By aktywować zadanie potrzebna jest Retoryka na minimum 45 punktów. Zleca je Crandon zamieszkujący Plac północnego Vegas. Społeczność tam mieszkająca jest bardzo nieufna w stosunku do nowo przybyłych. Z tym też wiąże się pierwsze jego polecenie – masz sobie poradzić z kilkoma takimi osobami.
Najpierw porozmawiaj z przesiedleńcem Bill’em. Możesz pozbyć się jego grupy zabijając ich, albo wykazując się umiejętnościami – Retoryką i Handlem – wymagany poziom 45 punktów. Wróć do Crandona, a ten powie Ci o grupie awanturników w kanałach – ich też trzeba się pozbyć. Do włazu jak zwykle doprowadzi Cię kompas.
Znajdziesz się w Północnych ściekach. W środku jest zaskakująco dużo ludzi. Do rzekomych awanturników dotrzesz przechodząc przez duża rurę. Dowódcą grupy jest Brudas Johnny. Tutaj też możesz użyć broni, albo Retoryki (65) do rozwiązania problemu. Możesz dać mu też kapsle, żeby zabrał swoją grupę. Weźmie 100 kapsli lub 50, jeśli zdasz test na Handel.
Jakkolwiek byś nie postąpił – wracaj do Crandona. Tym razem masz porozmawiać z Panią Hostetler. Kobieta znajduje się poza Placem Północnego Vegas, więc musisz wyjść na Pustkowie, żeby się do niej dostać.
Zabawa w detektywa
Tym razem musisz się pobawić w detektywa-szpiega. Czyli śledzić córcię kobiety. Wracaj do Placu i zapytaj się o dziewczynę Julesa – murzyn w kowbojskim kapeluszu u czerwono-czarnym ubraniu. Odeśle Cię do Szarego – tam na się znajdować Alice. Szary to masywny budynek znajdujący się na Placu Północnego Vegas.
Gdy wejdziesz do środka otrzymasz polecenie znalezienia poszlak mówiących coś na temat miejsca pobytu dziewczyny. Znajdziesz je w pokoju Andy’ego. Możesz go otworzyć wytrychem, albo kradnąc klucz jednemu ze zbirów. Gdy będziesz już w środku weź notatkę z niewielkiej szafki koło drzwi.
Gdy będziesz próbował wyjść z Szarego, pojawi się Andy. Możesz zostawić go w spokoju, zabić, albo powiedzieć, że pomożesz mu ukraść kapsle od rodziców Alice. Tak, czy siak musisz wrócić do domu Hostetler’ów. Jednak jeśli zgodzisz się pomóc Andy’emu, ten powie Ci, że Alice właśnie się tam udała zabrać kapsle matce, a Ty masz jej pomóc.
Nieważne, jak postąpisz z Andym w domy Hostetler’ów spotkasz Alice. Możesz powiedzieć jej, że przysyła Cię Andy, a następnie pokazać jej notatkę znalezioną w pokoju. Po zdaniu testu na Inteligencję (7), będziesz ją mógł przekonać, żeby odpuściła. Po rozmowie z Panią Hostetler zadanie zostanie zakończone.
Jeśli nie uda Ci się przekonać dziewczyny, by nie zabijała rodziców, zadanie też zostanie zakończone, ale nagroda będzie mniejsza i nie zyskasz pozytywnej karmy. Zyskasz za to 1000 kapsli z ciała Pani Hostetler.