Zadanie można wykonać tylko po wcześniejszym zakończeniu zadania Woda życia, które jest częścią głównej fabuły gry.
Jeśli znajdziesz się dostatecznie blisko Krypty 101 (najlepiej udać się do Megatony), Twoje radio będzie mogło odebrać Częstotliwość alarmową Krypty 101. Jest to błaganie Amaty o pomoc. Nalezy wysłuchać nagrania do końca, wtedy zadanie zostanie przydzielone.
Nie pozostaje nic innego, niż wyruszyć do Krypty 101. W środku powita Cię funkcjonariusz Gomez. Od niego dowiesz się, co takiego wydarzyło się w Krypcie. Po otwarciu grodzi do środka zaczęły się dostawać robale i zabiły kilku mieszkańców. Pozostali przy życiu podzielili się na dwa obozy. Zwolennicy Nadzorcy chcą pozostać w Krypcie, a ludzie dowodzeni przez Amatę opuścić Kryptę. Twoim zadaniem będzie sprawić by racje jednej ze stron wygrały.
Nadzorcę można znaleźć w Jadalni. Amata za to zabunkrowała się w Klinice. Gracz ma teraz dwie możliwości. Sprawić, by Krypta pozostała zamknięta, lub umożliwić mieszkańcom komunikację ze światem zewnętrznym. W obu przypadkach można zastosować rozwiązanie brutalne i pokojowe. Brutalne polega oczywiście na zabiciu Amaty lub Nadzorcy. Trzeba się jednak liczyć z wrogością nie tylko ze strony popierających ich osób, ale nawet wszystkich mieszkańców.
Pokojowe rozwiązania podczas wspierania Amaty:
- najoczywistszym wyjściem jest przekonanie Nadzorcy rozmową. Wymaga to jednak sprawdzianu umiejętności, a nie każdy ma wysoką Retorykę
- gracze, który ponad rozmowy z innymi ludźmi cenią sobie komputery, mogą się włamać do terminalu ochrony. W tym celu trzeba udać się na Atrium, wyższy poziom. Jeśli będziesz podążać za znakami Admin, trafisz w końcu na pokój ochrony. Terminal jest zabezpieczony przeciętnym hasłem. Złamanie go daje dostęp do poufnych plików. Okazuje się, że ochrona chce, wbrew woli Nadzorcy, spacyfikować siłowo buntowników. Wystarczy zanieść tę wiadomość Nadzorcy. Jeśli nie potrafisz ani dyskutować, ani nie znasz się na komputerach, pozostaje zabić funkcjonariusza Wilkinsa. Sam Cię zaatakuje, gdy tylko zauważy. Ja spotkałem go w pokoju oświetlonym na czerwono w sekcji Admin. Posiada hasło do celi więziennej, w której zamknięto mężczyznę. On też może zdradzić graczowi plany ochrony
Po pokojowym rozwiązaniu sprawy wracamy do Amaty.
Pokojowe rozwiązania podczas wspierania Nadzorcy:
- podobnie jak poprzednio, najprościej jest użyć Retoryki
- drugie wyjście jest bardzo podobne, jak w przypadku Amaty. Należy dostać się do komputera Nadzorcy, włamać się do niego i przeczytać informacje sugerujące, że Enklawa chciała uzyskać dostęp do Krypty 101, ale Nadzorca im to uniemożliwił. Z takimi rewelacjami wracamy do Amaty, która zrozumie, jak niebezpiecznie jest na zewnątrz i zaniecha rebelii
Pokojowe rozwiązania są nagradzane pozytywną karmą i zmodyfikowanym strojem roboczym, który bardzo fajnie podnosi statystyki. Zadanie kończy się z chwilą opuszczenia Krypty.