Afterbomb Madness

Nadchodzi postapokaliptyczna gra fabularna AFTERBOMB MADNESS, której klimat będzie podobny do tego z Fallouta. Oto krótka zajawka i garść informacji na temat tego systemu, który aktualnie można zamawiać w ofercie przedpremierowej, a fizycznie dostępny będzie od 5 listopada 2012 r.

Amerykański sen na opak. Istny koszmar. Ziszczenie wszystkich lęków lat 50-tych XX wieku. Oto co spotkało USA, gdy sojusz obcych i komunistów zainicjował totalny konflikt atomowy, a potem rozpoczął inwazję. Jednak zagłada jest jak ciągnąca się latami, nieuleczalna gangrena. Stany Zjednoczone przypominają tkankę, która rozpaczliwie walczy o przetrwanie, ale nieubłaganie przegrywa z postępującą martwicą. Zmagania te trwają już blisko 150 lat, jakkolwiek wciąż jeszcze istnieją ogniska oporu, odpierające ataki Skalanych ciemną materią komunistów i walczących o przestrzeń życiową istot z innego wymiaru. Gehenna ciągnie się bez końca. A tobie przyszło żyć właśnie teraz – gdy Ziemia przypomina jądrowy poligon, flora i fauna zdają się być dekoracją horroru, a ludzkość cofnęła się do czasów plemiennych. Czy jesteś w stanie to znieść? Czy zdołasz wpłynąć na los USA? Przekonajmy się…

AFTERBOMB MADNESS to groteskowa gra fabularna łącząca w sobie kultowe motywy postapokaliptyczne. Gracze wcielają się w Amerykanów, żyjących w czasie III wojny światowej. Nadrzędnym celem rozgrywki jest przetrwanie w potwornych realiach zrujnowanego świata. Jednak aby móc tego dokonać, gracze – ambitni śmiałkowie silnie zdeterminowani by działać – będą musieli szukać sprzymierzeńców, wspierać różne społeczności i organizacje. Pasywność jest jak upiorna równia pochyła – prowadzi w prostej linii do fatalnego upadku, odczłowieczenia i ponurej akceptacji eutanazji, jaką aplikują Ameryce obcy i komuniści. Chwyć więc kostuchy w garść i rozpocznij rozgrywkę, by zwyciężać!

ADRENALINA to mechanika zaprojektowana specjalnie na potrzeby gry. Jak sama nazwa wskazuje, przystępne, szybkie zasady wspierają dynamiczną, wartką akcję. Specyficzna konstrukcja testów przeciwstawnych sprawia, że konfrontacje są emocjonujące, ale nie nazbyt losowe. W użyciu jest zestaw kostek: k4, k6, k8, k10, k12, k20. Reguły bazują na 5 przyjmujących stałe wartości współczynnikach i 20 „kostkowych” zdolnościach, których nazwy odnoszą się do warstwy fabularnej rozgrywki, zamiast uogólniać fizyczne parametry postaci. Mechanika uwzględnia tzw. metagrę, czyli możliwość na określonych zasadach wpływania graczy na fabułę w stopniu porównywalnym z tym, jakim dysponuje prowadzący. Podręcznik, oprócz zasad tworzenia postaci, reguł gry, opisu świata, bestiariusza, ekwipunku, zawiera też almanach gracza i mistrza gry.

Podręcznik dostępny jest w dwóch wariantach:

  • AFTERBOMB MADNESS wydanie standardowe: format B5, 164 strony, oprawa miękka klejona, papier offsetowy, ilustracje w czerni i bieli, każdy nowy podręcznik zapakowany w folię.
  • AFTERBOMB MADNESS wydanie kolekcjonerskie: format B5, 164 strony, oprawa twarda szyta, papier kredowy obustronnie powlekany matowy, ilustracje w czerni i bieli, dołączona płyta z trwającą 4 godz. 30 min. oficjalną ścieżką dźwiękową i materiałami do druku, każdy nowy podręcznik zapakowany w folię.

Afterbomb Madness

Przydatne linki:

  • Oficjalna strona: [link]
  • Sklep wydawnictwa: [link]
  • Przykładowa przygoda „Zew spod głębin”: [link]
  • Karta postaci (analiza i plik PDF): [link]

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.