTKIE PRAWA PRODUCENTA ZABRONIONE! KOPIOWANIE, EDYTOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE BEZ ZGODY PRODUCENTA ZABRONIONE! POWYŻSZY DOKUMENT NIE JEST PRAWNĄ WŁASNOŚCIĄ INTERPLAY(c)INC. I/LUB BLACK ISLE(c)INC. Copyright 24 wrzesień 2003