Duże kłopoty w Dużym Mieście

Jak sama nazwa zadania wskazuje, otrzymujemy je podczas wizyty w Dużym Mieście. Mieszkańcy poinformują gracza o napadach, jakich dokonują Super Mutanci. Należy zapytać ich, dokąd zabierani są porwani ludzie. Na mapie pojawi się nowy znacznik, wskazujący Germantown, a w zadaniach polecenie, by udać się tam i uwolnić porwanych ludzi.

W zrujnowanym mieście znajduje się forteca supermutantów. Trzeba się przygotować na twardy opór. Po zabiciu mutantów znajdujących się na zewnątrz warto poszukać cennych rzeczy w namiotach i przespać się w którymś z nich, by odzyskać zdrowie. Wejść do budynku można na dwa sposoby: drzwiami na parterze (potrzebna 100 punktów Otwierania zamków) lub obejść budynek i odsłoniętymi schodami wejść na piętro. Tam znajdują się niezamknięte drzwi.

W środku aż roi się od różnych pułapek. Jest też trochę supermutantów. Na piętrze, w pokoju z sejfem znajduje się hotodysk z hasłem do zablokowanego komputera. Należy wziąć go ze sobą. Z rozmów supermutantów dowiadujemy się, że porwana kobieta znajduje się na parterze i jest zamknięta w celi. Należy więc znaleźć zejście na dół. Oczywiście jeśli weszło się przez „dolne” drzwi, droga do kobiety jest łatwiejsza.

Na dole możesz poczytać sobie zapisy rozmów z oficerami dyżurnymi, na terminala alarmowych. Znajdziesz też skrytkę z kontrabandą, którą można otworzyć spinkami, bądź pobliskim komputerem. W środku trochę amunicji, broni i medykamentów. Czerwona jest zamknięta w celi. Celę otworzysz za pomocą umiejętności, bądź pobliskim terminalem. Przyda się teraz holotaśma znaleziona na piętrze. Można też użyć klucza, który znajduje się w ciele szefa tutejszych mutantów. Należy go oczywiście odnaleźć i zabić.

Po uwolnieniu Czerwona opowie o Krótkim. Gracz może zdecydować się mu pomóc. By uratować chłopaka, należy zejść na niższy poziom, do kuchni. Trzeba znaleźć schody prowadzące w dół, do drzwi oznaczonych jako piwnica posterunku. Tutaj zadanie jest w miarę łatwe. Pozycję zakładnika pokazuje znacznik na mapie. Będąc blisko można usłyszeć rozmowę Krótkiego z mutantem, z której wynika, że ten pierwszy ma zostać zaraz pożarty. Od tego momentu trzeba jak najszybciej zlokalizować dwójkę i zabić mutanta, nim chłopak zginie. Po zabiciu wroga wystarczy porozmawiać z pojmanym, by ta część zadania się zakończyła.

Razem z Krótkim i Czerwoną gracz musi wrócić do Dużego Miasta. Po odstawieniu tej dwójki trzeba porozmawiać z Czerwoną, by otrzymać nagrodę i zakończyć zadanie. Jeśli gracz odmówi przyjęcia nagrody otrzyma więcej pozytywnej karmy.

Zadanie się zakończy, ale Czerwona poprosi gracza o pomoc. Podobno mutanty, najwyraźniej rozzłoszczone atakiem na ich bazę, planują atak na osadę. Jeśli gracz zgodzi się pomóc mieszkańcom, będzie musiał nauczyć ich jak się bronić.

  • by nauczyć ich posługiwania się bronią palną, należy mieć 50 punktów w tej umiejętności, następnie udać się za mieszkańcami do prowizorycznej strzelnicy i pokazać, jak strzela się do butelek i puszek
  • posiadając 50 punktów Skradania można nauczyć ich się ukrywać, wystarczy wejść w tryb skradania
  • 50 Nauki umożliwia nauczenie ich posługiwaniem się robotami strażniczymi. Mieszkańcy zaprowadzą gracza na wysypisko, gdzie należy naprawić Protektrona. Widząc to sami naprawią drugiego robota
  • ostatnia opcja to nauczenie ich posługiwania się materiałami wybuchowymi. Również trzeba mieć 50 punktów tej umiejętności i podłożyć minę na moście

Jeśli komuś się nie chce lub nie może się bawić w nauczyciela, można zaoferować pomoc w pokonaniu supermutantów. Prawie wszystkie rozwiązania wymagają od gracza, by wybił atakujące mutanty. Inaczej jest tylko w przypadku nauki skradania. W takim wypadku mieszkańcy ukryją się w budynkach, a mutanty przyjdą i nie zastając nikogo, odejdą.

Należy mieć na uwadze, że podane cztery sposoby rozwiązania problemu obrony nie zawsze są wykonalne. U mnie osobiście nie było widać robotów. Protectron kręcił się gdzieś poza miastem, zamiast stać na wysypisku. W takim wypadku może pomóc konsola gry. Numery ID robotów to: 2d934 i 2c11b. Przykład użycia konsoli, by sprowadzić roboty do gracza:

  1. PRID 2d934
  2. moveto player

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.