Morgan Blake z Farm Spółdzielczych RNK skarży się na marną jakość wody, którą są nawadniane farmy. Zaproponuje, byś udał się do Wschodniej przepompowni i sprawdził, co może być przyczyną skażenia wody.
Na miejscu znajdziesz zepsuty terminal. By go naprawić potrzebujesz 50 punktów Nauki. Dopiero wtedy zadanie zostanie aktywowane.
Okazuje się, że woda została zanieczyszczona radioaktywnymi wyciekami z Krypty 34. Trzeba więc się tam udać. Radzę zażyć jedną, albo dwie tabletki Rad-X, nim wejdziesz do środka i mieć przy sobie trochę zapasu AntyRadu. Jeśli będzie Ci się chciało zwiedzać dokładnie cała Kryptę znajdziesz sejf z dużą ilością tych dwóch środków.
Krypta 34
Na początku znajdziesz się w jaskini pełnej Złotych Gekonów. Przebijaj się w głąb jaskini, a w końcu znajdziesz wejście do Krypty.
W środku czeka na Ciebie pełno Ghuli, którymi stali się mieszkańcy Krypty. Zwracaj szczególną uwagę na ochroniarzy, bo są nieco trudniejszymi przeciwnikami, niż mieszkańcy.
Postaraj się zlokalizować dwa miejsca w których woda wycieka z pękniętych rur i spływa na podłogę. Łatwo je zauważyć. Niedaleko każdego z tych miejsc znajdują się schody prowadzące do zalanych części Krypty. W każdym z tych zalanych pomieszczeń znajdują się martwe Ghule, leżące pod biurkiem. Każdy z nich posiada kartę dostępu, które będą Ci potrzebne.
Teraz poszukaj pokoju oznaczonego jako Klinika przejdź przez niego, wychodząc drzwiami po drugiej stronie. W pokoju z napisem Utility znajdziesz terminal, który uruchomi pompę i odprowadzi wodę z zalanych pomieszczeń.
Następnie poszukaj drzwi na tym piętrze opisanych jako Krypta 34 – 1 piętro. Następnie znajdź drzwi do Sekcji A. Tam będzie terminal dzięki któremu otworzysz drzwi do poziomu, na którym znajduje się pokój nadzorcy.
Na tym poziomie czeka Cię dużo walki z Ghulami, ale pamiętaj, że celem jest dostanie się do pokoju Nadzorcy. Nadzorca jest niezwykle silny. Znajdziesz przy nim Hasło nadzorcy, a za pomocą terminalu znajdującego się w jego pokoju otworzysz drzwi do zbrojowni. Tam możesz się wybrać później. Jesteśmy tu, by rozwiązać sprawę promieniowania.
Zejdź schodami znajdującymi się pod stanowiskiem Nadzorcy. Idąc korytarzami dotrzesz do terminala, który zawiera desperacką notkę Ghuli uwięzionych w jednym z pomieszczeń. Użyj terminalu, by otworzyć drzwi do komory reaktora. Tam czeka na Ciebie następny terminal.
Dwa wybory
Musisz teraz wybrać sposób rozwiązania zadania. Albo zamkniesz otwory wentylacyjne, zatrzymując wyciek promieniowania z Krypty, albo przekierujesz sterowanie umożliwiając uwięzionym Ghulom wydostanie się z pułapki.
Po dokonaniu wyboru, zadanie zostanie zakończone.